Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoinen anoppini ei jaksa hoitaa lapsiani, mikä avuksi?

Vierailija
18.05.2016 |

Anoppini asuu n. 500m päässä meiltä ja olisi kätevää jos saisi joskus lastenhoitoapua 2v ja 4v tytöilleni (olen raskaana). Mutta hän on niin ylipainoinen ettei kykene ulkoilemaan/leikkimään lattialla lasten kanssa. Olen itse pudottanut 15kg ja tiedän ettei se vaadi kuin tahtoa ja elämäntapamuutoksen. Miten kohteliaasti nyt kehottaisin anoppiani laihduttamaan? Minusta hän on myös huono esimerkki lapsilleni. Miehen mielestä meidän ei pitäisi puuttua asiaan mutta anopin terveyttä minä tässä ajattelen.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä äitiäs hoitamaan.

Muuten pyytäisinkin ja hän mielellään auttaisikin, mutta on vielä työelämässä ja asuu 230km päässä toisin kuin anoppini :( Ap

Omia valintoja. 

Miksette muuta lähemmäksi äitiäsi? Jos kerran niin auttavainen on. Hyvähän se on olla, kun ei tarvitse... sieltä luurista on hyvä käyttää konditionaalia. 

Vierailija
22/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset mukaan neuvolaan, niin olen itsekin tehnyt.

Sama juttu, huomenna vaan on neuvolalääkäri ja sisätutkimus. No, toivottavasti siellä on joku opiskelijatyttö ettei tuon 4 v:n tarvitse pällistellä kun rönkitään mun toosaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahahhaha

Älkää tosikot ottako kaikkea niin tosissaan

Vierailija
24/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyt hele. Meillä asuu lapsen molemmat mummot ja papat 5km päästä meiltä, mutten ikinä ole pyytänyt hoitoapua. Hammaslääkärin tms ajaksi palkkaan hoitajan, jos en saa aikaa niin myöhäiseksi että mies on jo tullut töistä. Ei varmaan enempää kannata hankkia lapsia, jos noin avuton olet.

Vierailija
25/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä äitiäs hoitamaan.

Muuten pyytäisinkin ja hän mielellään auttaisikin, mutta on vielä työelämässä ja asuu 230km päässä toisin kuin anoppini :( Ap

Omia valintoja. 

Miksette muuta lähemmäksi äitiäsi? Jos kerran niin auttavainen on. Hyvähän se on olla, kun ei tarvitse... sieltä luurista on hyvä käyttää konditionaalia. 

Miehen työpaikka (ja minun kun palaan hoitovapaalta) samoin kuin omakotitalomme on täällä. Siksi emme muuta lähemmäs äitiäni. Luurista on hyvä käyttää konditionaalia, joo, mutta se vaan on totta että äitini on kiinnostunut lapsenlapsistaan toisin kuin anoppini. Ap

Vierailija
26/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, eipä mekään olla koskaan saatu yhdeltäkään isovanhemmalta minkäänlaista apua ja hyvin on kaikki neuvolakäynnit yms. saatu tehtyä. Muksut aina olleet mukana ja leikkineet leluilla aulassa sen aikaa mitä sisätutkimus on kestänyt.

Vierailija
27/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä teitä palstamammoja vaivaa? Kyse on tunnin hoitoavusta äitiysneuvolan takia ja täällä nokitte viisaina "hoida itse lapsesi". Niin minä teenkin 24/7! Voi kun edes tunniksi saisi omaa aikaa sen verran että pääsisi ilman lapsia sisätutkimukseen. Mutta sovitaan sitten että olen paska äiti ja surkea ihminen kun kehtasin tällaisesta väsyneenä haaveilla! Ap

Vierailija
28/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä teitä palstamammoja vaivaa? Kyse on tunnin hoitoavusta äitiysneuvolan takia ja täällä nokitte viisaina "hoida itse lapsesi". Niin minä teenkin 24/7! Voi kun edes tunniksi saisi omaa aikaa sen verran että pääsisi ilman lapsia sisätutkimukseen. Mutta sovitaan sitten että olen paska äiti ja surkea ihminen kun kehtasin tällaisesta väsyneenä haaveilla! Ap

MIssä se isä luuraa, jos vuorokaudet ympäri olet sidottuna lapsiin?

Jos töissä, niin luulisi löytyvän rahaa naapurin tytölle antaa tunnin silloin tällöin hoitoavusta. 

Vierailija
29/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ongelma hoitajan palkkaamisessa on? Ja miten niin "edes tunti omaa aikaa"? Eikö miehesi koskaan ole lastenne kanssa?

Vierailija
30/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos anoppi ei kykene, syystä tai toisesta, tarjoamaan hoitoapua, niin mitä ihmettä tässä voi sanoa. Sinun on joko otettava joku muu hoitamaan lapsiasi tai selvittävä itse.

Vierailija
31/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, huomenna vaan on neuvolalääkäri ja sisätutkimus. No, toivottavasti siellä on joku opiskelijatyttö ettei tuon 4 v:n tarvitse pällistellä kun rönkitään mun toosaa. Ap

Mikset ole hommannut muuta hoitajaa huomiseksi? Anoppisi ylipaino tuskin on parissa viikossa kehkeytynyt, joten kai sinulla on ollut tiedossa jo neuvolalääkäriaikaa varatessasi, että anopiltasi et lastenhoitoapua saa?

Vierailija
32/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, eipä mekään olla koskaan saatu yhdeltäkään isovanhemmalta minkäänlaista apua ja hyvin on kaikki neuvolakäynnit yms. saatu tehtyä. Muksut aina olleet mukana ja leikkineet leluilla aulassa sen aikaa mitä sisätutkimus on kestänyt.

Oletko siis jättänyt 2v johonkin aulaan ilman valvontaa? Lasu.

Vierailija
33/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppisi ylipaino tuskin on parissa viikossa kehkeytynyt

Naurahdin ääneen tälle mielikuvalle.

Vierailija
34/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä 500 kilsan päästäkö sen anopin pitäisi tulla tunniksi sun lapsia hoitamaan. Palkkaa hoitaja tai mene lasten kanssa. Niin me muutkin on tehty.

500 metrin päästä, kyllä! Ap

Silmät haritti, anteeksi. No mutta, onko anoppisi siis kieltäytynyt ottamasta lapsia tunniksi luokseen? Vai onko ongelma sinun päässäsi?

Anoppi sanoo ettei jaksa "mennä lasten perässä" enää tässä iässä (kyse on painosta). Sitten vaihtaa puheenaihetta. Koskaan ei tarjoa apua, huomauttelee kyllä miten väsyneeltä aina näytän ja huomioi että olen alkanut saamaan harmaita hiuksia, kirjaimellisesti. Jos tulee joskus kylään hänet pitää hakea ja viedä autolla tuon 500 metrin matka. Ap

Vierailija
35/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoida itse lapsesi tai palkkaa hoitaja?

Niin hoidankin, kotona. Mutta kun minulla on äitiysneuvola olisi kiva saada tunniksi hoitoapua. Samoin hammaslääkäriin on vaikeaa mennä lasten kanssa, miehellä on ihan normaali päivätyö eikä hän sieltä voi tulla lapsia hoitamaan. Ap

Mun anoppini ja äitini asuvat molemmat melkein 100km päässä. Ihan itse olen joutunut lapseni hoitamaan ja hammaslääkärit sun muut järjestämään.

Miksi nykyihmiset ensin tekevät lapsia ja sitten vaativat toisia hoitamaan ne?

Vierailija
36/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä ongelma hoitajan palkkaamisessa on? Ja miten niin "edes tunti omaa aikaa"? Eikö miehesi koskaan ole lastenne kanssa?

No ei ole. Odotan sitä päivää kun pääsen takaisin töihin, seinät kaatuu päälle. Ap

Vierailija
37/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoida itse lapsesi tai palkkaa hoitaja?

Niin hoidankin, kotona. Mutta kun minulla on äitiysneuvola olisi kiva saada tunniksi hoitoapua. Samoin hammaslääkäriin on vaikeaa mennä lasten kanssa, miehellä on ihan normaali päivätyö eikä hän sieltä voi tulla lapsia hoitamaan. Ap

Mun anoppini ja äitini asuvat molemmat melkein 100km päässä. Ihan itse olen joutunut lapseni hoitamaan ja hammaslääkärit sun muut järjestämään.

Miksi nykyihmiset ensin tekevät lapsia ja sitten vaativat toisia hoitamaan ne?

Nyt mua suututtaa. "Vaativat toisia hoitamaan ne" kyse oli tunnista, ei vuorokaudesta!!! Siis palstalla ei ole YHTÄÄN mammaa joka olisi ottanut vastaan hoitoapua TUNNIKSI koska lapset kuuluu hoitaa itse! Asia selvä. Annetaan olla, kiitos vaan. Ap

Vierailija
38/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anopin ylipaino nykyajan äideille hyvä perustelu, miksi ei hoida lapsenlapsia? *menee heti ostamaan limsaa, mässyjä ja berliininmunkkeja*

Vierailija
39/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitokaa anoppi auton vetokoukkuun ja ajakaa reipasta kävelyvauhtia,tuollaista pakkokävelyä useamman kerran viikossa niin kyllä se siitä laihtuu.

Vierailija
40/81 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anopin terveyttä minä tässä ajattelen...." Ehkä enemmänkin ajattelet kuitenkin sitä et laihtuis sekin jotta itse pääsisit helpommalla. Ei isovanhempien/setien/tätien/muitten sukulaisten tehtävä oo hoitaa niitä muksujas, se on sun ja miehes homma. Aina voitte palkata jonkun lapsenlikaks (esim. MLL:n piireistä) jos tuntuu ylivoimaselta huolehtia omista mukeloistaan. Ja vaikka sinä olet onnistunut laihduttamaan ja nyt tuntuu hyvältä, niin voisitko ajatella asian toisesta näkökulmasta niin että "pulla-anoppis" voi hyvinkin olla onnellisempi kuin sinä kiloinensa. Ei ylipaino mitenkään automaattisesti leimaa ihmistä sairaaks, voi olla hyvinkin paremmat veriarvot ym. ku mitä esimerkiksi sulla on laihana. Jos kohtelias haluat olla niin toisten painoasioihin et puutu. Ei ylipaino estä pitämästä seuraa lapsille. Et maininnu oliko oma johtopäätös ettei pysty leikkimään lasten kanssa lattialla vai onko anoppi sanonu itse sen syyksi. Jos anoppi on sanonut sen itse syyksi, voi olla ettei edes halua lapsianne hoitoon.