MIKSEI Alex-tapauksen naisia tunnisteta?
Olen ihan oikeasti ihmeissäni, miksei näitä rouvia tunnisteta edes AV:lla. Olin varma että kunhan AV:lla jokin ketju pysyy tuntia tai paria kauemmin, niin jotain johtolankaa tulee. FB:ssä yli 1300 jakoa. Siis kymmenet tuhannet ovat nähneet nämä kuvat mutta yksikään ei ole kirjoittanut nimiä minnekään. Tietenkin joku lähipiiristä varmasti on siis itsekseen tunnistanut, eikä missään nimessä halua nimiä julkisuuteen mutta kun yleensä ihmisillä on liuta työkavereita, naapureita, tuttavia, entisiä opiskelu- ja koulukavereita jne. Ihan outoa, että kukaan ei tunnista. Ja kai nämä naiset jossain vähän merkittävimmissä rooleissa ovat, kun kuitenkin vipissä istuvat. Monet julkkikset ovat FB:ssä kuvia jakaneet mutta ainakaan julkkupiireissä kukaan ei tunnu näitä naisia tuntevan. En ota kantaa kertomuksen todenperäisyyteen mutta ihmettelen, että Suomen kaltaisessa pienessä maassa nämä vipissä istuneet ja suomea puhuneet naiset jäävät tunnistamatta. Mun mielestäni tämä jotenkin haiskahtaa.
Kommentit (164)
Tää on ihan selvä tapaus. Somekansa luulee että se ketä pitää suurinta meteliä on muka se joka on oikeassa. Ei näin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016052121599602_uu.shtml
"- Osapuolten näkemykset ovat hyvin ristiriitaisia siitä, mistä tilanne on lähtenyt liikkeelle. Myös naiset ovat olleet yhteydessä ravintolaan. He ovat järkyttyneitä, ja heidän käsityksensä tilanteen kulusta on eriäväinen."
Uskokaa jo, somelynkkays ilman omaa faktatietoa on niin passê.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noiden ikäiset välttämättä käytä somea/nettiä.
Heillähän ei tietenkään ole lapsia, lapsenlapsia. sukulaisten lapsia, ystävien lapsia.... he tietysti tuntevat vain ja ainoastaan oman ikäluokkansa ihmisiä.
Idiootti sinäkin!
Tunnistettu on, mutta kuten sanottu vähän on fiksummista ihmisistä kyse kuin yleensä näissä somesotkuissa.
Siis ketkä ovat fiksuja? Nämä kaksi vanhaa neitiä?
Mikäpä kertoisi fiksuudesta ja sivistyksestä paremmin kuin itselle tuntemattomien ihmisten haukkuminen, rasististen kommenttien laukominen ja baaritappeluun osallistuminen.
Mulle nämä vanhat naiset ei ole tuntemattomia. Olen joutunut toisen kanssa tekemisiin työn kautta, eikä siitä kyllä mitään positiivista kerrottavaa ole.
Höpö höpö. Jo ihan siksi, että toinen näistä naisista ei ole "vanha". Et ole tainnut katsoa edes kuvaa. Naiset ovat ehkä noin 65- ja 45-vuotiaita. Äiti ja tytär mahdollisesti, jotain samaa kasvoissa.
Monelle 2-kymppiselle 45 on ikäloppu.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan selvä tapaus. Somekansa luulee että se ketä pitää suurinta meteliä on muka se joka on oikeassa. Ei näin.
"- Osapuolten näkemykset ovat hyvin ristiriitaisia siitä, mistä tilanne on lähtenyt liikkeelle. Myös naiset ovat olleet yhteydessä ravintolaan. He ovat järkyttyneitä, ja heidän käsityksensä tilanteen kulusta on eriäväinen."
Eiköhän se ole suht sama miten on lähtenyt liikkeelle? Rasistinen solvaus on rasistinen solvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noiden ikäiset välttämättä käytä somea/nettiä.
Heillähän ei tietenkään ole lapsia, lapsenlapsia. sukulaisten lapsia, ystävien lapsia.... he tietysti tuntevat vain ja ainoastaan oman ikäluokkansa ihmisiä.
Idiootti sinäkin!
Tunnistettu on, mutta kuten sanottu vähän on fiksummista ihmisistä kyse kuin yleensä näissä somesotkuissa.
Siis ketkä ovat fiksuja? Nämä kaksi vanhaa neitiä?
Mikäpä kertoisi fiksuudesta ja sivistyksestä paremmin kuin itselle tuntemattomien ihmisten haukkuminen, rasististen kommenttien laukominen ja baaritappeluun osallistuminen.
Mulle nämä vanhat naiset ei ole tuntemattomia. Olen joutunut toisen kanssa tekemisiin työn kautta, eikä siitä kyllä mitään positiivista kerrottavaa ole.
Höpö höpö. Jo ihan siksi, että toinen näistä naisista ei ole "vanha". Et ole tainnut katsoa edes kuvaa. Naiset ovat ehkä noin 65- ja 45-vuotiaita. Äiti ja tytär mahdollisesti, jotain samaa kasvoissa.
Monelle 2-kymppiselle 45 on ikäloppu.
Joo voi olla, mutta olisi silti jotenkin kyettävä erottamaan keski-ikäinen ja vanhus. Jos tähän ei kykene, ei parane paljon kirjoitella.
Ettei nää "Suomitytöt Nykissä" nyt sitten kuuluisi näihin Helnykin piireihin? Taso ainakin on samaa...
Mä selasin Alexisin postauksen jakoja, ja kyllä sitä on moni suomenruotsalainenkin jakanut ja kirjoittanut saatesanat på svenska. Eräs svedu kirjoitti, että todella tutun näköisiä naisia, ei vain muista, missä on nähnyt. No, tommosia tätejä kuten se vanhempi, on Stocka täynnä. Siellä kulkevat tyyriin näköisenä ja etuilevat.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin neitsyelle linkin myös Norppa on kivellä -ketjuun. Koska tää linkki varmaan lähtee aikas pian, kun on "väärässä lehdessä".
Siis mulla on jo auki tuo Norppa kivellä ketju DDDD
Iltalehti:
"Iltalehti ei lauantaina iltapäivällä tavoittanut riidan osapuolia kommentoimaan välikohtausta."
Että kyllä henkilöllisyys toimituksen tiedossa on. Vuotakaa nyt joku Iltalehdestä nimet tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole suht sama miten on lähtenyt liikkeelle? Rasistinen solvaus on rasistinen solvaus.
Niin, me emme tiedä mitä toinen osapuoli on mahdollisesti sanonut eli kannattaisiko jo rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti:
"Iltalehti ei lauantaina iltapäivällä tavoittanut riidan osapuolia kommentoimaan välikohtausta."
Että kyllä henkilöllisyys toimituksen tiedossa on. Vuotakaa nyt joku Iltalehdestä nimet tänne.
No, tuo nyt voi tarkoittaa sitäkin, että Iltalehti ei tiedä, keitä naiset ovat. Silloin on vaikea tavoittaa. Se olisi tyypillistä roskalehden toimintaa, että väännetään asia noin, kun ei kehdata sanoa, ettei hajuakaan, ketä ne naiset on.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa pliis joku linkki juttuun? Olen ihan pihalla, mistä on kyse!
Olen aivan yhtä pihalla, mutta eilen täällä leviteltiin huonolaatuista kännykkäkuvaa kahdesta n. 40-60 vuotiaasta Peruspirkosta. Jossain baarissa istuivat viinilasin/kaljan? ja tupakan kanssa. Ilmeisesti joku entinen "Suomitytöt Nykissä"-tähtönen oli vuonna kivi ollut kuulevinaan heiltä rasistisen kommentin.
Oikaiskaa, jos olen väärässä.
Olin aluksi täysin Alexisin kertomuksen takana ja kauhistunut siitä. Mutta nyt kun olen lukenut ravintolan vastineita ja lukenut tarkemmin Alexisin kertomusta, niin alan kallistua siihen suuntaan, että ei tainnut juttu mennä ihan niinkuin Alexis väittää.
Olen mukana rasisminvastaisessa työssä ja ikävintä on se, että rasismia käytetään keppihevosena silloinkin, kun kyse ei ole rasismista. Tuo on epämääräinen baaritappelu, jossa on varmasti puolin ja toisin heitelty kaikenlaista kommenttia. Kuitenkin ainoastaan toinen osapuoli on jakanut toisesta osapuolesta herjaavia kuvia someen ja käynnistänyt lynkkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Ettei nää "Suomitytöt Nykissä" nyt sitten kuuluisi näihin Helnykin piireihin? Taso ainakin on samaa...
Haaveissaan varmaan joo, ei sillä mitään piirejä ainakaan tässä maailmassa ole.
Vierailija kirjoitti:
Olin aluksi täysin Alexisin kertomuksen takana ja kauhistunut siitä. Mutta nyt kun olen lukenut ravintolan vastineita ja lukenut tarkemmin Alexisin kertomusta, niin alan kallistua siihen suuntaan, että ei tainnut juttu mennä ihan niinkuin Alexis väittää.
Olen mukana rasisminvastaisessa työssä ja ikävintä on se, että rasismia käytetään keppihevosena silloinkin, kun kyse ei ole rasismista. Tuo on epämääräinen baaritappelu, jossa on varmasti puolin ja toisin heitelty kaikenlaista kommenttia. Kuitenkin ainoastaan toinen osapuoli on jakanut toisesta osapuolesta herjaavia kuvia someen ja käynnistänyt lynkkauksen.
Tämä juttu katkuaa pelkältä tyrkkyh*oraukselta ja kauas. Eiköhän totuus ole täysin toisenlainen ja riita alkanut ihan jostain muusta. Todennäköisesti jotain perush*orittelua ja baarikähinää ylimielisten ja itserakkaiden naikkosten kesken ja joka nyt yritetään naamioida kamalaksi rasistiseksi hyökkäykseksi.
Taitaa olla pissa noussut päähän tälle, kun kuvittelee että muut pitävät häntä ulkomaalaisena joka ei ymmärrä suomea.
Vierailija kirjoitti:
suomenruotsalaisia rasisteja. Kuulivat varmaan suomea ja englantia puhuttavan ja vielä vähän tummemman henkilön suusta! kun peräti kantasuomalainenkin on näiden mielestä eläintä almepana olevan mateleva palvelija joita kohti voi hekä räkäistä. Hyi, kuinka inhoankaan kaksinaamaisia rasisti suomenruotsalaisia koko sydämestäni.
Eikös tästä kärhämästä ole kuultu VAIN yhden osapuolen versio, kyseenalainen versio.
Missä vaiheessa tuo kuva on otettu? Naiset istuvat iloisina ja nostavat maljaa ja heitä on salakuvattu? Vai mikä tämä juttu oikein on.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti:
Ööh, miksi? Aiotko lähteä talikko tanassa ja soihtu roihuten hakemaan "oikeutta"?