Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin työosoitus. Voi luoja.

Vierailija
24.05.2016 |

Viime viikolla prosessijhoitajaksi lääketehtaalle. Pätevyyteni kuulemma riittää, vaikka minulla ei ole minkäänlaista käsitystä varastotyöstä, tehdastyöstä tai lääkkeistä.

Tänään sitten erikoissairaanhoitajaksi.. Kondiittorin papereilla ja ylppäritutkinnolla.

Pakkohan niihin on hakea, muuten tulee karenssi, mutta mitä je tuolla ajattelevat? Samallahan niitä elämiä pelastetaan kuin kakkujakin kuorrutellaan? :D Työkkäriin voisin hakeutua, siellä ei näköjään ammattiosaamista tarvita.

Kommentit (351)

Vierailija
341/351 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis. Ainahan jos saat työtarjouksen, sun on otettava yhteyttä työnantajaan, haettava paikkaa jos työnantaja katsoo sinut päteväksi (vaikket omasta mielestä olisikaan ja ilmoitettava työkkäriin tulitko valituksi vai et.

Olen myös tietoinen, että työnantajat ovat työkkäriin ilmoittaneet jos hakija on omalla toiminnallaan jäänyt ikman työpaikkaa tarkoituksellisesti.

Missä ja milloin näin on käynyt? Luultavasti on silloin niin v-mainen työnantaja, että työttömät ottavat mieluummin karenssin kuin menevät hänelle töihin.

Itse asiassa mullakin oli kerran kova kiusaus ilmoittaa erään työnhakijan lähettämästä viestistä työkkäriin. Ei hän suorastaan kieltäytynyt, mutta röyhkeällä viestillään varmisti sen, että ei taatusti tule valituksi vaikka olisi pätevin ja ansioitunein.

Vierailija
342/351 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on leipuri, piti hakea ravintolakokin töihin.

Minä olen myyjä, piti hakea lähihoitajan paikkaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/351 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei työkkäriä lopeteta? Olen ihan tosissani. Mitä siitä seuraisi?

En ole kuullut kenestäkään, joka sieltä olisi löytänyt töitä. Valtavasti vaan byrokratiaa. Palkataan säästyneillä rahoilla vaikka lisää sairaanhoitajia tai vanhustenhoitajia. 

Työkkärit loppuu vuoden 2019 alussa. Sen jälkeen työtön ilmoittautuu henkilövuokrayritykseen ja on valmis vaikka tunnissa menemään töihin. Jos tähän ei ole valmiutta, ei saa työttömyysetuutta. Ammattitaitosuoja poistuu samalla, joten esimerkiksi metron siivoojaksi voi todella päätyä, vaikka olisi opettaja.

Ja tämä on hel ve tin  hyvä juttu. Lusmut töihin niin että humahtaa XD

Vierailija
344/351 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä varmaan väitetään urbaaniksi legendaksi, mutta työtarjousten avulla ihmiset ovat saaneet myös itselleen loppujen lopuksi sopivia vakituisia kokopäivätöitä, joita eivät olisi muuten tulleet hakeneeksi.

Oletko sinä se, joka taannoin täällä ihmetteli, missä kuplassa elää kun ei tunne yhtään työtöntä?

Siinä kuplassa on helppo kuvitella, että on ihmisiä jotka ovat loppujen lopuksi saaneet työtarjouksen perusteella sopivia kokopäivätöitä. 

Oletko sinä näitä työttömyysketjuja lukiessa törmännyt moneen sellaiseen, joka tuntee yhdenkään työtarjouksen perusteella vakituisen ja ammatillisesti sopivan paikan saaneen?

Täällä yksi, minä olen se jonka lapsi sai vakituisen , koulutustaan vastaavan paikan, kun ajatteli viettää välivuotta ennen yliopistoon hakua. Muistan nähneeni täällä toisenkin, joka oli saanut joko itse paikan tai joku tuttu oli saanut.

Minä olen elämäni varrella törmännyt yhteen tällaiseen! Tapahtui vuonna 1994 tai 1995, en muista enää kumpi.

Vierailija
345/351 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjetöntä touhua tuo työtarjousten lähettäminen suurimmaksi osaksi on. Itse olen aina työpaikan hankkinut.  Kun vähän aikaa olen ollut työtön, niin jo on tullut tarjous johon minulla ei ole kelpoisuutta. En tiedä, millä ammattitaidolla ne työtä tekevät.

Vierailija
346/351 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei työttömät työnhakijat!

Kuinka monta työhönosoitusta eli työkkärin työtarjousta ( = työkkärin lähettämää "työtarjousta", joiden hakematta jättämisestä seuraa karenssi) saatte per viikko, kuukausi?

Oletteko esim. joutuneet hakemaan työtä, josta ei käytännössä makseta mitään, kuten esim. puhelinmyyjän työ?

Jos vastaat kysymyksiini, liitä vastaukseesi se työvoimatoimisto, jossa olet työttömänä työnhakijana.

Vierailija
347/351 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta työhönosoitusta eli työkkärin työtarjousta ( = työkkärin lähettämää "työtarjousta", joiden hakematta jättämisestä seuraa karenssi) saatte per viikko, kuukausi?

Oletteko esim. joutuneet hakemaan työtä, josta ei käytännössä makseta mitään, kuten esim. puhelinmyyjän työ?

Jos vastaat kysymyksiini, liitä vastaukseesi se työvoimatoimisto, jossa olet työttömänä työnhakijana.

Aloita uusi ketju, tämä on jo liian pitkä ja vanha.

Vierailija
348/351 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi haukkumaan niitä TE-toimiston työntekijöitä. Oma käsitykseni on, että he toimivat tiukan sanelun alla mikä tulee TEM:stä, eli Työ - ja elinkeinoministeriöstä, joka taas on hallituksen ohjauksessa.

Eli virkailijat ovat vain niitä, jotka toteuttavat käskyjä. Suuntaisin sen raivon ennemmin hallitukseen, koska siellä ne ylätason päätökset tehdään.

Koska TE -toimiston pitää toimia muualta päätettyjen lakien ja ohjeistuksien mukaan. Ja asiat päätetään pienessä piirissä hallituksessa.

Käytännössä työ- ja elinkeinoministeriö valmistelee päätökset. Jos asia vaatii lakien muuttamista, päätöksen tekee tietenkin eduskunta, mutta pienemmissä päätöksissä ministeri toimii kumileimasimena.

Mutta en voi olla ihmettelemättä, kuinka pihalla siellä ministeriössä ollaan. Tietty suuri osa korkeammista ministeriön virkamiehistä on päässyt työuransa alkuun joskus 80-luvulla, jolloin työpaikan sai kun käveli kysymään olisiko töitä. Ilmeisesti käsitykset työelämästä ovat jymähtäneet siihen aikaan.

Vierailija
349/351 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut yhtä ainutta.

Vierailija
350/351 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellläni älyttömimmät oli, esim.kun olin juuri valmistunut merkonomiksi. Sain työhönosoituksen metallitehtaaseen hitsaajaksi. Tietenkään en uskaltanut 19vuotiaana arkana tyttönä ottaa yhteyttä metallifirmaan, ja karenssiahan siitä tuli :(. Myöhemmin on tullut paikka keittiöemännäksi ruokalaan. Tuolloin jo uskalsin mennä paikalle, jossa ei kuitenkaan ymmärretty, että en pysty hoitamaan työvuorolistoja, ja ruokalan tuotelistaa päivälle, enkä osaa tehä konditoria tason pikkuleipiä ja viinereitä tunnissa :(. No karenssiahan siitä pukkasi, kun tyhmä kieltäydyin aloittamasta työt välittömästi. Työvoimatoimiston mielestä olin pätevä työhön, koska jokaisen 27 vuotiaan täytyy jo perusosaamisena osata pyörittää ravintolaa ja tehdä kaikki tarjottavat ajallaan ja moitteettomasti....

Huono

Vierailija
351/351 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu on vähän parantunut näistä ajoista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme