Vierailija

Syy on se, että eräs tapahtuma menee päällekkäin. Olen tuohon tapahtumaan ilmoittautunut jo monta kuukautta sitten; yhdityksen vuositapahtuma, jossa olen ollut mukana lähes joka vuosi sen jälkeen kun tämän harrastuksen aloitin vuosia sitten. Lisäksi tapahtuma on entisellä asuinpaikkakunnallani ja olen ilmoittanut, että olen käytettävissä vapaaehtoistöihin ja minulle on jo korvamerkitty hommaa. Hääkutsu tuli vasta viime viikolla ja mietin asiaa viikonlopun yli. Ajattelin asiaa siltä kannalta, kummasta pois jääminen harmittaisi enemmän ja se tapahtuma voitti, ylivoimaisesti. Siellä on ihmisiä, joita näen kaksi tai kolme kertaa vuodessa ja muutamaa heistä voin sanoa jopa ystäväkseni. Tiesin, että nämä häät saattavat tulevana kesänä olla, mutta "save the date" -juttuja ei ole ilmoitettu. Mies menee yksinään, jos menee. Hän saattaa jättää menemättä, koska ei huvita ja siihen ovat tottuneet.

Kommentit (5)

Vierailija

Pahoittelen, etten pääse paikalle. Olen sopinut muuta menoa aiemmin. 

Täysin hyväksyttävä selitys. Sukulaisesi halusi raivota jollekulle ja sinä osuit kohteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mun sukulainen kai hiukan loukkaantui, kun en mennyt. Kutsu tuli keväällä, ja sitova ilmoittautuminen piti tehdä yli 2 kk ennen häitä. Olin jonossa leikkaukseen, jota lupailtiin" varmasti" ennen juhannusta, ja jonka jälkeen en olisi pariin viikkoon voinut matkustaa. Kerroin, että voin luultavasti tulla, mutta 100 % varma en voi olla. Morsiammen äidille tämä ei oikein sopinut, sanoi että ainahan voit siirtää leikkausta, et mene. Tämä ei ollut oikeasti mahdollista, joten en voinut varmasti tullla. Jouduin sit kuiteskin odottamaan leikkausta häiden yli. Ja morsiammen äiti heitti sit ettei minua kiinnostanut ja kuulemma puhui niin häissäkin.

Vierailija

Riippuu vahvasti sukulaissuhteesta loukkaantumisen taso. Jos joku pikkuserkku sanois, että on muuta, niin se ois ok, jos mun sisko menis mieluummin johonkin yhdistys-juttuihin kuin mun häihin, niin aivan satavarmana vetäisin herneet nenään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat