Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka tienaatte +4000e/kk (brutto)

Vierailija
24.05.2016 |

Miten etenitte tuohon pisteeseen? Oletteko aina tehneet töitä sen eteen, että joskus tienaatte hyvin? Kävittekö koulut millaisilla arvosanoilla?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin yliopistossa kaikkea kivaa humanistista laidasta laitaan, eikä työllistyminen ollut helppoa. Olen mutkien kautta päätynyt keskivertohyvin palkattuun virkaan kuntapuolelle, ei kovin hohdokasta mutta tuo leivän perheelle.

Vierailija
82/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi koulutus. Esimies yksityisellä 4500€ kk. Normi työaika. Työssä jo 25v joten palkka tuskin tulee enään nousemaan tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikoulu ja teku siihen päälle. Teknisen alan asiantuntijatehtäviä. 60000€/vuosi. + verottomia päivärahoja 10000€/vuosi. Työelämässä ei ole papereita koskaan kysyttykään.

Ei olisi kannattanut käydä kouluja ollenkaan, jos papereita ei ole kyselty :). 

Vierailija
84/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt yliopiston ja olen FM. Koulussa aina keskinkertainen. En ole liiemmin rahaa tavoitellut ja olin muutaman vuoden kunnan virassa hieman alle 4000 e/kk palkalla. Sitten kyllästyin työilmapiirin ja työtahtiin ja aloin yksityisyrittäjäksi. Nyt kunta ostaakin minulta ja tienaan 5000-6000 kuussa bruttona riippuen kuusta. Koulutodistuksia ei kukaan missään ikinä ole kysellyt, työtä on vaan pitänyt tehdä firman eteen.

No niin. Tässäpä hyvä esimerkki siitä, kuinka yksityistäminen tulee veronmaksajille kalliimmaksi.

Veikkaisin kuitenkin, että laatu korvaa. Sitäpaitsi, isot tulot houkuttaa kilpailua -> hinta laskee tai laatu paranee vielä enemmän.

Vierailija
85/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 4200€/kk + muut edut.

Enemmän tuuria ja onnea mukana ja ollut oikeaan aikaan, oikeassa paikassa, myös verkostot, kuin olisin erityisen hyvä, ahkera tai määrätietoinen.

Ja näin luulen monella muullakin olevan. Elämä on paljon tuurista ja sattumista kiinni, eikä kaikkeen voi itse vaikuttaa.

Vierailija
86/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yläasteella (ka 9.7) ja lukiossa (ka 9.5) laiskotellen. Yliopiston pääsykokeisiin luin sitten elämässä ekaa kertaa.

Palkka 6000€ kuussa. En ole missään vaiheessa tähdännyt hyvään palkkaan tai korkeaan asemaan vaan valinnut työn mielenkiintoisuuden perusteella. Jos valitsisin palkan perustella saisin 1,5 kertaiseen palkan.

Kaksi lasta, vuoden per lapsi kotona. Pidempää äitiyslomaa ei asiantuntijuus alallani kestäisi.

Harmi, kun täällä tuntuu kaikki luulevan, että heidät heti tunnistetaan, jos mainitsevan alan. Tässä yllä yksi erimerkeistä. 

Ketju täynnä näitä epämääräisiä "tutkintoja". 

Vierailija
87/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei erikseen mainita, palkoista puhuttaessa puhutaan käsittääkseni juuri brutosta.

Tällä palstalla puhutaan lähestulkoon aina netosta. Epäilen sen lähteneen joidenkin hyvätuloisten tarpeesta vähätellä omaa palkkaansa. 

Vierailija
88/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan Hoitajana keikkaa tehden saan aikalailla tuon. Pitkää päivää eli 14 tuntisia viikonloput ja arkipyhät.

Vierailija
89/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja iso osa omista ns. mukahyvistä tuloista menee joidenkin stnan kotona makoilijoiden elättämiseen

Ei todellakaan mene iso osa. Älkää viitsikö valehdella. 

Vierailija
90/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty ristriita hyvän palkan, korkean koulutustason ja toisaalta sen välillä että notkuu vauva palstalla. Just saying.

Vierailija
91/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan alle tuon, mutta vastaan 50 000/vuosi tienaavan veljeni puolesta. Hänellä peruskoulun ka 6,4, sieltä jatkoi amikseen, jonka keskeytti. Nyt roskakuskina. Työ on rankkaa ja työajat perseestä, mutta rahaa tulee - no, kuin roskaa. Kollegansa saa 66 000 vuodessa.

Vertailun vuoksi, minä olen E:n paperit huippulukiosta kirjoittanut FM & KTK. Pitkään sain oman alan työstä 2600/kk, nyt onneksi toisessa firmassa jo tuntuvasti enemmän. Ei koulutus silti todellakaan ole mikään tae hyvistä tuloista muutamia aloja lukuun ottamatta.

Pitäiskö soittaa Lassila ja Tikanojalle huomenna ja hakea jätekuskiksi, kun tienaavat kuin lääkärit! Uskokoon ken haluaa!

Aina voi soittaa ja hakea.

Vierailija
92/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan alle tuon, mutta vastaan 50 000/vuosi tienaavan veljeni puolesta. Hänellä peruskoulun ka 6,4, sieltä jatkoi amikseen, jonka keskeytti. Nyt roskakuskina. Työ on rankkaa ja työajat perseestä, mutta rahaa tulee - no, kuin roskaa. Kollegansa saa 66 000 vuodessa.

Vertailun vuoksi, minä olen E:n paperit huippulukiosta kirjoittanut FM & KTK. Pitkään sain oman alan työstä 2600/kk, nyt onneksi toisessa firmassa jo tuntuvasti enemmän. Ei koulutus silti todellakaan ole mikään tae hyvistä tuloista muutamia aloja lukuun ottamatta.

Pitäiskö soittaa Lassila ja Tikanojalle huomenna ja hakea jätekuskiksi, kun tienaavat kuin lääkärit! Uskokoon ken haluaa!

Aina voi soittaa ja hakea.

Voi toki. Palkka näkyy AKT testissä netissä. Jätekuski saa huimat 5% erikoislisää tavallisen kuorma-autokuskin tuntipalkan päälle. Palkka on N. 30 000€ bruttona vuodessa.

Vierailija
93/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 laudaturia, keskiarvo 9,2 ja tienaan 11000 euroa kuussa brutto. Erikoistuneen alan erityisasiantuntija😊

Vierailija
94/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa olin hikari ja nörtti, mutta varsinkin yläasteella aika rajustikin koulukiusattu. Pääsin ns huippulukioon, mutta olin siellä itse lähinnä häirikkö ja kiusaaja ja se jäi kesken. Siinä matkalla eksyin parin sattuman kautta parin muun lukiolaisen kanssa vähän erilaiseen porukkaan ja päädyin luomaan uraa "kaupallisella alalla" alta parikymppisenä.

Istuin  reiilun pari vuotta huume- ja väkivaltarikoksista, aloittelin sen jälkeen uutta elämää. Kävin aikuislukiossa lukion loppuun E:n papereilla. Kotoa opin aikanaan että töitä pitää tehdä, joten tein kaikenlaisia hanttihommia - siivousta, varastohommia, jne, koitin laittaa elämääni taas raiteilleen. Lopulta taas mentiin sivuraiteille kuitenkin ja kivitalo kutsui. 

Vapauduttuani tein taas varasto- ja jakelukuskin hommia useamman vuoden ja mietin että mitähän tässä nyt sitten tekisi kun nämä hommat tuntuu ihan paskalta ja elämään pitää kokoajan hakea sisältöä ihan muualta. Vähän lipsuin taas vanhoihin tapoihin ja toisaalta hain "kiksejä" myös kaikenmaailman extremehölmöilyistä. Yhdelle lapsuudenystävälleni, joka jostain syystä oli rinnallani vielä jossain määrin (etäisesti) pysynyt, ajatuksistani avauduin ja hänen ehdotuksestaan menin AMKiin lukemaan ohjelmistotekniikkaa. 

Kolmantena vuonna löysin harjoittelupaikan josta tykkäsin ja jossa minusta tykättiin, joten jäin sinne. Koulu on kesken edelleen ja kohtahan nuo opinnot alkaa vanhentuakin, mutta töissä olen edennyt tosi hyvin ja kuukausipalkka viimeisimmän korotuksen jälkeen on kuuden tonnin tuntumassa. Eikä tarvitse pelätä että joutuu taas lusimaan :-)

Vierailija
95/95 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmantena vuonna löysin harjoittelupaikan josta tykkäsin ja jossa minusta tykättiin, joten jäin sinne. Koulu on kesken edelleen ja kohtahan nuo opinnot alkaa vanhentuakin, mutta töissä olen edennyt tosi hyvin ja kuukausipalkka viimeisimmän korotuksen jälkeen on kuuden tonnin tuntumassa. Eikä tarvitse pelätä että joutuu taas lusimaan :-)

Miten niin ei tarvitse pelätä? Meinaatko rahalla selvitä vankeudesta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme