Ongelmana haiseva 15v tyttö
Menee hermo prkle. Miten saisi taottua neidin kaaliin ees jonkinlainen alaosaston hygienia? Juu. Jäkänjäkä. Oon yrittänyt mutta..
Kommentit (47)
Mullakin paskalta haiseva 15v tytär. Potkin sen horon pihalle lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin puhelimen pois, kunnes rupeaa hygienia hoitumaan.
Heh heh.
Juuri näin. Miten puhelin muka vaikuttaa nuoren hygieniaan?
Minä katsoisin peiliin, jos ap siis on tytön vanhempi. Hygieniakasvatus on tainnut olla puutteellinen. Neuvo pesemään alapää vedellä päivittäin ja vaihtamaan puhtaat pikkarit päivittäin. Jos se ei auta, niin voisi käydä lääkärissä tsekkaamassa, ettei ole tulehdusta.Eikö teillä ole mitään kokemusta teini-ikäisistä? Jos on niin tiedätte että osa teineistä on koko ajan suihkussa ja puunaa ja tällää itseään ja osa taantuu eikä enää pese itseään niinkuin ennen. Tai saattaa käydä suihkussa säännöllisesti mutta ei jostain syystä pese hiuksia. Joku ei suostu vaihtamaan vaatteita jne. Teini-iässä ollaan kummallisia.
On kokemusta. Tarkoitatko, että nuo kaikki asiat on käsitelty teinin kanssa mutta hän ei usko?
Hanki juuriharja ja kuurat sen pillun ja persvälin tosi kuumalla vedellä. Eiköhän ala hygienian hoitaminen kiinnostaa ja loppuu se puhelimen räplääminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh.
Minä katsoisin peiliin, jos ap siis on tytön vanhempi. Hygieniakasvatus on tainnut olla puutteellinen. Neuvo pesemään alapää vedellä päivittäin ja vaihtamaan puhtaat pikkarit päivittäin. Jos se ei auta, niin voisi käydä lääkärissä tsekkaamassa, ettei ole tulehdusta.
Vedellä? Taas näitä. Ei ole kumma jos alapää haisee jos vain vettä käyttää. Harva neuvoo kainalohiestä kärsivää että pese kainalot vedellä se auttaa. Samat hormonit ne koko kehossa jyllää.
Voisit järjestää teinille hajunpoistojuhlat, johon kutsut ystäviä ja sukulaisia. Tarjoiluna voisi olla juustokakkua ja cheesenachoksia.
Patistat vaan. Tää on tosi vaikea asia. Minulla on kokemusta kahdesta neitokaisesta äitipuolena, joiden hygieniakäsitykset oli täysin päinvastaiset. Äitinsä ei mitenkään opettanut tai vaatinut (ja tän ovat itsekin sanoneet), mutta nuorempi alkoi 14-vuotiaana yhtäkkiä jynssätä legojaa oma-aloitteisesti, käydä päivittäin suihkussa jne. Kysymys oli ulkonäöistä ja on aina ollut siitä tarkka, että on puhdas, hohtava hymy jne. Toinen taas muutettuaan yksin asumaan oli välillä viikonkin pesemättä hampaita ja sen näki. Lisäksi oli usein nuhjunen, tukka rasvainen jne. Ei vaan koskaan sisäistänyt peseytymistä. Nyt 24-vuotiaana on skarpannut ja huolehtii paremmin hygieniastaan. Ei silti ole niin tarkka kuin tuo nuorempi ja saattaa välillä unohtua pestä hampaat aamulla tmv. Ei kuitenkaan joka aamu ja pääosin muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh.
Minä katsoisin peiliin, jos ap siis on tytön vanhempi. Hygieniakasvatus on tainnut olla puutteellinen. Neuvo pesemään alapää vedellä päivittäin ja vaihtamaan puhtaat pikkarit päivittäin. Jos se ei auta, niin voisi käydä lääkärissä tsekkaamassa, ettei ole tulehdusta.Vedellä? Taas näitä. Ei ole kumma jos alapää haisee jos vain vettä käyttää. Harva neuvoo kainalohiestä kärsivää että pese kainalot vedellä se auttaa. Samat hormonit ne koko kehossa jyllää.
Myönnän käyttäväni saippuaa, mutta koulussa muinoin terveystiedon tunnilla ope käski käyttämään vain vettä alapesussa, jotta limakalvot eivät kuivu liikaa. Vaikka nykyään apteekista tietysti saa erityisiä hellävaraisia pesunesteitä alapesua varten, jos tahtoo.
Meilläkin miehen tytär haisee aivan kamalalta... Äitinsä polttaa kyllä sisällä, joka haisee jo itsessään kauhealta, mutta teini haisee itsekin kyllä kauhealta. Likaiselta, hikiseltä, suoraan sanoen ihan sonnalta. Pakko tuulettaa aina heti kun lähtee, vuorokausikin menee että haju lähtee. Ei usko vaikka suoraan on sanottu, äidin kanssa puhuttu. Olen ratkaissut asian niin että pysyn makuuhuoneessa sen aikaa kun tyttö on meillä.
Yleensä tuon ikäiset tytöt huolehtii omasta ulkonäöstään liikaakin. Onko tytöllä masennus??
Vierailija kirjoitti:
Menee hermo prkle. Miten saisi taottua neidin kaaliin ees jonkinlainen alaosaston hygienia? Juu. Jäkänjäkä. Oon yrittänyt mutta..
Osta käsidesiä ja rassaa sen hajureikää karkealla pulloharjalla samalla kun huudat sille mikä on kun saatanan läski ei opi pesemään itseään, prkle.
Onko lapsesi vajaamielinen? Kannattaisi käydä tutkimuksissa asian tiimoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh.
Minä katsoisin peiliin, jos ap siis on tytön vanhempi. Hygieniakasvatus on tainnut olla puutteellinen. Neuvo pesemään alapää vedellä päivittäin ja vaihtamaan puhtaat pikkarit päivittäin. Jos se ei auta, niin voisi käydä lääkärissä tsekkaamassa, ettei ole tulehdusta.Vedellä? Taas näitä. Ei ole kumma jos alapää haisee jos vain vettä käyttää. Harva neuvoo kainalohiestä kärsivää että pese kainalot vedellä se auttaa. Samat hormonit ne koko kehossa jyllää.
Myönnän käyttäväni saippuaa, mutta koulussa muinoin terveystiedon tunnilla ope käski käyttämään vain vettä alapesussa, jotta limakalvot eivät kuivu liikaa. Vaikka nykyään apteekista tietysti saa erityisiä hellävaraisia pesunesteitä alapesua varten, jos tahtoo.
Ei sitä saippuaa sinne toosan sisälle tarvi tunkea. Alapäässä on paljon rauhasia nivusissakin. Kyllä ne hiostuu ja vaatii saippuaa puhdistuakseen.
En oo koskaan käyttänyt siellä saippuaa. Ei ole kyllä haissutkaan. Ei saippuan paikka ole siellä.
Siis mitä olet ap nyt jo yrittänyt, mikä ei ole toiminut? Olisin hyvin huolissani kenestä tahansa, joka räikeästi laiminlyö hygieniansa - mahdollinen masennus minullekin tulee ensimmäisenä mieleen. Olethan keskustellut ja varmistunut siitä, että mitään vaivaa ei tytöllä ole (hiivatulehdus, välivuoto-ongelmat, virtsankarkailu...)?
Oletan, että jos äiti olisi opastanut tytärtään ihan pienestä asti peseytymään kunnolla, niin tätä ongelmaa ei olisi. Jo pientä vauvaa pestessä voi jutella samalla, että pestään peppu, että ei haise jne. Ja sitä juttelua jatketaan ja syvennetään lapsen iän mukaan, niin lapsi sisäistää homman ja siitä tulee automaattista.
Joo ei mullakaan ole ikinä ollut tarvetta tunkea mitään saippuoita tai pesunesteitä toosaani, mitä te siellä oikein haudotte jos se ei pelkällä vedellä puhdistu? :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puhelin pois ottaminen pois on suuri turvallisuus riski tänä päivänä, minkä ikäiseltä tahansa, sillä Suomi ei ole mikään lintukoto. Ainoastaan älypuhelimen voi ottaa pois, mutta tilalle norm.kännykkä.
Ja toisaalta, ap. teinin tarina kuuluu kehitysvaiheeseen (hormonitoiminta) ja menee varmasti ohi. Mitä enemmän teiniä syyllistetään, sen huonompi lopputulos.
On hyvä aina muistella omaa teiniaikaa, niin oma ymmärryskin lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että jos äiti olisi opastanut tytärtään ihan pienestä asti peseytymään kunnolla, niin tätä ongelmaa ei olisi. Jo pientä vauvaa pestessä voi jutella samalla, että pestään peppu, että ei haise jne. Ja sitä juttelua jatketaan ja syvennetään lapsen iän mukaan, niin lapsi sisäistää homman ja siitä tulee automaattista.
juuri näin! Turha vinkua kun hormonit teinillä laittaa hajut liikkeelle, hygieniakasvatus aloitetaan jo vauva-ikäisellä.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan käyttänyt siellä saippuaa. Ei ole kyllä haissutkaan. Ei saippuan paikka ole siellä.
Olet oikeassa, jos ei halua ennenaikaisia kuivia limakalvoja. On todella surullista kun jotkut ovat hangonneet limakalvonsa pilalle saippualla jo nelikymppisenä, kun joillakin 70-80v. on mitä parhaimmat, eikä mitään vaivoja ole.
Eikö teillä ole mitään kokemusta teini-ikäisistä? Jos on niin tiedätte että osa teineistä on koko ajan suihkussa ja puunaa ja tällää itseään ja osa taantuu eikä enää pese itseään niinkuin ennen. Tai saattaa käydä suihkussa säännöllisesti mutta ei jostain syystä pese hiuksia. Joku ei suostu vaihtamaan vaatteita jne. Teini-iässä ollaan kummallisia.