Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordea huoltokatko, voiko kaupassa maksaa kortilla?

Vierailija
22.05.2016 |

04-18 kestävä huoltokatko. Nordean electron kortti, ei käteistä, voiko kaupassa käyttää?

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Nordealla hyvinkin usein katkoja, vai tuntuuko vaan et jatkuvasti ilmoittavat katkoista?

Todella usein ja joskus jopa sellaisia, että eivät  ilmoita etukäteen.

Näin ja palveluihin nähden järkyt kuukausimaksut.

Me siirryttiin s pankkiin myös.

Vierailija
102/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on sitten urveloilla tänään "älä osta mitään" -päivä.

Jep. Ei pitäisi olla suuri ongelma kenellekään. Vuorokauden tulee hyvin toimeen vaikka syömättäkin. Jos nyt oletetaan, ettei kotona ole mitään syötävää, mikä ei liene kovin yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kyllä tietoinen katkosta ja suunnittelin käteistilanteeni sen mukaan, mutta pidättekö te jotkut kommentoijat oikeasti aina käteistä lompakossa? Olen jotenkin niin kortti-ihmisiä että unohdan, jos olen jonkun setelin joskus lompakkoon työntänyt. Sinne ne katoavat sitten kuittien sekaan.

Mä nostin eilen käteistä rahaa koska tiesin että tänään ei kortti toimi. Elämä on helppoa kun ei elä tynnyrissä.

Vierailija
104/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vittuilua täällä. Tuhlaan lehtien lukemiseen enemmän aikaa kuin suurin osa ihmisistä, mutta tuo kyllä meni ohi. Ihan sattumalta on kuitenkin käteistä.

Vierailija
105/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ainakin juuri kävi ostamassa 150 euron takin ja maksoi nordean kortilla. Hyvin toimi.

Vierailija
106/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän v*ttua. En ole tämmöisestä kuullutkaan. Viimeiset käteiset meni eilen ravintolapäivässä. :(

Niin. Eihän siitä ole ilmoitettu kuin mm. nordean nettisivuilla, verkkopankkisivuilla, lehtien nettiversioissa, radiossakin kuulin jne.

Että aikalailla tynnyrissä on saanut majailla tämän viikon, jos ei ole asiasta kuullut.

Vierailija
107/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän tästä ole puhuttu kuin koko kulunut viikko että nostakaa käteistä valmiiksi :)

Tulin 3 viikon työmatkalta Kiinasta. En tiennyt Suomen kuvioista mitään. No onneksi on tili myös toisessa pankissa.

Vierailija
108/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän v*ttua. En ole tämmöisestä kuullutkaan. Viimeiset käteiset meni eilen ravintolapäivässä. :(

Onko sulla pakastin ja jääkaappikin täysin tyhjät? Kai sitä ihminen 14 tuntia pärjää nääntymättä.

Vierailija
109/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttimaksut toimivat nyt Nordean nettisivun mukaan normaalisti, käteistä ei voi vielä nostaa.

Vierailija
110/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän tästä ole puhuttu kuin koko kulunut viikko että nostakaa käteistä valmiiksi :)

Tulin 3 viikon työmatkalta Kiinasta. En tiennyt Suomen kuvioista mitään. No onneksi on tili myös toisessa pankissa.

Minä asun Kiinassa, en ole Nordean asiakas ja silti tiesin tästä asiasta.

Et lukenut mitään uutisia Suomesta kolmen viikon aikana?

Vierailija
111/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Olisiko kannattanut lukea se vitun tiedote?

Vierailija
112/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä hemmetin takia Kiinassa oleva lukisi Suomen uutisia?

Vierailija
113/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pieniä ostoksia, ainakin itselläni toimi K-marketissa..mutta kannattaa varata käteistä mukaan. Niihän siinä Nordean ilmoitteessakin sanottiin, että VOI toimia pieniä ostoksia tehtäessä mutta ei välttämättä.

Vierailija
114/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu jotenkin niin naurettavalta, miten riippuvaisia ihmiset ovat pankkien maksuliikennepalveluista. Jos pari päivää nämä ovat poikki, niin väki on aivan paniikissa.  Onko kukaan edes miettinyt sitä, että jos tänne tulee oikeasti kunnon kriisi, niin pankista ei saa rahaa välttämättä moneen kuukauteen? Minä nostan palkkani käteiseksi kuun alussa ja jätän tilille sen verran mitä menee laskuihin ja rahastoon. En ole ollut koskaan ongelmissa minkään maksuliikenneasioiden kanssa. Kortti on olemassa, mutta lähinnä hätätilanteita varten. En ymmärrä, miksi niin monille tulee näin kamala paniikki siitä, että rahaa ei saa tililtä yhtenä päivänä.

Jos tänne tulisi kriisi ja pankkien järjestelmät kaatuisi niin et voisi maksaa ostaa sillä käteisellä mitään.

Yksikään kauppa ei voisi myydä mitään sillä he ovat täysin riippuvaisia pankkien järjestelmistä.

Et saisi palkkaa koska palkkaa ei makseta kuin tilille enää.

Etkä kyllä mitään tukiakaan.

Et voisi maksaa edes asumiskulujasi koska pankit ei toimi. Joten lentäisit ulos kämpästä.

Kyllä nuo kaikki hoituvat käteisellä, etenkin poikkeustilanteessa.

Ei muuten hoidu. Kaupat eivät ota rahaa vastaan jos niiden kassajärjestelmät ja pankin järjestelmät ei toimi.

Palkkaa EI makseta kuin pankkiin.

Tukia ei todellakaan makseta käteisellä. Voit mennä yrittämään.

Taloyhtiöt eikä vuokranantajat ota käteistä vastaan. Voit sitäkin kokeilla.

Kai sinä sen tajuat että tuossa tilanteessa tehtäisiin erikoisjärjestelyjä sen suhteen että ihmiset voisivat jatkaa elämäänsä. Ei se nyt niin ole että ei ole varasuunnitelmia ja järjestelmiä. Kaupoissa otettaisiin vanhat kassat käyttöön jne..Käteinen on silloin kova sana.

Ei todellakaan otettaisi.

Monet noista vaatisi jopa lakimuutoksia toimiakseen. Niitä ei todellakaan tule nopeasti.

Vanhoilla kassoilla ei tee mitään. Se raha pitää kirjata ja järjestää pankkii nopeasti. Kaupoilla ei ole mitään keinoa ruveta pitämään rahoja jossain kaupassa.

Eikä ne kaupat vois ostaa mitään tuotteita sinne kauppaan kun ne ei voi mistään maksaa mitään.

Vierailija
115/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Tällä viikolla uutisissa kerrottu. Nettipankissa. Joka kerta, kun kirjautunut mobiilipankkiin. Miten pihalla voi ihminen olla?

Minä en ainakaan kirjaudu nettipankkiin kuin muutamia kertoja vuodessa. Mitä minä siellä teen? Laskut menee suorana.

Televisiota en ole katsellut vuosikausiin.

Et seuraa mitään uutisia tai lehtiä netin kauttakaan?

Seuraan minä kansainvälisiä uutisia ja lehtiä.

Suomessa kun ei ole yhtäkään kunnon lehteä eikä uutiskanavaa.

Jolloin Suomi-uutispimentosi on ihan omaa syytäsi.

Kerroppa sellainen lehti tai uutiskanava netissä missä ei ole mainoksia ja keskitytään oikeisiin uutisiin?

Vierailija
116/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä ainakin haluan pysyä kärryillä kotimaan uutisista ja asioista. Kuten kaikki muutkin tuntemani täällä asuvat ja muuallakin asuvat ulkosuomalaiset. Päivittäin tsekkaan Ylen ja Hesarin sivut, yleensä myös iltapäivälehdet. Meillä on jopa Hesarin digilehden tilaus. Katson jopa suomalaisia telkkariohjelmia, kuvittele.

Vierailija
117/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Tällä viikolla uutisissa kerrottu. Nettipankissa. Joka kerta, kun kirjautunut mobiilipankkiin. Miten pihalla voi ihminen olla?

Minä en ainakaan kirjaudu nettipankkiin kuin muutamia kertoja vuodessa. Mitä minä siellä teen? Laskut menee suorana.

Televisiota en ole katsellut vuosikausiin.

Et seuraa mitään uutisia tai lehtiä netin kauttakaan?

Seuraan minä kansainvälisiä uutisia ja lehtiä.

Suomessa kun ei ole yhtäkään kunnon lehteä eikä uutiskanavaa.

Jolloin Suomi-uutispimentosi on ihan omaa syytäsi.

Kerroppa sellainen lehti tai uutiskanava netissä missä ei ole mainoksia ja keskitytään oikeisiin uutisiin?

No esim. ylen sivuilla ei ole noita mainoksia, eikä ne nyt Hesarissakaan ihan silmille hyppää Jos siis kestää tätä palstaa, niin kestää aika montaakin nettilehteä.

Mutta mitä ihmettä sä vänkäät? Eihän kukaan pakota sua seuraamaan suomalaisia uutisia, jos mikään kanava ei kelpaa. Mutta sit pitää vaan hyväksyä, että tällaiset asiat tulevat yllätyksenä.

Vierailija
118/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikkapa juuri tällaisten juttujen varalta :)

Vierailija
119/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pieniä ostoksia, ainakin itselläni toimi K-marketissa..mutta kannattaa varata käteistä mukaan. Niihän siinä Nordean ilmoitteessakin sanottiin, että VOI toimia pieniä ostoksia tehtäessä mutta ei välttämättä.

Sehän onkin sitten kassalla kiva,kun ei toimikaan.

Vierailija
120/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän onkin sitten kassalla kiva,kun ei toimikaan.

Oletko tyhmä? Mitä väliä, jos on KÄTEISTÄ mukana?