Työtön sukulainen loukkaantui yo-juhlaehdotuksesta
Ehdotin työttömälle nuorehkolle sukulaisnaiselle jos tulisi juhliin avuksi kuoharia ja kahvia kaatelemaan yms puuhastelua. Ei tarvise lahjaa tuoda ja olisin 50€ vaivanpalkkaakin antanut. Ainahan ruokaakin jää ylikin joten syödäkseenkin olisi saanut. Samassa kaupungissakin asutaan joten ei ole kulkemisista kiinni.
Mutta kyseinen diiva loukkaantui ja löi luurin korvaa. joten nyt olen minäkin suuttunut ja juhliin ei ole enää asiaa edes vieraana. Kumpi tässä on häpeämätön??
Kommentit (230)
Kysymys ei ole loukkaava, näin yleisesti. Mutta sukujuhliin sukulainen töihin. Ymmärrän miksi loukkaantui. Itse en suuttuisi mutta tämä olisi ehkä halunnut nauttia juhlista ja tuttujen tapaamisesta vierasnäkökulmasta.
Ap:lla on palvelija sukulaiset ja kutsuvierassukulaiset.
Lady of the house speaking
Ehkä se ei halunnut että alleviivaat sen työttömyyttä kaikille sukulaisille tuollain. Sitähän se ois kuitenkin ollut kun olisit kuitenkin kehaissut vähän joka välissä palkkaaneesi sen työttömän sinne kun sillä on aikaa.
Enemmän minua nyt surettaa se että tämä idea tuli yhdeltä suvun "räpätädeiltä" joka varmasti kauhistelee koko suvulle tätä tilannetta. Ehdin jo kertoa koko episodin hänelle. No niin makaa kuin petaa. AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidankin soitella työttömille, täällä olis ikkunanpesuhommia, 20e pari ikkunaa. Kahvit tarjoon tai ne jämät mitkä jää pannulle, pitkosta voi sen kantapalan ottaa.
Minä pidän kantapaloista. Saanko lämmittää eilispäivän kahvitilkan mikrossa?
Ole hyvä. Haluatko maitoa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä alentavaa tuossa kysymyksessä muka oli? Minä, työssäkäyvä ja hyväpalkkainen, voisin mennä jeesaamaan juhliin pientä palkkiota vastaan. Sehän on vaan vaihtelua arkeen ja en näe siinä mitään ihmeellistä, miksen minä akateeminen uralla pärjännyt voisi olla tarjoilijana. Äitini oli aikanaan johtavassa virassa isossa kaupungissa ja silti oli parillekin naapurille jeesinä juhlissa, kun pyysivät. (oli tunnettu naapurustossa näppäränä talousihmisenä, vaikka olikin uranainen) Ja äitini jopa kävi joskus paikkaamassa minua kesätyössäni, kun sairastuin ja sijaista ei löytynyt mistään. siellä äitini sitten moppasi lattioita mun puolesta omalla kesälomallaan. Paikan pomolla oli hauskaa, kun sanoi, että meillä nää siivoojan sijaisetkin on valikoitua porukkaa.... Nauroivat asialle yhdessä ja äiti kuulemma teki hyvää jälkeä. :)h
Ihana äiti sulla! :) :)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua nyt surettaa se että tämä idea tuli yhdeltä suvun "räpätädeiltä" joka varmasti kauhistelee koko suvulle tätä tilannetta. Ehdin jo kertoa koko episodin hänelle. No niin makaa kuin petaa. AP.
Eli haluat vain alentaa tätä työtöntä sukulaistasi. Sinua luultavasti veetuttaa, kun hän saa töitä. Eli aiot mollata häntä, minkä olisit tehnyt joka tapauksessa. Kyse on sinusta, hän ei voi sietää sinun ylimielisyyttäsi.
Riikka-Birgittaa ei kyllä ilkee kahvittelemaan pyytää, mitä niiden porukatkin ajattelis....
Mutta pyydetään sitä Yh-Leenan pitkäaikaistyöttömänä ollutta Saria, olis vähä niinkun palvelus ja hyväteko sillekkin sais vähä puuhaa kun ei slä varmaan mitää muutakaan oo.
Joo soita sille ja muista mainita ettei tarvitse ees kahjaa tuoda kunhan ottaa omat viledat ja essun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä alentavaa tuossa kysymyksessä muka oli? Minä, työssäkäyvä ja hyväpalkkainen, voisin mennä jeesaamaan juhliin pientä palkkiota vastaan. Sehän on vaan vaihtelua arkeen ja en näe siinä mitään ihmeellistä, miksen minä akateeminen uralla pärjännyt voisi olla tarjoilijana. Äitini oli aikanaan johtavassa virassa isossa kaupungissa ja silti oli parillekin naapurille jeesinä juhlissa, kun pyysivät. (oli tunnettu naapurustossa näppäränä talousihmisenä, vaikka olikin uranainen) Ja äitini jopa kävi joskus paikkaamassa minua kesätyössäni, kun sairastuin ja sijaista ei löytynyt mistään. siellä äitini sitten moppasi lattioita mun puolesta omalla kesälomallaan. Paikan pomolla oli hauskaa, kun sanoi, että meillä nää siivoojan sijaisetkin on valikoitua porukkaa.... Nauroivat asialle yhdessä ja äiti kuulemma teki hyvää jälkeä. :)h
No hyvähän sun on hyvässä asemassa tehdä tuollaista. Siihen ei liity mitään pakollisuuden häpeää. Ja sulla on varaa maksaa joku lahjakin. Äitiskin teki töitä NAAPUREILLE ja VAPAAEHTOISESTI. Sä teit teollasi tuolle työttömälle ikään kuin mahdottomaksi osallistua enää niihin juhliin. Sä pidit sitä pilkkanasi ja olet vielä niin empatiakyvytön ettet edes tajua sitä.
Mitäpä jos palkkaisit sinne ihan oikean työttömän tarjoilijan. Mä olen esim. vastavalmistunut kokki ja tarjoilija. Sukujuhlissa tarjoilen ihan omaksi ilokseni kun musta ei tunnu reilulta, että kuuskymppinen anoppi raataa ja onhan mulla hemmetti koulutus. Mut jos erityisesti kysyttäis kaatelemaan kahvia kun oon niin hiton työtön ottaisin itseeni.
Se mun anoppi on muuten hankkinut hienon kansainvälisen uran itselleen tiedemaailmassa, mutta ymmärtää silti sua paremmin työttömiä. Se johtuu siitä, että hänellä on ollut elämässään hetkiä jolloin on ollut itsekin työtön.
Sun on parempi toivoa, että et koskaan menetä sitä asemaasi. En nimittäin usko, että hienon aseman varaan rakennettu itsetuntosi tulee kestämään sitä. Niin makaa kuin petaa, you know, du vet.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla suvun moukka
YO-juhlat ovat yleensä viikonloppuna,ap:han voi tarjota tuota piikahommaa jollekin sukulaiselle,joka tekee arkena töitä.Ai niin,vain työttömät ovat ihmiskunnan pohjasakkaa ja heidän pitäisi pillahtaa itkuun kiitollisuudesta,kun joku armeliaasti tarjoaa heille taskurahaa ja vieläpä ruuanjämiäkin piikomisen palkaksi ;D Naurettavaa kyllä molempien käytös,se sukulainen olisi voinut vastata että kiitos,mutta tulee juhliin mieluummin vieraana ja asia olisi ollut sillä selvä.Tai ap olisi voinut tajuta toisen loukkaantumisesta,että ehdotus oli tökerö ja sanoa,että tule kuitenkin vieraana juhliin.Eli ap oli tässä se häpeämätön,mutta urpoja ovat molemmat(olisikohan sukuvika?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä teit teollasi tuolle työttömälle ikään kuin mahdottomaksi osallistua enää niihin juhliin. Sä pidit sitä pilkkanasi ja olet vielä niin empatiakyvytön ettet edes tajua sitä.
.
Pahinta että noita puupäitä kyllä riittää ja sitten syyllistetään loukattua marttyyri tyyliin kun "Hyväähän minä vain tarkoitin!".
Kyllä mä menisin sukulaisen juhliin hoitamaan tarjoilua 50€. Voisin tehdä jopa ilmaiseksi. Tosin ruokaa en varmaan söis ollenkaa, ei oikein inspiroi noi juhlaruuat.
T. Työssäkäyvä tarjoilija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä hammaslääkäri olen auttamassa pitopalvelussa ihan verokirjalla. Kaikki ovat tyytyväisiä eikä koskaan tarvitse miettiä, miten menevät korvaukset, jos jotain sattuu.
No mut hei sä ootkin kato hammaslääkäri.
Mikäpä sen mukavampaa kuin nöyryyttää työtöntä sukulaista koko suvun mennä edessä. Saatte puheenaihetta piiiitkäksi aikaa.
Mikä ihme on, että ei voi mennä auttamaan sukulaista?? Kyllä siinä kahvinkaadon aikana kuulumiset vaihtaa. Ja jos tulee liian tungettelevia kysymyksiä esim. Työttömyydestä, niin kahvikannun kanssa on hyvä syy poistua paikalta.
En tiedä miten ap asiansa esitti...
Eikös olisi halu ensisijaisesti pitää huolta omasta perheestä ja suvusta?? Kun alkaa tarjoomaan pestiä jollekin tuntemattomalle?
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä sen mukavampaa kuin nöyryyttää työtöntä sukulaista koko suvun mennä edessä. Saatte puheenaihetta piiiitkäksi aikaa.
Kuulemma ihan yleinen huvitus etelä-pohjammaalla tyyliin houkutellaan kaukana asuvia työttömiä sukulaisia matkojen hinnalla juhlimaan "sukua ja sisaruutta" ja sitten kyykytetään niitä porukalla niin paljon kun kehdataan. Saadaan rossattavaa pitkäksi aikaa ja nostettua omaa erinomaisuuttaan.
Oksettavaa touhua.
Puuttuuko alapeukuttajilta sarkasmin taju?