MIKSEI Alex-tapauksen naisia tunnisteta?
Olen ihan oikeasti ihmeissäni, miksei näitä rouvia tunnisteta edes AV:lla. Olin varma että kunhan AV:lla jokin ketju pysyy tuntia tai paria kauemmin, niin jotain johtolankaa tulee. FB:ssä yli 1300 jakoa. Siis kymmenet tuhannet ovat nähneet nämä kuvat mutta yksikään ei ole kirjoittanut nimiä minnekään. Tietenkin joku lähipiiristä varmasti on siis itsekseen tunnistanut, eikä missään nimessä halua nimiä julkisuuteen mutta kun yleensä ihmisillä on liuta työkavereita, naapureita, tuttavia, entisiä opiskelu- ja koulukavereita jne. Ihan outoa, että kukaan ei tunnista. Ja kai nämä naiset jossain vähän merkittävimmissä rooleissa ovat, kun kuitenkin vipissä istuvat. Monet julkkikset ovat FB:ssä kuvia jakaneet mutta ainakaan julkkupiireissä kukaan ei tunnu näitä naisia tuntevan. En ota kantaa kertomuksen todenperäisyyteen mutta ihmettelen, että Suomen kaltaisessa pienessä maassa nämä vipissä istuneet ja suomea puhuneet naiset jäävät tunnistamatta. Mun mielestäni tämä jotenkin haiskahtaa.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot oli lähteneet juomaan skumppaa eikä tykänneet, että joku nainen on syntynyt 50-luvun jälkeen
Rehellisesti sanoen en minäkään olisi kovin innoissani jos olisin virittäytynyt fiiniin tunnelmaan ja maksanut kalliit skumpat ja aperitiivit ja sitten siihen viereen tulee vaikkapa vihreän värinen ihminen tovereineen "*kika kika* OMG, LOL, AWESOME, blah blah blah"... Voin hyvin kuvitella, vaikken totuutta tiedäkään.
Mikään ei kuitenkaan oikeuta rouvashenkilöiden sanavalintoja, ja Alexin ensireaktio tilanteeseen oli kiitettävän asiallinen (mikäli näin meni).
t. rasssisti joka ei käy Teatterissa
Niinpä. Mutta tuosta kaikesta pitää tykätä ja sitä vaan pitää sietää, koska muuten olet kamala rasisti. Ihan järkyttävää vihapuhetta, jos tuollaisesta huomauttaa vaikka se huomauttaminen johtuu ainoastaan käytöksestä.
Mutta muiden fiinistä tunnelmasta ja kalliista aperitiiveista nauttivien pitää sitten pilata oma iltansa kuunnellen rasistisia solvauksia ja huorittelua? Mun mielestä tuo ei ole kauhean fiiniä käytöstä. Ehkä teidän mielestä on. Jos kikattelut ja omglolit häritsevät, niin eikö silloin mennä sanomaan, että anteeksi, voitteko pitää vähän pienempää ääntä, tai pyydetään, että henkilökunta huomauttaa asiattomasta käytöksestä. Jos haluaa fiiniä tunnelmaa, niin oletusarvo on, että itse käyttäytyy fiinisti, eikä vajoa ensimmäisestä mieliharmista yksisoluisen tasolle.
Ootko sä nyt ihan varma että ketään on solvattu rasistisesti? Ettei vaan olisi vedetty rasismikorttia esiin ihan siksi että se huorittelu puolin ja toisin on niin perussettiä tietyissä porukoissa ettei se selaisenaan kiinnosta enää ketään ja se oma vartti pitää julkisuudessa saada. Ne on ne tietynlaiset omg-pissaliisat joilla se vitun viljely ja toisten huorittelu on niin selkärangassa ettei ainuttakaan ravintolailtaa voi viettää ilman riidanhaastamista ja tappelua.
Vierailija kirjoitti:
Oonko mä ainoa Aan kanssa joka ei ole kuullut sanaa "murjaani"??? t. N27 ikäni asunut HKIssä
Jos olet käynyt peruskoulun niin pitäisi olla tuttu juttu mm. Jouluisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko mä ainoa Aan kanssa joka ei ole kuullut sanaa "murjaani"??? t. N27 ikäni asunut HKIssä
Joo mutta eihän sitä kukaan käytä. Onhan siellä nihtikin, mutta kuinka monet ihmiset käyttävät tuota sanaa arkielämässään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot oli lähteneet juomaan skumppaa eikä tykänneet, että joku nainen on syntynyt 50-luvun jälkeen
Rehellisesti sanoen en minäkään olisi kovin innoissani jos olisin virittäytynyt fiiniin tunnelmaan ja maksanut kalliit skumpat ja aperitiivit ja sitten siihen viereen tulee vaikkapa vihreän värinen ihminen tovereineen "*kika kika* OMG, LOL, AWESOME, blah blah blah"... Voin hyvin kuvitella, vaikken totuutta tiedäkään.
