Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka tienaatte +4000e/kk (brutto)

Vierailija
24.05.2016 |

Miten etenitte tuohon pisteeseen? Oletteko aina tehneet töitä sen eteen, että joskus tienaatte hyvin? Kävittekö koulut millaisilla arvosanoilla?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla lukion arvosanoilla ei ole mitään tekemistä menestyksenne kanssa. Olette olleet oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja henkilökohtaiset ominaisuutenne ovat todennäköisesti sellaisia, että olette miellyttäviä ettekä ainakaan ärsytä ketään.

Vierailija
22/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulu ja teku siihen päälle. Teknisen alan asiantuntijatehtäviä. 60000€/vuosi. + verottomia päivärahoja 10000€/vuosi. Työelämässä ei ole papereita koskaan kysyttykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän vuotta yliopistoa ja filosofian maisterin tutkinto. Brutto kuussa noin 4500 e ja en saa enempää palkanlisiä urallani eli palkka on nyt siinä.

Vierailija
24/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan alle tuon, mutta vastaan 50 000/vuosi tienaavan veljeni puolesta. Hänellä peruskoulun ka 6,4, sieltä jatkoi amikseen, jonka keskeytti. Nyt roskakuskina. Työ on rankkaa ja työajat perseestä, mutta rahaa tulee - no, kuin roskaa. Kollegansa saa 66 000 vuodessa.

Vertailun vuoksi, minä olen E:n paperit huippulukiosta kirjoittanut FM & KTK. Pitkään sain oman alan työstä 2600/kk, nyt onneksi toisessa firmassa jo tuntuvasti enemmän. Ei koulutus silti todellakaan ole mikään tae hyvistä tuloista muutamia aloja lukuun ottamatta.

Pitäiskö soittaa Lassila ja Tikanojalle huomenna ja hakea jätekuskiksi, kun tienaavat kuin lääkärit! Uskokoon ken haluaa!

Vierailija
25/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa laiska mutta kuusi laudaturia kirjoitin, yliopistosta tohtorin tutkinto. Nyt palkka vajaa 7t e/kk ja hyvin haastava ja mielekäs työ.

Vierailija
26/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttopalkka 4200 euroa, enkä koe, että olisi erityisen hyvä. Normaali. Työelämässä 11 vuotta, miinus kahden lapsen mammalomat, yhteensä pari vuotta.

Lukion päättötodistuksen keskiarvo oli noin 9, kirjoitin 3 E:tä ja 2 M:ää. Ylempi korkeakoulututkinto.

Asiantuntijatyö valtiolla.

Ja toki olen halunnut opiskella ja menestyä.

Herranjumala, miten todellisuudesta vieraantunut pitää olla, että uskoo 4200 euron kuukausipalkan olevan ihan tavanomainen palkka. Tilastokeskukselta ei nyt vielä löydy uudempaa tilastoa, mutta siis vuonna 2014 vain 11,6 prosenttia suomalaisista tulonsaajista ansaitsi 50000 euroa tai enenmän vuodessa. Sinun vuosiansiosi ovat lomarahat mukaan laskettuina noin 52000 euroa, eli kuulut tuohon kovapalkkaisten pieneen ryhmään. Ja 40000 tai enemmän ansaitsi 20,4 prosenttia kaikista Suomen tulonsaajista, joten vaikka kuukausipalkka olisi tuhat euroa sinun palkkaasi pienempi, olisivat ansiot silti paremmat kuin suurimmalla osalla muista suomalaisista.

Vierailija
27/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pirusti töitä lukiossa ja sitten pääsykokeisiin lukiessa että pääsin lääkikseen. Sitten opiskelin pirusti 7 vuotta (joo ei ihan onnistunut ihanneajassa). Nyt teen pirusti töitä ja on hyvä palkka. Tykkään tehdä pirusti töitä :p

Vierailija
28/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otm, työkokemusta n 4 vuotta, liksa hieman yli 5000. Surkeat arvosanat.

Otm. Missä olet päässyt noin hyville palkoille noin lyhyellä kokemuksella?

Vierailija
29/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttopalkka 4200 euroa, enkä koe, että olisi erityisen hyvä. Normaali. Työelämässä 11 vuotta, miinus kahden lapsen mammalomat, yhteensä pari vuotta.

Lukion päättötodistuksen keskiarvo oli noin 9, kirjoitin 3 E:tä ja 2 M:ää. Ylempi korkeakoulututkinto.

Melkein kuin minä. Mulla vaan 2 x E, 3 x M ja 2 x C ja olen yksityisellä puolella.

Vierailija
30/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusta ei ole koskaan kysytty missään eikä se ole millään tavoin vaikuttanut etenemiseeni. Tienaan tällä hetkellä 9500e kuukaudessa ja olen vajaa 30 vuotias nainen. Etenkin, koska osaan toimia ihmisten kanssa, kestän todella hyvin stressiä ja paineita (en lamaannu tilanteissa, joissa on epätietoisuutta ja epävarmuutta. osaan suorittaa tehtävistäni tärkeimmät jutut ja priorisoida), en valita vaan esitän kehitysehdotuksia. Pyrin olemaan helppo positiivinen työkaveri, joka kuitenkin tekee ahkerasti töitä. Osaan tarttua hyvin epämääräisiinkin työtehtäviin enkä pelkää muutosta.

Vierailija
31/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut mikään huippuoppilas, ihan keskiverto. Matikasta kirjoitin i:n, mutta olin kyllä silloin kuumeessa. Lukion keskiarvo oli 8.0. Kävin amk:n, työskentelen koodarina ja palkka 4300 euroa.

Vierailija
32/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4800e/kk, toimistopäällikkö yksityisessä firmassa. Ei lomarahoja. Työkokemusta 15v toimistotöistä + useita vuosia muista. Yo -92, 6 ällää. Tradenomi ja toinen alempi korkeakoulututk. Verkostoituminen ja työkokemus painaa enempi kuin tutkinnot - mut haluttiin tähän työhön koska olin aiemmin tehnyt töitä yhdessä erään työntekijän kanssa, joka tiesi mut hyväksi.

Vierailija
33/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala, miten todellisuudesta vieraantunut pitää olla, että uskoo 4200 euron kuukausipalkan olevan ihan tavanomainen palkka. Tilastokeskukselta ei nyt vielä löydy uudempaa tilastoa, mutta siis vuonna 2014 vain 11,6 prosenttia suomalaisista tulonsaajista ansaitsi 50000 euroa tai enenmän vuodessa. Sinun vuosiansiosi ovat lomarahat mukaan laskettuina noin 52000 euroa, eli kuulut tuohon kovapalkkaisten pieneen ryhmään. Ja 40000 tai enemmän ansaitsi 20,4 prosenttia kaikista Suomen tulonsaajista, joten vaikka kuukausipalkka olisi tuhat euroa sinun palkkaasi pienempi, olisivat ansiot silti paremmat kuin suurimmalla osalla muista suomalaisista.

Sekoitatkohan nyt neton ja bruton. Suomalaisten mediaaninetto on muistaakseni n. 27 000 euroa eli sinne päästään n. 40 000 euron vuosituloilla, joten luulis noita 50 000 euroa tienaavia olen enemmän kuin 11 prosenttia tulonsaajista. Voitko linkata sivun mistä katsoit nämä sun tilastot, vähän epäilen niitä.

Vierailija
34/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5ke ansioihin pääsee käytännössä (i) osalla akateemisista tutkinnoista,(ii) joillakin amk-tutkinnoilla ja todella hyvällä tuurilla tai (iii) provisiopohjaisessa yrittäjämäisessä työssä, jossa tuntipalkka tahtoo usein jäädä heikoksi.

Itse kuljin polkua (i). Olen töissä julkisella puolella, palkka hieman yli 5ke kiinteällä 37,5h työajalla. Ylityöt eivät juuri kannata: verotuksen tiukan progression takia jokaisesta ylimääräisestä eurosta jää tassuun ehkä 45 senttiä.

Juristina saa nykyaikana paiskia hommia useamman vuoden, että palkan ensimmäinen numero vaihtuu 2:sta tai 3:sta 4:ksi. Lääkäri voi onnistua nopeammin tekemällä päivystyksiä - eli todella paljon töitä kummallisiin vuorokaudenaikoihin. Vastaavat työolot erityisesti tekniikan akateemisilla ovat myös todella hyvin palkattuja.

Vierailija
35/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on 4300 e, ikää 32 v. Opiskelin tuplatutkinnon (FM + kandi) ja töissä yksityisellä sektorilla esimiehenä. Koulussa olin "kympin oppilas", mutta en koskaan ajatellut että tähtäisin esimiestehtäviin. Lähinnä ajattelin että kunhan nyt tekee jotain että saisi sellaisen keskimääräisen, riittävän toimeentulon.

Vierailija
36/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun niin surulliseksi kun luen näitä, itellä myös e:n paperit ja tekniikan alan tutkinto, vaan edes töihin en pääse. Voi kun olisin syntynyt kymmenen vuotta aiemmin tilanteeni voisi olla iahn eri. tai sitten täysin sma, varmaan ne nuorimmat tulokkaat ekana lomauttaa.

Vierailija
37/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan nettona vajaat 4000e/kk. Olin ihan hyvä oppilas, en mikään viiden L:n kuitenkaan. Valmistuin yliopistosta pari vuotta sitten ja pääsin suoraan tähän duuniin.

Vierailija
38/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000 saa aika helposti, itselläni ei ole lukion lisäksi muuta koulutusta kuin kesken jäänet yliopisto-opinnot ja en ole lainkaan kunnianhimoinen. Palkkani on 4500, kaikki menee mitä tuleekin :-)

Vierailija
39/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa olin keskinkertainen tai no ihan hyvä mutten huippu. Opiskelin hammaslääkäriksi ja teen yksityisena ammatinharjoittajana yksityislääkäriasemalla töitä, ansaitsen tuplasti tuon.

Ei ole tarvinnut mitään erikoista tehdä edetäkseni tähän, mikä oli hyvä valinta mulle koska en ole kovin kilpailuhenkinen tai johtaja-tyyppinen.

Vierailija
40/95 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosanat koulussa 9-10. Tiesin aikaisin mitä halusin ja tähtäsin lukiosta lähtien omaan ammattiini (erityisopettaja).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme