Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön sukulainen loukkaantui yo-juhlaehdotuksesta

Vierailija
23.05.2016 |

Ehdotin työttömälle nuorehkolle sukulaisnaiselle jos tulisi juhliin avuksi kuoharia ja kahvia kaatelemaan yms puuhastelua. Ei tarvise lahjaa tuoda ja olisin 50€ vaivanpalkkaakin antanut. Ainahan ruokaakin jää ylikin joten syödäkseenkin olisi saanut. Samassa kaupungissakin asutaan joten ei ole kulkemisista kiinni.
Mutta kyseinen diiva loukkaantui ja löi luurin korvaa. joten nyt olen minäkin suuttunut ja juhliin ei ole enää asiaa edes vieraana. Kumpi tässä on häpeämätön??

Kommentit (230)

Vierailija
61/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku loukkaantuu siitä, että tarjotaan töitä?

Työttömälle 50€ on iso raha ja lisäksi, kun kyseessä on sukulainen, niin helposti auttaisi ihan ilmaiseksikin. Sitähän se sukulaisuus on.

Meidän suvussa ainakin yritetään aina auttaa opiskelijoita ja työttömiä, milloin vahtivat lapsia, millon leipovat, ajavat nurmikkoa.. Mitä nyt kenellä sattuu olemaankin tarjolla. Ja niin noita hanttihommia tuli itsekin aikoinaan tehtyä. Kaikki voittaa.

Etkö näe eroa siinä onko kyse ruohonleikkuusta vai yo-juhlista joissa muu suku on juhlivina vieraina ja työtön palvelijana? Ja se ylijäämäruoka..

Mä käsitin, että ois sitten saanut mukaansa sitä ylijäämäruokaa, jolla porskuttaisi taas viikon.

Se olisikin ihan hyvä asia. Itse en ap:n aloituksesta sellaista käsitystä saanut vaan että työtön saisi juhlien jälkeen syödä paikan päällää ylijäämäruokaa. Mutta ehkä se oli vain epäselvästi ilmaistu.

Vierailija
62/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä vastauksia ollenkaan. Mitä väärää ap on tehnyt? Miksi sukulainen loukkaantui? Olin itsekin ajatellut pyytää (nuorta aikuista) kummityttöä avuksi juhliin juuri mainittua 50 euron korvausta vastaan, mutten nyt taidakaan. Oliko summa liian vähän (huom. puhtaana käteen, eikä kahvinkaatoa kuitenkaan ole ihan jatkuvasti)? Vai juuri tuo sukulaisuusaspekti, että olisi halunnut juhliin vieraana? Jos on kaukaista sukua, niin tuskin odottikaan kutsua.

Oikeastiko näin moni pitää ehdotusta moukkamaisena? Minulle keskituloisenakin 50e on kohtuullisen iso raha, enkä pidä sitä liian pienenä palkkiona kevyestä puuhastelusta.

Mitä tekisit, jos kummityttö viettääkin aikaa kavereitten kanssa viestitellen eikä kaada kahvia? Kehtaako mennä sanomaan, että nyt töihin siitä, jos et edes maksa kunnolla? Kevyttä puuhasteluahan tuo on, joten varmaan itse voit puuhastella juhlissa ja viettää aikaa keittiössä. En usko, että sinua varsinaisesti kaivataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne työttömät pitää pyytää avuksi? Miksei koskaan kysytä suvun lääkäreitä tai asianajajia kahvia kaatelemaan?

Voi että sie oot daiju. Ei tietenkään varakkaita sukulaisia pyydetä auttamaan, heidät tarvitaan vieraiksi että ylioppilas-raasu saa edes joltain hyviä lahjoja. Huoh.

Vierailija
64/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa teistä, jotka auttavat, eivät näe ongelman ydintä, mikä on ap:n ylimielinen asenne. Hän korostaa työttömyyttä niin paljon, että takuulla korostaa sitä myös juhlissa ja kyseinen ihminen myös sen tietää. Minulla on kokemusta olla "ainoa työtön suvussa" ja se on ihan veemäinen tilanne se. Kaikki kertoo, mistä voit hakea töitä - yleensä itsestäänselvyyksiä, paikkoja, mitkä on kysytty ja haettu jo. Sitten ihmetellään, mikä on vikana kun ei ole päässyt. Ihan oli olo kuin jossain keskustelupalstan keskellä. Onneksi en ole enää työtön.  

Vierailija
65/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne työttömät pitää pyytää avuksi? Miksei koskaan kysytä suvun lääkäreitä tai asianajajia kahvia kaatelemaan?

Arvaa lähtiskö 50 eukulla nuo nihilistit?

Vierailija
66/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidankin soitella työttömille, täällä olis ikkunanpesuhommia, 20e pari ikkunaa. Kahvit tarjoon tai ne jämät mitkä jää pannulle, pitkosta voi sen kantapalan ottaa.

Mikä tässä on niin kauheaa? Kun olin työttömänä, niin mielelläni olisin muutaman euron lisää hankkinut helpolla työllä ja samalla oisin kuullut sukulaisen kuulumiset. Viidestäkympistä oisin kahviakin mennyt kaatamaan - olettaen tosin ettei juhlakalu ollut niin läheinen että olisin halunnut olla vieraana. Mutta niin ei kai ap:n tapauksessa ollut.

Ei tuossa mitään kauheaa olekaan,tiedän eräänkin eläkeläisen,joka oikeasti pesee ikkunoita pikkurahasta.Vähävarainen voi tehdä hanttihommia,jos itse haluaa,ja tietysti sukulaisia autellaan puolin ja toisin.Minusta ap:n jutussa kauheaa oli ap:n asenne:että muut kutsutaan juhliin,mutta se yksi työtön sukulainen on jotenkin vähempiarvoinen kuin ne työssäkäyvät sukulaiset,työttömällä luonnollisesti on aikaa,varmaan tekemisen puutettakin,rahasta ainakin on pulaa.Jep,sehän voisi tulla tarjoilemaan muille sukulaisille,tuskin reppanalla on edes lahjaan varaa,menee ruuantähteetkin hyötykäyttöön.

Vierailija
67/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko.fi ja ihan rehellisesti saa työtönkin tienata sen alle 300 eikä tarvitse päivärahoja odotella!

Vierailija
68/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä menisin sukulaisen juhliin hoitamaan tarjoilua 50€. Voisin tehdä jopa ilmaiseksi. Tosin ruokaa en varmaan söis ollenkaa, ei oikein inspiroi noi juhlaruuat.

T. Työssäkäyvä tarjoilija

Olen mäkin autellut juhlissa ihan vain palveluksena sukulaiselle,mutta se on vähän eri tilanne,jos kyseessä on sukujuhla,johon muuten menisi kutsuvieraana,mutta pyydetäänkin piiaksi.AP:n "tarjouksesta" huokuu hänen asenteensa,työttömän pitäisi olla kiitollinen juhlien rääppeistäkin.Jos ei ymmärrä hyppiä riemusta,kun saa mahdollisuuden piikoa sukujuhlissa,ei tarvitse tulla vieraanakaan.

Toki en tiedä, miten asia on esitetty. Itse en niin juhlista sillai piittaa ja rahanahnekkin olen 😂 tommoset kahvitukset menee vasemmalla kädellä ja silmät kiinni, nii ehtii sitä sukulaistenkin kanssa juoruumaan ja vaikka syömään heidän kanssaan, jos vaan välittää vetää jotain voileipäkakkua.

Vähän ylimielisesti totean, että kaipa se erottaa mut työttömistä.

Vierailija
69/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan meidän suku jotenkin outo kun meillä on tapana aina autella serkkujen kaste, rippi- tai ylioppilasjuhlissa kukin vuorollaan. Ja ilman palkkaa yleensä ollaan sitten oltu opiskelijota, työttömiä tai työssäkäyviä. Eli ollaan kaatamassa kahvia, keräämässä likaisia astioita, laittamassa kukkia maljakoihin, täyttämässä tarjoiluastioita, soittamassa taustamusiikkia...

Vieraita on yleensä juhlissa ollut 30-100

Isäntäperhe on sitten valmistanut ruoat, tai hommannut ne pitopalvelusta.

Häät ja hautajaiset on hoidettu pitopalvelun avustuksella.

Toivottavasti ap ei ole tehnyt ehdotusta tökeröllä tavalla tyyliin " Nyt kun sää oot työttömänä niin me aateltiin et sää voisit tulla ...."

Meillä taas on aina ollut pitopalvelu, joka huolehtii tarjoilut ja tiskit. Vieraat on vieraina, vaikka olisi lähisukua. Minua on aina inhottanut juhlissa se, miten teinityttöäni tullaan hakemaan keittiöön töihin ihan kuin 13-18v tytön luontainen paikka juhlissa olisi piikominen. Samanikäistä poikaa ei koskaan vaadita tiskaamaan.

Tosin sama se minulle, tyttö osaa sanoa, että kiitos ei, meille tuli kutsu kotiin eikä siinä mainittu, että varaa on vain  talkootyönä tehtävään juhlaan.

Vierailija
70/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjosihan ap vielä ruuantähteet ja mahdollisuuden jättää lahja ostamatta :D

Vierailija
71/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko.fi ja ihan rehellisesti saa työtönkin tienata sen alle 300 eikä tarvitse päivärahoja odotella!

Ja jokaisen työttömän kannattaa vaatia se 50 e virallisena palkkana. Joku sukulaisen puolisalaa maksama 50 e on käytännössä ihan samaa harmaata taloutta kuin tilit Panamassa.

Vierailija
72/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan nyt sukulaista auttamaan lähtisivät vaikka ilmaiseksikin :) niinhän sen työttömänkin joidenkin mielestä pitäisi.

Vierailija
73/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä menisin sukulaisen juhliin hoitamaan tarjoilua 50€. Voisin tehdä jopa ilmaiseksi. Tosin ruokaa en varmaan söis ollenkaa, ei oikein inspiroi noi juhlaruuat.

T. Työssäkäyvä tarjoilija

Olen mäkin autellut juhlissa ihan vain palveluksena sukulaiselle,mutta se on vähän eri tilanne,jos kyseessä on sukujuhla,johon muuten menisi kutsuvieraana,mutta pyydetäänkin piiaksi.AP:n "tarjouksesta" huokuu hänen asenteensa,työttömän pitäisi olla kiitollinen juhlien rääppeistäkin.Jos ei ymmärrä hyppiä riemusta,kun saa mahdollisuuden piikoa sukujuhlissa,ei tarvitse tulla vieraanakaan.

Toki en tiedä, miten asia on esitetty. Itse en niin juhlista sillai piittaa ja rahanahnekkin olen 😂 tommoset kahvitukset menee vasemmalla kädellä ja silmät kiinni, nii ehtii sitä sukulaistenkin kanssa juoruumaan ja vaikka syömään heidän kanssaan, jos vaan välittää vetää jotain voileipäkakkua.

Vähän ylimielisesti totean, että kaipa se erottaa mut työttömistä.

Varmasti ehtisi syödä sukulaistenkin kanssa mutta se ei sovi. AP:n työtön saa syödä vieraiden poistuttua mikäli ruokaa on jäänyt yli. Siinä se vika on, ap:n asenteessa.

Vierailija
74/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön sukulainen suuttui kun pyydettiin paapan 90-juhlissa siivoojaksi ja lapsia ammattamaan tarpeen mukaan -- olis saanu syödäkseen ja kyytikin oltais maksettu! Kehtas suuttua laiska loinen. Ei tarvi stana tulla enää paapan syndäreille!!

HYI FAN! HYI aina loissukulaiset koettaa rikastua meidän avulla! HYI! Paappa och Maamma ei tarttee tommosia LOISIA!

Vierailija
75/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä vastauksia ollenkaan. Mitä väärää ap on tehnyt? Miksi sukulainen loukkaantui? Olin itsekin ajatellut pyytää (nuorta aikuista) kummityttöä avuksi juhliin juuri mainittua 50 euron korvausta vastaan, mutten nyt taidakaan. Oliko summa liian vähän (huom. puhtaana käteen, eikä kahvinkaatoa kuitenkaan ole ihan jatkuvasti)? Vai juuri tuo sukulaisuusaspekti, että olisi halunnut juhliin vieraana? Jos on kaukaista sukua, niin tuskin odottikaan kutsua.

Oikeastiko näin moni pitää ehdotusta moukkamaisena? Minulle keskituloisenakin 50e on kohtuullisen iso raha, enkä pidä sitä liian pienenä palkkiona kevyestä puuhastelusta.

Mitä tekisit, jos kummityttö viettääkin aikaa kavereitten kanssa viestitellen eikä kaada kahvia? Kehtaako mennä sanomaan, että nyt töihin siitä, jos et edes maksa kunnolla? Kevyttä puuhasteluahan tuo on, joten varmaan itse voit puuhastella juhlissa ja viettää aikaa keittiössä. En usko, että sinua varsinaisesti kaivataan.

Miten niin en maksa kunnolla? 50 euroa käteen esim. neljän tunnin urakasta vastaa verollisissa töissä 63 euron palkkaa, jolloin ansiot olisivat lähes 16 euroa tunnilta, sisältäen ilmaisen . Onko tämä nykyaikana huono palkka kevyestä työstä, jota ei edes koko ajan tarvitse tehdä, vaan voi viestitellä välillä kavereidenkin kanssa - kunhan homma hoidetaan kuten sovittu. Kyllä varmaan mainitsisin nätisti ja kahden kesken, että kahvia tarvitaan lisää, jos pelkäksi viestittelyksi menisi.

Enkä vieläkään ymmärrä mitä pahaa tuossa aloituksessa oli, ei minusta vaikuttanut ylimieliseltä, vaan ihan rehellisesti ap ajatteli kai lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla - saada luotettavaa apua, sekä auttaa sukulaista rahapulassa.

Ja viimeiseen kommenttiin - ei minulle todellakaan tuota tuskaa puuhastella juhlissa ja viettää aikaa keittiössä autttaen - paitsi omissani.

Vierailija
76/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 20% veroprosentilla laskettuna tuo n. 63e.

75

Vierailija
77/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan meidän suku jotenkin outo kun meillä on tapana aina autella serkkujen kaste, rippi- tai ylioppilasjuhlissa kukin vuorollaan. Ja ilman palkkaa yleensä ollaan sitten oltu opiskelijota, työttömiä tai työssäkäyviä. Eli ollaan kaatamassa kahvia, keräämässä likaisia astioita, laittamassa kukkia maljakoihin, täyttämässä tarjoiluastioita, soittamassa taustamusiikkia...

Toivottavasti ap ei ole tehnyt ehdotusta tökeröllä tavalla tyyliin " Nyt kun sää oot työttömänä niin me aateltiin et sää voisit tulla ...."

Meillä taas on aina ollut pitopalvelu, joka huolehtii tarjoilut ja tiskit. Vieraat on vieraina, vaikka olisi lähisukua. Minua on aina inhottanut juhlissa se, miten teinityttöäni tullaan hakemaan keittiöön töihin ihan kuin 13-18v tytön luontainen paikka juhlissa olisi piikominen. Samanikäistä poikaa ei koskaan vaadita tiskaamaan.

Tosin sama se minulle, tyttö osaa sanoa, että kiitos ei, meille tuli kutsu kotiin eikä siinä mainittu, että varaa on vain  talkootyönä tehtävään juhlaan.

Oletpas kasvattanut miellyttävän tyttären....

Vierailija
78/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soititko, että sulla kun on aikaa, kun oot työtön?- tyyppisen soiton...

Vierailija
79/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä samaiset ihmiset, pitäisi saada suvun tai perhetuttavan lääkäripalvelut ilmaiseksi ja soitellaan mihin vuorokauden aikaan tahansa, kun kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, vaan kaikki mahdollinen hyöty otetaan irti, keinoja kaihtamatta.

Ap. tapauksessakin tulisi tuntipalkaksi vain muutama euro, kun tarjoilija olisi sidottu työhönsä koko päivä, kun ulkopuolisen palkkakulut ovat 25-30€/h eli hyväksikäytön makua parhaimmillaan.

Vierailija
80/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas kasvattanut miellyttävän tyttären....

Niin. Tosi ikävää että hän ei ole alistettu ja "liian kiltti" vaan osaa ja uskaltaa pitää puoliaan. Mikäs tuossa on pahasti sanottu, tottahan se? Ihan hyvää sarkasmia nuorelta ihmiseltä.