Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten selviän ja miten etenkin lapset voi selvitä tilanteesta jossa isä valitsi uuden onnen eli "äitipuolen" lapsineen? Vanhan avioliiton lapset eivät enää mahdu kuvioon. Onko muille käynyt vastaavaa? Mistä saisimme vertaistukea? Yritän olla vahva mutta on niin vaikeaa kun heti herätessä totuus iskee kuin metrinen halko :( :(

Sivut

Kommentit (213)

Vierailija

Onhan tuota tapahtunut, ei kovin harvinaista edes. 

Yritä pitää välit hyvinä mieheen siltä osin kuin se vain on sinusta kiinni. On lasten ehdoton etu, että isä tapaa säännöllisesti lapsiaan. 

Pahinta, mitä voit tehdä on alkaa meuhkaamaan ja lyömään kiilaa lasten ja miehen väliin. Älä näytä katkeruuttasi lapislle, vaikka tunne olisi kuinka oikeutettua tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Toteat mitä sinä paskalla ja jatkat elämääsi ihan niin kuin tähänkin asti. Ei tuossa muuta voi tehdä kun ottaa päivä kerrallaan ja jättää se ex ihan oman arvoonsa.

Vierailija

Meillä kävi niin. Nyt on uusi rakaskin jo ex niin lasten isä koittaa lapsiin olla yhteydessä, mutta teinit ja aikuinen lapsi ei enää halua tavata ihmistä joka heidät pienenä hylkäsi.

Vierailija

Miten tämä ilmenee?
Mun miehen exä ilmoitti, että jos mies koskaan aloittaa uuden parisuhteen, niin ei saa tavata lapsiaan. Exä myös toteutti uhkauksensa ja nyt kertoo kaikille, että mies valitsi uuden naisen lasten yli.
Ovat menossa oikeuteen kyllä, jos vaikka helpottaisi.

Vierailija

Tuo tapahtui meillle vuonna -98. Lapset on fiksuja ja pärjääviä, kuten tuhannet muutkin vastaavan lapset. Kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhdenkin vanhemman perheistä. Lapset ei osaa kaivat poissaolevaan, jos siitä ei tee numeroa. Nyt keskityt siihen teidän arkeen iloineen ja suruineen. Olet läsnä ja saatavilla, se riittä sinun lapsille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli miehelle on uusia omia lapsia? Kokeeko sun kanssa hankitut lapset sun lapsiksi?

Ei ole uusia omia lapsia. Kolme minun kanssani ja miten isä voisi kokea ettei he enää olisivat hänen lapsiaan vaan minun? En ymmärrä kysymystä? Avioliittomme aikana huolehdimme yhdessä lapsista mutta nyt huolehdin heistä yksin. Hänellä ei kuulemma ole aikaa ja minä pärjään kyllä ilman hänenkin apuaan.

Vierailija

Pahinpana marttyrina sitten jeesuksen järjestät lapsillesi kriisiterapia istuntoja vähintään kaksi kertaa päivässä, että oikein vellotte asiassa vielä kun lapset on aikuisuuden kynnykselläkin. Ja muista kertoa tämä aina kun se on vaan mahdollista kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Käytät sitä myös pirun huonona tekosyynä kaikkiin mahdollisiin ongelmiin, joita kohtaatte.

Kyllä sinä tämän vielä voitoksi saat käännettyä! Empatia ja sympatia tulee säteilemään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi niin. Nyt on uusi rakaskin jo ex niin lasten isä koittaa lapsiin olla yhteydessä, mutta teinit ja aikuinen lapsi ei enää halua tavata ihmistä joka heidät pienenä hylkäsi.

Mun siskopuolet reagoivat myös näin myöhempiin kädenojennuksiin. Itse siis olen kasvanut siskopuolteni kanssa uusioperheessä ja koemme toisemme ennemmin siskoksina kuin siskopuolina. Isänsä jättä ihan kaiken taaksensa uuden naisen takia, siis omat kaverinsakin lapsistaan puhumattakaan. Tärkeää olisi, että äitinä haet apua käsitellä omia tunteitasi vaikka neuvolasta ja rakastaisit lapsiasi enemmän kuin koskaan. Siskopuolistani kasvoi upeita ja menestyneitä aikuisia aloillaan, mutta se vaati myös hyvää tukiverkkoa ympärille ja lasten tarpeiden ymmärtämistä ja huomioimista kriisin aikana. Oma äitini on tällaisen alan ammattilainen, joten hän pystyi pitkälti toimimaan omien tietojensa ja taitojensa varassa, mutta hän(kin) tarttui myös muiden apuun ja haki sitä.

Vierailija

Minkä takia täällä hyökätään aapeeta vastaan?
Meille kävi samoin puolisen vuotta sitten eikä ole mikään pilkan aihe vaan vakava asia. Lapsia kaksi jotka jo onneksi melkein aikuisia. Kyllä mies vielä edestään löytää minkä taakseen jättää. Tsemppiä ap!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat