Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielenterveyspalveluiden käytöstä haittaa?

Vierailija
23.05.2016 |

Jos tarvitsee mielenterveyspalveluita, "leimataanko" heti "hulluksi"? Oletteko kokeneet että mielenterveyspalveluiden käytöstä voi olla jotain haittaa?

Kuinka luottamuksellisia esim keskustelut ovat? Kuuluuko puhe huoneesta toiseen? Merkitäänkö puheita tai diagnooseja ylös, ja voivatko ne vaikuttaa tulevaisuudessa? Voiko takahuoneessa olla joku harjoittelija siivoamassa joka kuulee kaiken?

Mistä voi puhua? Kuinka paljon esim psyk sairaanhoitaja ymmärtää koulutuksensa puolesta?

Mahdollisimman monet kokemukset ovat toivottavia ketjuun. Miten ja kuinka pian pääsit psykologille? Mitä eroa on käytännössä psyk sairaanhoitajalla, psykologilla, terapeutilla ja psykiatrilla?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap yksityistä psykoterapiaa. Sen saa kun saa lääkäriltä (psykiatrilta) lähetteen. Kela voi lähteä mukaan maksamaan jos olet työikäinen. Psykoterapeutti antaa psykoterapiaa. Psykiatrisen sairaanhoitajan jutustelusta en ole hyötynyt kauheasti. Keskustelut on usein aika keveitä eikä ongelmien ratkaisemiseen ja asioiden käsittelyyn ole juurikaan työkaluja. Itse olen kokenyt julkisen puolen mt-palvelut aika huonoiksi ja myös sillä tavalla leimaaviksi, että diagnooseja tehdään aika heppoisin perustein. Olen myös kokenut yhden psyk.sairaanhoitajan kanssa käydyt keskustelut "kuulusteluiksi" ja "vikojen etsimiseksi". Tokikaan tämä ei kata kaikkia psyk.sairaanhoitajia. Lääkkeitä tuputetaan ja mt-puolen keskusteluapu on tosiaan liian kevyttä, jos on ihan oikeaa psyykkistä vaivaa. Apua kannattaa silti hakea, esim voit mennä yksityislääkärille (psykiatrille) tai sitten julkisen puolen hoitoon ja saada jommasta kummasta lähetteen yksityisen puolen psykoterapiaan.

Vierailija
42/48 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ap yksityistä psykoterapiaa. Sen saa kun saa lääkäriltä (psykiatrilta) lähetteen. Kela voi lähteä mukaan maksamaan jos olet työikäinen. Psykoterapeutti antaa psykoterapiaa. Psykiatrisen sairaanhoitajan jutustelusta en ole hyötynyt kauheasti. Keskustelut on usein aika keveitä eikä ongelmien ratkaisemiseen ja asioiden käsittelyyn ole juurikaan työkaluja. Itse olen kokenyt julkisen puolen mt-palvelut aika huonoiksi ja myös sillä tavalla leimaaviksi, että diagnooseja tehdään aika heppoisin perustein. Olen myös kokenut yhden psyk.sairaanhoitajan kanssa käydyt keskustelut "kuulusteluiksi" ja "vikojen etsimiseksi". Tokikaan tämä ei kata kaikkia psyk.sairaanhoitajia. Lääkkeitä tuputetaan ja mt-puolen keskusteluapu on tosiaan liian kevyttä, jos on ihan oikeaa psyykkistä vaivaa. Apua kannattaa silti hakea, esim voit mennä yksityislääkärille (psykiatrille) tai sitten julkisen puolen hoitoon ja saada jommasta kummasta lähetteen yksityisen puolen psykoterapiaan.

Kiitos näkemyksestä. Minäkin olen saanut sen käsityksen että yksityinen olisi parempi vaihtoehto noiden haittapuolten kannalta. Hinnat ovat kuitenkin sen verran korkeat, että ajattelin sen vuoksi testata ensin julkista puolta. Lääkkeiden tuputtamisesta olen kuullut samaa. Moni tuttava on saanut vain reseptin mukaansa. Itse en niitä missään nimessä halua, eivätkä ne auta tässä tilanteessani. Täytyy siis vain lähteä kokeilemaan, mistä paras apu löytyy.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan oo kokenu mitään haittoja ja palveluki on ollut hyvää. Suosittelen.

Vierailija
44/48 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/48 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan oo kokenu mitään haittoja ja palveluki on ollut hyvää. Suosittelen.

Vierailija
46/48 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin ongelma on, ettei niistä rekistereistä poisteta mitään. Kukaan ei tiedä, mihin niitä tietoja saa ihan laillisesti käyttää esim 15 vuoden kuluttua. Ne kirkon työntekijäät ovat hyvä vaihtoehto, kun siellä ei ole mitään rekistereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/48 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On haittaa. Et tule saamaan vakuutuksia (sairaskulu) ja somaattisten sairauksien hoito usein viivästyy tai estyy mt-merkinnän vuoksi. On myös työpaikkoja, joihin et pääse töihin, mikäli sinulla on ollut mt-taustaa.

Tiedätkö mitä työpaikkoja esim. voi jäädä saamatta tuon takia?

Vaikka kävisi vain juttelemassa elämän vastoinkäymisten aikana?

Puolustusvoimien, poliisin jne tehtäviä sekä sellaiset tehtävät, joissa työterveyslääkäri tarkistaa taustasi työhöntulotarkastuksessa ja kertoo ohi papereiden palkkaajalle tietoja, mikä on hyvin tyypillistä.

Kymmenen vuoden kuluttua terveystiedot otetaan huomioon Suojelupoliisin lausunnoissa, joten esim. Siivoushommiin hakiessa asia voi nousta esiin. Kannattaa tosiaan miettiä toinenkin kerta itsensä käräyttämistä, ellei ole jo melkein eläkeiässä.

Vierailija
48/48 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka paljon haittaa mutta minua hermostuttaa se että hoitajana töissä tulikin mun aijemmin oma lääkäri mun osastolle töihin. En käyny aijemmin hänen luona kun niska-hartijaswudun kipujen vuoksi ym mutta kun minun hoitotietoa avatessa löytyy maininta diagnooseista, esim kaksisuuntainen mielialahäiriö. Tämän tiedon olen halunnut pitää visusti salassa ammattini vuoksi. Hermostuttaa tietääkö hän siitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän