Miten onnistun olemaan syömättä herkkuja joka päivä?
Eli miten teiltä onnistuu olla syömättä karkkia yms sokeri pitoista joka päivä? Ajattelen joka päivä että tänään aloitan sen laihdutuskuurin, mutta huomaan taas syöväni. Ja määrät eivät ole mitään pieniä. Tossa viimeksi meni joku vajaa 300g suklaa karkkeja ohi mennen. Olen kokeillut kaikki jutat ja ollut sokerittomalla muutaman viikon kunnes tuli repsahdus ja en päässyt takaisin Enään ruotuun. Haluisin olla kovasti hoikempi ja olen vähän kateellinen kaikille hoikemmille. Minua joka päivä vaivaa tämä asia. Olen siis 163cm ja 85kg. Eli lihava. En vaan oikein edes tajua sitä vaikka näkisin jonkun valokuvankin itsestäni niin ajattelen että jotenkin huono asento yms kun näytän tuolta.
Tämä oli nyt vähän tälläinen avautuminen. Mutta tarvisin kyllä jotaib vinkkejä miten saan itseni ruotuun.
Kommentit (57)
Mulla sama ongelma, mutta mulla riippuvuutta aiheuttaa enemmänkin suolaiset herkut, lähinnä sipsit.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ylipainoinen?
Mitäs jos lukisit aloituksen kunnolla... Idiot.
Harrastat aina seksiä, kun tekee mieli syödä. Ilmainen neuvo, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ongelma, mutta mulla riippuvuutta aiheuttaa enemmänkin suolaiset herkut, lähinnä sipsit.
Sokeria nekin pääasiassa on.
Ketoosi. Ota asiasta selvää, auttaa oikeasti mutta pitää olla tarkkana + aluksi voi olo olla huono.
T: ketoosissa!
Maustamaton/kreikkalainen jugurtti/ marjakeitolla tms. auttoi mulla ja enää ei tee karkkia mieli. Viikonloppusin annan itselleni luvan herkutella yhtenä päivänä. Kova päätös vaan ja parin viikon sisällä makeanhimo helpottaa, minulla ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Harrastat aina seksiä, kun tekee mieli syödä. Ilmainen neuvo, ole hyvä.
Haluun aina silloin syödä herkkuja kun olen yksin. En kehtaa edes miehelle paljastaa kuinka possu olen, vaikka kyllähän se näkee että jotain muutakin on tullut syötyä kun se mitä se näkee..
Ap
Syötkö oikeaa terveellistä ja kasvispitoista ruokaa mahan täyteen? Pidä kaapissa myös varalla aina jotain rouskuteltavaa - porkkanoita tai vaikka purkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö oikeaa terveellistä ja kasvispitoista ruokaa mahan täyteen? Pidä kaapissa myös varalla aina jotain rouskuteltavaa - porkkanoita tai vaikka purkkaa.
Ei sokerin himo lähde sokeria syömällä, vaan rasvaa syömällä.
Omalla kohdallani on toiminut pelkkä päätös, että nyt en enää syö herkkuja. Etenkin kesällä jopa helppoa, kun mm. marjat ja kasvikset on herkullisimmillaan! Tosin minä en ole ikinä lihava ollutkaan.
Tuntuu että on sellaista ajanvietettä minulle myöskin. Esim viimeksi tiesin että mies on työreissulla ja odotin sitä innolla että Saan rauhassa herkutella kotona. Jep mulla on ehkä vähän tylsä elämä.
Noh, turhaa kaupassa käyntiä kannattaa välttää. Ei ne herkut itsekseen kotiin ilmesty. Pieni itsekurin puuska kaupassa ja herkuttomuus tulee itsestään.
Viisainta on jättää ne makeat ostamatta. Miksi sä ostat kun kerran tiedät ettet saisi niitä syödä?
Pidä huolta että kotona ei ole herkkuja, paljon helpompaa silloin! Ja mulla auttoi kromi ravintolisä vähentämään makeanhimoa, kaikkiin se ei tosin vaikuta.
Aina kun tekee mielesi herkkuja, juo iso lasi vettä ja syö muutama pähkinä.
Napostelu johtuu vaan tylsyydestä, joka johtaa sokerikoukkuun. Ja sokerin vieroituoireet voi helposti kestää kuukaudenkin, pysy tiukkana! Piirrä itsellesi iso sydän kalenteriin joka päivälle kun olet onnistunut olemaan ilman herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Usein miten kyllä syön. Mutta siltikin ajattelen että olisi kiva ottaa edes vähän jotain ja sit käykin perus että oho meni levyllinen yms..
Ap
Keksi jotain muuta puuhaa. Esim. siivoaminen on hyvä. Jos nyt vaikka löhöilet sohvalla ja tekis mieli hakea kaapista suklaalevy, niin menepä sittenkin sen sijaan järjestelemään vaikka vaatekaapi uusiksi. Unohtuu äkkiä se suklaalevy siinä ja kämppäkin on tip top aina.
Päivän kerrallaan