Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaako raskaus ja synnytys lantiota - leveneekö lantio?

Vierailija
23.05.2016 |

Kokemuksia? Kasvoiko teidän lantio ympärysmittaa raskauden aikana ja pysyvästi?

terv. kapealantioinen nainen - olisi positiivista jos näin kävisi

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni kasvanut pysyvästi. Ekan raskauden jälkeen huomasin kuitenkin selvästi, että lantio oli leveämpi, koska housut eivät mahtuneet jalkaan (mutta kiloja ei ollut enempää kuin ennen raskautta), tokassa taas en osaa sanoa, koska raskauden jälkeen oli kiloja. Mielestäni lantio on kuitenkin palautunut. On varmasti yksilöllistä tämä!

Vierailija
2/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoi. Ympärysmitta oli 88cm ennen raskautta ja laihduin synnytyksen jälkeen vieläkin pienemmäksi ( 47 kg ), mutta samat housut eivät jotenkin enää istuneet hyvin päälle. Kiristivät lantion yläosasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain naisilla jopa kengänkoko ja jalkaterien muoto voi muuttua pysyvästi. Yksilökohtaista osittain.

Vierailija
4/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mittaillut, mutta pakko sanoa että vaikka raskauden jälkeen sain kaikki kilot pois, ei entisiä housuja ollut enää mitään toivoa saada jalkaan. Että jotainhan siinä kyllä tapahtui.

Vierailija
5/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain naisilla jopa kengänkoko ja jalkaterien muoto voi muuttua pysyvästi. Yksilökohtaista osittain.

Mulla kengänkoko kasvoi yhdellä toisen raskauden jälkeen, mutta ihan lopussa vasta. Esim. raskauden puolenvälin jälkeen ostetut tennarit jäivät pieniksi. Ärsyttää. Olin juuri ostanut kalliit talvikengät (pidän niitä sinnillä vieläkin, mutta tarpeeksi paksu sukka ei mahdu). Lisäksi mulla on harrastuskenkiä, joita joudun uusimaan (ratsastuskengät ja moottoripyöräsaappaat, jälkimmäiset vielä uusimatta).

Vierailija
6/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole lantio ainakaan levennyt. Melkeinpä tuo tuntuu aiempaakin kapeammalta. Minullekin olisi ollut ulkonäöksellinen lottovoitto, jos lantio olisi levinnyt. Mutta eipä noita lottovoittoja ole muutenkaan ollut tapana saada. Eli poikavartalolla mennään edelleen kolmen lapsen jälkeenkin.

Vierailija
7/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se vähän, 1-3 synnytysten jälkeen lantio 90cm ja 4. jälkeen 95cm. Tosin muutenkin painoa on nykyisin 7-8 kg enemmän (62kg)

8/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaikuttaisi levenneen. Löysin tuossa vähän aikaa sitten kevätsiivousta tehdessäni kaapin perukoilta vanhat lukioaikaiset farkut. Olen painon ja kehonkoostumuksen suhteen melko samoissa mitoissa kuin silloin ja uteliaisuudesta koetin housuja. Eivät menneet kiinni! Muutenkin olivat kyllä niin kauheaa lantiomallia etten enää sellaisia punastelematta päälle pukisi, ja vielä strassikoristellut. Jos on perä leventynyt niin on onneksi tyylikin jo kehittynyt sentään. :D Heitin housut pois.

Vierailija
9/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei levinnyt yhtään. Samat housut menee vielä nelikymppisenä päälle kuin kaksikymppisenäkin.

Vierailija
10/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei leventynyt pysyvästi. Noin viikon synnytyksen jälkeen oli sen verran leveämpi, että housut ei menneet kiinni (ei ollut mahan ongelma, se jäi jo synnärille) mutta sitten meni

Takaisin siis poikamaiseen, tasaisen ohueen kroppaan, toisin olisin suonut käyvän :D

Vierailija
11/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainaki leveni lantio pysyvästi kun synnytin alateitse 4,5 kg vauvan mutta muuten olen hoikka.

Vierailija
12/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, kiitos näistä kokemuksista ja lisääkin saa kertoa !

ap

Vierailija
13/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantion muoto muuttuu pysyvästi raskauden ja synnytyksen seurauksena. Naisten luurangoistahan näkyy, ovatko he synnyttäneet vaiko ei. Kokenut lääkäri näkee sen usein jo suoraan ulospäin ja itse asiassa maallikkokin voi opetella tunnistamaan sen.

Vierailija
14/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lantion muoto muuttuu pysyvästi raskauden ja synnytyksen seurauksena. Naisten luurangoistahan näkyy, ovatko he synnyttäneet vaiko ei. Kokenut lääkäri näkee sen usein jo suoraan ulospäin ja itse asiassa maallikkokin voi opetella tunnistamaan sen.

Höpö, höpö...

Kukahan valelääkäri sulle on tällaista satuillut. Sisätutkimuksella voi nähdä, ei muuten. 

Vierailija
15/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko lantion ympärysmitasta vai oikeasti levenemisestä? 

Vierailija
16/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuttui lantion muoto selvästi. Ennen oli sellainen ylhäältä kapea ja siro lantio, jossa levein kohta oli reisien yläosassa. Raskauksien jälkeen on ns. laatikkoperse, jossa heti vyötärön alapuolella eli hyvin ylhäällä töröttää leveinä lantion luut, ja siitä sitten leveys jatkuu samanlaisena reisiin asti. Enkä paina yhtään enempää kuin ennen lapsia, eikä siinä kohtaa ole mitään läski-jenkkakahvoja. Luut vaan on alkanut jotenkin törröttää.

Vierailija
17/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei. Tällä hetkellä vyötärö 65cm ja lantio päälle 100cm, vaikken ole synnyttänyt. Mahdan näyttää hassulta, jos tuo lantio tuosta vielä levenee - toisaalta saattaahan synnytyksen myötä vyötärökin leventyä ja tällä tavalla tasapainottaa tilannetta :)

Vierailija
18/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kyllä mulla levis ihan vaan perse ja nyt rehellistä laihdutusta.

Vierailija
19/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei leventynyt pysyvästi. Noin viikon synnytyksen jälkeen oli sen verran leveämpi, että housut ei menneet kiinni (ei ollut mahan ongelma, se jäi jo synnärille) mutta sitten meni

Takaisin siis poikamaiseen, tasaisen ohueen kroppaan, toisin olisin suonut käyvän :D

Noin kahdessa kk meni farkut kiinni.  Olin laiha ruipelo 55-vuotiaaksi asti.  Lantio levenee noin 30 -vuotiaasta joka tapauksessa miehillä ja naisilla.

Lapsivuodeaika laihdutti monia siihen aikaan vielä lisää.

Vierailija
20/24 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei levennyt pysyvästi. Mulla lantio oli 4 raskauden jälkeen metrinen 104 cm hui...Ja nytten jotain 92-93 cm. Anoppi meinas, että ei se siitä enää kapene, kauhistuin kommenttia. Treenausta vaan niin nyt on jo ihan nätti tiimalasimalli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan