Ongelmana haiseva 15v tyttö
Menee hermo prkle. Miten saisi taottua neidin kaaliin ees jonkinlainen alaosaston hygienia? Juu. Jäkänjäkä. Oon yrittänyt mutta..
Kommentit (47)
Ei tavallista saippuaa limakalvoille. Emättimen ja limakalvojen luonnolliset bakteerit elävät alhaisessa pH:ssa - emätinhän on hyvin hapan, juuri siksi, että elimistöä haittaavat bakteerit eivät kestä matalaa pH:ta. Happamuus on siis elimistön oma suoja, joka on erittäin tärkeä, koska emätin on käytännössä suora reikä elimistön sisään = kohtuun.
Tavallinen saippua taas tuhoaa alapään luonnolliset mikrobit ja muuttaa pH:n emäksisempään suuntaan. Tällöin tulehdusta aiheuttavat bakteerit ja sienet, esim. hiiva, pääsevät helposti rellestämään ja aiheuttamaan tulehdukisa haju- ja eritehaittoineen.
Eli paradoksaalisesti liika puunaaminen väärillä aineilla voi juurikin aiheuttaa alapään lemuamista ja jopa terveyshaittoja. Normaalille alapäälle ei tarvita vesipesua kummempaa, mutta jos pesuainetta haluaa käyttää, sen pitää olla alapesuun tarkoitettua ainetta, jolla on alhainen pH. Limakalvojen luonnollista tasapainoa ei saa tuhota liian tujuilla aineilla.
Eikö haisevalle teinille voisi hankkia hajunpoistajia käytettäväksi pikkuhousunsuojien tapaan?
Meillä oli sama 14-vuotiaana. Luokkakaverit kerran sanoi ja asia alkoi hoitua.
Mikä sillä haisee? Mulla on 3 urheilevaa poikaa ja sanon kyllä ihan suoraan, että haiset hielle ja nyt suihkuun, mitä sitä kiertelemään . On hyvät shampoot, dödöt , alusvaatteita ja sukkia uusia ja mieluisia
Mulla alapäähaju ei lähde pesemällä, sillä se ei tule ulkopuolisesta ihosta vaan valkovuodosta ja emättimen sisältä. Ainoa mikä auttaa on emättimen maitohappobakteerit säännöllisesti käytettynä. Ja alapään pesen vedellä ja erikseen intiimipesuun tarkoitetulla pesuaineella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alapäähaju ei lähde pesemällä, sillä se ei tule ulkopuolisesta ihosta vaan valkovuodosta ja emättimen sisältä. Ainoa mikä auttaa on emättimen maitohappobakteerit säännöllisesti käytettynä. Ja alapään pesen vedellä ja erikseen intiimipesuun tarkoitetulla pesuaineella.
Oletko käynyt lääkärin pakeilla?
Hieno kirjoitus!!! Mutta kun tämän päivän niin monen lapsen on ihan yksin selvättävä kaikesta yksin, jo pienestä pitäen, kun ei ole vanhemmilla aikaa opastaa arkisissa asioissa ja lopputulos on ap.kaltainen.