Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄLÄ LUETTELE KAHVILAN MYYJÄLLE MITÄ TUOTTEITA SINULLA ON TARJOTTIMELLA!!

kahvilagril
18.05.2016 |

Kai minä nyt NÄEN mitä sinulla siinä on!!

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

First World Problem. Ap, sano missä olet töissä, niin osataan olla käymättä ja olla häiritsemättä sun kassalla työskentelyä.

Voidaan ihan hyvin käydä jossain muualla, missä ystävälliseksi tarkoitettu ele ei aiheuta turhaa vaivaa sulle.

Vierailija
42/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se helpota työtäsi jos setä ystävällisesti luettelee sinulle ne tuotteet?

Kyllä helpottaa. Minusta on jopa toivottavaa että asiakas luettelee tuotteensa. Aina ei kassan takaa kunnolla näe mitä asiakkaalla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran otan kassini esiin sinulle kulta

Vierailija
44/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hemmetti pöytiintarjoilu niin ei tarttis tulla siihen kassalle palloilemaan ja tekemään tuote-esittelyä. Ihan idioottimaista, ettei lähes missään Suomen kahviloissa ole pöytiintarjoilua!

Vierailija
45/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet että myyjä näppäilee koneelle jotain niin ole HILJAA!!! Jos taas näet että myyjä kuikuilee/odottaa sinun luettelevan niin anna palaa. Siis, ettekö te yhtään osaa enää käydä ulkona???? Ja voisko joku vastata siihen että miksi juuri mammat tätä tekee, ei isät? Eikä nuoret likat? Ainoastaan 30v-40v mammat.

Vierailija
46/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietsä yhessä kuppilassa jossa naikkonen mulkoili ja siellä oli rullahihna jissa kolistellaan tRjottimii eteen ja taaksen, ma en kertonut mitä mulla oli oli ja vedin viela toisen tarjottimen eteen ettei se näkis ja sanoon "sä oot liian törppy mulle" siis vaatauksesk.

Tosess ei ollut rullahihnaa ja mä tilasin aiankin kakskyt palloo jädee samaa pikariin, secjoutu hakee tikkaat et näki mitä ylimmäs on.

Haluutsa tietää kinuskupartsturin kävi, miljoonia ellei kymmeniä kyyneleitä; ei pystynyt ottaa edes.vastaan. Joku sekoboltsi.

Vierailija
47/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks niitä "aja sisään"kafviloita jos kaadetaan kahvit housuu?!

Vierailija
48/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kahvilapimatsu on varmasti juurikin sellainen v*ttuuntuneen olonen työntekijä jolta pitäis pyydellä anteeks kun satuin valitsemaan heidän kahvilansa ja hänen täytyy nyt nostaa p*rseensä penkistä ja palvella jotain asiakasta.. Kulmakarvat koholla ja tuskin edes moikkaa.

Tervehdin asiakkaita/Hyvästelen ja kiitän. Olen hymyilevä ja tehokas. Mutta jos asiakas rupee luettelemaan tuotteita pyrin hymy huulilla vain olla menemättä sekaisin hänen selostuksestaan ja lyön tuotteet kassaan "omassa" järjestyksessä. Eli ei, en sovi kuvaukseesi. :) Eikö sinua vituta työssäsi _MIKÄÄN_? Jos ei, niin mitä työtä teet?

Jos luettelisin mitkä tällä alalla vituttaa, siihen menisi koko ilta. Olen kotiäiti ja av-mamma :) Palveluala tämäkin.

Jos myyjä yrittää nähdä tarjottimelle, kerron ystävällisesti mitä kaikkea sielä on tai yritän jotenkin auttaa häntä näkemään tuotteet. Sen sijaan että katselisin vain myyjää että no näätkö sinä vai tuletko tiskin tänne puolen.

Vierailija
49/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme suomalaisia asiakaspalvelijoita oikein vaivaa, kun asiakas ei koskaan tunnu miellyttävän myyjää ja tehdään  aina väärin, milloin kapulat työnnetään liian aikaisin, milloin kaadetaan kahvi kuppiin väärässä järjestyksessä, milloin luetellaan väärin päin, milloin raha tyrkätään liian hitaasti jne. 

Muualla kun kuuluu vain iloinen puheen sorina myyjän ja asiakkaan välillä ja on samantekevää, missä järjestyksessä asiakas on noukkinut ostoksensa tai luetteleeko ne vain ei. Tärkeintä on vain asiakastyytyväisyys ja voiton maksimointi, joka mahdollistaa työllisyyden ja korkeamman elintason kaikille, mutta Suomessa vain vali, vali... tehdään oikein HUUTAMALLA, jopa keskustelupalstalla,  huomion saamiseksi, vaikka ammattina on palvella asiakkaita, jotka mahdollistavat palkanmaksun.

Herää vain kysymys, miksi Suomi pyörii lamassa, eikä vienti vedä ja palveluammatit tökkivät, eivätkä maksavat asiakkaat saa edes palvelua - olisiko asiakaspalvelijoiden asenteissa jotain korjattavaa ja mallia voisi ottaa kansainvälisistä kauppakeskuksista, jossa homma osataan.

Vierailija
50/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muualla maailmassa ei ole asiakkaana olo niin hankalaa kuin Suomessa, teki asiakas mitä tahansa, se on aina myyjän mielestä väärinpäin ja asiakaspalvelu on todella tekijälle työlästä ja vastenmielistä. Vetää vertoja Pohjois-Korealle. 

Jostakin syystä, Suomessa pidetään toisen palvelimista ehkä jotenkin alentavana ja myyjä voi huoletta olla turpaturralla, ehkä provisiopalkkaus voisi parantaa palveluntasoa. Niin kuin tämäkin aloitus sen todistaa.

Vierailija
51/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin kahvilan kassalla työskennellessä ärsyttää, jos luetellaan hirveää vauhtia vaikka kymmenenkin eri tuotetta, jotka ollaan ostamassa. En kuitenkaan ehdi yhtä nopeasti naputella niitä kassaan. Jos ostat vaikka kahvin ja pullan, asia on täysin eri, silloin arvostan siinä määrin avuliasta asiakasta, että kertoo ne. Koko perheelle ostaessa ennemmin kurkin itse ja etsin kyseisten tuotteiden napit kassasta siinä järjestyksessä, kuin ne on sinne loogisinta syöttää. Ei esim limsa, karkki, karkki, kaks kahvia, keksi, tee, kolme erilaista pullaa ja yks karkki vielä. Ja oho tässä oli vielä tää toinen limsa kanssa.

Juuri näin! Amen! Ottakaa kontrollifriikki-mammat opiks! Niin ja se kahvi sit maksetaan ensin, sit vasta aletaan kaatamaan kahvia, maitoa, lisäämään sokeria jne...

No aina tuntuu olevan kiire pois alta, kun vaihtorahoja vasta laitan pois, kassa ottaa jo seuraavaa. Ala siinä nyt sitten vasta kahvia kaatamaan.

Vierailija
52/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin kahvilan kassalla työskennellessä ärsyttää, jos luetellaan hirveää vauhtia vaikka kymmenenkin eri tuotetta, jotka ollaan ostamassa. En kuitenkaan ehdi yhtä nopeasti naputella niitä kassaan. Jos ostat vaikka kahvin ja pullan, asia on täysin eri, silloin arvostan siinä määrin avuliasta asiakasta, että kertoo ne. Koko perheelle ostaessa ennemmin kurkin itse ja etsin kyseisten tuotteiden napit kassasta siinä järjestyksessä, kuin ne on sinne loogisinta syöttää. Ei esim limsa, karkki, karkki, kaks kahvia, keksi, tee, kolme erilaista pullaa ja yks karkki vielä. Ja oho tässä oli vielä tää toinen limsa kanssa.

Juuri näin! Amen! Ottakaa kontrollifriikki-mammat opiks! Niin ja se kahvi sit maksetaan ensin, sit vasta aletaan kaatamaan kahvia, maitoa, lisäämään sokeria jne...

Okei. Eli seison siinä kassalla tyhjä kuppi tarjottimella enkä saa sanoa sanaakaan, mutten myöskään ottaa mitään ennen maksamista. Mistä sä kassa tiedät olenko ottamassa kahvia, teetä tai kenties kaakaota?

Vierailija
53/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en korjaakkaan kassaa enään. Kun kassa sanoo yksi pulla, korjaan 2. Tai pitäisikö olla hiljaa, kun meinaan maksaa kahden seuraavankin ostokset. Hölmö kassa ei tiennyt.

Mutta niin tai näin. Jos leivonnaiset eivät ole tuoreita tai kassa on töykeä, en mene sinne enään. Kuiva kova pulla on pettymys. Pehmeän tuoreen pullan perään menen toistekki.

Vierailija
54/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kahvilagril kirjoitti:

Kai minä nyt NÄEN mitä sinulla siinä on!!

Miksi se kahvilagirl sitten aina kurkkii ja kysyy, mitä sulla siellä on. Ja kun mies ja lapsi tulee perässä, niin pitää heidän ostoksensa sanoa erikseen, että tulee samaan, kun se kahvilagirl ei millään muuten tajua.

Anna pimatsun yirittää arvata mitä olet ostamassa ja mitä maksamassa. Kun hän kertoo summan, niin puistleet vaan päät ja anat tämän itse päätellä että jäikö jotain pois, vai pitäisikö vielä jotain lisätä.

"Pimatsu".. Voi voi, onko siellä joku tantta av-mamma myhäillen kirjoittelemassa? Oletko katkera kahvilan sievälle pimatsulle, jota ukkos varmasti haluis päästä vähän kokeilee? 

Tällä "av-mammalla" on kyrpä. päättele siitä ... pimatsu.

Vierailija
55/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten olisi vittu syytä laittaa kahvi linjastoon vasta kassan jälkeen, jos halut että se maksetaan ennen ostamsista. En kyllä perkele käy maksamassa ja palaa sitten seuraavan asiakkaan taakse kahvia hakemaan. Ptäkää perkele kahvinne, keitän termokseen jatkossa.

IDIOOTTI!!!!!! Joissakin kahviloissa on kahvi linjaston lopussa!!!!! Samassa yhteydessä missä kassa!! Esim. Roberts Coffeessa on näin!! Kaikki eivät käy huoltoasemilla kahvilla niin kuin sinä ilmeisesti.

Sinä et varmaan koskaan pääse huoltoasemalle, kun sinne pitää mennä autolla ja olet aina kännissä.

Vierailija
56/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaan, hidastaa vaan. Kassan näytöllä tuotteet on eri paikoissa joten näppäilen ne sinne sitä mukaan mikä on järkevintä/nopeinta/helpointa. Sitten kun sinä rupeat niitä siinä esittelemään menen vain sekaisin. 

No jos tuollaisesta menet sekaisin, niin hakeudu kuule semmoiseen hommaan, johon lahjasi ja kykysi riittävät.

Tiedätkö jos yrität kirjoittaa esim puhelinnumeroa tms ja sulle vieressä luetellaan täysin eri numeroita niin kyllä siinä voi mennä sekaisin.... :-) Tätähän ei elämälle katkera av-mamma ymmärrä.

Voi vittu nyt taas, usein siinä on kahvi, pulla ja vesi, tai tee, pulla ja mehu, tohon tyyliin.

Mutta tää tiskilyyli ei nyt vaan osaa lyödä, jos sanon: "kahvi, vadelmaleivos ja vesi". Meneehän ne pastmat vähemmästäkin sekaisin, näetsen kun hänellä on ihan ikioma lyöntijärjestys, vaimikäsenytoli.

Sit kun olen tuolla muualla, siis eri maassa, tai mantereella, kun tämä tiskilyyli, niin minua palvellaan hurmaavasti hymyillen ja kuulumiset kysellen, vaikka ostan melkein vain kahvin. Ou jes, eikä mene barista sekaisin espresson hintaa ottaessaan, se vissiin osaa työnsä, toisin kuin tää mökkikylän tiskilyyli.

Vierailija
57/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten olisi vittu syytä laittaa kahvi linjastoon vasta kassan jälkeen, jos halut että se maksetaan ennen ostamsista. En kyllä perkele käy maksamassa ja palaa sitten seuraavan asiakkaan taakse kahvia hakemaan. Ptäkää perkele kahvinne, keitän termokseen jatkossa.

IDIOOTTI!!!!!! Joissakin kahviloissa on kahvi linjaston lopussa!!!!! Samassa yhteydessä missä kassa!! Esim. Roberts Coffeessa on näin!! Kaikki eivät käy huoltoasemilla kahvilla niin kuin sinä ilmeisesti.

Et ole tainnut koskaan käydä kahvilassa, jossa tarjoillaan kahvit pöytään?

Vierailija
58/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muualla maailmassa ei ole asiakkaana olo niin hankalaa kuin Suomessa, teki asiakas mitä tahansa, se on aina myyjän mielestä väärinpäin ja asiakaspalvelu on todella tekijälle työlästä ja vastenmielistä. Vetää vertoja Pohjois-Korealle. 

Jostakin syystä, Suomessa pidetään toisen palvelimista ehkä jotenkin alentavana ja myyjä voi huoletta olla turpaturralla, ehkä provisiopalkkaus voisi parantaa palveluntasoa. Niin kuin tämäkin aloitus sen todistaa.

Onneksi suomalaiset asiakkaat ovat aina iloisia ja tervehtivät :-) . Ei se ole ap:lta huonoa asiakaspalvelua jos hän oman pään sisällään vittuuntuu asiasta. Hänhän nimen omaan kirjoitti että ei näytä asiakkaalle ärtymystä.

Vierailija
59/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaan, hidastaa vaan. Kassan näytöllä tuotteet on eri paikoissa joten näppäilen ne sinne sitä mukaan mikä on järkevintä/nopeinta/helpointa. Sitten kun sinä rupeat niitä siinä esittelemään menen vain sekaisin. 

No jos tuollaisesta menet sekaisin, niin hakeudu kuule semmoiseen hommaan, johon lahjasi ja kykysi riittävät.

Tiedätkö jos yrität kirjoittaa esim puhelinnumeroa tms ja sulle vieressä luetellaan täysin eri numeroita niin kyllä siinä voi mennä sekaisin.... :-) Tätähän ei elämälle katkera av-mamma ymmärrä.

Voi vittu nyt taas, usein siinä on kahvi, pulla ja vesi, tai tee, pulla ja mehu, tohon tyyliin.

Mutta tää tiskilyyli ei nyt vaan osaa lyödä, jos sanon: "kahvi, vadelmaleivos ja vesi". Meneehän ne pastmat vähemmästäkin sekaisin, näetsen kun hänellä on ihan ikioma lyöntijärjestys, vaimikäsenytoli.

Sit kun olen tuolla muualla, siis eri maassa, tai mantereella, kun tämä tiskilyyli, niin minua palvellaan hurmaavasti hymyillen ja kuulumiset kysellen, vaikka ostan melkein vain kahvin. Ou jes, eikä mene barista sekaisin espresson hintaa ottaessaan, se vissiin osaa työnsä, toisin kuin tää mökkikylän tiskilyyli.

En nyt tarkoita yhden hengen ostosten luettelemista vaan perheen ostoksia. Sano vaikka "nämä kolme tarjotinta tästä."

Vierailija
60/95 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punjab?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi