Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syödäänkö missään lapsiperheessä enää näin?

Vierailija
18.05.2016 |

Olen parikymppinen ja miettinyt paljon lapsuudenkodin ruokavaliota. Nykynäkökulmasta hyvin epäterveellinen, ja sama linja oli kavereidenkin perheissä

Aamupala: leipää, sokerijugurttia, muroja... Maitoa, sokerioitua mehua

Välipaloja: kaikenlaiset einekset esim. Lihapiirakat, saarioisten pitsa, burgerit, sokerijugurtit, vanukkaat jne.

Päivällisruokia : makaronilaatikko, perunamuussi ja lihapullat, ranskalaiset ja nakit, risotto, pasta bolognese... Salaatin virkaa toimitti pari leikattua kurkkusiivua lautasen reunalla.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syöttäisi tuollaista moskaa lapselleni

Vierailija
2/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parikymppinen tyttäreni varmaan repeisi, jos lukisi tämän aloituksen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Suomalaiset eivät hyvästä ravinnosta tiedä, eivätkä edes välitä.

Vierailija
4/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa perheissä on koskaan syöty noin?! Ei todellakaan minun lapsuudenkodissani, eikä taatusti kavereittenikaan.

Vierailija
5/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt aamupalana on vihersmoothie, johon on lisätty macajauhetta ja pakurikääpää. Lounaaksi on paahdettua kanaa ja porkkanapyreeta, välipalaksi kaalilastuja ja päivällisellä nautitaan ananasrahkaa.

Päiväkodin listalla on makaronilaatikko, perunasose ja muussi, nakkikätköt, risotto, pasta jne. Siellä ei mikään ole muuttunut 20 vuodessa.

Tosin iso osa suomalaisista syö ihan tavallista ruokaa eikä joka käänteessä mieti, kuoleeko tästä vai ei.

Vierailija
6/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut muroja 90-luvulla, mutta muuten syötiin tuolla tavalla ja tosi epäterveellisesti. Ei ollut koskaan mitään salaatteja, äiti yritti ujuttaa ruoan sekaan jotain terveellistä. Jotka me tietenkin noukittiin pois.

Olen syönyt todella usein lihapiirakoita ja pizzoja VÄLIPALAKSI.

Vierailija
7/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei aina joskus voisi syödä jotain noista, mutta ei säännöllisesti päivittäin (murot) tai viikoittain.

Vierailija
8/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on lihapullissa, bolognesessa tai risotossa? Käykääpä italiassa :D

Vierailija
9/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi päivällisruuat minusta edelleen on ihan kelporuokia :) salaattia ja kasviksia vaan kylkeen.

Vierailija
10/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä syödään ikävä kyllä. Mun tuttavat jotka vähävaraisia syövät juuri noin. Lidl moskaa pussit väärällään ja just tuollaisia teollisia ruokia.

Vierailija
11/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessakin perheessä.

Vierailija
12/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen et nää ei oo italialaisia risottoja parmesaaneineen ja valkoviineineen😁

Vierailija
13/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi joka päivä ruuaksi kunnon pihvi. Siinä vierellä on sitten raikas vihersalaatti. Ihanan kallista.

Vierailija
14/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi kun menet kauppaan niin katso valikoimaan ja tarjouksia. Ne on ne tuotteet, jotka myy.

Vierailija
15/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noi päivällisruuat minusta edelleen on ihan kelporuokia :) salaattia ja kasviksia vaan kylkeen.

Minusta nuo kaikki on ihan kelporuokia, kun ei joka päivä syö.

Vierailija
16/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen neuvola järjestelmän perustaja eli yli satavuotiaaksi...tiedätkö mikä oli hänen ohjeensa pitkään ikään?

Vierailija
17/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä, aina pastaa ja makaronilaatikkoa. Harvoin marjoja, ei ikinä oikeaa salaattia vaan jotain mautonta (suola)kurkkua.

Leipää leipää leipää.

Vierailija
18/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen et nää ei oo italialaisia risottoja parmesaaneineen ja valkoviineineen😁

Jotenkin en usko että se ois just se alkoholi ja rasvainen juusto, mikä tekisi noista ruuista terveellisempiä. :)

Vierailija
19/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä noita ruokia syödään edelleen.

Vierailija
20/51 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko et nykään enää annetaan mitä masse majavaa joka päivä lapsille. Mä lämmitin myös aina koulun jälkeen lihiksen. Omille en kyllä osta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme