Mun käy sääliksi Usaa :(
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Monella on asiat siellä päin vittua ja koko ajan pahenee.
Näin olen minäkin ymmärtänyt mutta minua vähän ihmetyttää että mikä siinä on. Ymmärtääkseni siellä on todella paljon työpaikkoja jos olet vain valmis tekemään töitä. Siellä on vaan niin paljon ihmisiä ja heidän kohtaloitaan joten ehkä pientä tarkennusta.
Noin ihan yleisesti niin työtä tekevällä väestöllä on ostovoima ymmärtääkseni laskenut todella ikävästi sitten 70-luvun. Mutta eikö tuota samaa ole tapahtunut Suomessakin?
Ei sitten millään mene suomi-mammalla jakeluun että tollainen yleistäminen on todella turhaa: > 300 miljoonaa ihmistä, 50 osavaltiota ja ihmisiä alunperin lähtöisin jokaisesta maailman maasta. Meno ja yhteiskunnan ongelmat on vähän erilaisia kuin Suomessa. Ei millään voi niputtaa kaikkia saman stereotypian alle tyyliin "terveydenhuolto paskaa", "koulut kalliita" jne. Varmaan jotain kiinnostaa joku lätkä myös, mutta en ole kertaakaan kuullut mainittavan asiasta missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika fucked up valtio nykyisin.
Trumppi tulee ja tekee ameriikoista taas mahtavan.
USA ansaitsee Trumppinsa. Uskottavuus on muutenkin jo lähellä nollaa.
Mut noin muuten: mulla on kutina siitä, että historia tulee taas toistamaan itseään. 80-luvulla pressaksi tuli Reagan, jota koko Eurooppa ja älymstö inhosi ja pilkkasi. No yksioikoistahan se oli, mut hänen kautensa osui historiallisesti sellaiseen aikakauteen, et hän sai aiheetontakin kunniaa. Veti läpi liberaalin markkinatalouden ja oikeisto hurrasi, elintaso oli huipussaan, talous veti, kaikki oli tosi hyvin. Jälkipeli pelattiin sitten 90-luvulla, jäljet korjasi ihan muut. Ja kansa tietysi maksaa viulut. Nyt käy sama Trumpin kanssa. Talous näyttäisi olevan taas kohentumassa ja Trumppi saa siitä gloriaa. Oikeisto hurraa ja lisää rahaa niille, joilla on rahaa. Vielä kun USA runnoo läpi vapaakauppajutut, niin ainakin hetken voi mennä todella hyvin ennen suurta romahdusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on asiat siellä päin vittua ja koko ajan pahenee.
Näin olen minäkin ymmärtänyt mutta minua vähän ihmetyttää että mikä siinä on. Ymmärtääkseni siellä on todella paljon työpaikkoja jos olet vain valmis tekemään töitä. Siellä on vaan niin paljon ihmisiä ja heidän kohtaloitaan joten ehkä pientä tarkennusta.
Noin ihan yleisesti niin työtä tekevällä väestöllä on ostovoima ymmärtääkseni laskenut todella ikävästi sitten 70-luvun. Mutta eikö tuota samaa ole tapahtunut Suomessakin?
Onhan siellä töitä vaikka muille jakaa, mutta se on sitten monille sitä, että painetaan niska limassa kolmea duunia, että pystyy maksamaan laskut ja ruokkimaan perheensä. Eli ei kovin ideaalia. Hankala sanoa, onko tuo kaikessa huonoudessaan parempi vai kehnompi kun Suomen "malli", eli että sen yhdenkin oikean työpaikan saaminen on helvetin vaikeaa.
Samaahan se on Suomessa joo.
Hyvä esimerkki siitä miten yksi tyhmä kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastaamaan.