Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kiukuttelee koska minulla ei ole ajokorttia

Vierailija
17.05.2016 |

En ole koskaan tullut ajaneeksi ajokorttia. Nuorena se ei tuntunut tarpeelliselta ja paniikkihäiriöisenä sekä teoriatunneille osallistuminen että itse liikenteen sekaan meneminen tuntui ylivoimaiselta. Kotiäitivuosina ei ollut oikein rahaakaan.

Miehelläni on kortti ja auto. Ongelma on se että hän syyllistää minua voimakkaasti kortittomuudestani ja siitä että yhteisillä reissuilla hän joutuu aina ajamaan. Suorastaan marttyyrina hän kitisee ja valittaa ja huokailee miten olisi reilua että ajamisen voisi vuorotella. Kun olen kyydissä en voi koskaan tehdä mitään muuta kuin seurustella miehen kanssa, en esim levätä vaikka olisin valvonut yön lasten kanssa. Tietenkään en aina lepäisi tai lukisi mutta joskus se olisi mukavaa kun kuitenkin on jo huolehtinut yksin lapset, pakkaamiset ja tavarat autoon. Se on kuitenkin minulle se mahdollisuus huiliin koska perillepäästyä mies ottaa rennosti ajettuaan ja minä huolehdin lapsista.

En ole miestä koskaan kuskikseni vaatinut vaan omat reissuni sekä reissut lasten kanssa olen aina tehnyt julkisilla. Jos olen kyytiä kysynyt vaikka kirpparitavaroiden kuskaamiseen niin sekin on ollut vaikeaa koska enhän voi ymmärtää miten raskasta ajaminen on. Ja jos suostuukin niin vittumaisesti valittaen menee koko matka. Viime kerrat kirpputorille onkin menneet ikea-kassit olalla kahdella bussilla ja kävellen kun en jaksa sitä suostumisen vaikeutta. Miehelle olen kuitenkin aina antanut puolet myyntituotosta. Mutta ei.

En ymmärrä tätä. Itse kuitenkin ajaa autolla joka paikkaan, töihin,harrastuksiin ja kauppaan vaikka julkisillakin pääsisi. Raskasta siitä tulee vasta sitten kun minä liityn asiaan jotenkin. :(

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole trolli vaan tätä elämäni ihan oikeasti on. Mikä tässä tarinassa on epäuskottavaa? Tiedän että mieheni on kauhea mutta totta joka sana mitä olen kirjoittanut.

Ap

No pakkohan sen on olla totta, jos sä kerran niin sanot. Ja koska tarinan mies on kauhea, uppoaa juttu mammoihin kuin kuuma veitsi voihin.

Minulle on oikeastaan ihan sama uskotaanko tarinaani vai ei. Riittää kun saan vastauksia ja kommentteja siitä onko se normaalia JOS se olisi totta. Saan niistä voimaa ja myös toisaalta uusia näkökulmia. Hulluudessa elämiseen tottuu ja vähitellen koko maailma on kuin katsoisi Salvador Dalin maalausta. Samalla tavalla vääristynyttä.

Jos olisitkin humanisti, työtön, lapseton, huvittelemassa ajatuksilla kehnosta perhe-elämästä. Ihan hyvä stoori, mutta tuossa lopussa hieman tipahdat tyylistä.

Vierailija
122/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme olleet vuottakaan seurustelleet mieheni kanssa kun mies kysyi eräänä päivänä. Mitä teen seuraavan viikon maanantaina. Vastasin etten mitään ihmeitä. Siihenpä mies totesi, että selvä. Sulla alkaa autokoulu. Niinpä menin ja ajoin KA-kortin ja mies maksoi. Sen jälkeen hain vielä E-kortin miehen kannustamana.

Tämä vaan sillä. Ettei tarvitse yleistää 😊

Mikä helvetti on KA kortti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies aina ollut tuollainen tasapäistäjä muutenkin tai liittyen autoiluun vai onko muuttunut käytös?

Kuka maksaisi autokoulun jos menisit sinne? Miten teidän taloudessa muuten hoidetaan kotityöt, lastenhoito, raha-asiat jne? Ei vain kuulosta kumppaniaan rakastavan ihmisen käytökseltä tuollainen - tekee kirppiksestä viemisestä ongelman ja miksi sinä maksat mistään myynneistä hänelle mitään tuossa tilanteessa. Onko teillä yhteiset rahat, mutta arvaan, että mies haluaa kaiken menevän 50/50 tuloista riippumatta?

Miksi olet miehen kanssa - lasten vuoksiko?

Ymmärrän, että kortittomuus voi välillä pänniä ja siitä voi keskustella, mutta mies käyttää henkistä valtaa ja kiusaa sinua asialla. Millainen mies ei anna rangaistukseksi kortittomuudesta johtuen kumppanin nukkua autossa ilman selityksiä? Millainen mies ei vie kumppaniaan kirpputorille myymään jos rahat tulee yhteiseen käyttöön ja vieläpä itse huristelee minne sattuu. Pelkkää vallankäyttöä ja pikkupojan käytöstä. Arvosta ap itseäsi äläkä suostu moiseen!!!

Vierailija
124/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole trolli vaan tätä elämäni ihan oikeasti on. Mikä tässä tarinassa on epäuskottavaa? Tiedän että mieheni on kauhea mutta totta joka sana mitä olen kirjoittanut.

Ap

No pakkohan sen on olla totta, jos sä kerran niin sanot. Ja koska tarinan mies on kauhea, uppoaa juttu mammoihin kuin kuuma veitsi voihin.

Minulle on oikeastaan ihan sama uskotaanko tarinaani vai ei. Riittää kun saan vastauksia ja kommentteja siitä onko se normaalia JOS se olisi totta. Saan niistä voimaa ja myös toisaalta uusia näkökulmia. Hulluudessa elämiseen tottuu ja vähitellen koko maailma on kuin katsoisi Salvador Dalin maalausta. Samalla tavalla vääristynyttä.

Jos olisitkin humanisti, työtön, lapseton, huvittelemassa ajatuksilla kehnosta perhe-elämästä. Ihan hyvä stoori, mutta tuossa lopussa hieman tipahdat tyylistä.

Ap, itselläni on myös kokemusta sellaisista miehistä, että osa kaveteistakaan ei uskonut. Täytyi oppia hyväksymään se, että enään ei saa hyväksyä huonoa käytöstä muilta ei varsinkaan kumppanilta. On oltava valmis jättämään huono kohtelu taakse ja uskomasn, että kyllä vielä löytyy hyvä mies, joka kohtelee sinua hyvin. Minäkin kohtasin oman prinssini. Valmistaudu myös siihen, että kaikki ei aina usko sinua, mutta mitä sitten. Kuitenkin jotkut uskovat.

Vierailija
125/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Minä teen 99 % kotitöistä. Laitan ruoan, siivoan, hoidan tiskit ja pyykit. Siksi jotenkin olen ajatellut ettei se ole miehelle hirvittävä taakka että minulla ei ole korttia. Olen kuskannut lapsia lääkäriin ja

harrastuksiin kävellen tai bussilla, päiväkotimatkoista hoidan puolet niin että kävelemme. Kännikuskina mies ei ole koskaan minulle ollut. Kaikesta aina olen pääasiassa minä huolehtinut. Yhdellä lomareissulla pidimme ruokatauon ja minun ruokani viipyi niin että muut ehtivät jo syödä ennenkuin se tuli. Ehdotin että mies menisi lasten kanssa viereiselle leikkikentälle että voin syödä rauhassa. No lapset tappelivat vai satuttiko jompikumpi itsensä en enää muista. Mies tuli pois lasten luota kun huuto otti niin korviin ja taas jäi rauhallinen ruokahetki minulla haaveeksi. Mies on vähän vaikea kaikin puolin.

Ap

Ilmeisesti makuuhuoneessa kuitenkin helppo kun olette useamman lapsenkin saaneet,

Miksi, miksi?

Vierailija
126/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Minä teen 99 % kotitöistä. Laitan ruoan, siivoan, hoidan tiskit ja pyykit. Siksi jotenkin olen ajatellut ettei se ole miehelle hirvittävä taakka että minulla ei ole korttia. Olen kuskannut lapsia lääkäriin ja

harrastuksiin kävellen tai bussilla, päiväkotimatkoista hoidan puolet niin että kävelemme. Kännikuskina mies ei ole koskaan minulle ollut. Kaikesta aina olen pääasiassa minä huolehtinut. Yhdellä lomareissulla pidimme ruokatauon ja minun ruokani viipyi niin että muut ehtivät jo syödä ennenkuin se tuli. Ehdotin että mies menisi lasten kanssa viereiselle leikkikentälle että voin syödä rauhassa. No lapset tappelivat vai satuttiko jompikumpi itsensä en enää muista. Mies tuli pois lasten luota kun huuto otti niin korviin ja taas jäi rauhallinen ruokahetki minulla haaveeksi. Mies on vähän vaikea kaikin puolin.

Ap

Ilmeisesti makuuhuoneessa kuitenkin helppo kun olette useamman lapsenkin saaneet,

Miksi, miksi?

Näin pahat ongelmat alkoivat vasta lasten synnyttyä. Ja en voi jättää miestä koska hän ei anna huoltajuutta minulle mutta ei pärjää yksin lasten kanssa.

Ap

Vierailija
127/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sä kyllä aika nössö. Käske äijää pitämään turpa kiinni, sinä luet nyt kirjaa ja sitten ajat sen ajokortin. Siinä ajamisessa ole mitään ihmeellistä. Jos pelottaa ruuhkaisempi liikenne niin sovitte että mies ajaa isojen kaupunkien keskustat.

Vierailija
128/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks ei oo Ajokorttia :)! rahastusta koko ajokortin ajaminen

Saa sen opetusluvallakin.

Ja onnea vaan loppuelämään ilman ajokorttia! :)

Kiitos, ei ole onneni kortista kiinni. Eikä myöskään kiinnity kilot kun saan kaupasta tavaraa kotiin kannettua kävellenkin tai pyöräillen toisin kuin avuttomat kilojensa kanssa tuskailevat kanssasisareni, onnea sulle painonpudotukseen!

Vierailija
129/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi, miksi?

Näin pahat ongelmat alkoivat vasta lasten synnyttyä. Ja en voi jättää miestä koska hän ei anna huoltajuutta minulle mutta ei pärjää yksin lasten kanssa.

Ap

Sinulla ei ole lasten huoltajuutta... vai miksi puolison sen pitäisi sinulle antaa?

Vierailija
130/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi, miksi?

Ap

Oikeastiko luulet, että mies väkisin pitää lapsia luonaan vielä sen jälkeen, kun on huomannut, että otat eron? Väittäisin, että nuo ovat pelkkiä tyhjiä uhkauksia, joilla mies painostaa sinua jäämään. Sillä sekunnilla, kun sinä lähdet oikeasti, miehen kiinnostus lapsiinsa loppuu. Ja vaikke loppuisi, eikö olisi hyvä, että hän vihdoin eron jälkeen alkaisi viettää heidän kanssaan aikaa?

Vierailija
131/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi, miksi?

Ap

Sinulla ei ole lasten huoltajuutta... vai miksi puolison sen pitäisi sinulle antaa?

Tarkoitan että mies haluaisi 50/50 asumisen lapsille ja miehen viikolla asiat eivät sujuisi.

Ap

Vierailija
132/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme olleet vuottakaan seurustelleet mieheni kanssa kun mies kysyi eräänä päivänä. Mitä teen seuraavan viikon maanantaina. Vastasin etten mitään ihmeitä. Siihenpä mies totesi, että selvä. Sulla alkaa autokoulu. Niinpä menin ja ajoin KA-kortin ja mies maksoi. Sen jälkeen hain vielä E-kortin miehen kannustamana.

Tämä vaan sillä. Ettei tarvitse yleistää 😊

Mikä helvetti on KA kortti?

Olisko kuorma-auto? C-kortti!

Vierailija
133/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi, miksi?

Ap

Tarkoitan että mies haluaisi 50/50 asumisen lapsille ja miehen viikolla asiat eivät sujuisi.

Ap

Varmasti pystyt todistamaan asian ellei mies ole kelvollinen huoltajaksi... turha sitä on etukäteen pelätä.

Vierailija
134/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Mitäpä jos otat ja näytät tämän ketjun ukollesi??

Saisi sekin EHKÄ uutta näkökulmaa asiaan.

Vierailija
135/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi, miksi?

Ap

Ap

Jos mies ei ole tähänkään mennessä jaksanut huolehtia lapsistaan, ei hän kyllä jaksa tehdä sitä eronkaan jälkeen, kunhan uhkailee. Voin lyödä vaikka vetoa, että vuoroviikkoasuminen loppuu suunnilleen ekan miehen viikon jälkeen, ja sen jälkeen saat rauhassa pitää lapset luonasi.

Vierailija
136/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks ei oo Ajokorttia :)! rahastusta koko ajokortin ajaminen

Saa sen opetusluvallakin.

Ja onnea vaan loppuelämään ilman ajokorttia! :)

Kiitos, ei ole onneni kortista kiinni. Eikä myöskään kiinnity kilot kun saan kaupasta tavaraa kotiin kannettua kävellenkin tai pyöräillen toisin kuin avuttomat kilojensa kanssa tuskailevat kanssasisareni, onnea sulle painonpudotukseen!

2017 on suunnitelmissa ajaa Route 66. Voisi olla fillarilla liian rankka reissu... :)

Vierailija
137/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kuulostaa siltä, että miehesi häipyy, kun löytää paremman. Mikä olisi sulle vaan hyväksi. Aja se kortti nyt, sitten et päädy autottomaksi yksinhuoltajaksi, jolla ei enää varaa tai aikaa ajokorttiin. Onhan se nyt monessa työpaikassakin tärkeä!

Itse ajoin kortin vasta nelikymppisenä, ja se oli hauskaa ja välillä tietysti pelottavaa!

Harmittelin vaan, että älysin sen niin myöhään.

Minäkin ajattelin olevani autoja vastaan jne. Mutta vaikea olisi ollut olla ilman näin vanhemmiten, varsinkin kun muutin pk seudun ulkopuolelle.

Autoa ei edelleenkään ole, mutta vuokrailen välillä ja nautin uusista autoista, kun lähden reissuun.

Ostin ekaksi vuodeksi halvan harjoitteluauton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän