Lapsen hörökorvien korjausleikkaus
Olisi kiva kuulla, kuinka muilla on mennyt ja paraniko hyvin. Meillä on vasta edessä.
Kommentit (8)
leikkaus sujui hyvin. Tyttö oli silloin 7 vuotias. Toimenpidepäivä oltiin vain sairaalassa ja viikon oli pois koulusta. Päässä, siis korvien päällä pidettiin sideharsopantaa viikko ja särkyä aluksi oli, mutta särkylääkkeet auttoi hyvin. Tulos oli hyvä!! Nykyään joskus harvoin haamusärkyä toisessa korvalehdessä, josta poistettiin rustoa.
Hänellä oli hirveä turbaani päässää kuukauden, mutta siitä onkin jo aikaa ja varmasti nyt parantunut noi jälkihoitojutut.
Itse en leikkaisi lapseni hörökorvia . .. Voisi sitten itse vanhempana päättää haluaako ne leikata. Koulukiusaus on hyvä syy tietysti leikkauttaa korvat... vaikka itse en sitä tekisikään.. Eikä sitä kukaan edes kysynyt.
voi hörökorvista olla muutakin haittaa. Esim. nukkuessa taittuu korvalehdet kaksinkerroin ja alkavat sitten särkeä.
Ja jos ongelmia on, niin kyllä ne jo alle kouluikäisenä kannattaa leikkauttaa - paranevatkin lapsilla nopeammin.
Katson kuitenkin parhaaksi hoitaa asia nyt pois päiväjärjestyksestä, kuin aikuisena. Pääasia on lapsi itse, joka todennäköisesti, viimeistään teininä, alkaisi peittelemään korviaan ja niistä ehkä kärsimään.
Lapsena pääsee muuten halvemmallakin, noin 80 euroa. Aikuisen R. Nordström rokottaa enemmän ; )
Ap
Oikein hyvin meni. Vain pari tikkiä kumpaankin korvaan ja kaunista on. Se riippuu kai myös " höröttävyydestä"
Meillä on hörökorvainen 2-vuotias, jota en suinkaan ole vielä raahaamassa leikkaukseen, mutta tulevaisuudessa voi olla edessä. Minuakin kiinnostaisi tieto aiheesta, mm. miten iso operaatio.
Terkkarin lääkäriltä saatiin lähete, kohta kaksi vuotta sitten. On ollut vähän jonoa.
Ap