Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postimiestä vituttaa shoppailuriippuvuuteni

Vierailija
19.05.2016 |

Tilailen suurimman osan omista ja lapseni vaatteista netistä, koska se on pienen lapsen äidille vaivattomampaa ja myös helpompaa. Nettishoppailu ei ole mitenkään lähtenyt lapasesta, mutta usein esimerkiksi tällä viikolla nämä postipaketit ovat saapuneet yhdessä rytäkässä ja postimies on kantanut kotiimme milloin paketteja ja milloin sitten taas saapumisilmoituksia. Nyt viimeaikoina postimiestä on selvästi vituttanut minun "shoppailuriippuvuus" ja hän on alkanut huomauttelemaan että "sulle tulis taas näitä paketteja" ja näyttänyt silmin nähden vittuuntuneelta. Eikö postinjakajan työtehtävä ole juurikin se postin jakaminen? Enkä varmasti ole ainoa, joka tilaa netistä tavaraa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla itsellä taas on jonkin sortin ostoriippuvuus (palautan kyllä usein ainakin osan ja myyn paljon tarpeetonta pois) ja hävettää aina käydä postissa, lähisiwassa yms. Katsovat jotenkin huvittuneena! Ja sekin on nolottanu ku 2 kk sisällä tullu 3 pakettia kuriirin kautta ja sama tyyppi ollu joka kerta tuomassa pakettia. Tulee väkisinkin mietittyä että mitähän se ajattelee. Mulla on kallis harrastus, etenkin kun jenkeistä alkaa tilaan

no eikö ne sun ostokset mee eka tulliin, kun tilaat eu:n ulkopuolelta?? Verot maksetaan sekä tuotteesta että rahdista, eli vaikka tilaisit vain kahden euron helyn ja siihen päälle kosahtaa 19 euron rahtimaksut (mikä esim. USA:sta tilatessa on ihan normia), niin kokonaissumma on 21 euroa, jolloin ostoksesi jää tulliin. Sitten sun pitää tehdä tulliselvitys ja maksaa verot ja vasta tämän jälkeen ostoksesi siirtyy tullista lähipostiin, josta voit sen noutaa. Mahdoitkohan tilata kuitenkin Ellokselta?

No ei jää :D ellokselta en tilaa koskaan, siis mitä helvettiä sä sekoilet? Jenkeistä oon tilannut kerran jopa 100 eurolla tavaraa, ei jäänyt tulliin enkä tehnyt tulliselvitystä. Lähetys saattaa olla joo kallis, riippuen vähän kaikesta. Yhdestä paikasta saa joskus ilmaisen lähetyksen mutta alvit täytyy maksaa. Ja ei ne välttämättä postiin suoraa mee jos niille on merkattu kuriiri.

Sarkasmi on näköjään ihan outoa sulle. Mut joo, onnitteluni. Olet todella onnekas, jos tilailet EU:n ulkopuolelta sadoilla euroilla, eikä jää tulliin. Mulla on jäänyt melkein kaikki ja tulliselvityksen ja verojen jälkeen vasta oon saanut noutaa postista tilaukseni. Ihan harvassa on ne kerrat kun tullut suoraan postiin, eikä oo tarvinnut veroja maksella.

Ehket sä kato osaa sarkasmia. Mitä mun tilailut sulle ylipäätään kuuluu? Painu takaisin koloosi.

Vierailija
22/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakajalla on reitillään jotain 1000 taloutta (ainakin mulla) ja mieleen jää vaan ne joille tulee se 5-20 pakettia päivässä. Ainoa mikä vituttaa niin on se, jos tyyppi tilailee 10 pakettia per päivä kotiin ja ei ees oo kotona. Ja joudun viemään paketit ovelle ja sit taas takas postiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan myös lähes kaikki vaatteet ja lelut ym. netistä ja kerran jo hävetti kun saman viikon aikana tuli lähiärrälle 6 eri pakettia peräkkäisinä päivinä. Ekat 4 kävin itse hakemassa mutta loppuviikosta alkoi jo hävettää ja pistin miehen asialle.

