Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin työosoitus. Voi luoja.

Vierailija
24.05.2016 |

Viime viikolla prosessijhoitajaksi lääketehtaalle. Pätevyyteni kuulemma riittää, vaikka minulla ei ole minkäänlaista käsitystä varastotyöstä, tehdastyöstä tai lääkkeistä.

Tänään sitten erikoissairaanhoitajaksi.. Kondiittorin papereilla ja ylppäritutkinnolla.

Pakkohan niihin on hakea, muuten tulee karenssi, mutta mitä je tuolla ajattelevat? Samallahan niitä elämiä pelastetaan kuin kakkujakin kuorrutellaan? :D Työkkäriin voisin hakeutua, siellä ei näköjään ammattiosaamista tarvita.

Kommentit (351)

Vierailija
281/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku laittaa tästä ketjusta vinkin iltapäivälehteen? Siellä kun on aina näitä otsikoita työnhakijoiden tyhmyydestä, eikä tätä toista puolta tuoda koskaan esiin. PS. Joko se rekryämmä-ketju on vinkattu iltapäivälehdille? Täytyisi saada jokin muutos tähän tilanteeseen, jossa yleistä mielipidettä yritetään muokata siihen suuntaan, että työssäkäyvät ja päättäjät uskovat tosissaan työttömien olevan kaikki pitkäaikaistyöttömiä, laiskoja, saamattomia, sohvalla pötköttelijöitä. Nämä työkkärin sähläilyt ja rekryjen noloudet tulisi nostaa pikku hiljaa esiin.

Laitoin juttuvinkin Ilta-Sanomille, sinne meni koko ketju, toivottavasti kiinnostuvat, samoin Työ-ja elinkeinoministeriö on saanut viestiketjun tiedoksi. Toivottavasti on apua.

282/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt suoranaisesti liity, mut silloin ku ilmottauduin työkkäriin, piti ruksata kaikki työt, jotka kävis itelle. No mähän ruksasin melkein kaiken mallinhommia myöten. Kun työkkäristä soitettiin, niin siellä nainen sanoi, että oon ruksannu liikaa (vaikka siinä nettisivulla ei ollu mitää rajoitteita) nauroi räkäisesti, että "oot laittanu sitä ja tätä ja näköjään mallintyötkin. Hahhhah" No miks sellanen vaihtoehto siinä sitten on ja kyllä mulla ehkä chaansseja malliks vois ulkonäöllsiesti ollakin, vaikka enhän mä nyt työkkärin kautta ajatellu millekään malliuralle pääsevänikään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunennn kirjoitti:

Ei nyt suoranaisesti liity, mut silloin ku ilmottauduin työkkäriin, piti ruksata kaikki työt, jotka kävis itelle. No mähän ruksasin melkein kaiken mallinhommia myöten. Kun työkkäristä soitettiin, niin siellä nainen sanoi, että oon ruksannu liikaa (vaikka siinä nettisivulla ei ollu mitää rajoitteita) nauroi räkäisesti, että "oot laittanu sitä ja tätä ja näköjään mallintyötkin. Hahhhah" No miks sellanen vaihtoehto siinä sitten on ja kyllä mulla ehkä chaansseja malliks vois ulkonäöllsiesti ollakin, vaikka enhän mä nyt työkkärin kautta ajatellu millekään malliuralle pääsevänikään :D

Kansalaisopiston kuvataidekurssin alastonmallille voidaan maksaa parempaa palkkaa kuin saman kurssin opettajalle.

Vierailija
284/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin työosoitus = työkkärin työtarjous =

Työkkäri siis lähettää henkilökohtaisesti karenssin uhalla näitä "työtarjouksia" työttömille. Siis kyseessä on sama avoin työpaikka, joka on ilmoitettu mol.fi sivuille ja on jokaikisen luettavissa ja haettavissa!! Mitä järkeä on karenssin uhalla lähettää työttömille näitä? En näe siinä järkeä!

Ja jokaiseen mol.fi työpaikkoihinhan tulee satoja hakemuksia per paikka muutenkin.

Työkkärin työtarjous ei lainkaan paranna työttömän asemaa siinä satojen hakijoiden joukossa. Työtön pakotetaan hakemaan sitä samaa paikkaa muiden satojen kanssa. Työtön ei saa mitään etulyöntiasemaa muihin nähden sillä, että työkkäri on oikein lähettäny työttömälle tämän työtarjouksen.

Työtarjous kuulostaa mun mielestä tasan siltä, että työkkäri lähettää vaikkapa vain viidelle työttömälle työtarjouksen paikkaan x. Jokainen näistä viidestä rustaa hakemuksen ja pääsee haastatteluun ja joku heistä valitaan. Paikkaa ei näy julkisesti missään. Näin mä ymmärrän työtarjouksen.

Mun mielestä työtarjouksen kohdalla pitäisi lukea "julkinen avoin työpaikka, jota sinun on karenssin uhalla haettava"

Oletko koskaan lukenut sitä työtarjousta? Siinä sanotaan hyvin selkeästi, että ota yhteyttä työnantajaan! Siinä ei sanota, että sinun on pakko hakea karenssin uhalla.

Miksi työttömät ei edes lue niitä työtarjouksia vaan levittää täällä väärää tietoa? Mitään pakkohakua ei ole, yhteydenotto riittää. Soitto, sähköposti tai vaikka perinteinen kirje kirjattuna, kaikista niistä jää todiste. Mutta ei, työtön vänkää, että on pakko hakea, koska ei vaivaudu lukemaan läpi saamiaan työtarjouksia.

Kyllä siinä lukee että pitää ilmoittaa saiko paikan vai ei ja että jos työtön ei noudata ohjeita tai omalla toiminnallaan aiheuttaa ettei tule valituksi voi siitä seurata kolmen kuukauden karenssi. Omalla toiminnallaan = kertoo että te-toimistosta sai tiedon tai ettei astmaatikkona voi mennä Stockmannin kosmetiikkaosastolle myyjäksi (vaikka olisi te-toimistoon toimittanut lääkärintodistuksen).

Niin? Pitää ottaa yhteyttä työnantajaan (ei välttämättä hakea työpaikkaan) ja sitten pitää ilmoittaa, saiko töitä vai ei. Missään kohtaa ei vaadita sitä työhakemusta! Eikä kysytä siitä yhtään mitään.

Mikä tässä on työttömälle niin kamalan vaikeaa? Ohje nimenomaan sanoo, että ota yhteyttä. Teksti työtarjouskirjeessä sanoo, että ota yhteyttä. Mutta työtön vänkää vastaan, että kyllä on pakko hakea.

Öhöh, sitä täytyy hakea. Ja jos haastatteluun pääsee ja kertoo vaikka allergian joka estää työllistymisen siihen työhön voi te-toimisto lätkaistä sen karenssin.

Mikä tässä on työlliselle niin kamalan vaikeaa käsittää?

Ministeriön ohjeen mukaan ei ole pakko hakea! Ohjeen mukaan yhteydenotto riittää eikä sen ole pakko olla sama asia kuin hakemus.

Mitä työnhakijan on tehtävä työtarjouksen saatuaan

Työnhakija saa työtarjouksen 1-luokan iPost-lähetyksenä (ent. eKirje), ja hänen on otettava yhteys työnantajaan tarjouksessa ilmoitettuun määräpäivään mennessä. Työtarjouksiin ei vakuutusoikeuden ratkaisukäytännön mukaan sovelleta hallintolain (434/2003) 59 §:n mukaista seitsemän päivän tiedoksisaantiaikaa. Työtarjouksessa työnhakija velvoitetaan ilmoittamaan TE-toimistoonmääräpäivään mennessä yhteydenotostaan työnantajaan. Jos työnhakijan ilmoitusta TE-toimistoon ei ole tullut määräpäivään mennessä, asiakkaalle lähetetään selvityspyyntö ja etuuden maksajalle ilmoitetaan asian selvittämisestä tiedotteella 0F1.

Kerropa se te-toimistoonkin. Ihan tunnen erään joka on siellä töissä, ja kyllä pitää ihan paikkansa että työtarjouspaikkoihin tulee hakea mikäli ei sitä karenssiuhkaa halua. Aika paljon olen hänen kanssaa keskustellut ja on ollut avoimempi kuin kasvottomat asiantuntijat. Hänellä yli 20 vuoden kokemus te-toimistosta (työntekijänä) ja sanoi että on jo pitkään katsellut kauhulla kuinka ammattitaidotonta se touhu on, suorastaan perseestä ja pakon edesään lähetellään tarjouksia miten sattuu. Ja että tällä hetkellä on tavoita saada ihmisiä karenssiin.

Lpasellista uskoa ministeriön ohjeisiin ja sulkea silmät raadolliselta kyykyttämiseltä. Työttömälle voi napsahtaa karenssi jopa asiantuntijan erehdyksen takia mutta sitä ei peruta, selvittämiseen menee järkyttävän pitkä aika ja selvitysevelvollinen on työtön.

Ei siihen selvittämiseen mene kuin noin 2 min, jonka aikana etsii ministeriön ohjeesta tuon tekstin ja kopioi sen selvitykseensä. Jos on ottanut yhteyttä, se riittää. Sinun kaverisi saattaa olla äärimmäisen ammatitaidoton ihminen, jos ei ole tajunnut lakitekstiä ja sen pohjalta tehtyä ohjetta. Useimmissa TE-toimistoissa porukka on koulutettu ymmärtämään tekemisiään, nähtäväsi tuttusi ei ole osallistuntu koulutuksiin.

Sinä voit inttää ikuisuuksiin asti, että tuttusi tietää. Ei sillä ole merkitystä, koska ministeriön ohje ja työtarjouksen teksti ovat yksiselitteiset: pitää ottaa yhteyttä työnantajaan! Se riittää.

Sinähän se tässä intät vaikka et selvästi mitään tiedä, uskot vain sokeasti ministeriön ohjeistusta tajuamatta että käytäntö on toista ja te-toimistolla on käsittämätön valta ja "oikeus" tuomita asiakkaansa. Rikollisiakaan ei tuomita enne oikeudenkäyntiä mutta työttömät voidaan ja sitä tapahtuukin. Ei auta ystävä hyvä vaikka kuinka printtaisi kahdessa minuutissa mustaa valkoisella kun karenssi on alkanut sen selvittäminen on pitkä pitkä prosessi ja te-toimiston työntekijät päätöksineen "koskemattomia".

Tästä on monia surullisia esimerkkejä.

Vierailija
285/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain työtarjouksen erääseen työpaikkaan. Kyseessä palkkatukipaikka, mahdollisesti työkokeilu tai kuntouttava työtoiminta. Työpaikan tietoja ei annettu (ei yhteystietoja, ei esimiehen tai kenenkään muun), ei työnkuvaa, se kerrottiin että kyseessä kokoaikatyö ja alkaa kaksi viikkoa kirjeen saapumisesta.

Tiedustelut kohdassa erään henkilön nimi ja puhelinnumero.

Soitin sinne, hän ei tiennyt asiasta mitään, antoi ko paikan vs johtajan numeron, soitin kolmena päivänä, ei vastattu eikä soitettu takaisin, neljäntenä päivänä (viimeinen yhteydenottopäivä) laitoin sähköpostia.

Monta tuntia myöhemmin sain käskyn maanantaina (oli perjantai) soittaa eräälle toiselle henkilölle. Soitin, hän ei tiennyt asiasta mitään antoi uuden nimen ja numeron joka ei tiennyt, tämä toistui vielä kolme kertaa..

Jo ensimmäisenä päivänä soitin tarjouksen lähettäjälle mutta puhelun vastasi joku muu joka ei osannut vastata kysymykseeni, jätti soittopyynnön tälle henkilölle joka tarjouksen oli lähettänyt. Hän ei koskaan soittanut minulle.

Loppujen lopuksi selvisi että oli tapahtunut virhe, ei te-toimisto sitä minulle selvittänyt, tietenkään. Paikkaa ei edes ollut olemassa, tai oli mutta ei avoinna.

Ja todellakin, työtarjouskirjeessä luki että jollen hae määräaikaan mennessä tai en ilmoita te-toimistoon sainko paikan seurauksena on se kolmen kuukauden karenssi.

Eli aivan turha selitellä että ne asiantuntijat eivät siellä säheltäisi ja ihan itse tekisi virheitä.

