Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En mennyt viime syksynä aktivointisuunnitelman tekoon, koska sain töitä. Olin työnhakijana kuitenkin koko työssäkäynnin ajan, ja jäinkin taas työttömäksi mutta en ollut oikeutettu työmarkkinatukeen. Sain sossusta ihan ok täydet tuet 2 kk, mutta nyt yhtäkkiä he alensivat tukea ilmeisesti rangaistuksena viime syksystä. Tuo alentaminen tuli ihan yllättäen, vaikka juuri olin käynyt työkkärissä ja kaikki oli ok. Onko tuo ihan oikein? Myöskään päätöstä en ole saanut, vaikka siitä on jo 11 päivää. Soitin ja kysyin syytä, mutta kunnollista vastausta en ole saanut. Onneksi pääsen kohta taas töihin.

Kommentit (11)

Vierailija

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuon alentamisen yhteydessä tulisi aina tehdä suunnitelma jatkosta. Minulle ei edes ilmoitettu mitään. Tuo alentaminen on muutenkin tapauskohtaisesti harkittavissa, eikä siihen ole mitään pakotetta. Mietin nyt riittääkö raha työssäkäyntiin, apua mikä tilanne! Ap

Vierailija

"riittääkö raha työssäkäyntiin" on syy miksi suomen talous on menossa aivan päin helevettiä. Menet töihin niinkun muutkin ihmiset, vaikka käteen jäisikin sama summa kun ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Teet valituksen saamastasi päätöksestä. Jos oli väärin niin oikeus korjaa sen noin vuoden kuluttua. Välisenä aikana yrität saada harkinnanvaraista tukea vedoten taloudellisen tilanteesi heikkenemiseen ja mahdollisen maksukyvyttömyyden ennaltaehkäisyyn.

Mikä kunta/kaupunki? Näissä kun on eroja.

Vierailija

Tämä ensimmäinen työssäkäynti kuukausi on kriittinen, tiedoksi sinulle joka ensimmäisenä vastasit. Minulle jää käteen 330e, siitä pois bensat ja ruuat. Sitten kun saan ekan palkan niin uskallan hengähtää. En ole saanut päätöstä, joten en tiedä mistä valitan, ainakaan vielä. Ap

Vierailija

Kysymys onkin, saako 9kk vanhasta asiasta rangaista, aivan yllättäen ilman mitään suunnitelman tekoa? Entä miksi en ole saanut kirjallista päätöstä? Pelkään että valitusaika menee umpeen. Ap

Vierailija

Ai niin, ja aktivointisuunnitelmaan ei tarvitse mennä jos on saanut töitä. Tosin en tiennyt, ettei pelkkä ilmoitus riittänyt, eikä kukaan silloin neuvonut. Ap

Vierailija

Uskon että tässä on jotain hämärää, kun en ole saanut päätöstä. Minusta on outoa ensin antaa täydet tuet ja yhtäkkiä ottaa 20% pois, ja selityksenä ikivanha moka. En saanut silloinkaan työkkäreitä, kun en täyttänyt työssäoloehtoa, nyt uupuu muutama viikko :) ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ai niin, ja aktivointisuunnitelmaan ei tarvitse mennä jos on saanut töitä. Tosin en tiennyt, ettei pelkkä ilmoitus riittänyt, eikä kukaan silloin neuvonut. Ap

Kädestä pitäenkö pitäisi virkailijoiden sinua neuvoa jokaisessa asiassa?

En yhtään ihmettele, että olet tuollaiseen sotkuun saattanut asiasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kädestä pitäenkö pitäisi virkailijoiden sinua neuvoa jokaisessa asiassa?

En yhtään ihmettele, että olet tuollaiseen sotkuun saattanut asiasi.

Itseasiassa asiakkaan neuvominen erilaisten tukien hakemiseen ym.kuuluu sosiaalityöntekijän työnkuvaan. Aktivoinnissa on aina kunnan sosiaalityöntekijä sekä Te-toimiston työntekijä mukana. Ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat