Possautin tänään tytärtäni paahtoleipäpaketilla päähän
Kun hän ei sanonut, ettei halua reissumiesleipää vasta sen jälkeen kun olin sen voidellut, vaan haluaa paahtoleivän. En vain enää tiennyt miten muuten saisin sen lapsen päähän, kun asiasta on hänelle sata kettaa sanottu, että en halua tehdä sinulle turhia voileipiä, joita et syö. Että uskot nyt mitä olen sinulle sanonut. Lapsi on vasta 6-vuotias... Mutta ei tyhmä. Minä se tyhmä kait olin... En silleen lyönyt kovaa, mutta yllättäen ja takaapäin vieläpä. Lapsi meni huoneeseensa itkien ja tuli sieltä myöhemmin luokseni. Pyysin anteeksi ja sanoin, että tein väärin ja lapsi tuli pitkäksi aikaa syliini. En vain jotenkin hirveästi edes kadu, kun mikään ei ole mennyt aiemmin vain perille. Mutta tuli vähän surkea olo silti.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mun pitää jatkossa lyödä miestä paahtoleipäpaketilla päähän, jos miehen mielestä se kakkosvaihtohdonkin tekeminen pikku puppelille on ihan ok.
ApEt ole oikeasti äiti.
Ehkä olet nähnyt tällaisen tapahtuman ja siksi kirjoitat. Olen kuitenkin takuuvarma, että oikea äiti ei kirjoita lapsestaan "pikku puppelina" halventavaan sävyyn.
Näin nyt kävi, että provo ei mene läpi. Itse asiassa ei jo aikaisemminkaan, mutta tämä oli maljan läikkyminen yli.
Olenhan, miksi en voisi ajatella lapsen isältään saamasta ylilässystä palvelusta, että pikku puppeli se siinä saa taas leivälle voitelua?
ApOikea äiti ei käänny noin pientä lastaa vastaan käyttämällä hänestä halventavia sanoja.
Näin se vain on. Sanoisit ennemmin miehestä pahasti, olisi uskottavampaa.
Kyllä minä olen lukenut aika ikävää kielenkäyttöä palstalta palstalaisten lapsista.
Ap
Et kestä lapsen raivoa ja annat kaiken periksi
Vierailija kirjoitti:
Et kestä lapsen raivoa ja annat kaiken periksi
No tunnen itseni, etten jaksa pysyä tyynenä jos tuollaisesta tulee raivoa, kuin etten tee toista leipää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri siinä sulla on väärinkäsitys, että et ikinä pakota mihinkään. Lapsellesi ei näytä olevan luontaisesti viettiä tehdä ja kokeilla. Eli on laiska luonne. Sillin ei tule oppimaan jos et kannusta ja pakota. Houkuttelen lapset yrittämään ja sillin kun menevät mukavuusalueen yli oppivat.
En osaa enkä halua kannustaa (liian ystävällistä) ja pakottaminen on kauheaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mun pitää jatkossa lyödä miestä paahtoleipäpaketilla päähän, jos miehen mielestä se kakkosvaihtohdonkin tekeminen pikku puppelille on ihan ok.
ApEt ole oikeasti äiti.
Ehkä olet nähnyt tällaisen tapahtuman ja siksi kirjoitat. Olen kuitenkin takuuvarma, että oikea äiti ei kirjoita lapsestaan "pikku puppelina" halventavaan sävyyn.
Näin nyt kävi, että provo ei mene läpi. Itse asiassa ei jo aikaisemminkaan, mutta tämä oli maljan läikkyminen yli.
Olenhan, miksi en voisi ajatella lapsen isältään saamasta ylilässystä palvelusta, että pikku puppeli se siinä saa taas leivälle voitelua?
ApOikea äiti ei käänny noin pientä lastaa vastaan käyttämällä hänestä halventavia sanoja.
Näin se vain on. Sanoisit ennemmin miehestä pahasti, olisi uskottavampaa.
Kyllä minä olen lukenut aika ikävää kielenkäyttöä palstalta palstalaisten lapsista.
Ap
Esimerkiksi jos lapsi rääkyy kun ei saanut uutta kännykkää, niin täällä on joskus todella ilkeitä kommentteja omasta lapsesta muka huonostikäyttäytyvänä, vaikka itsellä on vanhempana mennyt pieleen sen opettaminen lapselle, mitä tämä voi kohtuudella elämältä odottaa.
Ap
Juuri siinä sulla on väärinkäsitys, että et ikinä pakota mihinkään. Lapsellesi ei näytä olevan luontaisesti viettiä tehdä ja kokeilla. Eli on laiska luonne. Sillin ei tule oppimaan jos et kannusta ja pakota. Houkuttelen lapset yrittämään ja sillin kun menevät mukavuusalueen yli oppivat.