Vierailija

Olen nyt pidemmän aikaa juonut viiniä ruoan kanssa joka päivä. Joskus olen ottanut lasin viiniä lounaallakin. Määrät ei sinänsä ole olleet suuria, maksimissaan on illan aikana mennyt puoli pulloa viiniä, mutta usein on mennyt vain lasi taikka pari.
Mikä on nyt se osoite johon minun tulisi hakeutua? AA-kerhoa olen miettinyt mutta se tuntuisi tosi rankalta sillä siellä käy varmasti henkilöitä jotka juovat paljon rankemmin ja humalahakuisemmin kuin minä.

Kommentit (8)

Vierailija

Miksi sun pitää hakeutua johonkin, etkö pysty itse lopettamaan? Siinä tapauksessa A-klinikka on oikea paikka.  AA-kerho on uskonnollista paatosta, toki sekin saattaa monia auttaa.

Vierailija

Jatka ihmeessä päivittäistä viininjuontiasi. Jatka sitä kauan. Sitten yhtenä päivänä huomaat juoneesi alkoholia joka ikinen päivä viimeiset vuodet, ja määrät ovat kasvaneet. Yksi pullo ei riitä enää mihinkään. Yksi lasillinen on vitsi. Huomaat myös herääväsi aamulla pöhnäisenä, ärtyisänä, päänsärkyisenä. Silmät punoittavat. Iho. Nenä turpoaa, ääni mataloituu. Kieriskelet henkisesti masennuksessa, tms. Mutta ei mitään, jatka pois viininjuontia päivittäin. Kaikkihan eivät alkoholisoidu. Kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kokeile olla juomatta alkoa ensin vaikka yhtenä päivänä ja lisää sitten raittiiden päivien määrää.  Huomaat miten olo muuttuu ja naamakin näyttää virkeämmältä.  Jokaisena raittiina päivänä pistä 5 euroa säästöpossuun.

Vierailija

Työterveyshuolto auttaa, jos olet töissä. Siitä on sulle etua myöhemmin, että olet hakenut apua varhaisessa vaiheessa. Jos vedät itses tosi huonoon kuntoon, etkä selviä enää töistäsi, harmia tulee mittavasti enemmän. Todella positiivista, että itse huomaat tilanteesi. Sulla on hyvät mahdollisuudet olla ryssimättä elämääsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työterveyshuolto auttaa, jos olet töissä. Siitä on sulle etua myöhemmin, että olet hakenut apua varhaisessa vaiheessa. Jos vedät itses tosi huonoon kuntoon, etkä selviä enää töistäsi, harmia tulee mittavasti enemmän. Todella positiivista, että itse huomaat tilanteesi. Sulla on hyvät mahdollisuudet olla ryssimättä elämääsi.

Työterveyshuolto ohjaa A-klinikalle, kyllä sinne voi ilman työterveyshuoltoakin mennä. Ei työterveyshuollossa ole resursseja alkoholistien hoitoon. Sitä varten on siihen perehtynyt yksikkö eli A-klinikka

aal

Hae apua pian. se on salakavala sairaus, alkoholismi. toisilla kestää vuosia, jopa loppuiän niin ettei vaikuta juuri mihinkään.. toisilla puhutaan sitten vuodesta-parista ja se on siinä.
mistään ei voi tietää,kuuluuko ensin vai toisena mainittuun ryhmään.
Miksi kukaan edes haluaisi noin vakavalla asialla leikkiä? ei edes se oma ongelma,vaan se, mitä läheiset joutuu läpi käymään alkoholistin kanssa eläessään!
en toivo pahimmalle vihamiehellenikään sitä helvettiä
keksi joku harrastus tilalle.. lenkkeily?
alkoholiton viini? niitäkin on..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat