Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoinen anoppini ei jaksa hoitaa lapsiani, mikä avuksi?

Vierailija
18.05.2016 |

Anoppini asuu n. 500m päässä meiltä ja olisi kätevää jos saisi joskus lastenhoitoapua 2v ja 4v tytöilleni (olen raskaana). Mutta hän on niin ylipainoinen ettei kykene ulkoilemaan/leikkimään lattialla lasten kanssa. Olen itse pudottanut 15kg ja tiedän ettei se vaadi kuin tahtoa ja elämäntapamuutoksen. Miten kohteliaasti nyt kehottaisin anoppiani laihduttamaan? Minusta hän on myös huono esimerkki lapsilleni. Miehen mielestä meidän ei pitäisi puuttua asiaan mutta anopin terveyttä minä tässä ajattelen.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on toisinpäin vääntö toisesta aloituksesta jossa anoppi oli muka huolestunut miniänsä ylipainosta

En ole nähnyt sellaista, tuli mieleen tämä siitä kun huomenna minulla on äitiysneuvola eikä anopista ole apua edes siksi tunniksi. Ap

Miksi et tee kuten me muut ja sovi kaverin kanssa, että tämä katsoo lastesi perään sen tunnin ajan? Vastavuoroisesti sinä hoidat joskus toiste kaverin lapsia.

Ja saahan nuo  päiväkotiin tunnin ajaksi, vaikka olisit kotihoidontuella.

Kaverit ovat päivisin töissä. Kerrohan lisää tuosta miten saa lapsen päiväkotiin tunniksi kun hänellä ei ole hoitopaikkaa siellä? Kiinnostaa. Ap

Vierailija
62/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on ilkeyttään sokea ettei vain tarvitsisi katsoa lastenlasten perään. Vetoaa koko ajan kaihiinsa, vaikka silkkaa laiskuuttaan ei mene leikkauttamaan silmiään yksityiselle.

Kyllä leikataan julkisella, ohis.

Mutta vasta siinä vaiheessa, kun se kaihi on "kypsä". Jonossa saa olla pari vuotta odottamassa sitä, että ei enää näe mitään.

toinen ohis

Mun isällä on leikattu molemmista silmistä, odotus ollut n.4-6 kk. Sokea ei oo ollut missään vaiheessa. Tai ainakin autolla-ajo on sujunut ;)

Edelleen ohis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida itse lapsesi.

Olipa valtaisa lisäanti tähän ketjuun kommentillasi. Ap

Vierailija
64/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä anopin pitää mahtua mallin mittoihin jos haluaa tavata lastenlapsiaan. Poikansa voi ihan vapaasti käydä siellä imetettävänä mutta älä päästä anoppiasi lastesi lähelle levittämään sitä läskitautiaan.

Vierailija
65/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini asuu n. 500m päässä meiltä ja olisi kätevää jos saisi joskus lastenhoitoapua 2v ja 4v tytöilleni (olen raskaana). Mutta hän on niin ylipainoinen ettei kykene ulkoilemaan/leikkimään lattialla lasten kanssa. Olen itse pudottanut 15kg ja tiedän ettei se vaadi kuin tahtoa ja elämäntapamuutoksen. Miten kohteliaasti nyt kehottaisin anoppiani laihduttamaan? Minusta hän on myös huono esimerkki lapsilleni. Miehen mielestä meidän ei pitäisi puuttua asiaan mutta anopin terveyttä minä tässä ajattelen.

Niin, mikä tässä nyt oli se ongelma? Se, ettet saa anopistasi lastenhoitoapua, vai se, että hän on ylipainoinen? Palkkaa hoitaja. Vaikka sukulaiset on kivoja, kun ne auttaa lastenhoidossa, ei niitä voi siihen velvoittaa. Ja ylipaino nyt on vaan anoppisi oma asia. Voit asiasta sanoa hänelle nätisti tai vähemmän nätisti, mutta loppujen lopuksi hän itse tekee ratkaisunsa.

Vierailija
66/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on ilkeyttään sokea ettei vain tarvitsisi katsoa lastenlasten perään. Vetoaa koko ajan kaihiinsa, vaikka silkkaa laiskuuttaan ei mene leikkauttamaan silmiään yksityiselle.

Kyllä leikataan julkisella, ohis.

Mutta vasta siinä vaiheessa, kun se kaihi on "kypsä". Jonossa saa olla pari vuotta odottamassa sitä, että ei enää näe mitään.

toinen ohis

Mun isällä on leikattu molemmista silmistä, odotus ollut n.4-6 kk. Sokea ei oo ollut missään vaiheessa. Tai ainakin autolla-ajo on sujunut ;)

Edelleen ohis.

Meillä anoppi on jonossa toista vuotta, ikää 68 v eli ei enää työelämässä. 6 kk välein on tarkastus ja ihan käypä hoito suosituksen mukaan leikkausta siirretään uudestaan ja uudestaan, koska lääkärin mukaan potilaan elämänlaatu ei ole huonontunut.

Vierailija
67/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on toisinpäin vääntö toisesta aloituksesta jossa anoppi oli muka huolestunut miniänsä ylipainosta

En ole nähnyt sellaista, tuli mieleen tämä siitä kun huomenna minulla on äitiysneuvola eikä anopista ole apua edes siksi tunniksi. Ap

Miksi et tee kuten me muut ja sovi kaverin kanssa, että tämä katsoo lastesi perään sen tunnin ajan? Vastavuoroisesti sinä hoidat joskus toiste kaverin lapsia.

Kaverit ovat päivisin töissä. Kerrohan lisää tuosta miten saa lapsen päiväkotiin tunniksi kun hänellä ei ole hoitopaikkaa siellä? Kiinnostaa. Ap

Miksi sun kaverit ei ota vapaapäivää töistä?

Vierailija
68/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillasi ei ole velvollisuutta hoitaa lapsiasi. Usko jo. Oma ongelmasi, että sulla on niin monta pientä lasta ja tuskin tilanne helpottuu sillä, että teet vielä yhden lisää. Hanki joku muu hoitaja, jos tarvitset.

Vierailija
69/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa tämä, miten lapsen voi saada kotihoidontuella tunniksi tarhaan hoitoon ilman että hänellä on hoitopaikka.

Vierailija
70/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoida itse lapsesi tai palkkaa hoitaja?

Niin hoidankin, kotona. Mutta kun minulla on äitiysneuvola olisi kiva saada tunniksi hoitoapua. Samoin hammaslääkäriin on vaikeaa mennä lasten kanssa, miehellä on ihan normaali päivätyö eikä hän sieltä voi tulla lapsia hoitamaan. Ap

Mun anoppini ja äitini asuvat molemmat melkein 100km päässä. Ihan itse olen joutunut lapseni hoitamaan ja hammaslääkärit sun muut järjestämään.

Miksi nykyihmiset ensin tekevät lapsia ja sitten vaativat toisia hoitamaan ne?

Nyt mua suututtaa. "Vaativat toisia hoitamaan ne" kyse oli tunnista, ei vuorokaudesta!!! Siis palstalla ei ole YHTÄÄN mammaa joka olisi ottanut vastaan hoitoapua TUNNIKSI koska lapset kuuluu hoitaa itse! Asia selvä. Annetaan olla, kiitos vaan. Ap

Mitä sä oikein haluat palstalaisten sanovan, mikä helpottaisi sun tilannetta? Haluatko kaikkien haukkuvan anoppia kilpaa, sekö toisi paremman mielen? Olisihan se kiva jos lasten isovanhemmilta saisi joskus pientä hoitoapua. Jotkut saa, jotkut ei, elämä on. Tiesit kyllä tilanteen joten miksi ihmeessä et ole palkannut lastenhoitajaa sen lääkärikäynnin avuksi? Niin minäkin yleensä teen. Ja jos on ystäviä jotka myös ovat kotona lasten kanssa, niin voi pyytää hoitoapua tuollaisten pikkukäyntien ajaksi (kunhan muistaa vastavuoroisuuden eli itsekin sitten auttaa tarvittaessa).

Vierailija
71/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täytyy leikkiä lattialla? Ehkä voivat tunnin pelata esim tabletilla..

ö.

Provohan tuo aloitus on, mutta menköön... Kuten todettua, anopilla ei ole sinänsä mitään velvollisuutta hoitaa lapsiasi. JOS hän kuitenkin haluaa heitä hoitaa, mutta on siinä kunnossa, ettei pysty juurikaan liikkumaan, niin eikö hän voi sen tunnin tai kaks vahtia heitä ilman ulkona laukkaamista ja lattialla konttaamista?

Vierailija
72/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset mukaan neuvolaan, niin olen itsekin tehnyt.

Sama juttu, huomenna vaan on neuvolalääkäri ja sisätutkimus. No, toivottavasti siellä on joku opiskelijatyttö ettei tuon 4 v:n tarvitse pällistellä kun rönkitään mun toosaa. Ap

Ja miehesi, anoppisi poika ja lastesi (tuon syntymättömänkin) isä on... missä?

Vierailija
73/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta hän on niin ylipainoinen ettei kykene ulkoilemaan/leikkimään lattialla lasten kanssa."

Harvat isovanhemmat nyt pystyvät vaivattomasi leikkimään lasten kanssa lattialla, sillä ikä tuo väistämättä mukanaan nivelten jäykkyyttä ja tasapaino-ongelmia, oli kuinka hoikka tahansa. Tulet ap. sen itsekin huomaamaan muutaman vuoden kuluttua, viimeistään 40-50-vuoden iässä.

Ja mikä ihme teitä nykyajan naisia vaivaa, kun elätte perhe-elämää kuin viime tuhannen vaihteessa ja jaksatte valittaa taukoamatta,  vali, vali, mutta ainoastaan NAINEN kelpaa lastenne hoitajaksi tai kotitöiden tekijäksi tai anopit.  Missä on lasten isät ja isoisät?

Omassa lapsuudessa jo 50-luvulla oli itsestään selvää, myös isän osallistuvan lastensa hoitoon ja jopa isoisät, vaikka tasa-arvosta vasta oltiin alku metreillä, mutta mitä tekee tämän päivän nainen, hänen polkee surutta edellisten sukupolvien naisten työt perheen tasa-arvosta puolesta ja vaikeroivat vali-vali valitustaan.

Laita Ap. miehesi hoitamaan lapsesi, kun tarvitset omaa aikaa, näin ovat tehneet aikaisempien sukupolvien naiset, äläkä valita ja mikä pahinta, niin samalla annat esimerkin omalla käytöksellä esimerkin lapsillesi naisen asemasta perheessä ja samalla sallit lapsen isän olevan vapaamatkustaja, sillä nyt eletään vuotta 2016, eikä viime vuosituhannen alkua.

Vierailija
74/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin hoidankin, kotona. Mutta kun minulla on äitiysneuvola olisi kiva saada tunniksi hoitoapua. Samoin hammaslääkäriin on vaikeaa mennä lasten kanssa, miehellä on ihan normaali päivätyö eikä hän sieltä voi tulla lapsia hoitamaan. Ap

Miksi on pakko pukata jatkuvasti niitä kersoja, jos ei itse viitsi niistä huolehtia? Et jaksa edes kahden lapsen kanssa, miksi kolmas tulossa?

Vierailija
75/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy neuvolassa yksityisellä, sinne saa ilta-aikoja samoin kuin yksityisellä hammaslääkärillä.

Vierailija
76/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppini ja äitini asuvat molemmat melkein 100km päässä. Ihan itse olen joutunut lapseni hoitamaan ja hammaslääkärit sun muut järjestämään.

Miksi nykyihmiset ensin tekevät lapsia ja sitten vaativat toisia hoitamaan ne?

Nyt mua suututtaa. "Vaativat toisia hoitamaan ne" kyse oli tunnista, ei vuorokaudesta!!! Siis palstalla ei ole YHTÄÄN mammaa joka olisi ottanut vastaan hoitoapua TUNNIKSI koska lapset kuuluu hoitaa itse! Asia selvä. Annetaan olla, kiitos vaan. Ap

Tottakai on ikävää, että anoppisi ei voi edes tuntia lapsia hoitaa, mutta sitten asiaan ei muuta apua ole kuin ulkopuolisen hoitajan palkkaaminen niiden hammaslääkärien ja sisätutkimusten ajaksi. Miksi ihmeessä sinä et ole sitä tehnyt, vaan heräät vasta vuorokautta ennen sisätutkimusta valittamaan, kun liian lihava anoppisi ei voi lapsiasi hoitaa?

Minun anoppini on alkoholisti, enkä voi luottaa siihen, että hän pystyy lapsiani hoitamaan edes vaikka olisi etukäteen luvannut hoitaa. Joten hoitaja on hoidettava muualta, ei voi mitään. Ei minulle tulisi mieleenkään alkaa vasta päivää ennen lääkäriaikaa ihmettelemään, että kukas lapsiani hoitaa huomenna minun lääkärikäyntini aikana! Ymmärtäisin sinua paremmin, jos anoppisi yleensä hoitaisi lapsiasi ja olisi luvannut huomennakin sun sisätutkimuksesi ajan hoitaa, mutta nyt yhtäkkiä peruisikin homman. Mutta tällaisesta ei voi olla kyse nyt, kun kerran ylipaino on syynä kyvyttömyyteen hoitaa lapsia. Sinä olet aivan varmasti tiennyt anoppisi olevan lihava jo silloin kun lääkäriaikaa sovit. Joten olisit hommannut hoitajan lapsillesi ajoissa.

Voihan se olla että ap on vaikka masentunut. Tuolla oli aiemmin se seinät kaatuu päälle- kommentti. Sitä voi luulla jaksavansa muttei sitten jaksakaan kun pitää jaksaa. Hyvänä päivänä miettii neuvolan lasten kanssa menevän hyvin, huonona ei vaan jaksa. Been there...

Jos ap on niin masentunut, ettei jaksa hankkia lapsilleen hoitajaa gynekologisten tutkimuksiensa ajaksi, on anopin ylipaino aika pieni ongelma tässä kuviossa. Sitten kannattaisi varmaan hakea itselleen apua sen sijaan, että arvostelee anoppiaan netissä?

Vierailija
77/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avauksen otsikon tarjoamista päivän nauruista.

*naurelee ja*

Vierailija
78/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa sinä nyt, että miksi et ole hommannut lapsillesi hoitajaa huomiseksi äitiysneuvolakäynnin ajaksi?

Vierailija
79/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa tämä, miten lapsen voi saada kotihoidontuella tunniksi tarhaan hoitoon ilman että hänellä on hoitopaikka.

Missä kunnassa asut? Ainakin Vantaalla on hoitoapupalvelu http://www.vantaa.fi/varhaiskasvatus_ja_koulutus/varhaiskasvatus/palvel… muutaman kympin korvausta vastaan saat lapsen/lapset hoitoon tarhaan 4x kuukaudessa, vaikka vakituista paikkaa ei olisikaan, ja hoidat kotihoidontuella. Olisiko kunnassasi vastaavaa? 

Vierailija
80/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi olleet aikaisemmin anopille hoidossa? Onko kokenut liian rankaksi itselleen hoitamisen?

Meillä asia on ratkaistu niin että silloin kun anoppi on pyydetty hoitamaan lapsiamme niin huolehdimme että lapset on syöneet, käyneet vessassa/puhtaassa vaipassa ja pienenä nukkumassa. On järjestetty niin että lapset saa pitkästä aikaa katsoa jonkun lastenleffan tai on tuotu pitkään varastossa olleet "uudet" lelut jotka kiinnostavat lapsia. Ja lapsia on aina kannustettu olemaan erityisen kiltisti kun ovat anopin hoidossa. Eli pyritty tekemään hoitajan tilanne mahdollisimman helpoksi.

Eli ap onnistuisiko järjestää teille yksi huone jossa anoppi olisi tarvittaessa tunnin lasten kanssa. Sinne vain turvallista ja helppoa tekemistä. Siis sillä edellytyksellä että anoppi haluaisi katsoa lasten perään mutta ei tahdo jaksaa. Eli anopin ei tarvitsisi varsinaisesti tehdä muuta kuin tarvittaessa sohvalta komentaa lapsia tai kehua heidän leikkejään. Näin rasitus olisi mahdollisimman vähäinen hoitajalle. Toki jos anoppi ei edes haluaisi hoitaa niin silloin tästä ei apua.