ÄLÄ LUETTELE KAHVILAN MYYJÄLLE MITÄ TUOTTEITA SINULLA ON TARJOTTIMELLA!!
Kommentit (95)
"Samoin esim. Lidlin kassalla, jossa tuotteet punnitaan ja lasketaan, jotkut alkaa luetella tuotteita ja määriä. Multa harvoin kassa joutuu kysymään niitä, kyllä ne on ihan itekin osanneet laskea ja tarkistaa, mitkä tuotteet kyseessä"
Minulta on useasti Prisman kassa kysynyt, montako kutakin irtotuotetta on pussissa. Miksi kysyy, jos osaa itsekin laskea?
Vierailija kirjoitti:
"Samoin esim. Lidlin kassalla, jossa tuotteet punnitaan ja lasketaan, jotkut alkaa luetella tuotteita ja määriä. Multa harvoin kassa joutuu kysymään niitä, kyllä ne on ihan itekin osanneet laskea ja tarkistaa, mitkä tuotteet kyseessä"
Minulta on useasti Prisman kassa kysynyt, montako kutakin irtotuotetta on pussissa. Miksi kysyy, jos osaa itsekin laskea?
Sanot vaan ensi kerralla että laske jos osaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kans tajua ihmisiä, jotka luettelee. Eiköhän se kahvila/kauppa ole systeeminsä itse valinnut ja työntekijät tietää, mitä tehdä. Kyllä se kassa kysyy, jos ei näe/haluaa varmistaa jotain. Minä en ainakaan laittaisi pahitteeksi, vaikka joku tuote jäisikin huomaamatta ja laskuttamatta ;) Samoin esim. Lidlin kassalla, jossa tuotteet punnitaan ja lasketaan, jotkut alkaa luetella tuotteita ja määriä. Multa harvoin kassa joutuu kysymään niitä, kyllä ne on ihan itekin osanneet laskea ja tarkistaa, mitkä tuotteet kyseessä. Jos ei, he kysyvät minulta ja minä vastaan. Jos kuitissa on jotain väärää, sanon siitä ja asia korjataan. Simple as that.
Kaupoissa, joissa tuotteet (esim. leivonnaiset) lasketaan ja hinnoitellaan lukumäärän mukaan vasta kassalla, olen kyllä kertonut ihan suusanallisesti kassamyyjälle, mitä sorttia ja montako kappaletta pussi sisällään pitää. Tämä mm. siksi, että kun olen pakannut haluamani tuotteet pussiin, taittelen sen siististi kiinni siten, että pussi ei avaudu esim. kassahihnalla. Kumpi vie vähemmän aikaa ja vaivaa? A) Myyjä avaa pussin, katsoo sisälle, laskee silmämääräisesti tuotteiden lukumäärän ja taittelee (tai rutistaa, argh) pussin takaisin kiinni vai B) Kerron pussin lipuessa kassahihnalla myyjän kohdalle, että se sisältää 7 kappaletta cocktailpiirakoita. Jotkut leivonnaiset - kuten munariisipasteijat vs. lihapasteijat - ovat ulkoisesti sen verran samannäköisiä, että tämänkin takia säästää aikaa ja vaivaa, kun myyjän ei tarvitse arvuutella, minkä sortin pasteijasta on kyse. Mutta väärin tehty, hyvä tietää. Seuraavilla kauppareissuilla leikin mykkää, ja jos kauppakuittiin on seitsemän munariisipasteijan sijasta lyöty kuusi lihapasteijaa, teen virheestä valituksen suoraan kauppaketjun pääkonttoriin, ettei myyjän vain tarvitse kommunikoida kanssani. Kyllä on asiakaspalvelu niin saatanan vaikeaa, asiakkaana on näköjään mahdotonta onnistua asioimaan kaupassa tai kahvilassa niin, ettei Hänen Korkea-arvoisuutensa Asiakaspalvelutyöntekijä pahoita mieltään.
Minkä takia valittaisit? Olisit mielissäsi.
On se vaan eräillä vaikeeta tuo asiakaspalvelu ja kassan käyttö samanaikaisesti.
T. Asiakaspalvelija
Vierailija kirjoitti:
💋✨🌸PROVO🌸✨💋
Ja te tappelette viiden sivun verran.
Kyllä se vaan ihminen on yksinkertainen.
Yksinkertaiset käyttävät paljon erilaisia merkkejä.
No onpa kyllä. Mun mielestä se on ihan herttaisesta huomionhakuisuutta luetella ne tarjottimen tuotteet. En ole kahvilatyöntekijä, mutta olen aikanaan ollut kaupassa. Monet ihmiset haluavat rupatella joutavia ja tarjottimen sisältö sopii siihen,
Älkää nyt ottako itteenne liikaa. Varsiinkin niillä vanhoilla ei ole elämissään enää oikein ketään joiden kanssa jutella, joten kassamyyjille jauhavat turhanpäiväisiä. Käy sääliksi suomalaisia muutenkin kun asiakaspalvelusta vähennetään kaikkialla ja jää niin vähiin mahdollisuudet hymyyn ja kiitokseen :(
Rakastan teitä maamme kanssaihmiset väriin ja etnisiteetiin katsomatta. Pidetään yhtä. Hymyilkää jollekulle huomenna tai taas kohta joku lähtee ihan ilman syytä :( Ollaanhan kavereita toisillemme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kahvilagril kirjoitti:
Kai minä nyt NÄEN mitä sinulla siinä on!!
Miksi se kahvilagirl sitten aina kurkkii ja kysyy, mitä sulla siellä on. Ja kun mies ja lapsi tulee perässä, niin pitää heidän ostoksensa sanoa erikseen, että tulee samaan, kun se kahvilagirl ei millään muuten tajua.
Anna pimatsun yirittää arvata mitä olet ostamassa ja mitä maksamassa. Kun hän kertoo summan, niin puistleet vaan päät ja anat tämän itse päätellä että jäikö jotain pois, vai pitäisikö vielä jotain lisätä.
"Pimatsu".. Voi voi, onko siellä joku tantta av-mamma myhäillen kirjoittelemassa? Oletko katkera kahvilan sievälle pimatsulle, jota ukkos varmasti haluis päästä vähän kokeilee?
Tällä "av-mammalla" on kyrpä. päättele siitä ... pimatsu.
Oletko She-male????? ihanaa erilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
No onpa kyllä. Mun mielestä se on ihan herttaisesta huomionhakuisuutta luetella ne tarjottimen tuotteet. En ole kahvilatyöntekijä, mutta olen aikanaan ollut kaupassa. Monet ihmiset haluavat rupatella joutavia ja tarjottimen sisältö sopii siihen,
Älkää nyt ottako itteenne liikaa. Varsiinkin niillä vanhoilla ei ole elämissään enää oikein ketään joiden kanssa jutella, joten kassamyyjille jauhavat turhanpäiväisiä. Käy sääliksi suomalaisia muutenkin kun asiakaspalvelusta vähennetään kaikkialla ja jää niin vähiin mahdollisuudet hymyyn ja kiitokseen :(
Rakastan teitä maamme kanssaihmiset väriin ja etnisiteetiin katsomatta. Pidetään yhtä. Hymyilkää jollekulle huomenna tai taas kohta joku lähtee ihan ilman syytä :( Ollaanhan kavereita toisillemme!
Älä sinä sitten enää kysy että tuleeko vielä muuta?? turhaa jaarittelua sekin,,, älä myöskään odota enää tervehdystä tai kiitos kauheen turhaa jaarittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin kahvilan kassalla työskennellessä ärsyttää, jos luetellaan hirveää vauhtia vaikka kymmenenkin eri tuotetta, jotka ollaan ostamassa. En kuitenkaan ehdi yhtä nopeasti naputella niitä kassaan. Jos ostat vaikka kahvin ja pullan, asia on täysin eri, silloin arvostan siinä määrin avuliasta asiakasta, että kertoo ne. Koko perheelle ostaessa ennemmin kurkin itse ja etsin kyseisten tuotteiden napit kassasta siinä järjestyksessä, kuin ne on sinne loogisinta syöttää. Ei esim limsa, karkki, karkki, kaks kahvia, keksi, tee, kolme erilaista pullaa ja yks karkki vielä. Ja oho tässä oli vielä tää toinen limsa kanssa.
Juuri näin! Amen! Ottakaa kontrollifriikki-mammat opiks! Niin ja se kahvi sit maksetaan ensin, sit vasta aletaan kaatamaan kahvia, maitoa, lisäämään sokeria jne...
Ai niinku palataan jonossa taaksepäin hakemaan ne maidot ja sokerit=)
Onneksi kaikki kahvilatyöntekijät ei ole näin pimeitä, tai siis ainakaan se ei näy päällepäin. Osa näyttää ihan fiksuiltakin
olen pahoillani. kun näen myyjän kurkottelevan tiskillä olevien tavaroiden yli nähdäkseen, mitä tarjottimilla on näen kohteliaaksi sanoa " latte ja pari pillimehua".
Kävin aikoinaan Hesessä paljon lounaalla ja opin viimein, etten voi tehdä tilausta järjestyksessä "ateria, mutta jätä hampparista se ja tää pois ja isompana ottaisin sen", koska heti tuon aterian jälkeen oli pakko sanoa, mikä juoma. Sitten vasta palattiin sen aterian koostumukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin kahvilan kassalla työskennellessä ärsyttää, jos luetellaan hirveää vauhtia vaikka kymmenenkin eri tuotetta, jotka ollaan ostamassa. En kuitenkaan ehdi yhtä nopeasti naputella niitä kassaan. Jos ostat vaikka kahvin ja pullan, asia on täysin eri, silloin arvostan siinä määrin avuliasta asiakasta, että kertoo ne. Koko perheelle ostaessa ennemmin kurkin itse ja etsin kyseisten tuotteiden napit kassasta siinä järjestyksessä, kuin ne on sinne loogisinta syöttää. Ei esim limsa, karkki, karkki, kaks kahvia, keksi, tee, kolme erilaista pullaa ja yks karkki vielä. Ja oho tässä oli vielä tää toinen limsa kanssa.
Juuri näin! Amen! Ottakaa kontrollifriikki-mammat opiks! Niin ja se kahvi sit maksetaan ensin, sit vasta aletaan kaatamaan kahvia, maitoa, lisäämään sokeria jne...
Siis miksi pitää maksaa ensin? Eihän se nopeuta hommaa yhtään, vaan hidastaa. Sillä aikaa kun kassahenkilö lyö tuotteita kassaan, minulla on hyvin aikaa kaataa kahvi, mutta jos teen sen vasta maksun jälkeen se kassahenkilö tuijottelee siinä niitä minun ostoksiani niin kauan, että saan homman hoidettua ja vasta sen jälkeen pääsee ottamaan seuraavan asiakkaan.
Se on sitten sinun murheesi, KUN teet virheen etkä huomaakaan täpötäydeltä tarjottimelta jotain. Minä en tule virheestäsi huomauttamaan, hapansilakkapillu. Good luck.