Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten onnistun olemaan syömättä herkkuja joka päivä?

Vierailija
23.05.2016 |

Eli miten teiltä onnistuu olla syömättä karkkia yms sokeri pitoista joka päivä? Ajattelen joka päivä että tänään aloitan sen laihdutuskuurin, mutta huomaan taas syöväni. Ja määrät eivät ole mitään pieniä. Tossa viimeksi meni joku vajaa 300g suklaa karkkeja ohi mennen. Olen kokeillut kaikki jutat ja ollut sokerittomalla muutaman viikon kunnes tuli repsahdus ja en päässyt takaisin Enään ruotuun. Haluisin olla kovasti hoikempi ja olen vähän kateellinen kaikille hoikemmille. Minua joka päivä vaivaa tämä asia. Olen siis 163cm ja 85kg. Eli lihava. En vaan oikein edes tajua sitä vaikka näkisin jonkun valokuvankin itsestäni niin ajattelen että jotenkin huono asento yms kun näytän tuolta.
Tämä oli nyt vähän tälläinen avautuminen. Mutta tarvisin kyllä jotaib vinkkejä miten saan itseni ruotuun.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä huolta että kotona ei ole herkkuja, paljon helpompaa silloin! Ja mulla auttoi kromi ravintolisä vähentämään makeanhimoa, kaikkiin se ei tosin vaikuta.

Aina kun tekee mielesi herkkuja, juo iso lasi vettä ja syö muutama pähkinä.

Napostelu johtuu vaan tylsyydestä, joka johtaa sokerikoukkuun. Ja sokerin vieroituoireet voi helposti kestää kuukaudenkin, pysy tiukkana! Piirrä itsellesi iso sydän kalenteriin joka päivälle kun olet onnistunut olemaan ilman herkkuja.

Periaatteessa hyviä neuvoja, ei vain toimi.

Vierailija
22/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa yksi aamu tuli Raakel Lignellin aamuohjelmassa juttua tunnesyömisestä. Mulle jäi siitä mieleen sellainen, että kun se herkkuhimo iskee, niin pysähtyy oikeen miettimään, että mikä tunne siellä taustalla on. Mihin sitä haluaa herkutella. Siinä ohjeistettiin niinkin, että laittaa ne herkut vaikka siihen nenän eteen ja miettii mitä käy jos ei esim. syökään niitä..Katso jos tuo ohjelma löytyy jostain netistä vielä. Mun mielestä oli tosi järkeviä ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa yksi aamu tuli Raakel Lignellin aamuohjelmassa juttua tunnesyömisestä. Mulle jäi siitä mieleen sellainen, että kun se herkkuhimo iskee, niin pysähtyy oikeen miettimään, että mikä tunne siellä taustalla on. Mihin sitä haluaa herkutella. Siinä ohjeistettiin niinkin, että laittaa ne herkut vaikka siihen nenän eteen ja miettii mitä käy jos ei esim. syökään niitä..Katso jos tuo ohjelma löytyy jostain netistä vielä. Mun mielestä oli tosi järkeviä ohjeita.

Paskan marjat!

Vierailija
24/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta kotiin mitään herkkuja. Käy kaupassa vain, kun ei ole nälkä.

Vierailija
25/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskan marjat!

Kuinka niin? Isolla osalla on taustalla nimenomaan tunnesyömistä.

Vierailija
26/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, turhaa kaupassa käyntiä kannattaa välttää. Ei ne herkut itsekseen kotiin ilmesty. Pieni itsekurin puuska kaupassa ja herkuttomuus tulee itsestään.

Joo se on 10 kertaa helpompaa jättää ne sinne kaupan hyllylle kuin omaan kaappiin.

Vierailija
27/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo sama ongelma, että tylsyyttään tulee mässytettyä ties mitä ja se on sellainen asia mitä on kiva tehdä kun ei ole muutakaan. Tai oikeastaan saatan jopa priorisoida ja suunnitella etukäteen sen hetken että voisin vain esim. katsoa telkkaa ja syödä herkkuja. En tällä hetkellä ole ylipainoinen mutta normaalipainon ylärajoilla on kyllä keikuttu aina silloin tällöin. Nyt olen taas paremmin ruodussa ja yritän estää itseäni ajautumasta herkkukierteeseen. Itselleni toimii parhaiten että mikään ei ole ehdottomasti kiellettyä, mutta määriä yritän valvoa. Myös kuntoilun aloittaminen on auttanut. Ensinnäkin ihan vaikka aan rauhallisella kävelylenkillä kuluu aikaa 1-2 tuntia, mikä on aina pois siitä sohvalla makaamisen tylsyydestä jolloin alkaa herkkuhammasta kolottaa. Toisekseen, kun ajattelen sitä kuinka kuntoilu on edistänyt laihtumistavoitettani, ei tee enää niin paljon mieli mitätöidä sitä älyttömällä mässäilyllä. Mutta vaikka niin tekisikin, olisi se silti pienempi paha kuin mässäys ilman kuntoilua...

Vierailija
28/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda sokeri rasvaan.

300 grammaa rasvaa suoraan rasiasta, slurps!

Vierailija
29/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä huolta että kotona ei ole herkkuja, paljon helpompaa silloin! Ja mulla auttoi kromi ravintolisä vähentämään makeanhimoa, kaikkiin se ei tosin vaikuta.

