Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi MGTOW-miehistä ei voi keskustella asiallisesti?

Vierailija
18.05.2016 |

Ketjut menevät aina vihapuheeseen, solvaamiseen, henkilökohtaisuuksiin...

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisistuminen on nähtävillä jo nuorten miesten nykyisessä tyylissä ja käytöksessä. Monella on aika naismainen meininki, jos nyt puhutaan yleisellä tasolla.

Eikö isät osaa kasvattaa omia poikiaan miehiksi? Armeijanko se pitää aina tehdä?

Molyneux'n teoria on - joka tuntuu järkeenkäyvältä - että miehekkyys nähdään niin negatiivisena tai arveluttavana asiana koko yhteiskunnan tasolla, että miehet ovat itsekin alkaneet karttelemaan sitä. Ehkäpä Suomessakin naiset suosivat enemmän tällaisia uusiomiehiä kuin vanhan liiton miehiä.

Sana 'mies' alkaa leimautua yhä enenevässä määrin näihin netissä pakkomielteisesti jankkaaviin miehiin. Helsingin Sanomien kommenttejakaan ei enää viitsi lukea kun 75% kommentoijista on nimimerkkejä jotka alkavat tai loppuvat sanalla 'mies' ja kommentit oksettavaa pakkomielteistä toistoa. 

Tosiasiassa lienevät pieni vähemmistö mutta maniansa voimin täyttävät tilan ja tukahduttavat järkevyyden.

Oletko ajatellut sitä vaihtoehtoa, että miehet ovat vähitelleen saaneet tarpeekseen tilanteesta, jossa heillä on vain velvollisuuksia ja lisää keksitään koko ajan lisää. Samaan aikaan naisten elämää helpotetaan koko ajan ilman, että velvollisuuksia lisätään tai naiset vapaaehtoiset kasvattaisivat vastuitaan yhteiskunnassa. Jos lähipiirisi ei kuulu muita kuin onnellisesti naimisissa olevia miehiä, et voi ymmärtää mikä tilanne yhteiskunnassa tällä hetkellä on monen sinkkumiehen kohdalla.

Vierailija
62/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hallitsevat maapalloa, mutta eivät voi naisille mitään. Merkillistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinkkumiehen tilanne eroaa negatiivisemmin sinkkunaisen tilanteesta Suomessa 2016?

Olettaen, että laillinen velvollisuus, eli armeija/sivari on jo käyty. Monet naiset, minä mukaan lukien olen molemmille pakollisen järjestelmän kannalla.

Vierailija
64/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinkkumiehen tilanne eroaa negatiivisemmin sinkkunaisen tilanteesta Suomessa 2016?

Olettaen, että laillinen velvollisuus, eli armeija/sivari on jo käyty. Monet naiset, minä mukaan lukien olen molemmille pakollisen järjestelmän kannalla.

Haluaisin myös selvityksen niistä eduista, joita olen viime aikoina saanut siksi koska olen nainen.

Vierailija
65/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen +40-vee perheellinen mies, mutta täytyy sanoa että MGTOWerismi olisi kyllä ollut minunkin tieni jos vaan olisin ajoissa ymmärtänyt mitä tämä nykyinen vaihtoehto tarkoittaa oikeasti.

Mutta ethän sä ymmärrä. Et ole ollut elämääsi yksin. On oikeasti naurettavaa että perheellinen mies harrastaa päiväunia ympäriinsä naiskentelevan poikamiehen elämästä ja kuvittelee sillä perusteella olevansa joku ekspertti ja tietävänsä mistä puhuu. Ja se että vastaava on onnistunut joltain sukulaiselta ei tarkoita sitä että se onnistuisi sinulta. On ihmisiä jotka on täysiä psykopaatteja eikä vähääkään välitä muista ihmisistä, mutta oletko sä sellainen? Kova hinku tuntuu olevan parisuhteeseen palstan yksinäksillä miehillä, siinä mietitään jo itsemurhaa. Niilläkin jotka ostaa seksiä joten "pillua" on kyllä mahdollista saada.

Niin, tuo "naisktenleluvaihe" olisi jäänyt todnäk ikävuosille 25-38 ja sen jälkeen tarve naisen seuraan olisi laskenut aika radikaalisti ihan luonnollisista syistä. Minulle on aivan sama onko ympärilläni perhe vai ei, ainoastaan tietynlainen perusvelvollisuudentunne (!= rakkaus) lapsia kohtaan on tähän asti pitänyt meikäläisen huushollissa. Nyt sekin velvollisuuskiintiö alkaa olla vähissä, joten häivyn piakkoin omille teilleni, joskin ns "pilluttomaan" elämään kun ei vaan enää pahemmin kiinnosta. Se ei silti ole enää aitoa MGTOWrismia sillä olen erehtynyt jo kerran peruuttamattomasti.

Eli yksin ikävuodet 20-27, pl satunnaishoidot baareista/netistä (joita tuli hoidettua vähän päälle 40 tuona aikana). Ihan hyvin tulin toimeen itseni kanssa ilman isompia yksinäisyydentunteita. Kyllähän kavereiden muijat yritti parittaa ystävättärilleen, mutta se loppui aika nopeasti kun sana levisi "se vaan on seksin perässä" saatuani haluamani.

Harmi vaan että tuli jämähdettyä tähän yhteen joka tuli pyytämättä ja yllättäen elämääni ja huomasin jopa viihtyväni hänen seurassaan jonkin aikaa, silti isompia rakkausroihuja (kuten ei ketään kohtaan aikaisemminkaan). Näennäinen mukavuudentunne sitten sumensi järjellisen ajattelukyvyn liian moneksi vuodeksi.

Sulla on ollut perhe, rakkaus lapsiin, todennäköisesti se hyödytön ja turha vaimosi on ylläpitänyt myös yhteyttä sukulaisiin jne. niin että sinulla on myös jonkinlainen verkosto ympärillä. Sinä et yksinkertaisesti tiedä mitä elämä olisi ollut jos sinnulla ei olisi ollut kaikkea tätä. Tyhmää on sekin että vertaat aikaa 20 -27 jolloin kaikki ihmiset bilettää ja viettää nuoren ihmisen elämää koko loppuelämän yksinäisyyteen. Oletat että olisit aina pysynyt sellaisena ihmisenä kuin silloin olit ja että sun kaverit olisivat pysyneet eivätkä ryhtyneet perustamaan perhettä. Minulla ainakaan ei ole nelikymppisenä enää kauhean paljon yhteistä parikymppisen itseni kanssa, kyllähän silloin oli vielä aika lapsellinen.

En pitänyt 20-27 ikäisenä yhteyttä sukulaisiini pl isoäiti jolle kävin mökkiapuna, ja rouvaani olen kieltänyt pitämästä yhteyttä sukulaisiini koska en halua olla tekemisissä heidän kanssaan, luonnollisesti en voi kieltää häntä olemasta yhteydessä omiinsa (ja heitäkin onneksi nähdään suht harvoin ja silloinkin olen "jossain"). Noin 23-vuotiaana annoin "kenkää" suurimmalle osalle kaveripiiristäni koska heistä oli enemmän haittaa kuin hyötyä joten olin hyvin pitkälle omissa oloissani. Jos naisenpuute kävi kovaksi, niin joko baariin (ehkä 1/10 reissusta tuotti tulosta) ja netistä sai tuolloin mukavasti seksiseuraa kun (opiskelija)naiset eivät osanneet olla varuillaan.

Eli edelleen pysyn kannassani, että ihan hyvin olisin voinut elää hyvää MGTOW-elämää, perheellistyminen on suorastaan ollut tyytyväisyyttäni laskeva tekijä. Ei tässäkään niin pahasti mikään ole vialla, mutta silti selkeästi huonommin menee kuin erityisesti ikävuosina 25-27. Tuolloin oli jo valmistumaisiillaan/valmis oikeisiin duuneihin, oli rahaa & aikaa, päätösvaltaa tehdä mitä itse halusi vapaa-ajallaan yms. Kiroan usein sitä yhtä baari-iltaa ja höllämielisyyttäni, kun en toiminut kuten siihen asti olin toiminut...

Vierailija
66/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen +40-vee perheellinen mies, mutta täytyy sanoa että MGTOWerismi olisi kyllä ollut minunkin tieni jos vaan olisin ajoissa ymmärtänyt mitä tämä nykyinen vaihtoehto tarkoittaa oikeasti.

Mutta ethän sä ymmärrä. Et ole ollut elämääsi yksin. On oikeasti naurettavaa että perheellinen mies harrastaa päiväunia ympäriinsä naiskentelevan poikamiehen elämästä ja kuvittelee sillä perusteella olevansa joku ekspertti ja tietävänsä mistä puhuu. Ja se että vastaava on onnistunut joltain sukulaiselta ei tarkoita sitä että se onnistuisi sinulta. On ihmisiä jotka on täysiä psykopaatteja eikä vähääkään välitä muista ihmisistä, mutta oletko sä sellainen? Kova hinku tuntuu olevan parisuhteeseen palstan yksinäksillä miehillä, siinä mietitään jo itsemurhaa. Niilläkin jotka ostaa seksiä joten "pillua" on kyllä mahdollista saada.

Niin, tuo "naisktenleluvaihe" olisi jäänyt todnäk ikävuosille 25-38 ja sen jälkeen tarve naisen seuraan olisi laskenut aika radikaalisti ihan luonnollisista syistä. Minulle on aivan sama onko ympärilläni perhe vai ei, ainoastaan tietynlainen perusvelvollisuudentunne (!= rakkaus) lapsia kohtaan on tähän asti pitänyt meikäläisen huushollissa. Nyt sekin velvollisuuskiintiö alkaa olla vähissä, joten häivyn piakkoin omille teilleni, joskin ns "pilluttomaan" elämään kun ei vaan enää pahemmin kiinnosta. Se ei silti ole enää aitoa MGTOWrismia sillä olen erehtynyt jo kerran peruuttamattomasti.

Eli yksin ikävuodet 20-27, pl satunnaishoidot baareista/netistä (joita tuli hoidettua vähän päälle 40 tuona aikana). Ihan hyvin tulin toimeen itseni kanssa ilman isompia yksinäisyydentunteita. Kyllähän kavereiden muijat yritti parittaa ystävättärilleen, mutta se loppui aika nopeasti kun sana levisi "se vaan on seksin perässä" saatuani haluamani.

Harmi vaan että tuli jämähdettyä tähän yhteen joka tuli pyytämättä ja yllättäen elämääni ja huomasin jopa viihtyväni hänen seurassaan jonkin aikaa, silti isompia rakkausroihuja (kuten ei ketään kohtaan aikaisemminkaan). Näennäinen mukavuudentunne sitten sumensi järjellisen ajattelukyvyn liian moneksi vuodeksi.

Sulla on ollut perhe, rakkaus lapsiin, todennäköisesti se hyödytön ja turha vaimosi on ylläpitänyt myös yhteyttä sukulaisiin jne. niin että sinulla on myös jonkinlainen verkosto ympärillä. Sinä et yksinkertaisesti tiedä mitä elämä olisi ollut jos sinnulla ei olisi ollut kaikkea tätä. Tyhmää on sekin että vertaat aikaa 20 -27 jolloin kaikki ihmiset bilettää ja viettää nuoren ihmisen elämää koko loppuelämän yksinäisyyteen. Oletat että olisit aina pysynyt sellaisena ihmisenä kuin silloin olit ja että sun kaverit olisivat pysyneet eivätkä ryhtyneet perustamaan perhettä. Minulla ainakaan ei ole nelikymppisenä enää kauhean paljon yhteistä parikymppisen itseni kanssa, kyllähän silloin oli vielä aika lapsellinen.

En pitänyt 20-27 ikäisenä yhteyttä sukulaisiini pl isoäiti jolle kävin mökkiapuna, ja rouvaani olen kieltänyt pitämästä yhteyttä sukulaisiini koska en halua olla tekemisissä heidän kanssaan, luonnollisesti en voi kieltää häntä olemasta yhteydessä omiinsa (ja heitäkin onneksi nähdään suht harvoin ja silloinkin olen "jossain"). Noin 23-vuotiaana annoin "kenkää" suurimmalle osalle kaveripiiristäni koska heistä oli enemmän haittaa kuin hyötyä joten olin hyvin pitkälle omissa oloissani. Jos naisenpuute kävi kovaksi, niin joko baariin (ehkä 1/10 reissusta tuotti tulosta) ja netistä sai tuolloin mukavasti seksiseuraa kun (opiskelija)naiset eivät osanneet olla varuillaan.

Eli edelleen pysyn kannassani, että ihan hyvin olisin voinut elää hyvää MGTOW-elämää, perheellistyminen on suorastaan ollut tyytyväisyyttäni laskeva tekijä. Ei tässäkään niin pahasti mikään ole vialla, mutta silti selkeästi huonommin menee kuin erityisesti ikävuosina 25-27. Tuolloin oli jo valmistumaisiillaan/valmis oikeisiin duuneihin, oli rahaa & aikaa, päätösvaltaa tehdä mitä itse halusi vapaa-ajallaan yms. Kiroan usein sitä yhtä baari-iltaa ja höllämielisyyttäni, kun en toiminut kuten siihen asti olin toiminut...

Joo, no tämän perusteella voi todella sanoa että MGTOW-elämäntapa olisi JUST oikea sulle. "Rouvaani olen kieltäynyt pitämästä yhteyttä sukulaisiini... en voi estää olemasta yhteydessä omiinsa - annoin kenkää suurimmalle osalle kaveripiiristäni - olin hyvin pitkälle omissa oloissani..." Tajuatko että et millään tavalla edusta normaalia ja henkisesti tervettä miestä? Tämä on niin kuin ravaisit mainostamassa verenpainelääkkeitä ihmisille joilla ei ole verenpainetta. Ei järkeä. Tai ainakin pitäisi muistaa mainita että nämä pillerit on sitten lääke sairauteen.

Vierailija
67/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisistuminen on nähtävillä jo nuorten miesten nykyisessä tyylissä ja käytöksessä. Monella on aika naismainen meininki, jos nyt puhutaan yleisellä tasolla.

Eikö isät osaa kasvattaa omia poikiaan miehiksi? Armeijanko se pitää aina tehdä?

Ihmisen persoona on jo liian vakiintunut armeijaiässä. Itse juoksin veksissä ja välttelin vastuuta viimeiseen asti, eikä armeija tehnyt minusta yhtään miehekkäämpää. En usko, että armeija on opettanut yhdellekään miehelle mitään mieheydestä.

M34

Kiva, että välttelit vastuuta viimeiseen asti. Miten se meni? Nykyiset pojat ja miehet eivät ota vastuuta ja ovat laiskoja jo kouluajoista lähtien. Kai väität/syytät vielä, että syy oli äidissäsi ja naisopettajissa? Eikä edes armeija saa opetettua näitä miespuolisia henkilöitä muuksi tai vastuullisiksi.

Mikä siinä sitten on niin ihmeellistä, että henkilöt jotka ottavat vastuuta ja ovat ahkerampia ottavat vallan tässä yhteiskunnassa vähitellen? Enemmistä näistä henkilöistä on nykyisin naisia, joten yhteiskuntarakenteet naisistuvat, kun pätevät ja ahkerat tekijät tekevät siitä mieleisensä ja sellaisen mikä heistä on oikeanlainen.

Mgtow miehissä on myönteistä se, että ainakin kerran he ottavat vastuuta itse siitä, miten he haluavat elää. Jos se on ilman naista, niin minä kyllä kunnioitan heidän toivetaan. Enkä tule häiritsemään heitä, heidän valitsemallaan tiellään. Minä menen omia polkujani ja he omiaan. Ihan kuten homojen kanssa. Emme tule liiemmin kohtaamaan ja se ei ongelma. Olen yksin tai vietän aikaani sellaisten kanssa, jotka haluavat kävellä minunlaisten ihmisten tyyppisiä polkuja. Puolisoita ei tarvita kuin yksi ja ystäviäkin ainoastaan muutama. Eikä nekään ole minulle välttämättömiä.

Mikä sinä olet kritisoimaan muiden vastuuta? Mikä on naisten velvollisuus jos miehillä armeija? Lastenteko, joten jokainen 19V tiineeksi tai vankilaan. Oletko samaa mieltä kanssani?

Vierailija
68/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aika moni palstamamma huudella täällä ihan omaa katkeruuttaan, kun mies on jättänyt todettuaan että ei tee naisella mitään? Vai meneekö tämä ihan sen yleisen status quo-miesvihan piikkiin miesvihapalstalla?

Vierailija
69/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miten sinkkumiehen tilanne eroaa negatiivisemmin sinkkunaisen tilanteesta Suomessa 2016?

2. Haluaisin myös selvityksen niistä eduista, joita olen viime aikoina saanut siksi koska olen nainen.

Vierailija
70/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisi jos yh mammat eivät estäisi isiä tapaamasta poikiaan. Telepatia katsos toimii heikosti.

Minkälainen mies/isä hoitaa asiansa niin että jättää poikansa naisen kasvatettavaksi?

Miehellä on hyvin vähän keinoja kun naiset ottavat erot ja saavat AINA huoltajuuden niin halutessaan.

Vähän kuin kysyisi naiselta miksi häviät miehelle tappelussa ja otat pataasi, miksi et sido miestä niskalenkkiin!

Vierailija
71/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, Kissi Vähä-Hiilari on laskeutunut keskuuteemme. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on painavaa aiheeseen liittyvää asiaa Stefan Molyneux'lta:

Tää on fiksu ja hyvä äijä. Naisen mielen tason näkee hyvin tämän palstan puheenaiheista, pelkkää paskanjauhantaa. Yrittäkäähän joskus keskustella jostain järkevästä naisten kanssa niin heti olet naisen mielestä outo.

Et vaikuta järkevältä yleistyksinesi. Miksi sinua kiinnostaa, mitä naissukupuoli sinusta ajattelee? Miksi et voi heti sanoa asiallisesti, että "olen vittu mgtow-mies eli turpa kiinni ja painu vit tuun huo ra!"

Koska olen sivistynyt ja pidän itseäni useampien naisten, jopa miesten yläpuolella siksi en alistu tuollaiseen lapselliseen haistatteluun, sittenhän olisin yksi teistä. Ei minua kiinnosta mitä naiset ajattelevat minusta, mutta kun kävelen kadulla treenatun kehoni kanssa, näen monien silmistä mitä he ajattelevat minusta, he haluavat palan tätä outoa lihaa mitä ei voi saada. Mystisyys viehättää.

Vierailija
72/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on myös se sama kaveri, jonka videoihin eräs nainen kurjoitteli kehuvia kommenttejaan. Harmi vain, että herra molyneux oli unohtanut kirjautua ulos omalta accountiltaan ennen itsensä ihastelua.

Auts :D. No palstan miesasiamiehet on kyllä ottaneet tästä itselleen naisena vastailusta mallia :D.

He sentään osaavat paremmin feikata naista, kuin feministit miestä.

Komparatiivissa ei käytetä pilkkua.

Vierailija
73/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Miten sinkkumiehen tilanne eroaa negatiivisemmin sinkkunaisen tilanteesta Suomessa 2016?

2. Haluaisin myös selvityksen niistä eduista, joita olen viime aikoina saanut siksi koska olen nainen.

Tässä on jo parisen kertaa yritetty saada jotain järkeviä perusteluja aiemmin esitetyille väitteille, mutta ilman vastausta. Pitihän se jälleen kerran arvata, että verhoudutte vain naisvihaan ja esitätte perättömiä väitteitä.

Vierailija
74/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. Haluaisin myös selvityksen niistä eduista, joita olen viime aikoina saanut siksi koska olen nainen.[/quote

Saat naisena miljardien tulonsiirtoja miehiltä naisille vuosittain.

Naiset  ovat vapaamatkustajia , ihan kaikessa.

Ulinasi on   muutenkin koomista MGTOW-ketjussa.

Vierailija
75/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Haluaisin myös selvityksen niistä eduista, joita olen viime aikoina saanut siksi koska olen nainen.[/quote

Kerro, missä sinä et ole vapaamatkustaja? Et ole maksanut edes koulutustasi.

Vierailija
76/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet niin alhaisella kapasiteetilla varustettu ettet osaa vastata esittämiini simppeleihin kysymyksiin perustellulla tarkkuudella.

Vierailija
77/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on myös se sama kaveri, jonka videoihin eräs nainen kurjoitteli kehuvia kommenttejaan. Harmi vain, että herra molyneux oli unohtanut kirjautua ulos omalta accountiltaan ennen itsensä ihastelua.

Auts :D. No palstan miesasiamiehet on kyllä ottaneet tästä itselleen naisena vastailusta mallia :D.

Täydellinen esimerkki pilkunnussimisesta.

Vierailija
78/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen esimerkki pilkunnussimisesta.

Ihan niin kuin se olisi paha asia. Kannattaa opetella kirjoittamaan ennen kuin yrittää kirjoitella nokkeluuksia.

Vierailija
79/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen persoona on jo liian vakiintunut armeijaiässä. Itse juoksin veksissä ja välttelin vastuuta viimeiseen asti, eikä armeija tehnyt minusta yhtään miehekkäämpää. En usko, että armeija on opettanut yhdellekään miehelle mitään mieheydestä.

M34

Ei ehkä niinkään mieheydestä. Mulle armeija opetti, että oikeasti monet ihmiset pitävät minusta sellaisena kuin olen ja että olen ihan hyvä tyyppi. Se opetti myös, että osaan ja saan aikaan paljon kun yritän. Se opetti että haluan oikeasti menestyä ja pärjätä elämässä ja niin olen tehnyt tähän asti. Ennen armeijaa olin kiusattu ja huonoista perheoloista, viinaa ja väkivaltaa.

Vierailija
80/126 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa minulle, että mitä miljardien tulonsiirtoja minä naisena miehiltä saan?