Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvinvointialue lähetti minulle laskun aikuisen (22) lapseni b lausunnosta

Vierailija
11.08.2026 |

Kirje tuli siis nimelläni ja avasin sen. Maksajaksi oli merkitty minut. Maksoin laskun heti. Kun katsoin tarkemmin laskua, siinä luki mistä summa koostui ja lapseni nimi. Nuori on asunut omillaan jo kolme vuotta.  Oli käynyt lääkärillä joku aika sitten että sinänsä lasku oli aiheellinen, mutta poika oli ilmiselvästi kiusaantunut että sain tietää millä lääkärillä oli käynyt.

Mitä näissä hyvinvointialueissa oikein tapahtuu ja miten tällainen pääsee edes käymään? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet holhooja.  Kävikö mt puolella?

Vierailija
2/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet holhooja.  Kävikö mt puolella?

Ei nuori ole holhouksen alainen.

Vierailija
4/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole tietosuojarikos?

Vierailija
5/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinne hva-laskutukseen yhteyttä ja pyydä korjaamaan asia sekä tarkistamaan se, että onko tuo yleinen ongelma. Yhden kohdalla voi olla vaan jokin täppä jäänyt jossakin kohdassa laittamatta. Älä liikoja harmittele asiaa lapsellesi ettei nolostu enempää.

Vierailija
6/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sinne hva-laskutukseen yhteyttä ja pyydä korjaamaan asia sekä tarkistamaan se, että onko tuo yleinen ongelma. Yhden kohdalla voi olla vaan jokin täppä jäänyt jossakin kohdassa laittamatta. Älä liikoja harmittele asiaa lapsellesi ettei nolostu enempää.

Lasta voi pyytää tekemään kyselyn tietosuojaloukkauksesta.

Vierailija
7/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sinne ja moitit. Ei ole hv alueen tehtävä kertoa aikuisen potilaan asioista edes vanhemmille. Poika voisi itse tehdä muistutuksen hv alueelle. Löytyy kyllä valituskanavat.

Minäkin tarkistin jotain vanhoja tietojani netissä omalla hv alueella ja yhteyshenkilökseni oli merkitty oma isäni???!!! Mitä hittoa! Olen itse 60v ja isäni kuoli 20v sitten eikä ole koskaan elämänsä aikana ollut pätkääkään kiinnostunut minun terveysasioistani, ei edes ymmärtänyt niistä mitään saati kertaakaan olisi käyttänyt lääkärissä. En tiedä mistä tuo tieto oli sinne keksitty.

Vierailija
8/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä. Mulle yksi luvnin hoitoon pääsyn portinvartija sanoi että 5v lapselleni ei anneta hoitoa, koska käsittelijä on saanut tietoonsa että minulla on yksityinen sairaskuluvakuutus OP pohjolassa. Käski käyttämään sitä.

Kysyin että jos irtisanon vakuutukseni, saako lapsi sitten hoitoa? Ei halunnut kommentoida. Ja kirkkain silmin väitti että tämä toimintatapa on laillista.

AVi oli eri mieltä. Poliisit tutkivat asian ja sanoivat että kyseessä on virkavelvollisuuden rikkominen. 

Vierailija
9/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoturvavirhe tuo on. Alaikäisen lapsen laskutkin tulevat lapsen nimellä, ei aikuisen. 

Vierailija
10/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä moka. Nuori voisi olla vaikka riidoissa vanhemman kanssa ja lasku jäisi maksamatta.

Vierailija
11/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hyvinvointialueen terveyskeskukseen ei voi soittaa, täytyy asioida jossain sovelluksessa. Kokeilin sitä, ainoa tapa jolla sain viestini menemään sovelluksesta eteenpäin, oli valita valikoista vaihtoehdot että minulla on sepelvaltimotauti tai muu sydänperäinen ongelma. Asiani koski kuitenkin murtunutta sääriluuta.

Toisella kerralla sain sovellukseen viestin että pitää varata aika hammashoitolaan, sovelluksen kalenterista. Kokeilin varata, mutta tälle vuodelle ei ollut ainuttakaan vapaata aikaa, ei yhden ainutta. Ensi vuoden kalenteri aukeaa joskus marraskuussa.

Vierailija
12/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä. Mulle yksi luvnin hoitoon pääsyn portinvartija sanoi että 5v lapselleni ei anneta hoitoa, koska käsittelijä on saanut tietoonsa että minulla on yksityinen sairaskuluvakuutus OP pohjolassa. Käski käyttämään sitä.

Kysyin että jos irtisanon vakuutukseni, saako lapsi sitten hoitoa? Ei halunnut kommentoida. Ja kirkkain silmin väitti että tämä toimintatapa on laillista.

AVi oli eri mieltä. Poliisit tutkivat asian ja sanoivat että kyseessä on virkavelvollisuuden rikkominen. 

Sossut tekee mitä lystää, pahimpana huostaanotot ja vieraannuttaminen. Suomi on läpeensä korruptoitunut ja rikollinen valtio, koska mitään sanktiota ei tule, vaikka oikeusasiamies tai oikeuskansleri toteaisi viramomaisen rikkoneen lapsen oikeuksia ja hallintolakia. Tuomarit siunaavat koko paskan toimimalla sossujen kumileimasimena.

Vierailija
13/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietosuojaloukkaus

Vierailija
14/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietosuojaloukkaus

Justhan AP sanoi, että kirje tuli hänen nimellään. Laskussa näkyi toimenpide, jonka aikuinen lapsi itse oli laittanit vanhempansa maksettavaksi.

Vierailija
15/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossut tekee mitä lystää, pahimpana huostaanotot ja vieraannuttaminen. Suomi on läpeensä korruptoitunut ja rikollinen valtio, koska mitään sanktiota ei tule, vaikka oikeusasiamies tai oikeuskansleri toteaisi viramomaisen rikkoneen lapsen oikeuksia ja hallintolakia. Tuomarit siunaavat koko paskan toimimalla sossujen kumileimasimena.

Suomi on maailman vähiten korruptoitunut maa. Te venääläiset ette sopineet edes taulukkoon-

Vierailija
16/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tehty muuttoilmoitukset asianmukaisesti, onko hyvinvointialueella vielä osoitteena entinen kotiosoite. 

Vierailija
17/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietosuojaloukkaus

Justhan AP sanoi, että kirje tuli hänen nimellään. Laskussa näkyi toimenpide, jonka aikuinen lapsi itse oli laittanit vanhempansa maksettavaksi.

Ei laskuaa voi laittaa toisen maksettavaksi. Ilmeisesti ap on lähiomaiseksi merkitty, kun hänen tiedot on saatu. Lasku olisi pitänyt tulla potilaalle, ei lähiomaiselle. 

Vierailija
18/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi enää ei ole käytössä faksit. Meidän firmassa oli vielä n. 10 vuotta sitten. Meille tuli sairaalalta jonkun henkilökohtaisia terveystietoja. En lukenut loppuun, pistin silppuriin ja ilmoitin. Enkä antanut kenenkään muun lukea. Mutta alun luin sen takia, sillä meille voi tulla työtilauksia tai tarjouspyyntöjä sieltäkin ja nuo oli viimeisiä aikoja kun niitä fakseilla tuli. 

Vierailija
19/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietosuojaloukkaus

Ei niitä voi laittaa toisten nimellä niitä laskuja, osoitteen voi toki muuttaa mutta laskut lähtevät aina potilaan nimellä. Nythän jos ap ei olisi maksanut laskua, se olisi mennyt perintään ja ulosottoon aloittajan nimissä.

Vierailija
20/25 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä Pohteen alue niin siellä on vasta vaihtunut it-järjestelmä joten virheitä on ja paljon. Tuskin olet ainoa joka sai väärän ihmisen laskun. Kaikkien tietoturva on nyt vaarassa. Kannattaa ilmoittaa heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi