Oletko nukkunut synnytyssalissa, synnytyksen aikana?
Missä vaiheessa synnytystä ja kuinka kauan?
Saitko nukkua niin kauan kuin halusit?
Kommentit (28)
Olen nukkunut ja olen myös ruokailut kesken synnytyksen salissa kun lähti hiukomaan.
En nukkunut, ravasin ympäri sängyä kuin vapaaksi päässyt murmeli.
Epiduraalin jälkeen torkuin jonkun aikaa. Vanha kätilö tuli sitten haukkumaan miten ryhditön olen. Ihmetteli kovasti että mistä syystä olen niin väsynyt (valvonut edellisen yön) ja että tuo ei ole mitään synnyttämistä. Onneksi tuli toinen kätilö paikalle kun ponnistaminen alkoi :)
Minulla oli lääkkeetön synnytys ja nukuin ponnistusvaiheessa supistusten välit ja synnytyssalissa supistusten välejä ennen ponnistusta muutenkin. Toki ponnistusvaiheessa unet jäivät lyhyeksi, mutta pystyn nukahtamaan sillä sekuntilla, kun itse haluan ja supistukseen heräsin jatkamaan. Oli kiva kerätä parin kuorsauksen verran aina voimia.
Kätilökin totesi, että tämä on jo yllättävä tapa synnyttää :D ja mies sanoi, että alkoi vain naurattamaan kun katsoi vauvan päätä näkyvillä ja kuorsaavaa synnyttäjää.
Kun tulin ekassa synnytyksessä sairaalaan olin 4cm auki ja valvonut edellisen yön suppareiden kourissa, lähdettiin aamusta sairaalaan. Mä sain pakaraan/reiteen sen jonkun pistoksen, joka nukuttaa, mikähän se oli :D kätilö "käski" nukkua nyt vaan niin kauan kuin pystyisin, koska veikkas (ihan oikein), että avautumis vaihe tulee vielä kestämään. Käski kerätä voimia. Taisin nukkua 2-3h, kunnes heräsin taas kipuun. Sen jälkeen vedin synnytyksen loppuun ilokaasun voimin.
Tokassa ehdin vähän hönkiä sitä kaasua :D
Juu en. En ole kolmen synnytyksen aikana viettänyt synnytyssalissa yhtensä kuutta tuntia enempää ja tätä lukua pitkittää keskimmäisen 6 h synnytys. Esikoisen kanssa vauva syntyi sinne "valmisteluhuoneeseen" laverille, eli 0 minuuttia synnytyssalissa ja kuopuksen kanssa 15 minuuttia. Ihan oikeasti juoksin saliin ja se oli kamalaa, koska tunsin, että vauva alkaa syntymään. Kätilöopiskelijat hakivat pyörätuolilla, "ihan rauhassa vaan mennään, ei ole kiirettä", mutta osaston hoitaja oli kyllä kanssani yhtä mieltä, että jos vaan pystyt nyt menemään niin nopsaan kuin ikinä. Soitti vielä muutamaa minuuttia ennen saleihin, että meidän on pakko laittaa tämä synnytys nyt toimintaan täällä, jos siellä ei ole vapaata, koska tämä vauva syntyy nyt ihan alle puolessa tunnissa. Mitä tehdään, kohta ei voi enää siirtää? No, kävin ponnistamassa kuopuksen maailmaan siellä salissa.
Ja 24 jatkaa vielä tuohon kuorsausjuttuunsa sen verran, että koko synnytyksen pituudeksi merkittiin 5 h.
En. Kaikki synnytykset ovat olleet sen verran nopeita ettei siinä ehtinyt edes torkkumaan. Tai oikeastaan pystynyt kipujen takia.