Miten suhtautuisit siihen jos mies sanoisi että häntä vainoaa joku nainen?
Meillä oli siis tässä sellainen tilanne, olimme harrastamassa tänään päivällä ja sitten yks kaks mies menee todella alakuloiseksi. Aloin kysellä että mikä oikein tuli? Mies alko siinä sitten kertomaan tarinaa että hänen joku ex säätö vainoaa häntä netissä ja jossain kaupan lähetyvillä jonku koiransa kanssa ? Se alko siinä sitte näyttää kaikkia viestejä. Siinä se sitten kertoi senkin että hän joskus aiemmin käynnyt yksinään ilmeisesti poliisi asemalla näyttämässä näitä samoja viestejä..... Olin silloin että mitähän v.... ihmettelin miks ei oo mulle kertonut mitään? Mut kuulema on niin ahdistunut tän naisen toimista ettei ole pystynyt kertomaan?
Hirvee alku shokki päällä. Ja kun ei tiedä onko tää hänen omaa kuvitelmaa vai totta. Kyl se näytti kuvan siitä naisesta ja oon mä nähny tän joskus. On kuulema ollut esto listalla monta vuotta. Ja on ilmeisesti nyt estänyt jonkun uuden profiilin ?
Mitä työ tekisitte täs tilanteessa?? Vähä huolestuttaa koko homma. Totta kai oon kumppanin tukena asioissa.
Kommentit (46)
Pitäisikö miehen muuttaa eri paikkaan ja salata tietonsa. Jos käy samoissa paikoissa kuin ennen kai se nainen ilmestyy. Vai haluaako lähestymiskiellon naiselle. Hoitoko eron huonosti ettei selittänyt naiselle enempää ja nainen ahdistui, vai onko ilkeästi vainoava tms.
Mitäkö tekisin? Sanoisin miehelle että kiitos kun kerroit ja kerron että sanoo vaan jos haluaa minulta jonkinlaista tukea. Ja kannustaisin herkästi käymään siellä poliisilaitoksella uudestaan jos tilanne pahenee.
Vaikuttaa siltä että miehesi on tehnyt salaa jotain ja nyt kaduttaa.
Yleensä näissä taitaa olla kyse siitä, että ex viestii tms. ja toinen vastaa niihin viesteihin. Ainakin välillä. Harva on niin hullu, että jaksaa stalkata täysin ilman vastakaikua.
Näille ei saisi vastata koskaan mitään, vaikka olisi mikä asia. Eikä vastata puheluun eikä tarvitse edes tervehtiä. Pikkupaikoissa stalkkeriexiä voi olla mahdoton vältellä, mutta kannattaa yrittää. Kyllä sen pitäisi onnistua. Voisin lyödä vetoa, että miehesi on itse viestinyt tälle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö miehen muuttaa eri paikkaan ja salata tietonsa. Jos käy samoissa paikoissa kuin ennen kai se nainen ilmestyy. Vai haluaako lähestymiskiellon naiselle. Hoitoko eron huonosti ettei selittänyt naiselle enempää ja nainen ahdistui, vai onko ilkeästi vainoava tms.
Siis tää on ollu ilmeisesti joku seksi suhde josta nainen ilmeisesti saanu väärän kuvan. Näin hän mulle tän selitti. Mutta aika pitkää vainonu ilmeisesti vissii. Hitto kun enää seuraa sitä kyseistä naista tiktokis olisin voinnu kysyy siltä jotenkin että mikä juttu? Mut kun en muista sen nimeä... Mutta joo mies kokee tämän hyvin ahdistavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä näissä taitaa olla kyse siitä, että ex viestii tms. ja toinen vastaa niihin viesteihin. Ainakin välillä. Harva on niin hullu, että jaksaa stalkata täysin ilman vastakaikua.
Näille ei saisi vastata koskaan mitään, vaikka olisi mikä asia. Eikä vastata puheluun eikä tarvitse edes tervehtiä. Pikkupaikoissa stalkkeriexiä voi olla mahdoton vältellä, mutta kannattaa yrittää. Kyllä sen pitäisi onnistua. Voisin lyödä vetoa, että miehesi on itse viestinyt tälle naiselle.
On se jossain palstoilla ilmeisesti sanonut takas jotain. Mutta silti tää nainen vaa jatkaa. Pyörii kuulema kaupan pihalla koiransa kanssa? Koirakin saman niminen mikä meijän entinen koira oli. Mies ilmeisesti luulee että meijän koiran takia nimesi oman koiransa?
Vierailija kirjoitti:
Mitäkö tekisin? Sanoisin miehelle että kiitos kun kerroit ja kerron että sanoo vaan jos haluaa minulta jonkinlaista tukea. Ja kannustaisin herkästi käymään siellä poliisilaitoksella uudestaan jos tilanne pahenee.
On kuulema menossa uudestaan tässä lähiaikoina.
Rikosilmoitus, lähestymiskielto, muutto ja henkilötietojen salaaminen (myös ajoneuvorekisteristä ja puhelinnumeron vaihto ja salaaminen.)
Ja estoon tämä vainooja.
Samat neuvot kuin naisille. Tuskin on kuitenkaan hengenvaaraa kuten naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Typerys syyttelee uhria. Syyttelisitkö naisuhriakin?
Mistä sen voi tietää onko toinen psykoosissa?
Mietin vaan sitäkin että osaako narkit muka vainota?
Olisikohan kyseessä miehen salasuhde, joka mennyt liian pitkälle ja nyt mies koettaa pelastaa nahkansa väittämällä että rakastajatar onkin harhainen vainoaja?
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan sitäkin että osaako narkit muka vainota?
Osaa. Ne on just niitä pahimpia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus, lähestymiskielto, muutto ja henkilötietojen salaaminen (myös ajoneuvorekisteristä ja puhelinnumeron vaihto ja salaaminen.)
Ja estoon tämä vainooja.
Samat neuvot kuin naisille. Tuskin on kuitenkaan hengenvaaraa kuten naisilla.
Ok
Toi on paska tilanne. Itselläni nainen aloitti vainoamisen. Viestejä ja puheluita tuli jatkuvasti. Siinä oli jo kestämistä. Mutta sitten oli hänen mies puoliset ystävät jotka teki helvettiä ..... ja kesti pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tää on ollu ilmeisesti joku seksi suhde josta nainen ilmeisesti saanu väärän kuvan. Näin hän mulle tän selitti. Mutta aika pitkää vainonu ilmeisesti vissii. Hitto kun enää seuraa sitä kyseistä naista tiktokis olisin voinnu kysyy siltä jotenkin että mikä juttu? Mut kun en muista sen nimeä... Mutta joo mies kokee tämän hyvin ahdistavaksi.
Edelleen mietin saiko nainen ahdistushäiriön ja psd, kun mies käytti tavallaan ja hävisi? Ehkä tuli väärä käsitys. Vai onko nainen pahalla vainoava. Onko muita kauppoja kuin se yksi missä voisi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan kyseessä miehen salasuhde, joka mennyt liian pitkälle ja nyt mies koettaa pelastaa nahkansa väittämällä että rakastajatar onkin harhainen vainoaja?
Kysyin asiaa ja ei kuulema ole. Ei ole ennenkään moista harrastanut. Hän ei kuulema narkkiin koske eikä pitäis meidän perhe elämää piloille.
Up