Tämä on ihan kiva tarina, mutta se tietojärjestelmä ei itsekseen lähettele tarjouksia. Työpaikkaa se ei osaa itsekseen aktivoida jne., joten kyseessä on urbaanilegenda, jonka kertoja ei ole tietoinen siitä, miten työhallinnon järjestelmä toimii. Työkokeilusta tai kuntouttavasta työtoiminnasta ei edes voi lähettää työtarjousta. Ja siihen työtarjoukseen tulostuu automaattisesti tiedot sekä työpaikasta että työnantajasta, ilman niitä kirje ei lähde eteenpäin.

Ei niin vaan se tantta. Ja minulla on mustaa valkoisella mutta niin hullu en ole että tähän kaikki tunnistettavat tiedot antaisin. Miten jotkut oikeasti voivat uskoa noin sinisilmäisesti jonkun te-toimiston ja siellä olevien ihmisten erehtymättömyyteen? Aikoinaan sain kelata tiedon etten ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen koska työssäoloehto ei täyt. Olin ihmeissäni, silloin asia onneksi hoitui soitolla te-toimistoon. Olin ollut lähes kolme vuotta töissä (ehto täyttyi kevyesti) ja hain päivärahoja liitolta, en kelalta. Ihan oikeat tiedot olin antanut te_toimistoon, silloinen virkailija myönsi tehneensä virheen. Ei siellä mikään kone jatkuvasti heittele tarjouksia tai nappaa tietoja, ihan ihmiset siellä toimivat ja pahojakin virheitä sattuu. Siitäkin tapauksesta minulla on edelleen mustaa valkoisella. Ministeriöön voin kopiot lähettää mutta en tänne mitään linkitä epäilijöiden epäuskoa tyydyttämään.

Vierailija
286/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi haukkumaan niitä TE-toimiston työntekijöitä. Oma käsitykseni on, että he toimivat tiukan sanelun alla mikä tulee TEM:stä, eli Työ - ja elinkeinoministeriöstä, joka taas on hallituksen ohjauksessa.

Eli virkailijat ovat vain niitä, jotka toteuttavat käskyjä. Suuntaisin sen raivon ennemmin hallitukseen, koska siellä ne ylätason päätökset tehdään.

Jos olis ammattiylpeyttä, sanoisivat etteivät voi sentään toimia järjenvastaisesti.

Vierailija
287/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Pitää ottaa yhteyttä työnantajaan (ei välttämättä hakea työpaikkaan) ja sitten pitää ilmoittaa, saiko töitä vai ei. Missään kohtaa ei vaadita sitä työhakemusta! Eikä kysytä siitä yhtään mitään.

Mikä tässä on työttömälle niin kamalan vaikeaa? Ohje nimenomaan sanoo, että ota yhteyttä. Teksti työtarjouskirjeessä sanoo, että ota yhteyttä. Mutta työtön vänkää vastaan, että kyllä on pakko hakea.

Sinä et selvästi ole kokenut te-toimiston tulkintaa. Siellä  yhteydenotolla tarkoitetaan käytännössä hakemusta ihan samalla tavalla kopio ilmoituksesta onkin TARJOUS. Tätä on yritetty tulkita sinulle yli 200 viestin verran.

Olen kokenus te-toimiston tulkinnan ja se on yksiselitteinen: ota yhteyttä työnantajaan! Ei sanaakaan hakemuksista. Vain työtarjouksen saaneet itkevät sitä, että täytyy tehdä hakemus, vaikka asian voisi selvittää soitolla. Tai vaikka käymällä.

Minä varmistin asian soittamalla te-toimistoon. Vastattiin että yhteydenotto ei todellakaan riitä vaan paikkaa pitää tosissaan hakea jos ei halua karenssia.

Miksi te-asiantuntija sanoo näin jos se ei pidä paikkaansa?

Voisitko jo lopettaa ja uskoa viisaampiasi?

Vai jatkatko ihan trollaamisen ilosta?

Vierailija
288/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi haukkumaan niitä TE-toimiston työntekijöitä. Oma käsitykseni on, että he toimivat tiukan sanelun alla mikä tulee TEM:stä, eli Työ - ja elinkeinoministeriöstä, joka taas on hallituksen ohjauksessa.

