Missä iässä ihmiset jakautuvat voittajiin ja häviäjiin?
Milloin on liian myöhäistä muuttua ja muuttaa kohtaloaan?
Itse sanoisin 14 v.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat voittajilla ja häviäjillä?
Onko ihminen voittaja, jos menestyy opiskelussa ja työurallaan ja kahmii suuren omaisuuden itselleen, mutta elää sisimmässään tyhjää ja onnetonta elämää ja häviävä on vastakohta, mutta nauttii elämän jokaisesta hetkestä ja tekee hyvää ja onnelliseksi myös läheisensä.
Jostain syystä ne opinnoissa ja työuralla menestyneet elää hyvin täyttä ja onnellista elämää ja levittää sitä hyvää oloa ympäristöönsä. Vastakohtana tälle ne kaiken kesken jättäneet elää itsekästä valittajaelämää väittäen, että on kaikkien muiden syytä, että he eivät koskaan ole viitsineet mitään.
En sanoisi noin, sillä ole sen ihan itse kokenut, minulla oli lähes kaikki haluamani jo alle 40-vuotiaana. Menestyin työuralla, olin lähes korvaamaton, niin työelämässä kuin luottamustehtävissä ja rahaa oli käytössä, eikä tarvinnut pihistellä, kutsuja virtasi, mutta ainoa mitä en saanut tai ostaa, oli aika, jotta olisi voinut nauttia kaikesta siitä mitä minulla oli tai olla rakkauteni seurassa.
Monen mielestä olin voittaja, koska jotkut pitivät minua hyvä onnisena, mutta omasta mielestäni olin elämässäni häviäjiä.
Sanoudun irti työstä ja kaikista luottamustehtävistä, kun olin 45v. ja myt vietän leppoisaa ja nautinnollista elämää maalla, rakkauteni seurassa ja nautin joka hetki elämässä ja saan kokea luonnon kauneuden ja seikkailun, ilman mitään kiirettä tai painetta. Sillä ihmisen elämä on liian lyhyt annettavaksi vain markkina-arvoille, vaan elämä on annettu elettäväksi, josta pitää nauttia ja ottaa kaikki irti ja kokea elämän seikkailut ja mielihyvät. Ehkä olen nyt luuseri tai häviävä, mutta ei se minua haittaa, sillä minulla on vain yksi elämä.
No itseasiassa olet juuri niitä voittajia joilla on mahdollisuus ja resursseja (henkisiä, taloudellisia, sosiaalisia, kyvyllisiä) valita. :D Kai ymmärrät että jollain mielenterveysongelmaisella, peukalo keskellä kämmentä olevalla, sosiaalisista ongelmista kärsivällä sosiaalitoimiston tuilla kunnan yksiössä yksin elävällä ihmisellä ei IKINÄ olisi mahdollisuutta tuollaiseen downshiftaamiseen? Ei jeesus.
Eli sitä siis tuolla tarkoitin että voittajia ovat ne joilla on mahdollisuus valita, häviäjiä ne joilla ei ole. Kaikki tuo "onko köyhä sellainen jolla on kaikkea muttei onnea" lätinä on ihan järkyttävää shaibaa, pahoitteluni etten huomannut että sen aloitti joku jo ennen tuota viimeisintä lainausta.
Raha ratkaisee. Rahaa tekevät älykkäät.
Terveisin Kokoomuksen äänestäjä.
Vierailija kirjoitti:
Raha ratkaisee. Rahaa tekevät älykkäät.
Terveisin Kokoomuksen äänestäjä.
Ja he tekevät sitä rikkaille ja röyhkeille.
Hjalliksen poika peri isänsä ulkonäön ja pääsi vasta 13. yrityskerralla Hankenille, nyt Hjallis pyrkii Kokoomuksen johtajaksi, jotta moinen vääryys ei koskaan enää toistuisi. Tästä lähtien rikkaiden rumille kakaroille on oltava valtion/ isukin ylläpitämät ovet auki ad astra. Tätä menoa jopa Herlinin down-lapsi pääsee köyhän ohi opiskelemaan. Nummus vincit, nummus regnat, nummus cunctis imperat, lause todettiin jo keskiajalla.