Mihin ikäryhmään 20-vuotias kuuluu?
Kommentit (17)
Tyttäreni on 21 vuotias ja ajattelen hänen olevan nuori aikuinen. 19 vuotias tyttäreni on myös, joskin menee vielä myös teininä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen lainsäädännön mukaan alle 30-vuotiaat ovat nuoria kun taas YK:n mukaan nuoria ovat 15-24-vuotiaat, eli nuoreksi minä 20-vuotiaan luokittelisin.
Laki ja käytäntö on eri asioita!
Nuori aikuinen ja aikuinen. Ei ainakaan vanha. Itse oon myös nuori enkä ainakaan vanha. Aikuinen oon myös.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni on 21 vuotias ja ajattelen hänen olevan nuori aikuinen. 19 vuotias tyttäreni on myös, joskin menee vielä myös teininä.
Ei 19-vuotias mikään nuori aikuinen ole vaan nuori (sehän on vielä teini).
Vierailija kirjoitti:
19-vuotiashan on teini = nineteen
Nuori aikuinen. Nuori on ehkä enemmänkin teini eli 13-19-vuotias. 18-19-vuotiaiden kohdallakin mietityttää jo vähän, että kuuluuko enää nuorisoon, enemmänkin ovat nuoria aikuisia hekin. Nuorison miellän enemmänkin 13-17-vuotiaiksi. Siksi uhmakkaaksi porukaksi, joka tekee kaikkea hölmöä eikä vielä järki täysin päätä pakota.
Kiinnostaisi, että mistä helvetistä tulee edes mieleen pohtia tällaista?
Saatikka vielä tehdä siitä kysely.
Lapsi= alle 13-vuotias
Nuori = 13-17-vuotias
Nuori aikuinen = 18-29-vuotias
Aikuinen (ei vielä keski-ikäinen) = 30-39-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Lapsi= alle 13-vuotias
Nuori = 13-17-vuotias
Muista samaa mieltä, mutta kestääkö aikuisuus muka vain 10 vuotta? Eikö keski-ikäinen ole muka enää aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi= alle 13-vuotias
Nuori = 13-17-vuotias
Aikuinen (ei vielä keski-ikäinen) = 30-39-vuotiasMuista samaa mieltä, mutta kestääkö aikuisuus muka vain 10 vuotta? Eikö keski-ikäinen ole muka enää aikuinen?
Tietysti keski-ikäinen on aikuinen, mutta "pelkkä" aikuinen ei ole vielä keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi= alle 13-vuotias
Nuori = 13-17-vuotias
Keski-ikä alkaa jo 35-vuotiaana.
Suomen lainsäädännön mukaan alle 30-vuotiaat ovat nuoria kun taas YK:n mukaan nuoria ovat 15-24-vuotiaat, eli nuoreksi minä 20-vuotiaan luokittelisin.