Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kiukuttelee koska minulla ei ole ajokorttia

Vierailija
17.05.2016 |

En ole koskaan tullut ajaneeksi ajokorttia. Nuorena se ei tuntunut tarpeelliselta ja paniikkihäiriöisenä sekä teoriatunneille osallistuminen että itse liikenteen sekaan meneminen tuntui ylivoimaiselta. Kotiäitivuosina ei ollut oikein rahaakaan.

Miehelläni on kortti ja auto. Ongelma on se että hän syyllistää minua voimakkaasti kortittomuudestani ja siitä että yhteisillä reissuilla hän joutuu aina ajamaan. Suorastaan marttyyrina hän kitisee ja valittaa ja huokailee miten olisi reilua että ajamisen voisi vuorotella. Kun olen kyydissä en voi koskaan tehdä mitään muuta kuin seurustella miehen kanssa, en esim levätä vaikka olisin valvonut yön lasten kanssa. Tietenkään en aina lepäisi tai lukisi mutta joskus se olisi mukavaa kun kuitenkin on jo huolehtinut yksin lapset, pakkaamiset ja tavarat autoon. Se on kuitenkin minulle se mahdollisuus huiliin koska perillepäästyä mies ottaa rennosti ajettuaan ja minä huolehdin lapsista.

En ole miestä koskaan kuskikseni vaatinut vaan omat reissuni sekä reissut lasten kanssa olen aina tehnyt julkisilla. Jos olen kyytiä kysynyt vaikka kirpparitavaroiden kuskaamiseen niin sekin on ollut vaikeaa koska enhän voi ymmärtää miten raskasta ajaminen on. Ja jos suostuukin niin vittumaisesti valittaen menee koko matka. Viime kerrat kirpputorille onkin menneet ikea-kassit olalla kahdella bussilla ja kävellen kun en jaksa sitä suostumisen vaikeutta. Miehelle olen kuitenkin aina antanut puolet myyntituotosta. Mutta ei.

En ymmärrä tätä. Itse kuitenkin ajaa autolla joka paikkaan, töihin,harrastuksiin ja kauppaan vaikka julkisillakin pääsisi. Raskasta siitä tulee vasta sitten kun minä liityn asiaan jotenkin. :(

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eksäni kanssa sama tilanne. Olen asunut ikäni Helsingissä samoin lähisukulaiseni, enkä ole kokenut tarvetta ajokortin hankkimiselle. Mieheni piti ajokortittomuutta mahdottomana tapana elää, eikä juurikaan julkisilla kulkenut. Riidoissamme nousi lähes aina tämä esille. Mitä tekisin, jos hän sairastuisi vakavasti ja minun pitäisi viedä hänet sairaalaan, miten pääsisimme juhlista pois, jos hän olisi juonut, kun lähdimme sukuloimaan hänen porukoilleen, miksi hänen pitäisi aina ajaa.... Joka paikkaan pääsee julkisilla, en halunnut edes autoa... En vain ymmärrä... Olisi myynyt auton pois, jos se aiheutti niin paljon stressiä.

Vierailija
22/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän miestäsi. Eihän ajaminen nyt niin kovin raskasta ole, mutta on se ajamiseen käytetty aikakin aina jostain pois.

Niin, kyydissä istuen olisi perillä nopeammin.

Miten se kyydissä istuminen liittyy siihen, että kuskailee emännän kirpparitavaroita? Sohvallahan se todennäköisemmin istuisi, jos ei kuskiksi joutuisi.

No eiköhän ne ole yhteisiä kirpparitavaroita jos mies saa kuskaamisen hinnalla puolet tuotosta. Eli helpollahan mies saa rahaa tuossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mullakaan ole ajokorttia eikä se ole ongelmia aiheuttanut. Julkiset ja taksi kulkee. Oon joskus ehdottanut, että kävisin sen ajamassa mutta miehestä se on rahan tuhlausta kun hänellä kuitenkin on kortti. En jaksa ymmärtää tollasta kitinää mitä joidenkin puolisot tekee.

Vierailija
24/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne. Mies marmatti jatkuvasti kortittomuudestani, vaikka kyytiä en koskaan pyytänyt. Päätin hankkia ajokortin.

Mies ajaa edelleen joka paikkaan, sillä ei anna minun ajaa. Ajaessani raivosi vieressä kun en aja ylinopeutta, valitsen "väärän" reitin tai annan jonkun ohittaa. Kuljen edelleen pyörällä, sillä työpaikka ja palvelut ovat lähellä. Ajaminen jäi harjoitteluvaiheen jälkeen.

Ja ei, auton ajaminen ei todellakaan ole raskasta.

Vierailija
25/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän miestäsi. Eihän ajaminen nyt niin kovin raskasta ole, mutta on se ajamiseen käytetty aikakin aina jostain pois.

Niin, kyydissä istuen olisi perillä nopeammin.

Miten se kyydissä istuminen liittyy siihen, että kuskailee emännän kirpparitavaroita? Sohvallahan se todennäköisemmin istuisi, jos ei kuskiksi joutuisi.

No eiköhän ne ole yhteisiä kirpparitavaroita jos mies saa kuskaamisen hinnalla puolet tuotosta. Eli helpollahan mies saa rahaa tuossa.

Jos lapsia on ja harrastuksia on todella tylsää olla se perheen ainoa taksi. Entä illanvietot, vaimo saa aina otta hieman, mies istua kuivin suin kuskina? Tiedän tapauksia, joissa vaimo on vaatinut vuosikausia kuskaamaan miestään esim. töihin kummallisiin aikoihin, eikö tuo ole melkoista valtapeliä? Entä jos tulee ero, kuinka lasten harrastukset, lasten vaihtovuorot jne sitten hoidetaan, mies kuskaa aina?

Vierailija
26/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy miksi kuuntelet moista päänaukomista aivan kiltisti?

Miksi muuten annat kirpparikamojen tuotoista puolet miehelle? 

Vierailija
27/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mullakaan ole ajokorttia eikä se ole ongelmia aiheuttanut. Julkiset ja taksi kulkee. Oon joskus ehdottanut, että kävisin sen ajamassa mutta miehestä se on rahan tuhlausta kun hänellä kuitenkin on kortti. En jaksa ymmärtää tollasta kitinää mitä joidenkin puolisot tekee.

Mun isällä meni näön vuoksi kortti, muuten on ihan hyväkuntoinen, molemmat energisiä seitsenkymppisiä. Siinä loppui kuin seinään mökki- ja sukulaisvierailut kun äiti ei koskaan korttia ole ajanut. Saahan sitä tehdä itsestään avuttoman jättämällä kortin ajamisen ja turvautumalla vain mieheen.

Vierailija
28/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ajaa edelleen joka paikkaan, sillä ei anna minun ajaa. Ajaessani raivosi vieressä kun en aja ylinopeutta, valitsen "väärän" reitin tai annan jonkun ohittaa. Kuljen edelleen pyörällä, sillä työpaikka ja palvelut ovat lähellä. Ajaminen jäi harjoitteluvaiheen jälkeen.

"Annat" jonkun ohittaa. WTF?

Pitäisikö painaa kaasua jos joku ajaa ohi vai? Vai jonossa ajaa ihan edessä ajavan puskuriin kiini vai mitä?

Vierailija
29/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele miehesi kiukuttelua. Tiedän muutaman perheen jossa vain miehellä kortti. Eipä sitten muuta teekään kun kuskaa eukkoa ja lapsia joka paikkaan. Ovat aivan kypsiä ne miehet tilanteeseen!

Vierailija
30/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pitäisi ongelmana sitä että joutuu ajamaan yhteisillä reissuilla, mutta kuskaaminen alkaa olla hanurista. Jos aina joutuu yksin kuskaamaan lapset harrastuksiin jne. niin se kyllä tympii pidemmän päälle. Aina joutuu olemanaan mukana suuremmilla kauppareissuilla, koska toisella ei ole ajokorttia jne.

Vierailija
31/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kannattaisi jo naisen tavattuaan varmistaa onko ajokortti ja varsinkin ajaako autolla!

Vierailija
32/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi sponsoroida sulle ajokortin, jos kerran sen puute häntä häiritsee. Toisaalta ymmärrän hyvin, että miestä ärsyttää että olet täysin riippuvainen hänen kyytipalveluista. Mene seuraavalla kerralla taksilla kirpparille, samat rahat menetät jos maksat ne miehelle!

Vierailija
33/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama tilanne. Mies marmatti jatkuvasti kortittomuudestani, vaikka kyytiä en koskaan pyytänyt. Päätin hankkia ajokortin.

Mistäs sinä ajamisen raskaudesta tiedät, kun kerran et ole ajanut?

Vierailija
34/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Minä teen 99 % kotitöistä. Laitan ruoan, siivoan, hoidan tiskit ja pyykit. Siksi jotenkin olen ajatellut ettei se ole miehelle hirvittävä taakka että minulla ei ole korttia. Olen kuskannut lapsia lääkäriin ja

harrastuksiin kävellen tai bussilla, päiväkotimatkoista hoidan puolet niin että kävelemme. Kännikuskina mies ei ole koskaan minulle ollut. Kaikesta aina olen pääasiassa minä huolehtinut. Yhdellä lomareissulla pidimme ruokatauon ja minun ruokani viipyi niin että muut ehtivät jo syödä ennenkuin se tuli. Ehdotin että mies menisi lasten kanssa viereiselle leikkikentälle että voin syödä rauhassa. No lapset tappelivat vai satuttiko jompikumpi itsensä en enää muista. Mies tuli pois lasten luota kun huuto otti niin korviin ja taas jäi rauhallinen ruokahetki minulla haaveeksi. Mies on vähän vaikea kaikin puolin.