Mikään ei kuitenkaan oikeuta rouvashenkilöiden sanavalintoja, ja Alexin ensireaktio tilanteeseen oli kiitettävän asiallinen (mikäli näin meni).
Niinpä. Mutta tuosta kaikesta pitää tykätä ja sitä vaan pitää sietää, koska muuten olet kamala rasisti. Ihan järkyttävää vihapuhetta, jos tuollaisesta huomauttaa vaikka se huomauttaminen johtuu ainoastaan käytöksestä.
Mutta muiden fiinistä tunnelmasta ja kalliista aperitiiveista nauttivien pitää sitten pilata oma iltansa kuunnellen rasistisia solvauksia ja huorittelua? Mun mielestä tuo ei ole kauhean fiiniä käytöstä. Ehkä teidän mielestä on. Jos kikattelut ja omglolit häritsevät, niin eikö silloin mennä sanomaan, että anteeksi, voitteko pitää vähän pienempää ääntä, tai pyydetään, että henkilökunta huomauttaa asiattomasta käytöksestä. Jos haluaa fiiniä tunnelmaa, niin oletusarvo on, että itse käyttäytyy fiinisti, eikä vajoa ensimmäisestä mieliharmista yksisoluisen tasolle.
Silminnäkijäksi itseään kutsuvan henkilön mukaan tilanne alkoi juuri noin eli rouvat pyysivät Alexisia seurueineen olemaan hiljempaa josta eivät pitäneet ja mopo karkasi käsistä. Kokeilepa joskus kaupassa esim. sanoa huonosti käyttäytyvien meluavien lasten vanhemmille palautetta heidän lapsistaan saatikka sitten humalaisille baarissa heidän käyttäytymisestään.
Ja varsinkin humaltuneelle naiselle. Se on ihan se ja sama miten nätisti ja asiallisesti puhuttelee kun se jo lähtökohtaisesti on julma loukkaus josta suututaan verisesti. Yleensä hyökätään silmille, joskus jopa fyysisesti ja juomat lentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta eihän sitä kukaan käytä. Onhan siellä nihtikin, mutta kuinka monet ihmiset käyttävät tuota sanaa arkielämässään?
Kirjoittaja sanoi ettei koskaan ollut kuullukaan. Eri asia.
Toivottavasti blake livelykin kuulis tästä tapauksesta, ei varmana pitäis enää yhtäkään muijan suunnittelemaa pukuu päällä.
Sitä paitsi, eiköhän tässä ole jo saavutettu haluttu tavoite. Eli AA:n nimi ja naama ovat nyt tunnettuja. Julkkisarvo nousi kohisten.
Mutta toivon, että tämä käsiteltäisiin vakavasti ja että nuo naiset nostaisivat haasteen mm. yksityisyydelle haitallisen tiedon levittämisestä ja kunnianloukkauksesta.
Tästä pitäisi tehdä ennakkotapaus, jossa tehdään selväksi, että niin ei vain voi toimia miten AA on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silminnäkijäksi itseään kutsuvan henkilön mukaan tilanne alkoi juuri noin eli rouvat pyysivät Alexisia seurueineen olemaan hiljempaa josta eivät pitäneet ja mopo karkasi käsistä. Kokeilepa joskus kaupassa esim. sanoa huonosti käyttäytyvien meluavien lasten vanhemmille palautetta heidän lapsistaan saatikka sitten humalaisille baarissa heidän käyttäytymisestään.
Voihan sitä sanoa ja voi sanoa rumastikin ilman että solvaa rasistisesti. Ei tuo ole mikään tekosyy.
Onko sitten ihan varmasti solvattu rasistisesti? Sitä kun voi kuulla mitä haluaa kuulla ja tulemalla vain tylsästi huoritelluksi ei somekohua saa aikaiseksi.
Siis jotkut oli rähissyt keskenään jossain baarissa. Niin tapahtuu päivittäin ympäri Suomen. Mitä ihmettä tässä kohistaan?
Naama unohtuu yhtä nopeasti kuin tuli taas esiin. Ei tällä jutulla myydä levyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eli toimittaja(t) suojelee kaveriaan?
Jos kyseessä olisi ollut persu niin tässä olisi jo monta päivää vaadittu irtisanoutumista ja tungettu karvamikrofonia ties kenen nokan eteen.
Se siitä valtamedian rehellisestä uutisoinnista taas kerran. Nuo onnistuivat sillä muutaman kuukauden takaisella julkilausumallaan lähinnä kiinnittämään lukijan huomion siihen miten paljon valtamedia itse valehtelee tai jättää tarkoituksella uutisoimatta kiusallisia asioita.
No kuka edes näkee tarvetta tuollaiseen omien tekemisien puolusteluun/selittelyyn/vakuutteluun jos toimii rehellisesti ja uutisoi avoimesti puolia valitsematta ja tasapuolisesti? Eikö se silloin ole niin päivänselvää ettei sitä tule mieleenkään erikseen kertoa?
Mitähän tässä nyt on valehdeltu ja peitelty? Jos naiset olisivat poliitikkoja, heidät olisi jo tunnistettu. Ovat selvästi yksityishenkilöitä joiden asioita ei todellakaan lähdetä levittelemään yhden FB-kertomuksen perusteella.
Sähän se fiksu olet ja selittää paljon tästä(kin) öyhötyksestä kun ei ymmärretä sen paremmin lukemaansa kuin mitään muutakaan. Luepa nyt ihan ajatuksen kanssa tuo lainaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, nyt googletin. Olen suomenruotsalainen ja se selittääkin kaiken. Ei meidän joulujuhlissa ole esitetty Tiernapojat näytelmää... Tämä on siis multa iso aukko, my bad.
Alex on huomiohuora. Ei tämä tapaus ole mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi, eiköhän tässä ole jo saavutettu haluttu tavoite. Eli AA:n nimi ja naama ovat nyt tunnettuja. Julkkisarvo nousi kohisten.
Mutta toivon, että tämä käsiteltäisiin vakavasti ja että nuo naiset nostaisivat haasteen mm. yksityisyydelle haitallisen tiedon levittämisestä ja kunnianloukkauksesta.
Tästä pitäisi tehdä ennakkotapaus, jossa tehdään selväksi, että niin ei vain voi toimia miten AA on toiminut.[/quote]
Samaa mieltä. Näitä somekohuja ja kaikenmaailman mustamaalauskamppiksia on nyt ihan viikoittain, jotka ei perustu kuin toisen osapuolen mielipahaan ja julkkiskiimaan. Milloin kerjätään rahaa, milloin syytellään ja vingutaan, vaikka se ainoa syyllinen "kaltoinkohteluun" löytyy peilistä ja ihan omasta törttöilystä.
Ja sitten tietty porukka nielee purematta jokaisen jutun ja pöyristyy. Viikosta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos saman olisi sanonut humalainen odin niin asia olisi jo lehdissä, mutta kun sanojan on raharouva asia vaietaan.
Totta. Sillä totuudella ei näissä jutuissa ole mitään merkitystä ja tästäkään "sanomisesta" ei ole kuin yhden julkkistyrkyn sana. Siitä ei ota vanha erkkikään selvää mitä on sanottu ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eli toimittaja(t) suojelee kaveriaan?
Jos kyseessä olisi ollut persu niin tässä olisi jo monta päivää vaadittu irtisanoutumista ja tungettu karvamikrofonia ties kenen nokan eteen.
Se siitä valtamedian rehellisestä uutisoinnista taas kerran. Nuo onnistuivat sillä muutaman kuukauden takaisella julkilausumallaan lähinnä kiinnittämään lukijan huomion siihen miten paljon valtamedia itse valehtelee tai jättää tarkoituksella uutisoimatta kiusallisia asioita.
No kuka edes näkee tarvetta tuollaiseen omien tekemisien puolusteluun/selittelyyn/vakuutteluun jos toimii rehellisesti ja uutisoi avoimesti puolia valitsematta ja tasapuolisesti? Eikö se silloin ole niin päivänselvää ettei sitä tule mieleenkään erikseen kertoa?
Mitähän tässä nyt on valehdeltu ja peitelty? Jos naiset olisivat poliitikkoja, heidät olisi jo tunnistettu. Ovat selvästi yksityishenkilöitä joiden asioita ei todellakaan lähdetä levittelemään yhden FB-kertomuksen perusteella.
Mitä sä oikein sekoilet? Tossahan puhuttiin noitten päätoimittajien julkilausumasta "rehellisyyden" puolesta.
"kuulemma jokku Björnbergit äiti ja tytär"
Miten kauan te oikein jaksatte jauhaa tätä(kin) asiaa?