Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumimukien arvon lasku

tästä se alkaa
19.05.2016 |

Oletteko huomanneet itse?

Niin paljon on viime vuosina ollut tätä "tarkista onko kaapissasi kallis muki" -tyyppistä uutisointia, että tilanne on nyt tainnut hintakehityksessäkin kääntyä. Monet ovat tarkistaneet kaappinsa, ja nyt noita mukeja liikkuu niin paljon, että niistä on jopa vaikea päästä eroon. Varsinkaan niin hyvin hinnoin, mitä joillakin sivuilla on listattu.

Onhan se nyt kun miettii, niin aika paljon se neljäkin kymppiä massatuotetusta mukista, joka ei ole edes antiikkia.

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä Rörstrand ole ihan samaa firmaa ku Arabiakin?

Vierailija
102/136 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se joka pyytää, vaan... uskotteko muuten että ne toteutuneet tonnien mukikaupat on todellisuutta? Mietin vaan et miten kätevää ois huijata itse ne hinnat tappiin. Onhan noita kaveriprofiilidiilejä huutonetissäki nähty.

Uskon, koska itse myin muutama vuosi sitten tarrattoman käytetyn muumimukin neljällä tuhannella eurolla. Ja viime talvena toisen käytetyn tarrattoman 1500 eurolla. Toista oli tehty numeroitu 400 kpl erä ja toista 2004 kpl. Kummankin kupin olin hankkinut uutena, eli voittoa tuli melkoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se joka pyytää, vaan... uskotteko muuten että ne toteutuneet tonnien mukikaupat on todellisuutta? Mietin vaan et miten kätevää ois huijata itse ne hinnat tappiin. Onhan noita kaveriprofiilidiilejä huutonetissäki nähty.

Uskon, koska itse myin muutama vuosi sitten tarrattoman käytetyn muumimukin neljällä tuhannella eurolla. Ja viime talvena toisen käytetyn tarrattoman 1500 eurolla. Toista oli tehty numeroitu 400 kpl erä ja toista 2004 kpl. Kummankin kupin olin hankkinut uutena, eli voittoa tuli melkoisesti.

Tuliskoha enää?

Vierailija
104/136 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmöläisten hommaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä oikeasti sitä, että mitä haluaa omistaa ja miksi. Siksi, että se on kiva, vaiko siksi, että se on joskus ollut tai voi joskus olla arvokas rahallisesti?

Ja onko tilanne koskaan se, että taloutta oikeasti parantaa kympillä ostetun mukin myyminen kahdella kympillä? Kun sitä on säilöttty, suojeltu, pakkailtu muutoissa? Keksisin helposti tehokkaampiakin tapoja ansaita.

Jotkut tekee tuota vieläkin pienemmistä voittosummista  ja he oikeasti kuvittelevat jäävänsä plussan puolelle, vaikka hintaan pitäisi laskea logistiikkakulut ja kaupankäyntikään ei aina suju yhdellä puhelulla tai muutamalla viestillä. Tai jos kirpparille vie, niin pöytävuokramaksut on aika paljon.

Itselläni on laatikkokaupalla noita erikoismukeja, jotka kaikki olen ostanut alennusmyynneistä jopa puoleen hintaan. Myyn niitä aina silloin tällöin ja voin sanoa, että rahaa kyllä tulee erittäin hyvin.

Vierailija
105/136 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan suomessa paljon keramiikkakäsityön ammttilaisia, jotka myyvät tuotteitaan markkinoilla, toreilla ja tapahtumissa.

Sieltä löytyy kaikenlaisia astioita, jotka ovat varmasti persoonallisia. Lähialueen keramiikkaosaamista hyödyntämällä saa varmasti samantyylistä rikkoutuneen tilalle, uniikkeja sarjoja itselleen ja tukee suomalaisia pienyrittäjiä suomessa tehdyn käsityön voimin.

Ja en ole käsityöläinen pienyrittäjä 😉

Vierailija
106/136 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan suomessa paljon keramiikkakäsityön ammttilaisia, jotka myyvät tuotteitaan markkinoilla, toreilla ja tapahtumissa.

Sieltä löytyy kaikenlaisia astioita, jotka ovat varmasti persoonallisia. Lähialueen keramiikkaosaamista hyödyntämällä saa varmasti samantyylistä rikkoutuneen tilalle, uniikkeja sarjoja itselleen ja tukee suomalaisia pienyrittäjiä suomessa tehdyn käsityön voimin.

Ja en ole käsityöläinen pienyrittäjä 😉

Oi tämä oli hyvä idea! Täytyy alkaa selvitellä. Sain heti vision ihanista kupeista. Thanks!😊

Vierailija
107/136 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hölmöläisten hommaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä oikeasti sitä, että mitä haluaa omistaa ja miksi. Siksi, että se on kiva, vaiko siksi, että se on joskus ollut tai voi joskus olla arvokas rahallisesti?

Ja onko tilanne koskaan se, että taloutta oikeasti parantaa kympillä ostetun mukin myyminen kahdella kympillä? Kun sitä on säilöttty, suojeltu, pakkailtu muutoissa? Keksisin helposti tehokkaampiakin tapoja ansaita.

Jotkut tekee tuota vieläkin pienemmistä voittosummista  ja he oikeasti kuvittelevat jäävänsä plussan puolelle, vaikka hintaan pitäisi laskea logistiikkakulut ja kaupankäyntikään ei aina suju yhdellä puhelulla tai muutamalla viestillä. Tai jos kirpparille vie, niin pöytävuokramaksut on aika paljon.

Itselläni on laatikkokaupalla noita erikoismukeja, jotka kaikki olen ostanut alennusmyynneistä jopa puoleen hintaan. Myyn niitä aina silloin tällöin ja voin sanoa, että rahaa kyllä tulee erittäin hyvin.

Onpas ne harvinaisia, kun porukka hilloaa niitä laatikkokaupalla. Tämä juuri vahvisti oletukseni.

108/136 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku myi kirppiksellä korvattomia muumimukeja kympin kappale. Ilman korvaahan ne ovat arvottomia, pilalla ja rikki. Ei ole ahneudellla rajaa.

Vierailija
109/136 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja noita astiataivaan hintoja 😂 kannattaako niitä ostaa nion kalliilla, jos hinnat joutuu jälleenmyydessä laittamaan noin korkeaksi?

Vierailija
110/136 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömimpiä on nää "tässä on pieni lohkeama, mutta ei haittaa käyttöä, 50 €"

Totta helvetissä säröt ja lohkeamat haittaa käyttöä. Kaapissa seisottamista ne ei haittaa. Mutta siinä vaiheessa kun astian lasitus on vähänkään rikki jostain, tulee mukista hygienian ja turvallisuuden kannalta riski. Siihen "pikkuvikaan" alkaa kertyä bakteereja, ehkä myös pesuainejäämiäkin, enkä minä ainakaan veisi mitään sellaista suuni lähelle. Puhumattakaan siitä riskistä, että satutat itsesi säröön. Tai mitä jos särö lähtee leviämään ja kuppi vaan poksahtaa yksi kaunis päivä.

Täähän se ois.

Vierailija
111/136 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valmistajan kannata välttämättä ottaa tuotannosta poistuneita uudelleen tuotantoon juuri tuon harvinaisuushypetyksen takia. Osa uudemmista mukeista on oikeasti harvinaisia, esim. se muki joissa osassa oli silmälasit sisäpinnalla, se silmälasiversio siis.

Mitä se valmistaja hyötyy siitä hypetyksestä joka koskee tuotteita joista valmistaja ei saa enää rahaa?

Vierailija
112/136 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valmistajan kannata välttämättä ottaa tuotannosta poistuneita uudelleen tuotantoon juuri tuon harvinaisuushypetyksen takia. Osa uudemmista mukeista on oikeasti harvinaisia, esim. se muki joissa osassa oli silmälasit sisäpinnalla, se silmälasiversio siis.

Mitä se valmistaja hyötyy siitä hypetyksestä joka koskee tuotteita joista valmistaja ei saa enää rahaa?

Ei se hyödykään. Se hyötyy vain niistä, mitkä se itse saa myytyä. Käytettyjen mukien kaupassa liikkuu valtavat summat, mistä ei valmistajalle tule lanttiakaan.

Vierailija
113/136 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokoelma jota olen kartuttanut parinkymmenen vuoden aikana. Ostanut uutena silloin kun on ollut markkinoilla. Toki on mukava ajatella mikä olisi Fazerin mukin arvo tai " Muumipeikko unelmoi"-muki. Olen kuitenkin kerännyt keräämisen ilosta ja nyt ilo on hieman hyytynyt, kun tuotanto onniin valtavaa ja erikoismukeja rahastamisen ilosta. Kokoelmaani en ole myymässä,mutta hyvin ymmärrän väsymyksen ja ylitarjonnan mikä tällä hetkellä vallitsee.

Tämä koskee myös muuta muumikrääsää. Ei kaikki ole kultaa jossa on muumin kuva.

Vierailija
114/136 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Hietsun kirppiksellä on useita arabia-kauppiaita, joiden tuotteet on hinnoiteltu ihan pilviin.

Ihmiset katsoo netistä astiataivaan pöyristyttäviä hintoja ja kuvittelee, että nythän on kaapit täynnä aarteita.

Toivon että arabiahypetys loppuisi vähitellen ja astiat palautuisi "normaaleihin" käytettyjen hintoihin. Kyse on kuitenkin ihan teollisesti tuotetuista käyttöastioista, jotka ei ole edes posliinia.

Vierailija
115/136 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan miettinyt, että ovatko nuo muumimukit turvallisia? Vanhoissa astioissa on lasituksessa kaikenlaista, kuten lyijyä. Eikä sen käyttöä olla kai vieläkään kielletty. Varsinkin halpatuotantomaissa lyijylasitetta käytetään yleisesti.

Vierailija
117/136 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.iltalehti.fi/asuminen/2015070319962003_an.shtml

"Särö mutta ei haittaa käyttöä" No jos ei syöpä haittaa käyttöä ni mikäs siinä!

Vierailija
118/136 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään astiaa, mistä lapsi voi syödä ja juoda turvallisesti??? Muoviastioista liukenee ties mitä, ja nyt ei posliinikaan ole turvallista?

Vierailija
119/136 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään astiaa, mistä lapsi voi syödä ja juoda turvallisesti??? Muoviastioista liukenee ties mitä, ja nyt ei posliinikaan ole turvallista?

Osta halpislaseja. Meillä lapset juo aina sellaisista. Hyvin harvoin särkyy. Jos on prässätty lasi, kuten halpikset yleensä on, niin kestää aika hyvin tiputteluakin. Ainakin vähintään yhtä hyvin kuin keramiikkamukit.

Vierailija
120/136 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta halpislaseja. Meillä lapset juo aina sellaisista. Hyvin harvoin särkyy. Jos on prässätty lasi, kuten halpikset yleensä on, niin kestää aika hyvin tiputteluakin. Ainakin vähintään yhtä hyvin kuin keramiikkamukit.

Eikö ihan peruslasissakin saata olla lyijyä?