Kirsi Salo Annassa: Kotiäitiys tyhmentää naisen!
Joko täällä on puitu Kirsi Salon haastattelu uusimmassa Annassa?
Kirsin mukaan kotiäitiys tyhmentää naisen ja pienentää aivosoluja. Kotiäidin pienissä ympyröissä pyöriessään Kirsi saattoi kertomansa mukaan oikein kuulla, kuinka aivosolut rappeutuivat ja kutistuivat.
Kommentit (85)
Onko se sitten niin, että työelämässä olen arvostettu pedakogi ja pätevä tarjoamaan vieraiden lapsille virikkeitä ja opastusta elämää varten. Kotiäitinä omilleni olen väsähtänyt, tylsistynyt & tyhmä äiti sekä vastenmielinen vaimo. *Joopa joo*!
Vierailija:
Kirsi Salo osoitti moisella sanomisella olevansa itse se suurin typerys!Itse tein kotiäitinä ollessani graduni valmiiksi.. Se siitä yleistyksestä!
Että jos sinulla EI olisi ollut tuota graduprojektia kotiäitinä ollessa, niin olisiko sinulle voinut tulla olo, että menet vähän " hukkaan" kotona ollessa?
kotiäiti, vaan myös opiskelija!!!
Kirsi Salo tarkoitti juuri sitä, että kun on niin pienet piirit, niin sitä kaipaa muutakin, jotain älyllistä haastetta.
Vierailija:
Kirsi Salo osoitti moisella sanomisella olevansa itse se suurin typerys!Itse tein kotiäitinä ollessani graduni valmiiksi.. Se siitä yleistyksestä!
Nyt olenkin jo suunnitellut kun jään taas syntyvän lapsen kanssa kotiin, että suoritan samalla avoimessa lisäopintoja.
Itse huomaan ainakin, että sosiaaliset ympyräni kotona ollessani kutistuvat todella paljon. Työyhteisön merkitys on aina ollut minulle valtava ja nyt elän toisenlaista elämää pienten lasteni kanssa. Kotona olen putkeen näillä näkymin 4v ja kieltämättä töihin paluu jännittää jo nyt. Kuinka paljon tekniikka on mennyt eteenpäin ja mitä kaikkea pitää taas oppia.
Siksi koenkin tärkeäksi etten hukkaa kotiäitinä ns. naisellista minuuttani tuulihousujen alle, vaan yritän pitää itsestänikin huolta ja edes joka kolmas kuukausi käyn ravintolassa tuulettamassa aivojani, jonka jälkeen on taas ihana palata perheen pariin.
Tai niin moni muu palstalla kirjoitteleva nainen. Tottakai tässäkin asiassa vedotaan siihen 24 tunnin raatamiseen (palstan parissa) ja ' lapset ensin' asenteeseen. Tosiasia kuitenkin on, että hyvin harva lapsi vaatii äitinsä huomion 24/7, etenkin kun suurella osalla lapsista on isäkin.
Opiskelu, etätyö, vapaa-ehtoistyö ja vaikkapa järjestötoiminta ovat sellaisia asioita, joita kotona oleva voi tehdä.
Vierailija:
Tai niin moni muu palstalla kirjoitteleva nainen. Tottakai tässäkin asiassa vedotaan siihen 24 tunnin raatamiseen (palstan parissa) ja ' lapset ensin' asenteeseen. Tosiasia kuitenkin on, että hyvin harva lapsi vaatii äitinsä huomion 24/7, etenkin kun suurella osalla lapsista on isäkin.
Opiskelu, etätyö, vapaa-ehtoistyö ja vaikkapa järjestötoiminta ovat sellaisia asioita, joita kotona oleva voi tehdä.
ja menet tuulettamaan aivojasi KAPAKKAAN? Mahdat haista hirveälle jos kapakkareissun jälkeen koet olevasi tuulettunut! : )
En usko sinulla kovin älyllistä työtä olevan mihin palata, kunhan et vain viihdy äitiroolissa ja se on ok, mutta älä nyt saatana rupea " keskustelemaan" aiheesta: Kotiäitiys tyhmensi minut, kun todellisuudessa olit ihan yhtä tyhmä ennen lastakin, (olit vain lapseton tyhmä).
Vierailija:
En usko sinulla kovin älyllistä työtä olevan mihin palata, kunhan et vain viihdy äitiroolissa ja se on ok, mutta älä nyt saatana rupea " keskustelemaan" aiheesta: Kotiäitiys tyhmensi minut, kun todellisuudessa olit ihan yhtä tyhmä ennen lastakin, (olit vain lapseton tyhmä).
Vierailija:
No, toivottavasti edes palstav****ilu auttaa turhautumiseen.
Minä olen kokenut molemmat ääripäät; mennyt töihin heti äitiysloman loputtua kaksi kertaa ja jäänyt kotiin. Molempi parempi siinä elämäntilanteessa, jossa olin. Kotiäitiysaikana ei kuitenkaan ole mitenkään välttämätöntä hautautua kotiin neljän seinän sisälle tai leikkipuistoon toisten kotiäitien pariin.
Vierailija:
Mä ainakin palasin töihin kun tajusin ettei kotona oleminen ole meille eduksi?
Suurin osa teistä on varmaan ihan tavallisissa töissä. Mitä haasteita työ tarjoaa, jos se on kassalla istumista tai siivoamista? Onko parempi miettiä pölyjen pyyhintää töissä kun kotona?
Vierailija:
Suurin osa teistä on varmaan ihan tavallisissa töissä. Mitä haasteita työ tarjoaa, jos se on kassalla istumista tai siivoamista? Onko parempi miettiä pölyjen pyyhintää töissä kun kotona?
Nyt kuusikymmentä ' johdon assistenttia' vääntää siellä tulenkatkuisia kirjoituksia " vastuullisesta asiantuntijatehtävästä" , jossa he ovat.
Vierailija:
Nykyään olen suurehkon kansainvälisen firman palveluksessa asiantuntija- ja suunnittelutehtävissä.
Vierailija:
Ne siivoojat ja kaupan kassat (mitenkään väheksymättä) ovat juuri niitä jotka jäävät vuosiksi kotiin " lapsen parhaaksi" . Naiset, joilla hyvä ja mielekäs työ, palaavat sen pariin nopeammin.
vieläpä jopa niin hyvä itsetunto et mua ei Salojen sanomiset saa yhtään tuntemaan itseäni luuseriksi. En vienyt lapsiani myöskään koskaan rock-konserttiin enkä elokuviin ja silti heistä on kasvanut ihan fiksuja lapsia. Jos yksi tekee toisin ja toinen jollain toisella tapaa niin siitä ei tarvitse metakkaa nostaa.
Ja tiedän kyllä, että yleensä vähemmän koulutetut/huonopalkkaisemmat jäävät pidemmäksi aikaa kotiin lasten kanssa. Se tuntuu vain kummalliselta, että täällä vauvan sivuilla on karski kahtiajako äitien kesken, toiset ovat luuseri-kotiäitejä ja kaikki loput huippupalkkaisia uraohjuksia, joilla on mielekäs ja haasteelinen työ. Totuus taitaa kuitenkin olla hieman toisenlainen...
t. 72
Vierailija:
Ne siivoojat ja kaupan kassat (mitenkään väheksymättä) ovat juuri niitä jotka jäävät vuosiksi kotiin " lapsen parhaaksi" . Naiset, joilla hyvä ja mielekäs työ, palaavat sen pariin nopeammin.
Kirsi Salo osoitti moisella sanomisella olevansa itse se suurin typerys!
Itse tein kotiäitinä ollessani graduni valmiiksi.. Se siitä yleistyksestä!