Ap

Vierailija
35/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä ajatella, että ilman korttia ei pärjäisi. Mulla on kyllä kortti, muttei autoa, eikä ole tullut mieleenkään hankkia moista rahasyöppöä. Emmekä asu kaupungin keskustassa, mutta en ole keksinyt yhtään syytä, miksi auto pitäisi hommata, periaatteessa se ja sama onko mulla korttiakaan. Lapsi pääsee harrastuksiinsa pyörällä tai bussilla, sukuloimassa käymme junalla, töissä käyn pyörällä tai bussilla, kaupassa kävellen, isommassa marketissa bussilla ja ostetaan sen verran, että saamme lapsen kanssa ne kannettua kotiin. Viihteeltä pääsee kotiin yöbussilla, päivistykseen vie taksi, muutot hoitaa muuttofirma. Ei, en keksi yhtään syytä, miksi ostaisin auton tai miksi tarvitsisin korttia.

Vierailija
36/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi sponsoroida sulle ajokortin, jos kerran sen puute häntä häiritsee. Toisaalta ymmärrän hyvin, että miestä ärsyttää että olet täysin riippuvainen hänen kyytipalveluista. Mene seuraavalla kerralla taksilla kirpparille, samat rahat menetät jos maksat ne miehelle!

Sepä se kun en ole täysin riippuvainen. Noin kerran vuodessa käyn kirpputorilla myymässä. Se on ainoa syy koskaan miksi olen mieheltä erikseen kyytiä pyytänyt. Jopa mattoja ja pieniä huonekaluja olen bussissa kuljettanut ettei tarvitsisi häntä vaivata.

Vierailija
37/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en katsoisi tuollaista miestä päivääkään. Vinkuu jostain autolla ajamisesta kun sinä hoidat lapset? Tosi rankkaa istua perseellään ja seurata liikennettä...

Vierailija
38/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei siis viitsi pikkurilliään nostaa vuoksesi. Menet uberilla kirppikselle jatkossa ja pidät itse rahat. Mies pesee, viikkaa ja silittää omat vaatteensa/pyyhkeet/lakanat ja vie lapset ulos joka toinen päivä. Ruoan tekee koko perheelle joka toinen päivä. Jne.

Vierailija
39/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Minä teen 99 % kotitöistä. Laitan ruoan, siivoan, hoidan tiskit ja pyykit. Siksi jotenkin olen ajatellut ettei se ole miehelle hirvittävä taakka että minulla ei ole korttia. Olen kuskannut lapsia lääkäriin ja

harrastuksiin kävellen tai bussilla, päiväkotimatkoista hoidan puolet niin että kävelemme. Kännikuskina mies ei ole koskaan minulle ollut. Kaikesta aina olen pääasiassa minä huolehtinut. Yhdellä lomareissulla pidimme ruokatauon ja minun ruokani viipyi niin että muut ehtivät jo syödä ennenkuin se tuli. Ehdotin että mies menisi lasten kanssa viereiselle leikkikentälle että voin syödä rauhassa. No lapset tappelivat vai satuttiko jompikumpi itsensä en enää muista. Mies tuli pois lasten luota kun huuto otti niin korviin ja taas jäi rauhallinen ruokahetki minulla haaveeksi. Mies on vähän vaikea kaikin puolin.

Ap

No tuossahan vastasit jo itsellesi. Jos ei mies tee mitään, niin teillä on vakavan keskustelun paikka. Jatkossa vaadit, että kuskaa sinua kitisemättä tai kaikki nuo sinun tekemäsi asiat on myös jaettava.

En kylläkään usko, että sinusta on siihen.

Vierailija
40/137 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tuossahan vastasit jo itsellesi. Jos ei mies tee mitään, niin teillä on vakavan keskustelun paikka. Jatkossa vaadit, että kuskaa sinua kitisemättä tai kaikki nuo sinun tekemäsi asiat on myös jaettava.

En kylläkään usko, että sinusta on siihen.

Ei kai olekaan koska vaikka on keskusteltu niin mies ei vain tee. Jos en minä tee niin lapset kärsivät. Mies sanoo että nalkutan. Kyllä se oman tyynyliinansa vaihtaa mutta jättää likaisen makuuhuoneen lattialle.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi