Possautin tänään tytärtäni paahtoleipäpaketilla päähän
Kun hän ei sanonut, ettei halua reissumiesleipää vasta sen jälkeen kun olin sen voidellut, vaan haluaa paahtoleivän. En vain enää tiennyt miten muuten saisin sen lapsen päähän, kun asiasta on hänelle sata kettaa sanottu, että en halua tehdä sinulle turhia voileipiä, joita et syö. Että uskot nyt mitä olen sinulle sanonut. Lapsi on vasta 6-vuotias... Mutta ei tyhmä. Minä se tyhmä kait olin... En silleen lyönyt kovaa, mutta yllättäen ja takaapäin vieläpä. Lapsi meni huoneeseensa itkien ja tuli sieltä myöhemmin luokseni. Pyysin anteeksi ja sanoin, että tein väärin ja lapsi tuli pitkäksi aikaa syliini. En vain jotenkin hirveästi edes kadu, kun mikään ei ole mennyt aiemmin vain perille. Mutta tuli vähän surkea olo silti.
Kommentit (67)
Kasvatat lasta jolla on vääristynyt kuva siitä miten maailma toimii. 3-4 v ovat meillä keittiöapulaisina tarhassa voitelemassa leipiä. Heti kun osaavat taidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän osaa voidella.
ApAnna lapsen opetella.
"Anna" eli siis pakota lapsi opettelemaan.
Ap
Surullista. Hyysäät lastasi, et auta itsenäistymään edes sen vertaa että voitelisi leivät itse ja sit kun ihan johdonmukaisesti lapsi odottaa sulta palvelua, koska on aina sitä saanut, sinä "possautat" leipäpussilla päähän niin että lapsi rupeaa itkemään.
Taisit olla turhautunut omiin kasvatustapoihisi ja purit sen lapseen?
Hanki tukea vanhemmuuteesi, opettele olemaan johdonmukainen. Anna sopivassa määrin itsenäisyyttä ja vastuuta. Tai hyysää ja kanna siitä sit itse vastuu mutta ole edes johdonmukainen.
Tällä kertaa se oli leipäpussi jolla löit. Isompana, kun lapsi on hankala vähän isommista asioista ja isommalla voimalla - millä sitten lyöt? Kummallista miten lapsiin kohdistettu väkivalta on monista niinku vähän ok, jota sitten puolustellaan ja vähätellään. Itse en ole kertaakaan lyönyt lapsiani tai antanut luunappeja tai muutakaan, enkä pidä itseäni mutenkään ihmeellisenä tai lähelläkään täydellisyyttä olevana äitinä. Suhtaudun lapsiini kuitenkin kuten ihmisiin suhtaudutaan, ja väkivalta on aina väärin.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis ongelma oli se, ettei lapsi sanonut ajoissa, ettei halua reissumoestä, vaan katseli tyynen rauhallisena kun mä voitelin sen ja SITTEN sanoo, että haluan paahtoleivän.
Ap
Aivan, koska sallit lapsen kaappaavan vallan sinulta, aikuiselta. Se ei luo turvallisuutta
Vierailija kirjoitti:
Kasvatat lasta jolla on vääristynyt kuva siitä miten maailma toimii. 3-4 v ovat meillä keittiöapulaisina tarhassa voitelemassa leipiä. Heti kun osaavat taidon.
Voi olla, mutta sanoinkin, etten ole saanut lasta ajattelemaan, että en voitele hänelle turhia voileipiä. Vaikka siitä on miljoona kertaa sanottu, että en tee sinulle toista leipää, jos tämä ei kelpaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin sanonut, että nyt on tätä reissumiesleipää, mutta itselleni on jäänyt traumoja tuollaisesta kohtelusta lapsena niin on vähän hankala toimia. Ilmeisesti lapsi ei tajua, mitä häneltä odotetaan ja sehän on vain minun ja mieheni vika, ei lapsen.
Ap
Et paranna lapsesi asemaa siirtämällä käänteisesti omat traumasi häneen.
Ei ole hyvä tehdä kaikkea "päinvastoin" kuin itse on kokenut. Ojasta allikkoon vie tie näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän osaa voidella.
ApAnna lapsen opetella.
"Anna" eli siis pakota lapsi opettelemaan.
Ap
Jep. Tuntuu varmaan rankemmalta kantaa opettamisesta vastuu kuin siitä, että voitelet leipiä ja huidot leipäpussilla kun oma vitutuksesi kasvaa liian suureksi. Kympin äiti ja kympin ihminen. Elämänkoulu on vahva sinussa.
Olet epäonnistunut kasvatuksessa ja kun epäonnistuminen kantaa hedelmää et kestä tuloksia ja lyöt lasta. Vuoden äiti
Vierailija kirjoitti:
Ei hän osaa voidella.
Ap
Jos ei osaa voidella leipää on ikäisenä tai pyyhkiä persettä niin oot kyllä paska äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis ongelma oli se, ettei lapsi sanonut ajoissa, ettei halua reissumoestä, vaan katseli tyynen rauhallisena kun mä voitelin sen ja SITTEN sanoo, että haluan paahtoleivän.
ApAivan, koska sallit lapsen kaappaavan vallan sinulta, aikuiselta. Se ei luo turvallisuutta
Miten se valta siinä hänellä oli? Olen pyytänyt, että teen vain yhden leivän, jos se on väärä, niin en tee toista. Silti näin käy. Lapsen pitäisi se tietää, mutta ilmeisesti ei usko. En tiedä uskooko jatkossa mutta aika ikävää lyödä häntä paahtoleivällä päähän, että uskoisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän osaa voidella.
ApJos ei osaa voidella leipää on ikäisenä tai pyyhkiä persettä niin oot kyllä paska äiti.
ton ikäisenä*
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Hyysäät lastasi, et auta itsenäistymään edes sen vertaa että voitelisi leivät itse ja sit kun ihan johdonmukaisesti lapsi odottaa sulta palvelua, koska on aina sitä saanut, sinä "possautat" leipäpussilla päähän niin että lapsi rupeaa itkemään.
Taisit olla turhautunut omiin kasvatustapoihisi ja purit sen lapseen?
Hanki tukea vanhemmuuteesi, opettele olemaan johdonmukainen. Anna sopivassa määrin itsenäisyyttä ja vastuuta. Tai hyysää ja kanna siitä sit itse vastuu mutta ole edes johdonmukainen.
Tällä kertaa se oli leipäpussi jolla löit. Isompana, kun lapsi on hankala vähän isommista asioista ja isommalla voimalla - millä sitten lyöt? Kummallista miten lapsiin kohdistettu väkivalta on monista niinku vähän ok, jota sitten puolustellaan ja vähätellään. Itse en ole kertaakaan lyönyt lapsiani tai antanut luunappeja tai muutakaan, enkä pidä itseäni mutenkään ihmeellisenä tai lähelläkään täydellisyyttä olevana äitinä. Suhtaudun lapsiini kuitenkin kuten ihmisiin suhtaudutaan, ja väkivalta on aina väärin.
Minustakin väkivalta lapsia kohtaan on väärin, mutta mieheni mielestä se ei ole niin vakavaa, että tehdään erilainenkin leipä lapselle. Minusta on, miehestä ei. En vain oikeasti jaksa. Taidan häipyä täältä ennen kuin lapsi on teini, niin pilatkoon mies hänet miten haluaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että koulussa voitelee, kun on pakko.
Ap
Hah... sellaista pakkoa ei meille opeille tule.
Ehkä, jos uhkaa puukolla luokkatoveria, niin tämän on pakko toimia. Tähän sitten kyllä puutumme ihan poliisin kautta.
Nämä käsittämättömät vaatijavanhemmat ovat tässä parin vuosikymmenen aikana yleistyneet. Me emme todellakaan hoida ikätasoisista poikkeavia lapsia. Eli jos lapsesi ei pysty ruokailemaan normaalisti, tulee sinun hakea kouluavustajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän osaa voidella.
ApJos ei osaa voidella leipää on ikäisenä tai pyyhkiä persettä niin oot kyllä paska äiti.
Minusta sinä joka puhut tällaisia vaikutat aika paskalta.
Ap
Siis kysyitkö ennen voitelua, että mitä leipää ottaa?
Lapsesi ei tartte leipää jos ei viitsi voidella. Onko lihavakin se tyttö kun on noin laiska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että koulussa voitelee, kun on pakko.
ApHah... sellaista pakkoa ei meille opeille tule.
Ehkä, jos uhkaa puukolla luokkatoveria, niin tämän on pakko toimia. Tähän sitten kyllä puutumme ihan poliisin kautta.
Nämä käsittämättömät vaatijavanhemmat ovat tässä parin vuosikymmenen aikana yleistyneet. Me emme todellakaan hoida ikätasoisista poikkeavia lapsia. Eli jos lapsesi ei pysty ruokailemaan normaalisti, tulee sinun hakea kouluavustajaa.
En minä aio hänelle mitään vaatia. Istukoot nälässä sitten, jos ei voiteleminen kiinnosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi ei tartte leipää jos ei viitsi voidella. Onko lihavakin se tyttö kun on noin laiska?
Ei ole lihava vaan oikein taitava liikkumaan.
Ap
Väkivaltaisten suomalaisten naisten tulisi saada lisääntyä vain erikoisluvalla.
Kukaan ei ota kantaa lapsen hakkaamiseen tai pahaan oloon, palstamammaa kiinnostaa enemmän se kuinka kasvattaa oma lapsi kotiorjaksi. Olette kuvottavia .
Ap