Järkyttävimmät valmisruoat?
Itse sanoisin kaikkia perunamuusseja. Niitä löytää eineshyllyltä, pakastealtaasta ja kuiva-ainehyllyltä (jauheen muodossa).
En vaan pysty ymmärtämään, perunamuussi on yksinkertainen ja helppo valmistaa, ja se syntyy hyvinkin nopeasti kun perunat pilkkoo pieniksi. Kaikissa valmismuusseissa on täysin turhia ainesosia ja kilohinta moninkertainen.
Perunamuussi ei ole pakollinen osa kenenkään ruokavaliota ja sen pystyy korvaamaan kätevästi, en pysty ymmärtämään tilannetta jossa jonkun on aivan ehdoton pakko saada muussia parin minuutin sisään :D
Myös halvimmat nakit, lihapullat ja kanapallerot inhottavat, niissä tuntuu olevan aina vakiona kova pala.
Samaten ostin joskus näitä ravioleja, joissa lihatäyte oli epämääräinen sileä mössö ja sitä oli herneen verran. Ravioleissa oli kovia paloja ja jossain vaiheessa alkoi aina ällöttää niin paljon, että piti lopettaa kesken. Silti ostin noita varmaan viidesti.
http://www.rainbow.fi/typo3temp/pics/96e8487abe.jpg
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin kaikkia perunamuusseja. Niitä löytää eineshyllyltä, pakastealtaasta ja kuiva-ainehyllyltä (jauheen muodossa).
En vaan pysty ymmärtämään, perunamuussi on yksinkertainen ja helppo valmistaa, ja se syntyy hyvinkin nopeasti kun perunat pilkkoo pieniksi. Kaikissa valmismuusseissa on täysin turhia ainesosia ja kilohinta moninkertainen.
Perunamuussi ei ole pakollinen osa kenenkään ruokavaliota ja sen pystyy korvaamaan kätevästi, en pysty ymmärtämään tilannetta jossa jonkun on aivan ehdoton pakko saada muussia parin minuutin sisään :DMyös halvimmat nakit, lihapullat ja kanapallerot inhottavat, niissä tuntuu olevan aina vakiona kova pala.
Samaten ostin joskus näitä ravioleja, joissa lihatäyte oli epämääräinen sileä mössö ja sitä oli herneen verran. Ravioleissa oli kovia paloja ja jossain vaiheessa alkoi aina ällöttää niin paljon, että piti lopettaa kesken. Silti ostin noita varmaan viidesti.
http://www.rainbow.fi/typo3temp/pics/96e8487abe.jpg
Mä ajattelin ihan samalla tavalla kunnes ostin Rainbow pakastemuusia. Sen jälkeen en ole kuorinut perunoita.
Kaikki einekset, joissa on jotain lihaa. Tulee sellainen olo, että rustoisia ja jänteisiä paloja siellä lilluu.
Perunamuusi ei ole nopea valmistaa. Itse käytän nykyääm Oolannin pakastemuusia, joka ei sisällä mitään muuta kuin perunaa! Nopeaa kaataa perunarouhe nesteeseen, kypsyy hetkessä ja kohta on jo valmis. Eikä juuri eroa alusta asti tehdystä. Mutta kukin tavallaan ja itse valitsemansa ajan keittiössä seisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto on hyvää.
Tätä en tajua. Pinaattikeitto on maailman helpoin valmistaa itse (pakastepinaatista) ja sitä valmistuu kattilallinen 5 minuutissa...
Voisitko antaa reseptin?
Kuullota sipulia ja pinaattia kattilassa, lisää valkosipulia, sitten täysmaitoa, kiehauta, mausta suolalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki einekset, joissa on jotain lihaa. Tulee sellainen olo, että rustoisia ja jänteisiä paloja siellä lilluu.
Eikä se ole pelkkä olo. Näinhän se on. Lisäksi on jauhettuna kanannahat ja kaiken maailman sidekudokset sekaan.
Vierailija kirjoitti:
HK:n kanaviillokki. Vetisessä, vihertävässä liemessä muutama hassu milli kertaa milli kananpala. Loppueines riisiä. On katteet kohdillaan.
Maku ei sinänsä paha ole, mutta esteettinen vaikutelma nelonen.
No, kanaviillokki, samoin kuin tilliliha, ovat sellaisia ruokia, joista ei kummoisen näköisiä saa kotona tehtynäkään, mutta hyviä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto on hyvää.
Tätä en tajua. Pinaattikeitto on maailman helpoin valmistaa itse (pakastepinaatista) ja sitä valmistuu kattilallinen 5 minuutissa...
Voisitko antaa reseptin?
Kuullota sipulia ja pinaattia kattilassa, lisää valkosipulia, sitten täysmaitoa, kiehauta, mausta suolalla.
Ehkä mä olen vähän hidas mut en kyl millään saisi pilkottua sipuleita, kuullotettua ja kiehautettua maitoa 5 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto on hyvää.
Voisitko antaa reseptin?
Kyllä se myös täytyy suurustaa, muuten tulee vetistä velliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto on hyvää.
Voisitko antaa reseptin?
Täytyyhän se suurustaa, jotta siitä keitto tulee. Tuohan on vain keitettyä maitoa. Sipuli tai valkosipuli ei kuuluu pinaattikeittoon. Pinaatin oma mieto maku tulee tulla esiin.
Eli älkää nyt tämän perusteella ruvetko tekemään.
Tässä jotain sinne päin, että pinaattikeitto tulee. Itse en laittaisi tuota valkopippuriakaan. Kananmunat ovat tietysti lisuke, jos tykkää eli älää vatkaa niitä keiton sekaan.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/92317/PERINTEINEN%20PINAATTIKEI…
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa Prisman Caesar-salaatti. Ihmettelin, että kuinka surkeaa se on joskus kun sitä sattuu ostamaan. Kun kehtasin kysyä, niin tunnustivat ihan suoraan siinä tiskillä, että niitä salaatteja myydään 2 päivää. Ei mikään ihme, että on perseestä. Tuohon 17 euron kilohintaan odottaisin kyllä, että saan taatusti samanpäiväistä salaattia. En ole hetkeen kyllä ostanut tuon jälkeen.
Ainakin Lempäälän Ideaparkissa tehdään kuulemma näin. Taitaa olla käytäntö muissakin Prismoissa. Kysykää aina, että kuinka kauan niitä salaatteja siinä on säilötty. Idiksessä kalatiski on muutenkin kokolailla ala-arvoinen muutenkin, joten sieltä tuskin moni ostaa muutenkaan. Lempäälän keskustan S-Marketissakin on huomattavasti paremman oloinen tiski. Tiskillä ei mielestäni saisi myydä kahta päivää vanhempaa kalaa, mutta ideaparkissa on usein esillä pelkkä "viimeinen käyttöpäivä", joka on joskus jotain 12 päivää pyyntipäivästä. Tämä on mielestäni törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa Prisman Caesar-salaatti. Ihmettelin, että kuinka surkeaa se on joskus kun sitä sattuu ostamaan. Kun kehtasin kysyä, niin tunnustivat ihan suoraan siinä tiskillä, että niitä salaatteja myydään 2 päivää. Ei mikään ihme, että on perseestä. Tuohon 17 euron kilohintaan odottaisin kyllä, että saan taatusti samanpäiväistä salaattia. En ole hetkeen kyllä ostanut tuon jälkeen.
Ainakin Lempäälän Ideaparkissa tehdään kuulemma näin. Taitaa olla käytäntö muissakin Prismoissa. Kysykää aina, että kuinka kauan niitä salaatteja siinä on säilötty. Idiksessä kalatiski on muutenkin kokolailla ala-arvoinen muutenkin, joten sieltä tuskin moni ostaa muutenkaan. Lempäälän keskustan S-Marketissakin on huomattavasti paremman oloinen tiski. Tiskillä ei mielestäni saisi myydä kahta päivää vanhempaa kalaa, mutta ideaparkissa on usein esillä pelkkä "viimeinen käyttöpäivä", joka on joskus jotain 12 päivää pyyntipäivästä. Tämä on mielestäni törkeää.
Nää kauppojen "tuoretiskit" on kyllä niin vitsi. Itse näin k-marketissa, kun lihatiskin myyjä haki hyllystä vanhimmat vakuumipakatut ja lätkäisi ne tuoretiskiin myyntiin melkein tuplahinnalla. Tämän jälkeen en ole tuoretiskistä ostanut. Vakuumissa saa tuoreempaa, halvempaa eikä sitä ole mikään kakkakäsi kaupassa räpeltänyt.
valmis lihamureke! en ole ostanut, mutta etoo aina kun osuu kaupassa silmiin..
ja eines-lihapullat. lapsi 4v olikin tarhassa ihmetellyt lihapullien outoa maku, kun on kotona tottunut itsetehtyihin!
ostan veriletut valmiiina, koska itsetehdyistä tule niin karmivan makuisia ettei niitä syö kukaan !
muuten kyllä teen muussit ja italianpadat ja lihapullat itse... mutta veriletut eivät vain onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää kauppojen "tuoretiskit" on kyllä niin vitsi. Itse näin k-marketissa, kun lihatiskin myyjä haki hyllystä vanhimmat vakuumipakatut ja lätkäisi ne tuoretiskiin myyntiin melkein tuplahinnalla. Tämän jälkeen en ole tuoretiskistä ostanut. Vakuumissa saa tuoreempaa, halvempaa eikä sitä ole mikään kakkakäsi kaupassa räpeltänyt.
Täälläpäin ei taida muualta saada tuoretta kalaa kuin hallista Nygreniltä. Sielläkin saa maksaa itsensä kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto on hyvää.
Voisitko antaa reseptin?
Kyllä se myös täytyy suurustaa, muuten tulee vetistä velliä.
No sitten voi lisätä sulatejuustoa, ei ole vetistä velliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto on hyvää.
Voisitko antaa reseptin?
Täytyyhän se suurustaa, jotta siitä keitto tulee. Tuohan on vain keitettyä maitoa. Sipuli tai valkosipuli ei kuuluu pinaattikeittoon. Pinaatin oma mieto maku tulee tulla esiin.
Eli älkää nyt tämän perusteella ruvetko tekemään.
Tässä jotain sinne päin, että pinaattikeitto tulee. Itse en laittaisi tuota valkopippuriakaan. Kananmunat ovat tietysti lisuke, jos tykkää eli älää vatkaa niitä keiton sekaan.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/92317/PERINTEINEN%20PINAATTIKEI…
Missään ei ole määrätty, miten pinaatti keitto PITÄÄ tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto on hyvää.
Entäs jos ei ole tarvetta kattilalliselle tai halua ostaa maitolitraa yhden keiton takia? Itse syön silloin tällöin pinaattikeittoa ja se pakasteleka on ihan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olettaisin että jos ostan tuoretiskiltä kalaa, että se olisi viimeistään edellisenä päivänä kalastettua. Mutta olen myös törmännyt noihin "parasta ennen"päiväyksiin. Ehkä olen lii an vanha käymään tavallisessa kaupassa. Vielä 90-luvulla olisi 3 päivää seissyt kala ollut roskapönttöön valmista kamaa.
Litra maitoa kiehautetaan, lisätään paketti pakastepinaattia, kiehautetaan taas ja maustetaan suolalla ja valkopippurilla. Hyvää pinaattikeittoa iso satsi!
Voisitko antaa reseptin?