Eli virkailijat ovat vain niitä, jotka toteuttavat käskyjä. Suuntaisin sen raivon ennemmin hallitukseen, koska siellä ne ylätason päätökset tehdään.

Jos olis ammattiylpeyttä, sanoisivat etteivät voi sentään toimia järjenvastaisesti.

Ammattiylpeyttä ei voi olla sellaisessa hommassa, johon palkataan pitkäaikaistyöttömiä. Voihan järjettömyydestä tietenkin protestoida organisaation sisällä, mutta seuraavien irtisanomisten yhteydessä tietenkin hankalat työntekijät lähtevät ensimmäisinä.

Vierailija
289/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et selvästi ole kokenut te-toimiston tulkintaa. Siellä  yhteydenotolla tarkoitetaan käytännössä hakemusta ihan samalla tavalla kopio ilmoituksesta onkin TARJOUS. Tätä on yritetty tulkita sinulle yli 200 viestin verran.

Olen kokenus te-toimiston tulkinnan ja se on yksiselitteinen: ota yhteyttä työnantajaan! Ei sanaakaan hakemuksista. Vain työtarjouksen saaneet itkevät sitä, että täytyy tehdä hakemus, vaikka asian voisi selvittää soitolla. Tai vaikka käymällä.

Minä varmistin asian soittamalla te-toimistoon. Vastattiin että yhteydenotto ei todellakaan riitä vaan paikkaa pitää tosissaan hakea jos ei halua karenssia.

Trollaa trollamisen ilosta ja sillä ajatuksella, että joku ehkä erehtyy noudattamaan sen antamia ohjeita joutuen siksi hankaluuksiin. 

Vierailija
290/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90100 kirjoitti:

Aikoinaan tuli töihinosoitus topless paikkaan tarjoilijaksi.

Ei pidä paikkaansa, kuten ei pidä sekään, että olisit tullut työhönosoitus haudankaivajaksi. Vai oliko tämä Saksassa? Suomessahan ei työhönosoituksia ole enää aikoihin ollut olemassakaan.

Edellisen laman aikaan (jolloin topless -baarit Suomeen rantautuivat) näitä tuli, muistan kohun ja hässäkän, vaikka olin nuori.

Kohti tätä mennään taas.

Serkku sai silloin työhönosoituksen puhelinseksilinjan työntekijäksi. Siitä sai kieltäytyä ilman karenssia. Aika jalomielistä.

Vierailija
291/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En trollaa. Ministeriön ohje menee ohi te-toimiston virkailijan sanan.

Setvin työkseni työtarjouskäytännöstä syntyviä selvityspyyntöasioita ja siksi tiedän, että työtarjouksen saatuaan työn hakemiseksi riittää yhteydenotto työnantajaan. Jos yhteydenotosta syntyy pyyntö käydä haastattelussa, se pitää tehdä, mutta muuten mikään lainsäädännössä tai ministeriön ohjeessa ei velvoita erikseen hakemaan töitä, jos saa työtarjouksen.

Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelulaista 4. luku 8§ toteaa, että "Työttömän työnhakijan yleisenä velvollisuutena on hakea työtä ja koulutusta. Työtön työnhakija on myös velvollinen osallistumaan työnhakijan haastatteluihin sekä työllistymissuunnitelman tai sitä korvaavan suunnitelman laatimiseen ja tarkistamiseen." Laki, sen perustelut tai asetus ei erikseen yksilöi, millä tavalla töitä on haettava tai että on haettava nimenomaan te-toimiston työtarjouksella tarjoamia töitä. Riittää, että hakee töitä ja työtarjouksen saatuaan toimii sen ohjeiden mukaisesti eli ottaa yhteyttä työnantajaan.

En koskaan lakkaa kummastelemasta sitä, että ihmiset eivät viitsi ottaa selvää asioista vaan kuvittelevat, että heidän itse keksimänsä käytännöt olisivat jotenkin enemmän totta kuin lait ja ohjeet.

Totta kai työttömyys on hankalaa, kun itse asetta itselleen kuviteltuja sääntöjä.

Vierailija
292/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setvin työkseni työtarjouskäytännöstä syntyviä selvityspyyntöasioita ja siksi tiedän, että työtarjouksen saatuaan työn hakemiseksi riittää yhteydenotto työnantajaan. Jos yhteydenotosta syntyy pyyntö käydä haastattelussa, se pitää tehdä, mutta muuten mikään lainsäädännössä tai ministeriön ohjeessa ei velvoita erikseen hakemaan töitä, jos saa työtarjouksen.

Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelulaista 4. luku 8§ toteaa, että "Työttömän työnhakijan yleisenä velvollisuutena on hakea työtä ja koulutusta. Työtön työnhakija on myös velvollinen osallistumaan työnhakijan haastatteluihin sekä työllistymissuunnitelman tai sitä korvaavan suunnitelman laatimiseen ja tarkistamiseen." Laki, sen perustelut tai asetus ei erikseen yksilöi, millä tavalla töitä on haettava tai että on haettava nimenomaan te-toimiston työtarjouksella tarjoamia töitä. Riittää, että hakee töitä ja työtarjouksen saatuaan toimii sen ohjeiden mukaisesti eli ottaa yhteyttä työnantajaan.

En koskaan lakkaa kummastelemasta sitä, että ihmiset eivät viitsi ottaa selvää asioista vaan kuvittelevat, että heidän itse keksimänsä käytännöt olisivat jotenkin enemmän totta kuin lait ja ohjeet.

Totta kai työttömyys on hankalaa, kun itse asetta itselleen kuviteltuja sääntöjä.

Eivät töttömät niitä sääntöjä keksi vaan te-toimisto ja niitä myös noudatetaan.

Voisitko nyt vastata niihin kummasteluihin miksi te-tantat/sedät antavat niitä karensseja jotka kestävät kauan vaikka olisivat jopa väärin perustein annettuja ja miksi niiden selvittely on tehty mahdollisimman hankalaksi?

Miski asiantuntijat itse sanovat että karenssi tulee jos paikkaa ei hae, että yhteydenotto ei riitä?

Ministeriön ohjeistus EI mene te-toimston asiantuntijoiden mielivallan edelle, käytännössä. Se työttömiä kiinnostaa eikä mikään teoreettinen sanahelinä.

Vierailija
293/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla asioista pitäisi mielestäsi ottaa selvää jotta olisit tyytyväinen? Useampikin on ottanut yhteyttä te-toimistoon ja selvittänyt asiaa sieltä (jolloin on selvinnyt että sinun käsityksesi on väärä), monet ovat uskoneet että yhteydenotto riittä ja kas, karenssi on tullut.

Tässä on nyt aikamoinen ristiriita jankutuksesi ja ihmisten kokemusten välillä, mitähän se kertoo?

Vierailija
294/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

290: mitä tarkoittaa että setvit työksesi näitä juttuja? Jos se on totta niin sinun tulisi tietää että asia on juuri toisinpäin kuin mitä nyt väität.

Missä muka olet töissä?

Ja kuinka monta tapausta olet setvinyt niin että väärin kohdellulle työttömälle ei joko ole lainkaan tullut karenssia tai se on peruttu ilman kuukausien odottelua?

Vierailija
295/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa mitä se jankuttaja tarkoittaa sillä että työttömät eivät viitsi ottaa asioista selvää vaan olettavat ja tekevät itse asiat hankaliksi.

Vierailija
296/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän kävisi, kun päättäisi sairaanhoitajan työnosoituksen työkkärin määrittelemäksi pätevyydeksi? Kai sen voi CV:hen merkitä, jos viranomainen on sitä mieltä?

Eihän silloin enää olisi edes valesairaanhoitaja, vaan työkkärin päättämä sairaanhoitaja. Toki valviran rekisteriinpääsy vaatisi vähän enemmän, mutta työnhakuun laittaa tutkintopäivämääräksi työnosoituksen päivämäärän. Kun kysyttäessä kertoisi aina oman oikean taustan, jos sillä työllistyisi, kukahan olisi vastaamassa valehoitajasyytöksissä?

Kysymys kuuluu :

Voiko TET-toimiston asiantuntija pätevöittää työnhakijan sairaanhoitajaksi, sosiaalivirkailijaksi tai apteekkariksi ja karenssisanktion uhalla kehottaa työnhakijaa täten rikkomaan lakia hakemalla työpaikkaa joka edellyttää ammattisuojattua erityisosaamista?

Vierailija
297/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän kävisi, kun päättäisi sairaanhoitajan työnosoituksen työkkärin määrittelemäksi pätevyydeksi? Kai sen voi CV:hen merkitä, jos viranomainen on sitä mieltä?

Eihän silloin enää olisi edes valesairaanhoitaja, vaan työkkärin päättämä sairaanhoitaja. Toki valviran rekisteriinpääsy vaatisi vähän enemmän, mutta työnhakuun laittaa tutkintopäivämääräksi työnosoituksen päivämäärän. Kun kysyttäessä kertoisi aina oman oikean taustan, jos sillä työllistyisi, kukahan olisi vastaamassa valehoitajasyytöksissä?

Kysymys kuuluu :

Voiko TET-toimiston asiantuntija pätevöittää työnhakijan sairaanhoitajaksi, sosiaalivirkailijaksi tai apteekkariksi ja karenssisanktion uhalla kehottaa työnhakijaa täten rikkomaan lakia hakemalla työpaikkaa joka edellyttää ammattisuojattua erityisosaamista?

No eihän tuo noin mene. TE-toimisto vain velvoittaa ihmiset hakemaan ja työnantaja tekee päätöksen. Eikä tietenkään palkkaa tehtävään sellaista joka ei laillisesti saa sitä hoitaa. Se hakeminen on vain itsetarkoitus.

Vierailija
298/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan hakeminen on vain työnhaun aktiivisuuden osoittamista, mikä on työttömyyskorvauksen saamisen ehto. Työnantaja ei tietenkään tehtävään soveltumatonta palkkaa. Tietysti huonona puolena tässä koko asiassa on työnantajan sekä työnhakijan ajanhukka, mikä tästä koko rumbasta koituu.

Vierailija
299/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ihan koko ketjua jaksanut plärätä, mutta mikä tossa lääketehtaan työssä oli epäsopivaa? Tiesitkö, että siihen ei ihan oikeasti tarvitse erityistä koulutusta, vaan työhön perehdytetään kunnolla?

Terveisin,

Lääkeheebo

Vierailija
300/351 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne järjettömiä meidänkin mielestä, käsky käy ylempää niin no can do.. T. Työkkärin täti

Kyllä sieltä tulee paljon sellaistakin että se on selvästi vain virkailijan vika. Vai onko sinua kehotettu lähettämään työtarjouksia paikoista joiden hakuaika on umpeutunut?

Tuskin, mutta koska työkkärin akoilla ei kaikesta päätellen kovin paljon järki päätä pakota, teet niin joka tapauksessa. Tai sitten tekniikan ihmeenä nauhoitat asiakkaiden puheluja niin, että asiakas kuulee pelkästään oman puheensa kaikuna.

Työkkärin ämmät yrittävät selvästi todistella olevansa tarpeellisia, vaikka totuus on ettei sitä kautta käytännössä kukaan työllisty. Koko paskan voisi lakkauttaa ja edistää säästyneillä rahoilla työttömien työllistämistä sata kertaa nykyistä tehokkaammin, mutta koska ylipainoiset 50-vuotiaat Marjatat jäisivät sitten ilman suojatyöpaikkojaan niin eihän sellaista kukaan ehdota.

Mites normaalipainoiset työkkärin "ämmät" tai alle 50-vuotiaat? Entäs ne kaikki työkkärin ukot, vaikuttaako heillä paino ja ikä myös ammattitaitoon? Naisviha ja ikärasismi elää ja voi hyvin av:n kommenteissa.

Kyllä, työkkärien toiminnassa olisi parantamisen varaa. Ei, et voi vedota systeemin toimimattomuudessa työntekijöiden sukupuoleen, painoon

ja ikään.

Olen työni kautta päivittän tekemisissä TE-toimistojen kanssa, ja ammattitaito ja motivaatio vaihtelevat siellä aivan samoin, kuin sairaanhoitajilla, kampaajilla, Kelan virkailijoilla, vakuutusedustajilla, siivoojilla, opettajilla...

Katkera yleistäminen ei johda mihinkään kovin ylevään kai?