Vierailija
24/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla itsellä taas on jonkin sortin ostoriippuvuus (palautan kyllä usein ainakin osan ja myyn paljon tarpeetonta pois) ja hävettää aina käydä postissa, lähisiwassa yms. Katsovat jotenkin huvittuneena! Ja sekin on nolottanu ku 2 kk sisällä tullu 3 pakettia kuriirin kautta ja sama tyyppi ollu joka kerta tuomassa pakettia. Tulee väkisinkin mietittyä että mitähän se ajattelee. Mulla on kallis harrastus, etenkin kun jenkeistä alkaa tilaan

no eikö ne sun ostokset mee eka tulliin, kun tilaat eu:n ulkopuolelta?? Verot maksetaan sekä tuotteesta että rahdista, eli vaikka tilaisit vain kahden euron helyn ja siihen päälle kosahtaa 19 euron rahtimaksut (mikä esim. USA:sta tilatessa on ihan normia), niin kokonaissumma on 21 euroa, jolloin ostoksesi jää tulliin. Sitten sun pitää tehdä tulliselvitys ja maksaa verot ja vasta tämän jälkeen ostoksesi siirtyy tullista lähipostiin, josta voit sen noutaa. Mahdoitkohan tilata kuitenkin Ellokselta?

No ei jää :D ellokselta en tilaa koskaan, siis mitä helvettiä sä sekoilet? Jenkeistä oon tilannut kerran jopa 100 eurolla tavaraa, ei jäänyt tulliin enkä tehnyt tulliselvitystä. Lähetys saattaa olla joo kallis, riippuen vähän kaikesta. Yhdestä paikasta saa joskus ilmaisen lähetyksen mutta alvit täytyy maksaa. Ja ei ne välttämättä postiin suoraa mee jos niille on merkattu kuriiri.

Sarkasmi on näköjään ihan outoa sulle. Mut joo, onnitteluni. Olet todella onnekas, jos tilailet EU:n ulkopuolelta sadoilla euroilla, eikä jää tulliin. Mulla on jäänyt melkein kaikki ja tulliselvityksen ja verojen jälkeen vasta oon saanut noutaa postista tilaukseni. Ihan harvassa on ne kerrat kun tullut suoraan postiin, eikä oo tarvinnut veroja maksella.

Ehket sä kato osaa sarkasmia. Mitä mun tilailut sulle ylipäätään kuuluu? Painu takaisin koloosi.

Reps! No eihän ne mulle kuulu. Lopetellaan vaikka tähän, aihe on selvästikin sulle hyvin arka. Mä ryömin mun koloon. XD

Vierailija
25/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden elämään puuttuminen ja kommentointi on epäammattimaista ihan kaikissa ammattiryhmissä. Miten joillekin tulee edes mieleen? Vähän ot, mut en edes käy enää läheisessä k-marketissa, koska sama myyjä kommentoi joka ostoksiani ja kyselee mm. miksi ostan joinakin päivinä  karkkia ja joinakin päivinä vain hedelmiä tms. Mitä se sille kuuluu? No ei kuulu enää, kun en ees käy enää ko. kaupassa.

Vierailija
26/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden elämään puuttuminen ja kommentointi on epäammattimaista ihan kaikissa ammattiryhmissä. Miten joillekin tulee edes mieleen? Vähän ot, mut en edes käy enää läheisessä k-marketissa, koska sama myyjä kommentoi joka ostoksiani ja kyselee mm. miksi ostan joinakin päivinä  karkkia ja joinakin päivinä vain hedelmiä tms. Mitä se sille kuuluu? No ei kuulu enää, kun en ees käy enää ko. kaupassa.

Samaa mieltä. Täälläkin joku kommentoi, että se asiakaspalvelijan small-talkia, mutta olen sitä mieltä, että kyllä ne keskustelun aiheet täytyy löytyä jostain muualta kuin asiakkaan valinnoista tai ostoksista. Vai kuinka moni ilahtuisi siitä, että menet palauttamaan ostamasi vaatteen johonkin liikkeeseen ja tuotteen sinulle myynyt myyjä kommentoi "small-talkina" että no mä katoinkin kyllä viimeksi, että eihän toi sulle yhtään sovi. Epäammattimaista, eikö? Eikä eroa oikeastaan mitenkään postin aspan kommentista, jossa tämä sanoi asiakkaalle, että ei oo tainneet ostokset oikein onnistua viime aikoina.

Vierailija
27/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Täälläkin joku kommentoi, että se asiakaspalvelijan small-talkia, mutta olen sitä mieltä, että kyllä ne keskustelun aiheet täytyy löytyä jostain muualta kuin asiakkaan valinnoista tai ostoksista. Vai kuinka moni ilahtuisi siitä, että menet palauttamaan ostamasi vaatteen johonkin liikkeeseen ja tuotteen sinulle myynyt myyjä kommentoi "small-talkina" että no mä katoinkin kyllä viimeksi, että eihän toi sulle yhtään sovi. Epäammattimaista, eikö? Eikä eroa oikeastaan mitenkään postin aspan kommentista, jossa tämä sanoi asiakkaalle, että ei oo tainneet ostokset oikein onnistua viime aikoina.

Mulle sanoi vaatekaupan myyjä vaatetta palautettaessani että ei tainnut ostos osua napakymppiin kun palautat, enkä silti loukkaantunut koska ei ollut syytä, tottahan se :D mammat taas ammattiloukkaantujina muidenkin puolesta.

Vierailija
28/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postinjakajalla on reitillään jotain 1000 taloutta (ainakin mulla) ja mieleen jää vaan ne joille tulee se 5-20 pakettia päivässä. Ainoa mikä vituttaa niin on se, jos tyyppi tilailee 10 pakettia per päivä kotiin ja ei ees oo kotona. Ja joudun viemään paketit ovelle ja sit taas takas postiin.

Ihmisillä on tapana käydä töissä ja usein siihen aikaan kun päiväposti vasta tulee.

Vierailija
29/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reps! No eihän ne mulle kuulu. Lopetellaan vaikka tähän, aihe on selvästikin sulle hyvin arka. Mä ryömin mun koloon. XD

Ootpa kyllä turha ja tyhmä tyyppi. Tajua mistään mitään.

Vierailija
30/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ne postininjat, jotka äänettömästi sujauttaa "sinulle on isokokoinen kirje" läpyskän luukusta vaikka oon koko päivän venaillu lähetystä. Sitten vaan yhtäkkiä huomaat että kappas mikäs lappu se tuossa eteisen matolla on. Miten ne saa sen metalliluukun auki ilman mitään ääntä? Asun sentään yksiössä.

Vierailija
31/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pakettien hakemiseen/palauttamiseen liittyvä hävetys vaikuttaa olevan todella yleistä. Itseänikin hävettää, kun melko usein käy niin, että joku tuote ei olekaan oletetun värinen, istuu huonosti tai materiaali ei olekaan hyvä, ja kiikutan takaisin. Postissa luulevat varmaan, että käytän niitä vaatteita laput kiinni ja sitten palautan. Mistä lie tällainen ajatus tullut :D Vähän aikaa sitten hoksasin, että jos ei halua välttämättä palautuskuittia, pienen paketin voi tunkea suoraan postilaatikkoon. Huh.

Vierailija
32/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhotti pitkään käydä lähikirjastossani. Silloin varatut kirjat piti noutaa tiskiltä. Kerran mulla oli aika monta kirjaa koulutehtävää varten. Sellanen kirjastosetä sitten palveli mua ja oikein levitteli ne kirjat siihen tiskille ja kommentoi "ohhoh, että tällaisia kirjoja aiot lukea. Onpa sulla kiireinen pääsiäinen tulossa. Miten sinä kiireinen perheenäiti ehdit?." Ärsytti ja jotenkin nolostutti. Mulla ei edes oo lapsia. Inhoan, jos mun ostoksia tai kirjastolainoja kommentoidaan. Tuntuu, että tullaan liian iholle.

Vierailija
33/33 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta mulle tuli kerran lappu isokokoisesta kirjeestä. Ilahduin, että joku on muistanut mua yllätyslahjalla ja menin postiin. Siellä postineiti nouti minulle hyllystä kaksi puhelinluetteloa! En ottanut vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän