painonhallinta ja ruuhkavuodet
Miten saatte painonne pysymään aisoissa? En millään ehdi salille neljänä päivänä viikossa. Motivaatio katoaa aina kahden viikon elämäntaparemontin jälkeen. Kaksi pientä lasta. Olen kokeillut herbalifet, fitlinet ilman tuloksia myös.
Kommentit (25)
Se suklaapatukkakin maksaa vain 50 senttiä.... Jätski eurolla...
Ap
Mulla ihan päinvastainen kokemus ruuhkavuosista - ei ollut aikaa, rahaa eikä untakaan joten ei myöskään pelkoa lihomisesta.
Rahat riitti kunnolliseen perusruokaa mikä tehtiin aina itse (kuten edelleenkin), sipsejä sai 2x vuodessa, namia ostettiin 10 markalla koko 5 henkiselle perheelle lauantaisin. Aina oltiin liikenteessä viemässä ja tuomassa lapsia harrastuksista, käytiin fillaroimassa viikonloppuisin ja puistoissa leikkimässä lähes joka päivä. Ja töissä käytiin tietty ihan normaalisti. Pikkukakkonen valvotti 3v saakka, sen jälkeen hän oppi nukkumaan mutta itse kärsin yhä 33 vuoden jälkeen unettomuudesta. Nukun yhä max 4h yhtäjaksoista unta vuorokaudessa. Silti en ole lihonut (ja kyllä, mulle väsymys aiheuttaa makeanhimoa että "virkistyn" edes hetkeksi)
Ruuhkavuodet paino pysyi bmi 19 paikkeilla, kun lapset oli kaikki koulussa ja rakensimme talon paino nousi 8 kiloa (lihasmassaa) ja on nyt bmi 23 ja lapsiakin tullut vielä 1 lisää (nyt jo teini hänkin)
Mä todella ihmettelen miten kukaan siinä pyörityksessä pystyy edes lihoamaan, ellei sitten kuittaa syömisiä sipseillä tms. Mutta jos kuitenkin tekee perheelle kunnon ruokaa - miksei söisi sitä itsekin? Kun en osaa kuvitella että nämä lihavat mammat olisi jollain muulla alueella niin aktiivisia etteivät ehdi tekemään oikeaa ruokaa.
Syömällä oikein ja liikkumalla oman fiiliksen mukaan. Viime viikolla sain liikuttua 5 kertaa (salia ja juoksua). Joskus tulee 2 treenikertaa viikossa.
Olethan tajunnut, että myös lasten kanssa voi treenata kunnolla? Mä juoksen pyöräilevän 4v:n kanssa tai sillä aikaa kun isommat on treeneissään. Talvella tein oman kahvakuulatreenin pojan treenisalin eteisessä :)
Helppo laihtua juuri ruuhka vuosilla. Ei aikaa syödä ja kumminkin rahaa ostaa Se 5€ valmissalaatti päivittäin. Itse kh tuella ja hyvä,jos varaa ostaa 0,89€ makkara ja 0,30€ makaroni jotta saa aterian perheelle...