Siis nukkuuko jotkut tosiaan monta yötä peräjälkeen samoissa lakanoissa?
Tuttavan mukaan tämä on ihan normaalia, mutta en kyllä itse kehtaisi myöntää tollasta.
Kommentit (42)
Minä vietin muutama vuosi sitten upean yön yhden kuuluisan julkkiksen kanssa, olen nukkunut samassa lakanassa siitä asti.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän yövaatteita, niin ei tarvi vaihtaa joka päivä lakanoita. Menee kuukausi samoilla lakanoilla, yövaatteet on paljon kätevämpi pesaista kun vaihtaa lakanat. Tyynyliinan vaihdan kerran viikossa, tosin joskus sekin on kaksi viikkoa.
Mä en käytä yövaatteita, enkä myöskään vaihda joka päivä lakanoita ;)
0/5
Ei ole tervettä vaihtaa lakanota päivittäin.
Minulle naiset tuo omat lakanansa mukana. Sillai tulee sopiva vaihtomäärä viikossa eikä tarvitse itse pyykätä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan parin kuukauden välein. Vastavaihdetut, jäykät lakanat tuntuukin aina aikamoiselta luksukselta, koska sitä kokee niin harvoin. T. yksinasuva 28.v naispuolinen sinkku, joka on laiska huushollaaja
Ei mikään ihme, että olet sinkku!
Kerran viikossa aikuisilta.
Meillä 1v jolta saatan vaihtaa pari kertaa viikossa.
Kerran parissa viikossa tulee vaihdettua. Ei ole koskaan ollut ongelmaa ja ikää jo 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lakanat on vaihdettava joka päivä, kun on hiilikaivoksessa töissä. Ei muutoin.
Jos olisit hiilikaivoksessa töissä, tietäisit, että siellä käydään pesulla ennen töistälähtöä; 1800- luvulla Saksassa kaivosmiehet olivat suosittuja puolisoehdokkaita mm. puhtautensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä vietin muutama vuosi sitten upean yön yhden kuuluisan julkkiksen kanssa, olen nukkunut samassa lakanassa siitä asti.
Minä käytän Ovetschkinin paitaa lakanana.
t. Pate
Meillä vaidetaan lakanat jokaisen seksin jälkeen. Neljä-viisi vaihtoa tulee vuorokaudessa. Touhu on sen verran kiihkeää meillä, että tuppaa paikat sotkeentumaan.😂
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaidetaan lakanat jokaisen seksin jälkeen. Neljä-viisi vaihtoa tulee vuorokaudessa. Touhu on sen verran kiihkeää meillä, että tuppaa paikat sotkeentumaan.😂
Kultaisia suihkuja, yyh...
Sitten kun sperma ja pildejuice tahrat häiritsevät elämää. Kiva painaa pää tyynyyn joka ollut vaimon pepun alla. Kesähelteellä viilentää.
Viikon-kahden välein lakanat, mutta tyynyliina joka hiustenpesun myötä eli 2-3 päivän välein. Täytyy muuten taas pestä täkit, tyynyt ja patjansuojukset/petauspatjat.
Kannattako lakanoita käyttää ollenkaan ? Tulee vain turhaa työtä vaihtamisesta ja pesemisestä. Niin kauniin vaaleat oli meidänkin petarit ostettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti.
Mä en käytä lakanoita ollenkaan. Olen ommellut sellaisia nukkupusseja itselleni. Sujahdan illalla sellaiseen ja laitan vetoketjun kiinni. Niitä pusseja sitten hinkkaan senkin edestä pesupaljussa.
Äitini, rauha hänen muistolleen, opetti, kuinka elämän saa tuntumaan mahdollisimman vittumaiselta. Näin oli siis silloin, kun vaihdoin lakanat päivittäin. Sitten keksin tän nukkupussin. Sorry äiti.
Eiköhän suurin osa perheistä tee noin. Kaikki tietävä Martta-liitto neuvoo vaihtamaan lakanat 2-3 vk välein ja tyynyliinat voi vaihtaa siinä välissä kerran.
Lakanoiden vaihto 3 vk välein on riittävä, jos peseydytään normaalisti. Pyykinpesu kuormittaa luontoa ja lakanat kuluvat pesussa, joka taas lisää entisestään luonnonvarojen käyttöä. Onko meillä siihen varaa, kun seuraavillekin sukupolville pitäisi jättää jotakin luonnonvaroista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on maatila ja niissä töissä sotkeentuu.. vaihdan lakanat aamulla heti herättyämme ja illalla ennen kuin menemme nukkumaan..on sitten varmasti siistiä..sama rytmi meillä on navetallakin.
Et ole suihkusta kuullut? Ja onko ne päiväunet (?) pakko nukkua lakanoiden välissä sängyssä?
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän yövaatteita, niin ei tarvi vaihtaa joka päivä lakanoita. Menee kuukausi samoilla lakanoilla, yövaatteet on paljon kätevämpi pesaista kun vaihtaa lakanat. Tyynyliinan vaihdan kerran viikossa, tosin joskus sekin on kaksi viikkoa.
Tämä on vain uskomus, sillä oikeasti yövaatteet lisäävät sängyn bakteerikantaa. Alastomana nukkuminen on puhtaampaa sekä terveellisempää iholle.