Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasa-arvosta ja töiden jaosta kysymys pohdittavaksi.

Vierailija
21.05.2016 |

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, jossa ap oli töissä sellaisessa paikassa, missä saman alan hommien miespuolinen työkaveri ei suostunut keittämään kahvia, koska oletettavasti ajatteli keittiöhommien olevan akkojen töitä. Samassa ketjussa joku mies kommentoi sitä, miten heidän sihteerinsä passuttaa toimiston miespuoleisia työntekijöitä kantamaan sihteerille toimistopaperilaatikkoa.

Kannatan tasa-arvoa ja vihaan naisten alistamista ja väheksymistä ja sitä, että jotkut kuvittelevat vieläkin, että naisten paikka on keittiössä jne. Mutta eikö tuollaisella passuuttamisella muka painavien asioiden kantamisen suhteen me naiset ylläpidetä tätä samaa asennetta ja järjestelmää ihan yhtä lailla?

Kannatko sinä nainen omat painavat tavarasi esim. työpaikoilla, vai passuutatko miehet hommiin? Oletatko samalla, että sinun ei naisena tarvitse vastavuoroisesti tehdä ns. "naisten töitä", eli kahvin keittoa yms? Mitä olette muut mieltä siitä, ettei nainen jaksaisi kantaa toimistopaperilaatikkoa omaan huoneeseensa? Jos siis oletetaan, että nainen ei ole jo lähellä eläkeikää eikä sairasta reumaa, tai muuta vastaavaa. Mietittekö te naiset, jotka ette jaksa kantaa mitään painavaa, esim. 12 kilon kassia/laatikkoa/mitä vain, että millainen teidän vanhuus tulee olemaan, kun lihakset surkastuvat ja voimat häviää entisestään 30-ikävuoden jälkeen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut olla mitään mainintaa, että mitenkä paljon tämä sihteeri passaa näitä miehiä? Lukiko siellä, ettei sihteeri keitä kahvia?

Tässä ei ollut tarkoitus lähteä kuvittelemaan tuota sihteerin työpaikkatilannetta sen kummemmin eteenpäin (minkä ikäinen sihteeri on, sairasteleeko, keittääkö kahvia jne), vaan keskustella yleisesti ilmiöstä, missä jotkut naiset eivät jaksa kantaa normaaleja tavaroita paikasta toiseen, mutta ovat samalla feministejä. Kukaan vastaajista ei ole vielä tunnistanut tällaista toimintaa, mikä on pelkästään positiivista :)!

Samalla tavoin osa miehistä haluaa parisuhteen ja lapsia naisen kanssa, mutta silti on samanikaisesti sovinisti. Kai aikuisena ihmisenä käsität, että mätämunia on aina olemassa sanoista huolimatta?

Tottakai käsitän. Pohdin vain, että eivätkö nämä henkilöt millään tavalla tajua toimintansa epäloogisuutta?

Miksi muuten aina naisiin kohdistuvissa keakusteluissa tulee kommentti, että kyllä ne miehetkin sitä ja tätä :D. Ei tämä ole mikään kilpailu siitä, kumpi sukupuoli on röyhkeämpi tai laiskempi ja minusta naisten epäloogisuuksista pitäisi pystyä puhumaan ilman, että vedetään miesten vastaavia mukaan keskusteluun. Olen itse nainen.

Ap

Ihan samoin tapahtuu keskusteluissa toisinpäin. Miksi naisten pitäisi kestää tytöttelyt ja vaatimukset lisätöistä sukupuolen perusteella? En tunne yhtään kuvaamasi kaltaista ihmistä, joten on vaikea sanoa, mitä heidän päässään liikkuu.

Miksi pitää tehdä samalla tavalla, mitä jotkut lassukat ovat tehneet miehiä koskevissa keskusteluissa? Ei se minusta ole mikään hyvä syy, että koska muutkin tekee.

Ap

Vierailija
22/30 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni kahvin keittäminen ei ole lähtökohtaisesti kummallekaan sukupuolelle kuuluva työ, koska kuka tahansa pystyy siihen. Laatikot kantakoon se, joka jaksaa ja pystyy, oli sitten mies tai nainen.

Asiat pitäisi töissä järjestää siten, että painavien asioiden kantamista olisi työtehtävänä vain niillä jotka jaksavat sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/30 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantamisella ja toisen auttamisella ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Vahvempi auttaa ja taitavampi myös.

Yrittäkää nyt päästä pätemisentarpeestanne ja opetelkaa ottamaan apua vastaan. Miehet mielellään auttaa, antakaa heille se ilo.

Minä en kanna painavia tavaroita, ja mieheni avaa minulle edelleen auton oven kaikkien näiden vuosien jälkeen. Se tekee hänet onnelliseksi, ja minut myös.

Tasa-arvo on ihan muuta.

Vierailija
24/30 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mielestäni kahvin keittäminen ei ole lähtökohtaisesti kummallekaan sukupuolelle kuuluva työ, koska kuka tahansa pystyy siihen. Laatikot kantakoon se, joka jaksaa ja pystyy, oli sitten mies tai nainen.

Asiat pitäisi töissä järjestää siten, että painavien asioiden kantamista olisi työtehtävänä vain niillä jotka jaksavat sellaista.

Totta. Eikä miehet ole aina vahvoja ja hyväkuntoisia. Muistan yhdeltä toimistolla miehen, joka reväytti selkänsä pahasti toimiston muutossa ja minulle ei tullut mitään, vaikka kannoin täsmälleen samoja asioita. Ja muistan, miten tätä ihmeteltiin toimistolla, että miten mies ei loukkaantumatta jaksa, jos nainenkin jaksaa. Tuntui vähän inhottavalta sen miehen puolesta ja ärsytti omasta puolestani.

Ap

Vierailija
25/30 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Kantamisella ja toisen auttamisella ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Vahvempi auttaa ja taitavampi myös.

Yrittäkää nyt päästä pätemisentarpeestanne ja opetelkaa ottamaan apua vastaan. Miehet mielellään auttaa, antakaa heille se ilo.

Minä en kanna painavia tavaroita, ja mieheni avaa minulle edelleen auton oven kaikkien näiden vuosien jälkeen. Se tekee hänet onnelliseksi, ja minut myös.

Tasa-arvo on ihan muuta.

Jostain syystä minä koen sen ärsyttäväksi ja loukkaavaksi, jos kuvitellaan, etten minä naisena jaksa kantaa mitään. Kaiken lisäksi pidän fyysisistä ponnistuksista ja minusta on mukava kantaa painavia tavaroita. En anna viedä tätä iloa pois ihan vain siitä syystä, että miehet haluavat auttaa. Pyydän apua sellaisissa asioissa, joissa todella tarvitsen apua, mutta kantaminen puolestani ei todellakaan sellaista ole.

Mutta ihmiset ovat erilaisia, minä en halua, että mies avaa oven puolestani, ellen ole sitten loukkaantunut, tai muuta vastaavaa. Ei tämä ole mitään pätemisen tarvetta, mutta minä en vain halua, että puolestani tehdään asioita, jotka voin tehdä itse. Voi olla, että olen vähän omituinen...

Ap

Vierailija
26/30 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut olla mitään mainintaa, että mitenkä paljon tämä sihteeri passaa näitä miehiä? Lukiko siellä, ettei sihteeri keitä kahvia?

Tässä ei ollut tarkoitus lähteä kuvittelemaan tuota sihteerin työpaikkatilannetta sen kummemmin eteenpäin (minkä ikäinen sihteeri on, sairasteleeko, keittääkö kahvia jne), vaan keskustella yleisesti ilmiöstä, missä jotkut naiset eivät jaksa kantaa normaaleja tavaroita paikasta toiseen, mutta ovat samalla feministejä. Kukaan vastaajista ei ole vielä tunnistanut tällaista toimintaa, mikä on pelkästään positiivista :)!

Samalla tavoin osa miehistä haluaa parisuhteen ja lapsia naisen kanssa, mutta silti on samanikaisesti sovinisti. Kai aikuisena ihmisenä käsität, että mätämunia on aina olemassa sanoista huolimatta?

Tottakai käsitän. Pohdin vain, että eivätkö nämä henkilöt millään tavalla tajua toimintansa epäloogisuutta?

Miksi muuten aina naisiin kohdistuvissa keakusteluissa tulee kommentti, että kyllä ne miehetkin sitä ja tätä :D. Ei tämä ole mikään kilpailu siitä, kumpi sukupuoli on röyhkeämpi tai laiskempi ja minusta naisten epäloogisuuksista pitäisi pystyä puhumaan ilman, että vedetään miesten vastaavia mukaan keskusteluun. Olen itse nainen.

Ap

Eivät, mutta sinun on turha yrittää tavoittaa epärationaalisesti ajattelevia henkilöitä tällaisilla ketjuilla.

Koska miehiä koskevissa ketjuissa tulee vastaavasti naisiin viittaavia kommentteja: siksi. Tällaisella palstalla ei koskaan pysty puhumaan miestenkään epärehellisyydestä ja epäloogisuudesta, koska mieskommentoijat pilaavat kejut omilla kommenteillaan. Siksi itse naisena tulen pilaamaan naisia koskevat ketjut samalla tavalla.

Vierailija
27/30 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eivät, mutta sinun on turha yrittää tavoittaa epärationaalisesti ajattelevia henkilöitä tällaisilla ketjuilla.

Koska miehiä koskevissa ketjuissa tulee vastaavasti naisiin viittaavia kommentteja: siksi. Tällaisella palstalla ei koskaan pysty puhumaan miestenkään epärehellisyydestä ja epäloogisuudesta, koska mieskommentoijat pilaavat kejut omilla kommenteillaan. Siksi itse naisena tulen pilaamaan naisia koskevat ketjut samalla tavalla.

Onhan se epätodennäköisempää, että saavuan ymmärrystä epäloogisten ihmisten toiminnasta, mutta aina voi yrittää :D.

Tuo toinen juttu on taas lumipalloefkti, joka ruokkii itse itseään: ihmiset pilaavat hamaan loppuun ketjuja, miehet ja naiset, koska miehet ja naiset tekevät toisilleen niin. Siitä ei hyödy kukaan ja minusta voidaan ihan hyvin naiset lopettaa tämä koston kierre tähän.

Ap

Vierailija
28/30 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan työpaikoissani törmännyt passuuttaviin naisiin. Miehillä tosin ollut tapana jättää sotkuja, astioita ym

Vierailija
29/30 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa rivitalossa asuu äiti, jonka kouluikäinen lapsi asuu vuoroviikoin isällään. Lapsen isä eli naapurimme ex-mies asuu noin 300 metrin päässä isossa omakotitalossa. Ex-pariskunta pitää kiinni tiukasti miesten ja naisten töistä... tai ehkä ex-mies vaan halua auttaa tai erossa on tapahtunut jotain, että kokee velvollisuudekseen huolehtia exästään.

Ex-mies käy talvellla tekemässä lumityöt (huoltoyhtiö hoitaa kulkuväylät ja parkkipaikat, joten kyse on muutaman metrin pätkän lapioinnista, eikä Helsingissä nyt kovin paljon ole lunta ollut).  Nyt keväällä hän on  mm. leikannut nurmikon, leikannut tuijat, pessyt  ja öljynnyt terassin, kantanut terassikalusteet varastosta ym. Meidän rivaripihat on todella pienet, joten nurmikon voisi kuka tahansa sähkötrimmerillä leikata parissa minuutissa. Puisen terassin hoito on toki likaista hommaa, mutta en oikein ymmärrä, miten aikuinen, terve ja liikuntaa harrastava nainen ei siitä suoriutuisi.  

En tiedä, käykö naapuri auttamasa ex-miestään ns. naisten töissä. 

Vierailija
30/30 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurissa rivitalossa asuu äiti, jonka kouluikäinen lapsi asuu vuoroviikoin isällään. Lapsen isä eli naapurimme ex-mies asuu noin 300 metrin päässä isossa omakotitalossa. Ex-pariskunta pitää kiinni tiukasti miesten ja naisten töistä... tai ehkä ex-mies vaan halua auttaa tai erossa on tapahtunut jotain, että kokee velvollisuudekseen huolehtia exästään.

Ex-mies käy talvellla tekemässä lumityöt (huoltoyhtiö hoitaa kulkuväylät ja parkkipaikat, joten kyse on muutaman metrin pätkän lapioinnista, eikä Helsingissä nyt kovin paljon ole lunta ollut).  Nyt keväällä hän on  mm. leikannut nurmikon, leikannut tuijat, pessyt  ja öljynnyt terassin, kantanut terassikalusteet varastosta ym. Meidän rivaripihat on todella pienet, joten nurmikon voisi kuka tahansa sähkötrimmerillä leikata parissa minuutissa. Puisen terassin hoito on toki likaista hommaa, mutta en oikein ymmärrä, miten aikuinen, terve ja liikuntaa harrastava nainen ei siitä suoriutuisi.  

En tiedä, käykö naapuri auttamasa ex-miestään ns. naisten töissä. 

Entä jos koti on lapsen takia jätetty jakamatta, ja mies haluaa huolehtia talonpuolikkaansa arvon säilymisestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi