ADHD-aikuiset joilla kokemusta Concertasta!
Tiedän, että tällä palstalla on aikuisia ADHD/ADD -tapauksia joilla lääkityksenä Concerta/kokemuksia Concertasta.
Minulle aloitettiin pari viikkoa sitten Concerta 36 mg/pvä. Lääke toimii hyvin vaikutusaikanaan, mutta sen jälkeinen aika on kamalaa ja melko omituista. Ensinnäkin väsymys, ärtyisyys (suoranainen kiukkuisuus) kun lääkkeen ottamisesta on n. 8-9 tuntia. Sen lisäksi olen saanut poikkeuksellisia, jopa absurdin voimakkaita ahdistuspiikkejä (pitkäänkin vaikutusajan loppumisen jälkeen). Olen nyt pitänyt lääkkeestä 3 pvä taukoa kun olen ollut vapaalla eikä ole ollut niin suurta tarvetta lääkkeen teholle, niin olo on ollut oudon vainoharhainen. Ylitulkitsen ihan naurettavalla tavalla ihmisten sanoja ja eleitä, ahdistun ja olen "varma" (vahva tunne jonka kuitenkin tiedän täysin järjettömäksi ja tuulesta temmatuksi) kaikenlaisista salaliitoista ja pahoista aikeista minua vastaan. Tämä ei ole minulle normaalia.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten ne ovat ratkenneet? Tarvitsen lääkettä suoriutuakseni työstäni ja monista arkisistakin asioista ja kaikki on hyvin lääkkeen vaikutusaikana, mutta nuo "laskujen" aikaiset ja jälkeiset oireet pelottavat. Minulla ei ole muita lääkityksiä käytössä. Lääkärille minulla on ensi viikolla aika, mutta haluaisin kuulla nyt mielipiteitä niiltä joilla on kokemusta tämän lääkkeen käytöstä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Se on erittäin huono lääke.
Kiitos erittäin hyvästä syväanalyysista 👌🏻
Itse 34 v mies ja käytössä ollu concerta.
Auttaa kyllä ja eron huomaa mutta maha menee sekaisin ja pitää 3 kertaa juosta vessassa lääkkeen oton jälkeen vesiripuli.
Elvanseen ei ole saanut korvattavuutta koska vanhemmat eivät ymmärrä adhd
oireita ja käytöstä lapsena
Nyt vaihdettu medikinet testiin ja sitten kai
seuraavaksi testataan methyl stada. Siitä ei kokemusta. Valtavat hyödyt tullu
metyylifenidaatista. Olen alkanu lukea,urheilla,opiskella,kotihommat ja siivoukset hoituu päivässä mitkä vei ennen 3 päivää ajatukset sekaisin
Strattera ilman reseptiä - https://ibright.lv/stratterafi.htm Meidän 9v syö koulupäivinä medikinetiä joka sopii kun nenä päähän. Vaikutus kestää juuri sopivasti kotiintulon ja läksyt. Koulu menee hienosti ja kykenee opiskelemaan tuhoamatta omaa ja muiden tunteja. Persoonallisuus ei muutu tms, lääke vain auttaa lasta toimimaan ja suoriutumaan. Se järkyttävä pyörremyrsky istuu ja tekee hommia.
Se on erittäin huono lääke.