Järkyttävimmät valmisruoat?
Itse sanoisin kaikkia perunamuusseja. Niitä löytää eineshyllyltä, pakastealtaasta ja kuiva-ainehyllyltä (jauheen muodossa).
En vaan pysty ymmärtämään, perunamuussi on yksinkertainen ja helppo valmistaa, ja se syntyy hyvinkin nopeasti kun perunat pilkkoo pieniksi. Kaikissa valmismuusseissa on täysin turhia ainesosia ja kilohinta moninkertainen.
Perunamuussi ei ole pakollinen osa kenenkään ruokavaliota ja sen pystyy korvaamaan kätevästi, en pysty ymmärtämään tilannetta jossa jonkun on aivan ehdoton pakko saada muussia parin minuutin sisään :D
Myös halvimmat nakit, lihapullat ja kanapallerot inhottavat, niissä tuntuu olevan aina vakiona kova pala.
Samaten ostin joskus näitä ravioleja, joissa lihatäyte oli epämääräinen sileä mössö ja sitä oli herneen verran. Ravioleissa oli kovia paloja ja jossain vaiheessa alkoi aina ällöttää niin paljon, että piti lopettaa kesken. Silti ostin noita varmaan viidesti.
http://www.rainbow.fi/typo3temp/pics/96e8487abe.jpg
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto on hyvää.
Tätä en tajua. Pinaattikeitto on maailman helpoin valmistaa itse (pakastepinaatista) ja sitä valmistuu kattilallinen 5 minuutissa...
Entäs jos ei ole tarvetta kattilalliselle tai halua ostaa maitolitraa yhden keiton takia? Itse syön silloin tällöin pinaattikeittoa ja se pakasteleka on ihan hyvää.
Yksin syövän on järkevämpää ja taloudellisempaa ostaa valmista. Kuulun niihin, etten kahta päivää samaa syö. En välitä pakastaa ja nähdä laittamisen vaivaa.
Eineksissä on ihan kuraa, mutta on ihan hyviäkin. Kun haluan todella hyvää ruokaa, menen tasokkaaseen ravintolaa.
Tuo Lempäälän idis on kyllä kaikkien Prismojen persereikä jos joista tuoretuotteista puhutaan. Tiskin valikoima on niin surkea, että ei siihen kiinnosta edes tutustua. Myöskään kunnollisia juustoja tuossa kaupassa ei ole juurikaan. Todella askeettinen valikoima kaikenkaikkiaan, jos ottaa huomioon että millaisessa kauppakeskuksessa tuo toimii. Roinapuoli on jättimäinen, vaikka ympärillä on iso ostarillinen tavaraa. En tajua, että mihin tällä koko konseptilla on pyritty. Ostan joskus ihan normi ruokaostokset tuolta, mutta mitään erikoisempaa sieltä ei tosiaan löydy. Varmaan Suomen epäonnistunein Prisma!
Ihan pakko vielä osallistua keskusteluun, pinaattikeittoa ei kyllä synny vaan litra maitoa keittelemällä. Kyllä siihen se suurus tosiaan pitää laittaa ettei olisi vaan keitettyä maitoa. Mutta ällöin valmisruoka on ehdottomasti ne kaikki broileri- ja muut lihapullat. Yök.
Lihapullat: jänteitä bongahtelee, haju, maku.. yök
Broilerpullat, ja -nugetit: nahkat jauhettu sekaan, ei ole broileria nähneetkään, haju, maku, yök.
Valmispuurot: aivan älytöntä, jokainen pystyy keittämään puuron itse ja saa tuoretta ja varmasti paljon parempaa. Kilohintakin on jotain aivan uskomatonta.
Valmiiksi silputut salaattipussukat: katsokaa kilohintaa! Jokainen pystyy kyllä silppuamaan salaattinsa itsekin.
Tuorepastat: maku on aivan järkyttävä, ei niitä voi pastaksi edes sanoa.
Mulla on ilmeisesti jotenkin perverssit makumieltymykset, koska tykkään nimenomaan valmislihapullista.
Mutta ilmeisesti joku toinenkin tykkää, kun niitä on kaupat pullollaan. Ihan nämä HK:n mummon lihapullat ovat lemppareita. Joku suositteli Kivikylän vastaavia ja olivat nekin hyviä.
Ihan halvimmat esim. Rainbow ei kyllä oikein nappaa.
Valmispuurot ovat tosiaan jotain ihan käsittämätöntä. Pari euroa jostain mannapuuroannoksesta. Todellinen kustannus on kotona tehtynä 10 prosenttia tästä ja valmistuskin hyvin yksinkertaista ja nopeaa.
Mutta on pääteltävä, että joku niitäkin syö, koska kuuluvat ruokakauppojen perustarjontaan.
Valmislihapullille menee täälläkin ääni. Samoin kun nuggeteille ja muille vastaaville. Ainoat "hyvät" mitä tulee mieleen, on harvakseltaan syötynä ehkä pinaattikeitto, lohikiusaus ja röstiperunat. Ostin joku aika sitten Finduksen (?) falafel-pyöryköitä, aivan järkyttävä pistävä maku.
Lidlin pussimuusi on ok ja kelpaa koko perheelle. Teen myös muusia perunoista mutta eivät ole enää kovin hyvänmakuisia tähän aikaan vuodesta. Kokkikartanon pinaattikeitto tosi hyvää ja pehmeän makuista. En taas pidä einesaterioista kuten muusi ja lihapullat. Mieluummin teen lihapullat itse. Valmistusaika noin 15 min uunissa ja saa maustaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Lempäälän idis on kyllä kaikkien Prismojen persereikä jos joista tuoretuotteista puhutaan. Tiskin valikoima on niin surkea, että ei siihen kiinnosta edes tutustua. Myöskään kunnollisia juustoja tuossa kaupassa ei ole juurikaan. Todella askeettinen valikoima kaikenkaikkiaan, jos ottaa huomioon että millaisessa kauppakeskuksessa tuo toimii. Roinapuoli on jättimäinen, vaikka ympärillä on iso ostarillinen tavaraa. En tajua, että mihin tällä koko konseptilla on pyritty. Ostan joskus ihan normi ruokaostokset tuolta, mutta mitään erikoisempaa sieltä ei tosiaan löydy. Varmaan Suomen epäonnistunein Prisma!
Tuo Ideaparkin "Prisma" on kyllä niin onneton tuolta ruokatarjonnaltaan, ett täytyy kyllä olla ihan samaa mieltä. Tuntuu, että monesta Salesta saa helpommin samoja tavaroita kuin tuolta. Valikoima on tosi onneton. Kun tuo liike on ison kauppakeskuksen yhteydessä, niin tuon käyttötavaraosaston olisi voinut suosiolla jättää pois ja keskittyä pelkkään ruokaan. Noilla asiakasvolyymeilla olisi varmaan joku Stockmann-herkku -tyyppinen konsepti voinut toimia loistavasti, mutta sen sijaan on tyydytty keskinkertaisuuteen, ja paljon sen alle. Tampereen Prismoista saa paljon paremmin tavaraa kuin tuolta.
Saarioisten noin euron valmispizat.Yök.
Samoin lihapiirakat.
Oliko se Saarioisten perunamuusia ja nakit ihan hirveää on
"Liha"pullat, jauhe"liha"pihvit, pussipastat, kananugetit, kanapullat, suurin osa lihapiirakoista.. iyh.
Kaikki ruoat, jossa on epämääräistä jauhelihaa, esimerkiksi lasagnet, makaronilaatikot jne.
Pakastepizzoihin en enää koske, koska niissä on törkeästi pahalta haisevaa ja maistuvaa valkosipulia.
Uteliaisuuttani ostin jokin aika sitten kananugetteja. Valmistin ohjeen mukaan. Ei kiitos! Oli kuin olisi jotain pyyhekumin kappaleita pureskellut. Puolet meni biojätteisiin. Toinen pettymys myös oli Pirkan broileria ja riisiä currykastikkeessa. Kastike oli kohtuullisen hyvän makuista, mutta ei siinä juuri broileria ollut, vain pari kolme murenaa. Ja riisi, kuten arvata saattoi, mautonta valkoista. Toinen ei kiitos! Kukaan ei ole tainnut mainita purkkihernaria. Sitä tuli syödyksi opiskeluaikaan niin paljon, että meni muutama vuosikymmen, ennen kuin se taas harvakseltaan on alkanut maistua. Pussikeittojakin silloin muinoin syötiin, kanaa ja parsaa. Joskus myöhemmin olen käyttänyt parsakeittoa pastan kastikkeena.
Joku moitti valmispuuroja kalliiksi. Ne miten sen nyt ottaa. Kahta lajia ostan toisinaan, kaura-spelttiä (luomu) ja ohraa. Molemmat sellaisia, ettei niitä kannata ruveta hauduttelemaan yhdelle. Kun ruokatalot toivat valmiit puurot markkinoille, hämmästelin minäkin, mikä idea siinä oli. Juttelin sitten vanhusten kotipalvelussa työskentelevän tuttavan kanssa ja hän kertoi, että puuroista on suuri apu monelle vanhukselle. Moni ei enää jaksa tai kykene itse puuroja keittelemään, mutta syö niitä mielellään. Kotipalvelullakin on niin monia paikkoja käytävänä, ettei ehdi puuroja keitellä ja kattiloita tiskailla. Sinä, joka pidit puuroja kovin kalliina, et ottanut huomioon, että hinta koostuu monesta tekijästä. Mannaryynit ovat vain yksi osa hinnanmuodostusta. Laskepa mukaan maito, suola, sähkö, työntekijöiden palkkaus jne.
Tykkäänpä minäkin lusikkani tuohon pinaattisoppaan. Joskus olen valmistakin kokeillut, mutta oli niin vetistä litkua ja muutenkin aneemista, että teen soppani itse. Tuo linkattu netin ohje muistuttaa suuresti sitä, jonka oma äitini muinoin opetti, eli tehdään löysä valkokastike ja siihen sitten lisätään runsaasti hienonnettua tuoretta tai pakastettua pinaatti ja ripaus suolaa. Haudutellaan rauhassa, jotta vehnäjauho ehtii kypsyä kunnolla. Lisäksi keitetään munia. Usein pilkon pari munaa sopan sekaan. Pohjaksi voi tietysti tehdä myös vehnäjauhovellin, jolloin sopasta tulee kevyempi, kun voi jää pois. Minusta kyllä voi antaa sopalle hyvää makua. Sulatejuustolla suurustaminen ei oikein innosta minua.
Oikeastihan pinaattikeitto tehdään kuten bechamel-kastike eli sulatetaan voi kattilassa, sekaan lisätään vehnäjauhot kiehumaan ja siihen sitten pikku hiljaa maito niin ettei tule paakkuja.
Itse olen laiska ja sekoitan jauhot kylmään maitoon valmiiksi. Sitten kattila liedelle lämpenemään, sekaan kimpale voita. Sekoitetaan koko ajan. Kun kiehahtaa, sekaan pussillinen pakastepinaattia ja keitetään 1min. Maustetaan suolalla, ripauksella sokeria, valkopippurilla ja muskottipähkinällä.
Taatusti tulee parempaa kuin kaupan valmiista eikä taatusti mene kauempaa kuin 5 minuuttia. Kananmunat keitetään siinä samalla.
Sopiva suhde on 1-1,5l maitoa, 1dl vehnäjauhoja ja 1pss pakastepinaattia.
Sekin on kaukana tuoreesta. Hinta on kyllä tuplattu, mutta siihen se jää.
Toki ruuilla on tietyt määritelmänsä. Vai mitä mieltä olisit tilatessasi pihvin ravintolassa ja saisit veteen keitettyä lihaa.
Eihän missään ole määrätty, miten pihvi tehdään?
Tuo ei ole keitto, se on yksinkertaisesti maitoon keitettyä pinaattia.
BTW pinaattikeitto kirjoitetaan yhteen. Se on ihan määrätty asia.