Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko äidilläsi Carmen-lämpörullat? Nyt Areenassa tanskalainen tv-sarja lämpörullien keksijöistä

Vierailija
20.12.2022 |

vois olla hauska, ajankuvaa oman lapsuuden ajasta. Carmen-kiharat on sarjan nimi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sellaisia ylellisyyksiä meidän äidillä, ihan oli tavalliset paplarit vain.

Vierailija
2/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itselläni Carmenit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut sellaisia ylellisyyksiä meidän äidillä, ihan oli tavalliset paplarit vain.

Minun äidilläni oli, siihen liittyi semmoinen tietty tuoksu, joku hiusvesi tms. jota laitettiin hiuksiin ja sitten rullat päähän. Niillä tuli epäluonnolliset kiharat ainakin äitini hiuslaatuun, jotenkin kulmikkaat. Jossain koulukuvassa minullekin on tehty kiharat niillä ja on tosi pöhkön näköistä, mutta muistelen, että olisin ollut niistä  kiharoista iloinen. 

Vierailija
4/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taval. paplarit ja hiustenkuivain. Sitten oli kiharrusrauta, ei kreppi.

Vierailija
5/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Naapurilla oli, mutta ne ei tehonneet minun paksuun tukkaan, kun kokeiltiin.

Vierailija
6/10 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli Carmen-lämpörullat, jotka hän kiersi jonkun nesteen avulla tukkaansa kampauspöytänsä ääressä. Säkkärän permanentin sai paremmin ojennukseen. Ei tarvinnut nukkua huonosti rullat päässä. Piti vain odottaa, että rullien päässä oleva väri muuttui, ennenkuin ne olivat tarpeeksi lämmenneet.  -Tämä mainio tanskalainen sarja on muutenkin nostalgiaa 60-luvulta ja herätti paljon muistoja. Hyvä, että siihen tuli nyt jatkoa.

Vierailija
7/10 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se omituinen kökkö sarja, jossa koko ajan kaikki polttavat piippua ja tupakkaa? 

Carmen-rullia myydään edelleenkin.

Vierailija
8/10 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ei ollut mutta mulla oli, en muista oliko Carmenit

Vierailija
9/10 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalaisissa sarjoissa on ollut realisempi ja rennompi tyyli kuin muissa pohjoismaalaisissa. Suorastaan maanläheistä, eikä turhaa jäykistelyä ja hienostelua puhumattakaan synkistelystä. Suorastaan kotoista tunnelmaa, kun äidillänikin oli Carmenit ja isä poltteli piippua ja tupakkia 60-luvun tyylin mukaan. Lasejakin joskus kilistelivät, mutta työt hoidettiin. 

Vierailija
10/10 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä 9.11. näytetty jatkosarja Carmen-kiharat oudoksi. Carmen-papiljotit näytettiin vain vilaukselta, ja pääasiana näytti olevan kahden miehen pelehtiminen, joka meni suorastaan överiksi.Tuskin niitä viimeisiä jaksoja viitsii enää katsoakaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi