Myöhästyin Te-toimiston järkkäämästä aktivointiajasta
Myöhästyin Te-toimiston järkkäämästä aktivointiajasta 5min. jolloin virkailija sanoi, että minulla oli aika ja että uusi asiakas tulee jo. Jäin hämilleni, kun virkailija vaivoin suostui käsittelemään asiani, aivan kuin olisin ollut häiriöksi. Sain vielä tapahtumasta jonkinmoisen karenssin, vaikka minulle tehtiin aktivointisuunnitelma. Onko tällainen ihan normaalia toimintaa? Myöhästyin kiukuttelevan lapsen vuoksi, jos jotakuta kiinnostaa.
Kommentit (25)
Siis kuinka pitkä se sinun aktivointiaikasi olisi ollut? Jos se olisi ollut sen 5min, niin sitten ymmärrän, että tuo vaikuttaa karenssiin. Mutta jos aika olisi ollut esim. puoli tuntia, niin sitten kyllä pistäisin vähän kampoihin. Kyllähän sitä julkinen liikenne voi vaikka myöhästyä, vaikka itse olisi ihan ajoissa.
Kerran saavuit paikalle ja saitte vielä aktivointisuunnitelman tehtyä, niin olisin kyllä itse hyvin ärsyyntynyt jos joku karenssi pärähtäisi päälle. Muutenkin ärsyttää koko te-toimiston toiminta, jos noin pikkumaista ihmistä siellä on töissä.
Viimeksi kun kävin paikalla niin sain odotella 20 min vaikka oli varattu aika tiettyyn aikaan ja olin paikalla ajoissa. Voiko noille virkailijoillekin lätkiä jonkun karenssin, esim. viikko työtä palkatta, jos ei varatut aikataulut pidä?
Te toimistossa kaikki on niin paskoja sain itse 4 kk karenssin kun lähdin pois paikasta jossa mua kiusattiin ja palkkaa ei maksettu niinkuin sovittiin (hoito-ala) .voimia!
Mutta miten sitä aikaa on varattu vain muka 5min.että muka uusi asiakas olisi tulossa? Ottivat sisään, mutta kerkisivät kirjoittaa etten saapunut paikalle ja toimeentulotuestani vähennettiin -20%.
Ei ole lainmukaista antaa karenssia tuosta. Pyydä kirjalliset perusteet karenssille, kerrot tarvitsevasi ne eduskunnan oikeusasiamiestä varten, tuonne voit valittaa.
Olen nyt ollut 2 vuotta työtön mutta en tiedä mistä on kyse. Aktivointiaika? Mikä ihmeessä tuo on?
Turhaa kyykytystä. Toki pitäisi pystyä olemaan ajoissa aina mutta jos on 5 min myöhässä ja asiallisesti pahoittelee niin ei pitäisi olla noin vaikeaa.
Jos ei muuta tarvitse tehdä kuin käydä pari kertaa vuodessa työkkärissä, ajoissa saapumisen ei pitäisi olla ongelma. Me nettomaksajat ehditään käydä töissä viitenä päivänä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt ollut 2 vuotta työtön mutta en tiedä mistä on kyse. Aktivointiaika? Mikä ihmeessä tuo on?
Se on paskanlätkytystä josta joutuu usein 9 euron orjatöihin. Vituttaa jo valmiiksi kun parin viikon päästä aktivointiaika.
Taitaa olla trolli. Koskaan ei anneta noin lyhyttä aikaa, että viiden minuutin jälkeen olisi uusi asiakas tulossa.
Vähän asian vierestä, mutta kuitenkin. Omalla alalla (jonka jätän kertomatta) seuraa minuutinkin myöhästymisestä esimiehen puhuttelu.. Muutamasta myöhästymisestä on muutamille seurannut varoitus. Tiesin sen kyllä jo silloin kun otin paikan vastaan, joten iomalla en valita tiukoita säännoistä, kun otin työpaikan, niin hyväksyin säännöt. Ja eihän myöshästymistä katsota hyvällä ylipäätään millään muullakaan työpaikalla, joten vähän hassua jos työtön ei pidä itse huolta siitä että on ajoissa paikalla, ei tuo työkkäri nyt niin paljon elämää häiritse... Ei millään pahalla mutta kuitenkin... (ja kyllä, minulla on kaksi lasta, ja onhan tämä vuorotyön takia aikamoista sirkusta, mutta varaan AINA aikaa tarpeeksi että jos tapahtuu jotain odottamatonta)
Kova on rangaistus, sitä en kiellä. Mutta koita nyt kuitenkin tsempata, äläkä jätä mitään viimeiselle minuutille.
Aktivointi aika tunnin ainakin minulla. Olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Kun sairastuin. Ja nyt on tarkoitus vaihtaa alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän asian vierestä, mutta kuitenkin. Omalla alalla (jonka jätän kertomatta) seuraa minuutinkin myöhästymisestä esimiehen puhuttelu.. Muutamasta myöhästymisestä on muutamille seurannut varoitus. Tiesin sen kyllä jo silloin kun otin paikan vastaan, joten iomalla en valita tiukoita säännoistä, kun otin työpaikan, niin hyväksyin säännöt. Ja eihän myöshästymistä katsota hyvällä ylipäätään millään muullakaan työpaikalla, joten vähän hassua jos työtön ei pidä itse huolta siitä että on ajoissa paikalla, ei tuo työkkäri nyt niin paljon elämää häiritse... Ei millään pahalla mutta kuitenkin... (ja kyllä, minulla on kaksi lasta, ja onhan tämä vuorotyön takia aikamoista sirkusta, mutta varaan AINA aikaa tarpeeksi että jos tapahtuu jotain odottamatonta)
Kova on rangaistus, sitä en kiellä. Mutta koita nyt kuitenkin tsempata, äläkä jätä mitään viimeiselle minuutille.
Oletko synkronoinut kellosi työnantajan kellon mukaan?
mut kulta, sulla on työttömänä vaa yksi duuni: älä myöhästy
Suomessa on aina vallinnut ihmeellinen niuhotuskulttuuri ja pahemmaksi vaan näyttää menevän. Mutta eiköhän ne työkkärissä tee tuota ihan tarkoituksella ja johtajan käskystä jopa. Kovin kummallista silti mutta ei siitä nyt vielä niin kauaa ole kun väärin ajattelevat ammuttiin.
Olen useammankin kerran istunut työkkärissä odottelemassa kun sovittuna aikana sitten sitä virkailijaa ei olekaan ilmaantunut paikalle ollenkaan. Ja mulle ei viitsinyt kukaan ilmoittaa. Niinpä rupesin sitten itsekin siirtelemään niitä aikoja. Yllättävän hyvin onnistuu kun on tarpeeksi pätevä syy. Esim. lääkärin aika.
Äh, tottakai te luulette etten käy töissä. Tietenkin käyn mutta en saa siitä palkkaa. Pyrin aina tekemään työni hyvin ja vaikka nyt myöhästyin, niin miksei tuo virkailija tehnyt työtään hyvin? Tietenkin valitan asiasta ja uskon tuon olleen vahinko. Ap
Minulla oli paperiin merkitty aika työnhaun uusimiseen klo 12.30. Olin paikalla jo klo 12.10. Minulle sanottiin, että virkailija kutsuu aulasta. Odotin kärsivällisesti kertoakseni, että olen löytänyt itse itselleni työkokeilupaikan ja tarvitsisin vain allekirjoituksen, mutta klo 12.52 mennessä ei vielä kukaan kutsunut, ja virkailijat vain rupattelivat työhuoneidensa ovilla. Menin itse kysymään, ja selvisi, että minulle merkitty virkailija ei ole edes töissä koko paikassa enää. (Sama oma virkailijani oli vastannut koko kevään muutamiin työnhakuani koskeviin meileihini joko hyvin ylimalkaisesti, asioista täysin kujalla ollen tai ei vastannut lainkaan.) Ja heidän papereihinsa aika oli kuulemma merkitty klo 12.00, ja kun minua ei ollut tasan kello 12.00 näkynyt, minut oli merkitty poissaolleeksi. Tarkistivat vielä tietojärjestelmästä ja oikea aika oli kuin olikin myös siellä klo 12.30. Mieleen tuli kyllä, että onpa tämä välinpitämätöntä ja sekavaa touhua. Pyysivät sentään lopuksi anteeksi, että olin joutunut odottamaan.
ne virkailijat ilmeisesti saa tehdä ihan mitä niitä huvittaa
Vierailija kirjoitti:
ne virkailijat ilmeisesti saa tehdä ihan mitä niitä huvittaa
Jep ja ilman vastuuta.
Ihan normaalia toimintaa. Siellä kytätään sekuntikello kädessä, ja jos itsestä riippumattomista syistä "myöhästyy" vaikka minuutin, niin karenssia napsuu.