Napostelu johtuu vaan tylsyydestä, joka johtaa sokerikoukkuun. Ja sokerin vieroituoireet voi helposti kestää kuukaudenkin, pysy tiukkana! Piirrä itsellesi iso sydän kalenteriin joka päivälle kun olet onnistunut olemaan ilman herkkuja.

Täytyykin käydä ostamassa tuo kromi lisä jos olisi vähän apua siitä.

Voisin myös kokeilla tuota kalenteriin piirtämistä.

Huvittaa vähän ajatus siitä että jos olen kiltti tyttö ja en syö herkkuja päivällä saan piirtää sydämen itselleni. Vähän sama kun annan lapselle tarran kun siivosi huoneensa..

Vierailija
30/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda sokeri rasvaan.

300 grammaa rasvaa suoraan rasiasta, slurps!

Rasiassa olevaa "rasvaa" ei kannata syödä.

Kokeilepa syödä 300g rasvaa kerralla, et onnistu.

Vierailija
31/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin etsiä tuo ohjelma ja katsoa

Ap

Vierailija
32/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä se lähtee ja valinnoista kaupassa. Et osta. Ketään muuta ei voi syyttää jos kaupasta aina tarttuu herkut mukaan.

Sukulainen on melkoinen mussuttaja. Osti tunnin automatkalle varmaan 5 pussia karkkia. Silmät mulla pyöristy, mutten sanonut mitään..

Vierailija
33/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen ruokarytmi vähentää ylimääräisen napostelun tarvetta. Syötkö aamiaisen, lounaan, illallisen? Välipaloja? Pyri syömään joka päivä säännöllisesti 3-4 tunnin välein. Tarkista, että jokaisella aterialla on proteiininlähde. Lisää kasvisten syöntiä. Juo riittävästi vettä. Älä osta kotiin herkkuja, jos tiedät, ettet pysty hillitsemään itseäsi. Kerran viikossa voit syödä pienen määrän jotakin hyvää. Luovu kuuri- ja dieettiajattelusta: tee muutoksia, joita voit ajatella noudattavasi loppuelämäsi ajan.

Tsemppiä!

Vierailija
34/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makealla  haluamme jollain lailla lohduttaa itseämme tai palkita itseämme. Makean syöminen on opittu  tapa. Mutta usein  makean syöminen   leviää käsiin ja siitä tulee jatkuva tapa. Kyse on kuitenkin omasta käyttäytymisestä, johon voi vaikuttaa, mikä  on asian hyvä puoli.

Kannattaa keksiä käsille ja erityisesti mielelle muuta puuhaa. Esim. mennä ulos puutarhatöihin, pyöräilemään, voi alkaa tehdä käsitöitä tms.

Kun saa pienenkin käyttäytymismuutoksen aikaiseksi, sitä tapaa kannattaa toistaa - ja kiittää itseään onnistumisesta, mutta ei makealla. Ensimmäinen tavoite on puolittaa makean määrä, sen jälkeen taas puolittaa jne. Kokonaan makeasta ei pidä luopua, vaan sallia makean nauttiminen vain sellaisina  hetkinä, jolloin on todella   ansainnut palkinnon.

Täytä vatsasi vähemmän kaloripitoisella ruualla. Esim. pidä aina eväät tai hedelmä mukanasi, kun olet kaupungilla.

Itsekurilla ei useinkaan pitkälle pötkitä, vaan usein tarvitsemme muidenkin tukea, esim. kavereita, joille voi raportoida edistymisestään.

Vierailija
35/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta kotiin mitään herkkuja. Käy kaupassa vain, kun ei ole nälkä.

Mä oon huomannu että nälkäsenä kaupassa käynti on petollista, aina kori täynnä jotakin mitä kauppalistassa ei ole.

Vierailija
36/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa vähän ajatus siitä että jos olen kiltti tyttö ja en syö herkkuja päivällä saan piirtää sydämen itselleni. Vähän sama kun annan lapselle tarran kun siivosi huoneensa..

No mutta sehän sopii hyvin, koska sä käyttäydyt muutenkin kuin lapsi: et pysty vastustamaan herkuttelua. Jos sitä on saatavilla, se pitää syödä. Ihan kuin pikkulapsi.

Vierailija
37/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskan marjat!

Kuinka niin? Isolla osalla on taustalla nimenomaan tunnesyömistä.

Tollasta lässyn lässyä, mikä ei mihinkään makeanhimoon auta. Siihen auttaa ainoastaan syömisten muutos. Sitä vain ei monikaan halua tehdä, joten uskotaan näihin höpöhöpö tunteiden sekoittamista selvään kemialliseen ongelmaan.

Vierailija
38/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama ongelma, mutta mulla riippuvuutta aiheuttaa enemmänkin suolaiset herkut, lähinnä sipsit.

Naisilla on tutkitusti enemmän makeanhimoa,en itse syö makeaa kuin jouluna.

Vierailija
39/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nää ämmät halua kuulla oikeita neuvoja. Kunhan lässyttää täällä ja sitten jatkaa lihoamistaan.

Vierailija
40/57 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei nää ämmät halua kuulla oikeita neuvoja. Kunhan lässyttää täällä ja sitten jatkaa lihoamistaan.

Eikö ole hyvä asia jos joku koittaa edes hakea neuvoja, kun että vaan lihoisi?