Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä työkaverista, joka valittaa

Vierailija
07.11.2025 |

Kaikesta, koko ajan? Valittaa siitä työstä ja aloittaa heti vuoron alussa sen kätinänsä.

Hän ei tykkää kenestäkään ei varsinkaan pomoista ei työtehtävistään ei palkasta ei luontaisetujakaan ole tarpeeksi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelisin. Ärsyttäisi kun pilaa muidenkin päivän samalla.

Vierailija
2/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelisin. Ärsyttäisi kun pilaa muidenkin päivän samalla.

Niin tekee, mutta on pakko vaan kuunnella, kun on työpari ja vieläpä hyvin herkkä mököttämään..imee hapen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä tässä muiden mielipiteitä tarvitset? Oikeutukseksi sille, että et itse pidä? Sittenkö on pakko pitää, jos muut ovat sitä mieltä? 

Vierailija
4/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos mulla on työpaikka jossa saan yksinään tehdä työt. Olis rasittavaa kuunnella jotain kitinää kuinka tuokin asia pitää tehdä, jonkun se kuitenkin täytyy tehdä ja meille maksetaan siitä että tehdään tietyt asiat tiettyinä päivinä. 

Vierailija
5/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisinnsille, mitä mieltä itse olen työstäni..Pidän työstäni ja näinä aikoina olen iloinen,että töitä on. Palkka on riittävä ja Smartumit kiva lisä..Lisäksi mainitsisin, että entisenä freelancerina osaan arvostaa vakaata työtä, jossa palkka tulee ajallaan ja aina saman suuruisena.

Vierailija
6/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaha, joku oikeistolainen tuli tänne sitten levittämään vihaa työntekijöiden välille, että kukaan ei uskalla enää mainita epäkohdista ja luoda solidaarisuuden avulla yhdessä muiden työntekijöiden kanssa muutoksia työpaikalla työntekijöiden hyväksi. 

Vierailija
7/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin jonkun pisteen jälkeen alkaa passiivisaggressiiviseksi ja alkaisin joka aamu kehumaan omaa aamua. Ihan taivaisiin. Pelkkää kahvikupillista ja aamupalasämpylää :D 

Vierailija
8/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen työkaveri vie hirveästi energiaa, niinkuin negatiiviset ihmiset aina: ottaa vaan, eikä anna mitään ! 

otan osaa. Tsemppiä 🍀

Vierailija
9/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaako turhasta vai onko asiat oikeasti päin persettä? Eteenkin naisten sanomiset kuitataan helposti valittamisena/nalkutuksena. Itse inhoan sellaista toksista positiivisuutta, että lakaistaan kaikki paska maton alle ja teeskennellään kaiken olevan hyvin. 

Vierailija
10/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittaako turhasta vai onko asiat oikeasti päin persettä? Eteenkin naisten sanomiset kuitataan helposti valittamisena/nalkutuksena. Itse inhoan sellaista toksista positiivisuutta, että lakaistaan kaikki paska maton alle ja teeskennellään kaiken olevan hyvin. 

Jotenkin koen, että hän ikäänkuin osoittaa luottamusta minua kohtaan, kun uskaltaa valittaa. Uskoakseni hän kuitenkin haluaa pysyä töissä, vaikkei tästä työstä pidäkään.

Jotenkin se kuitenkin on loukkaavaakin, kun ei sitä noita työpaikkoja nykyisin ole ihan valita asti duunarilla. Kyllä tätä ennemmin tekee kuin selkäänsä ottaa.

Vierailija
11/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollanen esimies! Ei valittanut työni laadusta, kuitenkin itsenäisesti sitä tein, mutta valitti kaikesta muusta: asiakkaista, muista esimiehistä, kiireestä, omasta elämästään ja jopa muista työntekijöistä! Viime viikkoina välttelin, en uskaltanut olla lähellä ja korkeintaan moikkasin. Jäi äsken vanhempainvapaalle ja saatiin 100 % positiivisempi sijainen. Heti oli helpompi hengittää eikä enää ahdista mennä töihin.

Vierailija
12/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vastaan, että sun mielestä asiat on oikeesti ihan hyvin. Meillä töissä pieni porukka (naisia) ja vain asiallisista asioista valitetaan JA NIILLE TEHDÄÄN JOTAIN. Työ sen verran kuormittavaa, että ei jaksaisi turhasta rutinaa kuunnella tai sitä että valitukset jäisi käytäväkitinän tasolle.

Vierailija
13/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikoinaan samanlainen, enkä edes tiedostanut asiaa. Olin 90-luvun lamassa sisimmissäni äärettömän kiitollinen, että olin saanut työttömyyden jälkeen koulutustani vastaavan työpaikan. Silti perusluonteeni mukaisesti valitin kaikista pikkuasioista ääneen. 

Yhtenä päivänä piakkoin eläköityvä osastosihteerimme sanoi, että minun pitäisi olla kiitollinen, eikä kukaan jaksa jatkuvaa valitusta kuunnella. Olihan pysäyttävä hetki. Päätin kiireesti muuttaa asennettani tai ainakin puheitani. 

Kiitin häntä lämpimästi eläkekahveillaan.

Vierailija
14/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaha, joku oikeistolainen tuli tänne sitten levittämään vihaa työntekijöiden välille, että kukaan ei uskalla enää mainita epäkohdista ja luoda solidaarisuuden avulla yhdessä muiden työntekijöiden kanssa muutoksia työpaikalla työntekijöiden hyväksi. 

Taukohuoneessa valittaminen harvoin edistää yhtään mitään. Pitää mennä sille pomolle sanomaan niistä epäkohdista. 

Vierailija
15/15 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se valittaminen ja pessimistinen asenne tahtoo jäädä tavaksi. Sitä ikäänkuin aina ajattelee sen negatiivisen kautta niitä asioita. Toivoo, ettei sitten ainakaan pettyisi. Ehkä on pettynyt liian usein niihin omiin odotuksiinsa.

Näistä tyypeistä on paha mennä sanomaan edes kehityskeskusteluissa, kun ei tavallaan ole mitään konkreettista. Kukaan muukaan ei saisi olla (turhaan) iloinen jne. On vaan kestettävä ja aina on pelko, että mitä se minusta muille puhuu, kun haukkuu toisia kuultesi.

Kaikenlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi