Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mammat paljonko auton pito maksaa

Vierailija
20.05.2016 |

Siis pelkät pakolliset muodollisuudet, kuten vakuutukset, katsastus, renkaiden vaihdot, huollot ja mitä niitä nyt onkaan, ilman itse auton hintaa ja bensakuluja.
Paljonko pitää varata vuodessa riihikuivaa kun ryhtyy autonomistajaksi? Harkitsen siis moista.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais kans. En ole ikinä joutunut mitään maksamaan, ajanut vain. Mutta joskus vielä voi tulla aika, jolloin pitää opetella muutakin kuin kaasu ja jarru.

Vierailija
2/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu autosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haisua. Maksan 700€ kk lyhennystä omasta kaarasta, mies hoitaa kaikki muut jutut.

Vierailija
4/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsastus remontti ja katsastus 437€

Vierailija
5/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli paljonko maksaa per kuukausi, esim. bensat 100€, vakuutus 10€, joku muu 150€?

Vierailija
6/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevakuutus 150-500 euroa vuodessa riippuen bonuksista ja autosta. POP on halvin.

Ajoneuvovero riippuu päästöistä (tai painosta jos vanha auto), mulla noin 230 euroa vuodessa.

Renkaat joutunee uusimaan 4 vuoden välein noin, riippuen tietty ajomääristä. Mulla maksaa 4 renkaan setti jotain 350-400 euroa ja tää sit tuplana koska talvi- ja kesärenkaat. Isommat renkaat jopa tuplasti kalliimpia, eli riippuu autostasi.

Tuulilasinpyyhkimet parikymppiä vuodessa.

Öljynvaihto 20-40 euroa vuodessa riippuen paikasta ja öljystä ja tekeekö itse. Suodatin pitää vaihtaa samalla usein.

Ehkä kerran viidessä vuodessa pitää vaihtaa jakopäänhihna/-ketju, tuohonkin menee joku 500 euroa.

Katsastaa pitää yleensä vuosittain, 35-80 euroa.

Vuosihuolto maksaa jokusen satasen, jos sellaista haluaa tehdä (itse en tee, korjaan sit kun vikaa).

Valot palaa silloin tällöin mut ne lamput on euroja, jos vaihtaa itse.

Vierailija
7/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelijalle, vakuutus 700 verot 300 katsastus 100 renkaanvaihdot 100 huollot 300 , mutta riippuu paljon siitä minkälainen auto, paljonko ajaa, sattuuko vahinkoja tai muuta korjausta.

Vierailija
8/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennevakuutus 150-500 euroa vuodessa riippuen bonuksista ja autosta. POP on halvin.

Ajoneuvovero riippuu päästöistä (tai painosta jos vanha auto), mulla noin 230 euroa vuodessa.

Renkaat joutunee uusimaan 4 vuoden välein noin, riippuen tietty ajomääristä. Mulla maksaa 4 renkaan setti jotain 350-400 euroa ja tää sit tuplana koska talvi- ja kesärenkaat. Isommat renkaat jopa tuplasti kalliimpia, eli riippuu autostasi.

Öljynvaihto 20-40 euroa vuodessa riippuen paikasta ja öljystä ja tekeekö itse. Suodatin pitää vaihtaa samalla usein.

Ehkä kerran viidessä vuodessa pitää vaihtaa jakopäänhihna/-ketju, tuohonkin menee joku 500 euroa.

Vuosihuolto maksaa jokusen satasen, jos sellaista haluaa tehdä (itse en tee, korjaan sit kun vikaa).

Huollat autoasi satasella vuodessa. Ei paljon kyllä mene varaosia..

Vierailija
9/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan autosta. Mulla tällä hetkellä diesel Audi vuosimallia 2008.

Vakuutukset n. 1000e

Diesel auton vero n. 600e

Katsastus 60e

Renkaanvaihto n. 25e

Huoltoon meni viimevuonna n. 200e ja tänä vuonna mennyt n. 600e.

Vierailija
10/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, meneekö tuulilasinpyykimiä oikeasti yhdet vuodessa?

Vierailija
11/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut kuukaudessa liikennevakuutuksen nollabonuksilla 200-250 eur.

Kulut kuukaudessa liikennevakuutuksen superbonuksella(25%) 130-180 eur.

Vierailija
12/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi musta tuntuu, että lasinpesunestettä menee autoon paljon. Sitä mies usein ostaa.

Vierailija
13/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi autoa, vuosimallien '00 & '03 Fiatit. Vakuutukset bonuksien kanssa noin 400-500€ / vuosi, verot jotain 400€ / vuosi. Katsastukset 130€ pintaa vuodessa.

Uusia renkaita ei joka vuosi tarvitse ostaa, yleensä kahden kauden jälkeen menevät vaihtoon. 300-500€ per renkaanvaihto.

Huollot hoitaa mies itse, varaosiin menee 100-2500€ vuodessa - riippuu ihan mitä joutuu korjaamaan ja kuinka usein. Huoltokuluja (öljynvaihto, kuluvat osat ym) tooodella vaikea arvioida.

Bensat Venäjältä, eli säästöä siinä.

Kuluihin laskettu kummankin autot kulut yhteensä.

Vierailija
14/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton pesu, vähintään kerran kuussa. Hinta?

Vierailija
15/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsinpesu itse ehkä n.3 eur/kerta

Automaattipesu 12-20 eur/kerta riippuen pesun laadusta

Vierailija
16/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 6 ämpärillistä vettä menee mulla. 10 litran ämpäreitä eli 60 litraa. Kuutio vettä Helsingissä maksaa 3 euroa eli hintaa tulee 18 senttiä per pesukerta. Joku ehkä käyttää jotain saippuaakin. Pesusieni maksaa ehkä euron mut kestää vuosia. Sadevesi olisi ilmaista. Huoltsikoilla saa olla iloinen jos 10 eurolla selviää pesukoneessa. Voi olla 20 euroakin.

Vierailija
17/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10v. vanha perheauto, polttoaine bensiini.

Katsastus 80 e/ vuosi

Verot 240 e/ vuosi

Liikennevakuutus (bonus eli alennus 70%) + kasko = 400 e/ vuosi

Renkaita budjetoin kuluvaksi 2 per vuosi = 300e yhteensä / vuosi. Paskalla kierrolla voi käydä niin, että kaikki 8 rengasta pitää vaihtaa saman vuoden aikana, joten sitten se on neljän vuoden välein 1200 e.

Tuulilasin pyyhkimet, ikkunanpesuneste, lamput yms pienet: 100 e/vuosi

Huolto, jossa vaihdetaan öljyt ja joku muu huolto-ohjelman mukainen pikkujuttu: 200 e/vuosi

Kerran vuodessa jotain mäjähtää: 500 e/vuosi.

Vierailija
18/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton vakuutuskin maksaa jo yli 50 €/kk. (lähtöbonuksilla)

Vierailija
19/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huollat autoasi satasella vuodessa. Ei paljon kyllä mene varaosia..

Mihin varaosia tarvitaan jos auto toimii eikä mikään mene rikki?

Vierailija
20/31 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen lähelle 2000 euroa vuodessa bensoineen,  päivittäistä ajoa. Niin tuossa arvioin ja laskeskelin. Ilman velkaa jota siis ei ole.