Kirsi Salo Annassa: Kotiäitiys tyhmentää naisen!
Joko täällä on puitu Kirsi Salon haastattelu uusimmassa Annassa?
Kirsin mukaan kotiäitiys tyhmentää naisen ja pienentää aivosoluja. Kotiäidin pienissä ympyröissä pyöriessään Kirsi saattoi kertomansa mukaan oikein kuulla, kuinka aivosolut rappeutuivat ja kutistuivat.
Kommentit (85)
" Pitkän kotonaolon aikana tulee helposti epämääräinen tunne siitä, että jo päälle päin näkyy, kuinka on tyhmentynyt. "
asettelua kotiäiti vs. uraäiti. Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.
Toiset lapset on ihan onnellisia kotona ja toiset on onnellisia päivä-
hoidossa. Toiset äidit rakastaa kotonaoloa lasten kanssa ja toiset
rakastaa työssäkäyntiä. Tai sitten on taloudellisesti pakko mennä
töihin.
Itse olen kotona ja pysyn. Se sopii mulle ja meidän perheen tilanteeseen täydellisesti koska puoliso tekee töitä 14 tuntia
vuorokaudessa ja 7 pv viikossa. Lomaakaan ei pitänyt viime vuonna
ollenkaan. Niin kauan kuin tuo tahti jatkuu, on mun parempi hoitaa tämä muu perhe. Ja puoliso teki ihan samanlaista työrupeamaa silloinkin kun minä olin töissä. Niin että turha sanoa, että mä kaadan
hänen niskaansa tämän " yksin" ansaitsemisen. Hän on työhullu ja
nauttii siitä.
Siis miten se tyhmentää naista, jos pääasialliset keskustelun aiheet on ystävien kanssa sitä, että puhutaan lasten kasvatuksesta, pukeutumisesta jne.. Tietänette mitä ajan takaa? Miten puheenaiheiden erilaisuus tekee kotiäidistä tyhmemmän kuin uraa luovasta naisesta. Mulla ei mene jakeluun, että mikä tekee minusta huonomman ihmisenä, kun olen lapsen kanssa kotona?
Tottahan se on, ettei tässä arjessa paljoa äidin aivot virikkeitä saa, mutta kyllä se on ihan omasta itsestä kiinni, antaako itsensä lamaantua vai ei.
Kyllä minulta löytyy edelleen mielipiteitä ja osaan keskustella muustakin kuin vaipanvaihdosta, kakan väristä, vaippamerkeistä jne.. Ystävien kanssa iltaa istuessa menee hyvinkin koko ilta, ettei puhuta lapsista mitään. Seuraan kyllä mitä maailmalla tapahtuu enkä koe, että uraohjus sisareni olisi minua fiksumpi. Ihan yhtälailla hänen kanssaan voin puhua mistä vain, hänen työstään jne..
Mutta sehän on tyhmä, joka yleistää.. Enkä ole koskaan Kirsi Saloa arvostanut, en uutisankkurina enkä heikoimpana lenkkinäkään. Minulle on yksi ja sama, mitä joku muu miettii kotiäitiydestä. Jos on huono itsetunto ja tarvitsee omaa minäänsä pönkittääkseen talloa muut maanrakoon, niin siitä vaan. Jos ei itse arvosta sitä mitä kotona tekee, niin ei sitä arvosta kukaan muukaan.
Ja samassa jutussa Salo sanoo, että hän ei ole niitä äitejä, joille tulee helposti ikävä lastaan. Eli oli ollut kahden viikon työmatkalla, eikä ollut ikävöinyt poikaansa.....
Lapsiin liittyvät puheenaiheet koetaan vähempiarvoisiksi, esimerkiksi automerkkien vertailu on älyllisempää kuin lastenvaunumerkkien vertailu, lounasruokaloiden vertailu fiksumpaa kuin lastenruokien... Virikkeiksi ei lasketa sitä, että opetan lapselleni laskemista, kirjaimia, lauluja, luistelua ja pianonsoiton alkeita. Virikkeitä saa ilmeisesti kyllä, jos toimii opettajana koulussa tai vaikka psykologina, ja miehethän toki saavat virikkeitä vaikkapa punttisaliharrastuksestaan...
Määritelmän mukaan kotiäiti ei voi virikkeitä saada, sillä kodin piirissä olevia asioita ei virikkeiksi lasketa. Eikä äiti käytä aivojaan, koska kotona tapahtuvaa suunnittelua, talouslaskentaa tai kasvatustyötä ei lasketa aivotyöksi.
Vierailija:
Siis miten se tyhmentää naista, jos pääasialliset keskustelun aiheet on ystävien kanssa sitä, että puhutaan lasten kasvatuksesta, pukeutumisesta jne.. Tietänette mitä ajan takaa? Miten puheenaiheiden erilaisuus tekee kotiäidistä tyhmemmän kuin uraa luovasta naisesta. Mulla ei mene jakeluun, että mikä tekee minusta huonomman ihmisenä, kun olen lapsen kanssa kotona?Tottahan se on, ettei tässä arjessa paljoa äidin aivot virikkeitä saa, mutta kyllä se on ihan omasta itsestä kiinni, antaako itsensä lamaantua vai ei.
Kyllä minulta löytyy edelleen mielipiteitä ja osaan keskustella muustakin kuin vaipanvaihdosta, kakan väristä, vaippamerkeistä jne.. Ystävien kanssa iltaa istuessa menee hyvinkin koko ilta, ettei puhuta lapsista mitään. Seuraan kyllä mitä maailmalla tapahtuu enkä koe, että uraohjus sisareni olisi minua fiksumpi. Ihan yhtälailla hänen kanssaan voin puhua mistä vain, hänen työstään jne..
Mutta sehän on tyhmä, joka yleistää.. Enkä ole koskaan Kirsi Saloa arvostanut, en uutisankkurina enkä heikoimpana lenkkinäkään. Minulle on yksi ja sama, mitä joku muu miettii kotiäitiydestä. Jos on huono itsetunto ja tarvitsee omaa minäänsä pönkittääkseen talloa muut maanrakoon, niin siitä vaan. Jos ei itse arvosta sitä mitä kotona tekee, niin ei sitä arvosta kukaan muukaan.
jokaisen on vain etsittävä se oma seuransa, jossa tapahtuu joskus jotain omasta mielestä älyllistäkin..
Vierailija:
JKirsin mukaan kotiäitiys tyhmentää naisen ja pienentää aivosoluja. Kotiäidin pienissä ympyröissä pyöriessään Kirsi saattoi kertomansa mukaan oikein kuulla, kuinka aivosolut rappeutuivat ja kutistuivat.
Olen huomannut saman kun olen jutustellut naapurirouvien kanssa jotka ovat olleet kotona 7-10v.Kotona oleminen on niin RASKASTA.Jutunaiheet pyörii vain lapsissa,samat jutut viikosta toiseen.Voi luoja.Olen äitiyslomalla kolmen lapsen kanssa ja mulla ei ole muuta kuin aikaa.Juon päiväkahvit ja teen samoja kotihommia.En tajua miten jollekkin voi riittää elämänsisällöksi pelkkä koti/lapset/mies.
Joo,aikansa kutakin mutta vuosia.Ei kiitos.Onneksi aloitan osa-aikaisena töissä huhtikuussa,mies on lasten kanssa.Tulee säpinää taas meikäläisen eloon.
eikä metsää eroteta puilta, hyvä kun nähdään puitakaan, mutta suurennuslasilla pällistellään yksityiskohtia. Sellainen toiminta tietysti tyhmentää.
Fiksut keskustelut fiksujen ihmisten kanssa ovat tietysti mukavia oli aiheena sitten lastenvaunut, ruoat, kakat, nuhat tai oksennukset, kasvatuksesta puhumattakaan, mutta jos näissäkin päästään erottelemaan jyvät akanoista ja tunnemyrskyt yltää tsunamin tasolle niin hohhoijaa... Ja näin vain välillä käy
nimim. itsekin kotiäti
ja täällä juttujen taso on sellaista että asia absolutely sure.
Vierailija:
Lapsiin liittyvät puheenaiheet koetaan vähempiarvoisiksi, esimerkiksi automerkkien vertailu on älyllisempää kuin lastenvaunumerkkien vertailu, lounasruokaloiden vertailu fiksumpaa kuin lastenruokien... Virikkeiksi ei lasketa sitä, että opetan lapselleni laskemista, kirjaimia, lauluja, luistelua ja pianonsoiton alkeita. Virikkeitä saa ilmeisesti kyllä, jos toimii opettajana koulussa tai vaikka psykologina, ja miehethän toki saavat virikkeitä vaikkapa punttisaliharrastuksestaan...Määritelmän mukaan kotiäiti ei voi virikkeitä saada, sillä kodin piirissä olevia asioita ei virikkeiksi lasketa. Eikä äiti käytä aivojaan, koska kotona tapahtuvaa suunnittelua, talouslaskentaa tai kasvatustyötä ei lasketa aivotyöksi.
Eli jos haluat olla lastesi kanssa kotona ja samalla huolehtia aivosoluistasi, niin muista huolehtia itsestäsi! Sinun on PÄÄSTÄVÄ säännöllisesti omille teillesi pois kotiympyröistä haistamaan ja maistamaan muutakin maailma.
Ja kun äiti voi hyvin, niin koko perhe voi hyvin.
nim.kokemusta todellakin on :-)
Miksi työssäkäyvät haukkuvat kotiäitejä? Tosiasiahan on, että lähes jokainen teistäkin on joskun ollut edes jonkin aikaa kotiäitinä.
Miksi ihminen ansaitsee arvostusta vasta työskennellessään ulkopuoliselle?
Mun mielestä vaan moni on sanonut, että kotona ollessa itselle kävi niin kuin tuossa jutussa Kirsi kuvasi että itselleen kävi. Ei kaikille käy niin ja he ovat tyytyväisiä kotiäiteinä.
Vierailija:
No NYT se selvis, miksi mulla humisee, kumisee ja sihisee ja rapsahtelee korvien välissä -> aivosoluthan ne siellä tekee itsemurhaa :D
Minulle kavi kotiaitivuosina (joita oli nelja) juuri noin. Mies ajoi toihin, kun mina kuulemma menetin otteeni elamaan.
Mina siis yksinkertaisesti tylsistyin ja ikavystyin. Niin kauan kuin kaveri oli samaan aikaan hoitovapaalla, niin oli kivaa. Yksinaan oli tappavaa.
Harva kotiäiti edes OSAA analysoida tunteitaan ja elämäänsä noin hyvin! Miten rohkeaa kertoa lehdessä esim. se, että jätti poikansa kahdeksi viikoksi kun tietää, että puoli Suomea tuomitsee kuitenkin. Maininta älyllisen keskustelun puutteesta ja se, että lapsi keskeyttää on todellakin juuri niin! Sekä mieheni että kavereideni kanssa on käynyt juuri noin!
Itse pystyin hyvinkin samaistumaan Kirsiin, vaikka en kaikissa asioissa samaa mieltä olekaan.
Ja se tyhmentyminen: totta se on, valitettavasti. Pienet piirit ja pienet ajatukset. Mutta minulla on myös kokemus siitä, että kotiäitiyden jälkeen töihin palaa innokas, fiksu ennen kaikkea tehokas äiti, joka palautuu entiseen " älykkyyteensä" tuota pikaa.
Terkkuja vaan Kirsille!
t: ei enää kotiäiti
Työssäkäyvillä ei ole tapana osallistua näihin haukkumisiin.
Kotiäidit vain esiintyvät välillä työssäkäyvinä, jotta saisivat aikaiseksi paremmat riidat keskenään.
Kotiäideillä on myös suurempi tietous perhepäivähoitajien ja päiväkotien paremmuudesta, joten he tietysti haukkuvat nämäkin esiintyen työssäkäyvinä naisina.
Ja entäpä sitten se ketju, jossa kaikkien päiväkotilasten vaatteet haukuttiin. Kotiäitihän sen tietysti teki, koska vain kotiäitien lapset ovat päiväkodissa ja vain kotiäideillä on varaa ostaa niin kalliita vaatteita lapsilleen, että pystyy haukkumaan jopa Reimatecit.
Ja siinä kotiäidit vasta pitkälle menivät haukkumisissaan, kun moittivat - muka työssäkäyvinä - toisia työssäkäyviä siitä, että nämä eivät herää tarpeeksi ajoissa leikkimään lastensa kanssa ennen päiväkotiin viemistä.
Voi voi, kotiäitejä. Kumma että niillä riittää aivokapasiteetti tuollaiseen =)))))
Tosiasia on, että idiootti on idiootti oli hän sitten kotona tahi töissä.